Sebastian Vettel - Maailmanmestari 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Toisaalta aika kusipäinen temppu Vetteliltä ohittaa tallikaveri silloin kun molemmille on annettu ohjeeksi himmailla ja pitää sijoitukset, mutta toisaalta minä olen odottanut ja toivonut tätä että kuljettajat alkaisivat vaan ihan suoraan haistattaa vitut näille tallimääräyksille ja ajamaan kilpaa myös tallikavereiden kesken. Vituttaa katsoa tuollaista mitä esim. Hamiltonin ja Rosbergin kesken oli, että toinen näytti ihan tautisen paljon nopeammalta mutta joutui suurin piirtein puolikaasulla ajamaan perässä ja anelemaan radioon että saisi ohittaa - turhaan. Tietysti Vettel on sellaisessa asemassa että hän pystyy tuon ilman sen kummempia seurauksia tekemään, toisin kuin ehkä joku selkeä kakkoskuski jolla on muutenkin sopimukset katkolla, mutta tietty tuossa sellaisiakin seurauksia on että Webber ei välttämättä ole jatkossa kovin halukas auttamaan mestaruustaistelussa. Mutta näinhän sen pitäisi ollakin että kaikki ovat omillaan ja myös tallikaveria vastaan pitää ajaa täysillä.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13716
Mutta näinhän sen pitäisi ollakin että kaikki ovat omillaan ja myös tallikaveria vastaan pitää ajaa täysillä.
Sitä on aika turha realistisesti odottaa, kun kyse arvokkaista tuloksista ja F1-talleista. Ihan logiikalla siellä mennään pitkälti.
 

tieri

Banned
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
571
Toisaalta aika kusipäinen temppu Vetteliltä ohittaa tallikaveri silloin kun molemmille on annettu ohjeeksi himmailla ja pitää sijoitukset, mutta toisaalta minä olen odottanut ja toivonut tätä että kuljettajat alkaisivat vaan ihan suoraan haistattaa vitut näille tallimääräyksille ja ajamaan kilpaa myös tallikavereiden kesken. Vituttaa katsoa tuollaista mitä esim. Hamiltonin ja Rosbergin kesken oli, että toinen näytti ihan tautisen paljon nopeammalta mutta joutui suurin piirtein puolikaasulla ajamaan perässä ja anelemaan radioon että saisi ohittaa - turhaan. Tietysti Vettel on sellaisessa asemassa että hän pystyy tuon ilman sen kummempia seurauksia tekemään, toisin kuin ehkä joku selkeä kakkoskuski jolla on muutenkin sopimukset katkolla, mutta tietty tuossa sellaisiakin seurauksia on että Webber ei välttämättä ole jatkossa kovin halukas auttamaan mestaruustaistelussa. Mutta näinhän sen pitäisi ollakin että kaikki ovat omillaan ja myös tallikaveria vastaan pitää ajaa täysillä.
Eihän tämän kanssa voi olla kuin harvinaisen samaa mieltä.

Kusipäistä toimintaa Vetteliltä, mutta vielä kusipäisempää (katsojan näkökulmasta, ymmärrän kyllä tallien näkökulman) toimintaa talleilta.
 
Viimeksi muokattu:

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Sitä on aika turha realistisesti odottaa, kun kyse arvokkaista tuloksista ja F1-talleista. Ihan logiikalla siellä mennään pitkälti.
Näinhän se on. Mutta ainahan sitä saa toivoa että kuljettajien annettaisiin ainakin tiettyyn rajaan asti vetää ihan täysillä myös tallikavereitaan vastaan. Ja tuolla rajalla tarkoitan ihan tervettä järjenkäyttöä että tallin etu ei vaarannu, eli mitään järjettömiä riskejä ei tallikaveria vastaan oteta eikä tehdä mitään todella härskejä liikkeitä.
 

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291
Ymmärrän toiminnan, selittelyä en niinkään ymmärrä. Pahoittelunkin toki ymmärrän, mutta se ei ole tosiaan sama kuin selittely.

Skyn mukaan (Ted's notebook) Webber oli maininnut jotain epämääräisyydestä (yhteis)ymmärryksen suhteen syystä miksi Webber ajoi niin hiljaa lopussa. Silkkaa säästöä omien sanojensa mukaan, ja aiemmin oli todennut ettei Sebastian tuollaisissa tilanteissa oikein mieltään malta.

