Kieltämättä nauratti melkein ääneen "moderni erikoiskoe moderneille ralliautoille". Suora ja ysikymppi taitaa olla siis moderni erikoiskoe moderneille ralliautoille.
Pitäisi ehtiä, Laukaan ja Halttulan välissä 3,5 tuntia ja Halttula 1 --> Laukaa 2 välissäkin 3 tuntia. Ruuhkat on nyt erilaiset kun porukka jakautuu neljän eikä kahden pätkän välille, ja vetomiehet voi vielä houkutella pysymään koko päivä samassa paikassa. Ja kuten aiemmin sanoin niin Laukaa ja Halttula "tylsempinä" pätkinä mahdollistaa kahden pätkän suhaamisen mutta Lankamaa ja Myhinpää on sitten itsessään suurempia vetonauloja.Mitäs mieltä ekspertit, kai perjantaina pitäisi ehtiä neljä pätkää näkemään suht kivuttomasti jos jaksaa vaihtaa pätkää Laukaan ja Halttulan väliä? Viime vuonna Laukaalla oli järkyttävästi porukkaa mutta kai ne uusvanhoille pätkille keskittyy tänä vuonna.
Halttulaan itse olen aikonut ja pitää tosiaan sinne mennä, jos se on "tylsä". Pienempi vaara, että pätkä perutaan, jos ei yli-innokkaita katsojia eksy. Enkä omasta puolestani noita välttämättä tylsinä pidä. Laukaasta voi kysyä vaikka Meekeltä, Lapilta tai Solbergilta. Laukaa viime vuonna oli oiva aloitus rallille ensimmäisenä metsäpätkänä, vaikka sinnekin ainakin yksi autokunta jäi. Kuitenkin mielestäni parempi, ettei ensimmäisen "varsinaisen" EK:n jälkeen ole kärki karussa malliin Tänak muutama vuosi sitten. Ja kun videoesityksestä katsoo Halttulaa, niin onhan tuossa paljon enemmän kuin vaikka Ässämäessä. Vielä kun muistaa, että kamera tappaa korkeuserot ja mutkien kääntymisasteen.Pitäisi ehtiä, Laukaan ja Halttulan välissä 3,5 tuntia ja Halttula 1 --> Laukaa 2 välissäkin 3 tuntia. Ruuhkat on nyt erilaiset kun porukka jakautuu neljän eikä kahden pätkän välille, ja vetomiehet voi vielä houkutella pysymään koko päivä samassa paikassa. Ja kuten aiemmin sanoin niin Laukaa ja Halttula "tylsempinä" pätkinä mahdollistaa kahden pätkän suhaamisen mutta Lankamaa ja Myhinpää on sitten itsessään suurempia vetonauloja.
Ässämäen suhteen olen eri mieltä, siellä on enemmän nyppy-mutka-yhdistelmää, Halttula on enemmän Pohjanmaarallia. Mutkia nypyn yli tai hyppyjä ei yksinkertaisesti ole. Vaikka kamerat usein tosiaan latistaa niin väittäisin että Joonaksen kameraan on silmä kalibroitu kun olen siitä katsonut tuttujakin pätkiä ja teitä joissa olen itse ajanut. Kyllä Halttulassakin on tiukkoja mutkia, monta ysikymppiä, mutta ne ei silti ole mitenkään erityisen haastavia, tai sitten katsoja näkee vain yhden mutkan kerrallaan (vrt. Laukaa jossa voi nähdä kolme peltoysikymppiä kerralla).Ja kun videoesityksestä katsoo Halttulaa, niin onhan tuossa paljon enemmän kuin vaikka Ässämäessä. Vielä kun muistaa, että kamera tappaa korkeuserot ja mutkien kääntymisasteen.
Juu, ja vaikka Halttula ehkä erikoiskoekokonaisuutena lattea, niin se ei tarkoita, ettei siellä olisi ehkä jotain rypöpaikan tynkää..Ässämäen suhteen olen eri mieltä, siellä on enemmän nyppy-mutka-yhdistelmää, Halttula on enemmän Pohjanmaarallia. Mutkia nypyn yli tai hyppyjä ei yksinkertaisesti ole. Vaikka kamerat usein tosiaan latistaa niin väittäisin että Joonaksen kameraan on silmä kalibroitu kun olen siitä katsonut tuttujakin pätkiä ja teitä joissa olen itse ajanut. Kyllä Halttulassakin on tiukkoja mutkia, monta ysikymppiä, mutta ne ei silti ole mitenkään erityisen haastavia, tai sitten katsoja näkee vain yhden mutkan kerrallaan (vrt. Laukaa jossa voi nähdä kolme peltoysikymppiä kerralla).
Tässä muuten vielä Alenin kommentit Halttulasta 1991
Näytä liitetiedosto 3638
Mutta voinhan mää olla väärässäkin! Ainakin Halttula erottuu erilaisuudellaan. Ja joka tapauksessa omassa suunnitelmassakin Halttula on mukana, että näkee autot useamman kerran
Ja se on totta että Laukassa sitä runkia on tullut, mutta ehkä silti vähän "omissa paikoissa", ainakin Meeken ja Solbergin osalta. Ja kyllä Laukaa uudella alulla on nyt oikeasti kiinnostava pätkä, vaikkei sitä nyt voikaan nostaa mitenkään Lankamaan ja Myhinpään legendaarisuuden rinnalle.
Ja hyvä myös muistaa että vaikka pätkä olisi kokonaisuutena tylsä, voi sillä silti olla yksi hyvä paikka, mikä taas riittää katsojalle. Kuskin taas on ajettava ne tylsätkin kohdat läpi.Juu, ja vaikka Halttula ehkä erikoiskoekokonaisuutena lattea, niin se ei tarkoita, ettei siellä olisi ehkä jotain rypöpaikan tynkää..
Onhan siel. Kyllä se itselläkin on Laukaa ja Halttula ekalta kierrokselta ajatuksena. Myhinpää toimii hyvänä yleisön ”siirtäjänä” jolloin ruuhkaa ei ole välttämättä samalla lailla. Lähinnä huono kun Laukaan uudelle osauudelle ei ole mitään väliteitä. Aikamoinen kävely jos aikoo alun pikkuhypylle mennä.Juu, ja vaikka Halttula ehkä erikoiskoekokonaisuutena lattea, niin se ei tarkoita, ettei siellä olisi ehkä jotain rypöpaikan tynkää..
Harmittaa kyllä kuskien puolesta, jos tylsistyvät erikoiskokeilla, kuka minkäkinlaisella kamppeella matkassaJa hyvä myös muistaa että vaikka pätkä olisi kokonaisuutena tylsä, voi sillä silti olla yksi hyvä paikka, mikä taas riittää katsojalle. Kuskin taas on ajettava ne tylsätkin kohdat läpi.
Eikö kukaan ajattele karttureita?Harmittaa kyllä kuskien puolesta, jos tylsistyvät erikoiskokeilla, kuka minkäkinlaisella kamppeella matkassa