Joku voi korjata mikäli olen väärin lähetystä tuohon referoinut.
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
Näinhän se on. Mutta ainahan sitä saa toivoa että kuljettajien annettaisiin ainakin tiettyyn rajaan asti vetää ihan täysillä myös tallikavereitaan vastaan. Ja tuolla rajalla tarkoitan ihan tervettä järjenkäyttöä että tallin etu ei vaarannu, eli mitään järjettömiä riskejä ei tallikaveria vastaan oteta eikä tehdä mitään todella härskejä liikkeitä.
Eikös tuolla just niin tehty, viimeiseen renkaanvaihtoon asti. Sitten alkoi Vettelin järjenkäyttö pettää...
 

junnu146

Well-known member
Liittynyt
23.9.2009
Viestit
203
Mä ainakin arvostan sitä temppua minkä vettel teki tänää.. kun verrataan keijon poikaan jolla ei ollut munaa mennä hamiltonista ohi koska ross-setä oli kieltänyt :alppu: Toki vettel on kolminkertainen mestari ja hänellä on varmasti sellainen status tallissa että ei tarvi paljoa potkuja pelätä jos tollasia temppuja tekee.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13716
Ihan jo omaa sooloilua muiden kustannuksella työpaikallaan tuo Vettelin tekeminen. "Markin tehot tippuneet, eikun ohi jiihaa"
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Mä ainakin arvostan sitä temppua minkä vettel teki tänää.. kun verrataan keijon poikaan jolla ei ollut munaa mennä hamiltonista ohi koska ross-setä oli kieltänyt :alppu:
Mun arvostus F1-kuljettajia kohtaan ei ainakaan määräydy sen perusteella, kuinka paljon he rikkovat sääntöjä tai tallimääräyksiä.
 

Ukyo Katayama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
1339
Sinänsä se on ihan sama voittaako joku viisi mestaruutta tai seitsemän mestaruutta jos on ihmisenä täysi kyrpä. Tämä nyt on kuitenkin loppupeleissä vain formula-urheilua. Ehkä Vettelkin ymmärtää jos joskus kasvaa aikuiseksi.
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Ehkä Vettelkin ymmärtää jos joskus kasvaa aikuiseksi.
Ihan noin jyrkkiin sanankäänteisiin en lähtisi omia ajatuksiani viemään. On tuolla ykkösissä kuitenkin Vetteliäkin naiivempia kuljettajia, ja kyllä mä sanoisin, että kolminkertaisella maailmanmestarilla on pakko olla melkoisen aikuismainen suhtautuminen lajiin ja sen parissa työskenteleviin ihmisiin. Tämä ei edelleenkään tarkoita sitä, että täysin oikeuttaisin Vettelin tämänpäiväiset ohitusmetodit.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Käsittämättömintä tässä on se, että Vettel kehtaa väittää "ettei tehnyt sitä tarkoituksella". Miten sitten? Vahingossa vai? Jeesus, mikä idiootti. Mulla meni täysin maku kyseiseen junioriin. En ole aiemminkaan pitänyt hänestä mutta nyt hän on kategoriassa "mitä huonommin hänellä menee, sen iloisempi olen".
 

Ganador

Banned
Liittynyt
17.3.2013
Viestit
389
Käsittämättömintä tässä on se, että Vettel kehtaa väittää "ettei tehnyt sitä tarkoituksella". Miten sitten? Vahingossa vai? Jeesus, mikä idiootti. Mulla meni täysin maku kyseiseen junioriin. En ole aiemminkaan pitänyt hänestä mutta nyt hän on kategoriassa "mitä huonommin hänellä menee, sen iloisempi olen".
Ihan vahingossa väänsin "puoli rataa" Webberin rinnalla ja lopulta ohi :D
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Nääh just hyvä jätkä. Rakastaa voittamista ja tekee sen eteen kaiken. Mä en ymmärrä mikä tässä nyt on niin väärin. Jos ohitus olisi ollut puhdas niin täällä puhuttaisiin tallimääräyksestä ja haukuttaisiin Webboa lapaseksi.
 

Wagner

Well-known member
Liittynyt
21.3.2007
Viestit
253
Tallimääräykset ymmärtää loppukaudella, jos ajetaan mestaruudesta.
Tässä vaiheessa kautta ne ovat yhtä kyseenalaisia kuin etukäteen sovitut tulokset jalkapallossa jne.

Vaikka kyse onkin talleista, niin ennenkaikkea on kyse kilpa-autoilusta
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Rakastaa voittamista ja tekee sen eteen kaiken. Mä en ymmärrä mikä tässä nyt on niin väärin.
Väärin siinä on se, että ohitus tehtiin vastoin (suullista) sopimusta. Kyllähän Vettel tiesi, että tilanteen oli tarkoitus olla jäädytetty.

Vaikka olisi kuinka halu voittaa, niin kyseenalaisilla keinoilla voitettu kilpailu on tahra kenen tahansa CV:ssä. Sillä on sitten pidempiaikaisia vaikutuksia.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös