Se on nykyään jo aika monesta tekijästä kiinni että mikä on se paras setup pätkien suhteen juuri itselle.
Jos tavoitteena on hyvä katselupaikka, niin silloin täytyy yleensä vähän tinkiä määrästä. Näillä tuplapätkillä on nykyään niin paljon jengiä molemmat kierrokset, että parhaat paikat miehitetään tosi aikaisin, varsinkin yleisillä katselualueilla.
Jos tavoitteena on mahdollisimman monta pätkää ja katselupaikat kohdistuu katsojaoppaan paikkoihin, on syytä varautua siihen että edessä on jo iso ihmismuuri, josta lyhyempi ihminen pääsee vain haistelemaan ja kuuntelemaan tunnnelmaa, sekä näkemään palaneita niskoja. Siirtymissä maalaisjärki riittää myös useimmiten - kartan mukaan se lyhyin reitti esim. Jämsän liikenneympyrän läpi EI ole se nopein. Vaihtoehtoja on, ja niitä kannattaa käyttää.
Jos taas on enemmänkin erähenkeä ja metsäpolut on tuttua kauraa ja alta parhaassa tapauksessa alla on moottoripyörä auton sijaan, niin mikä jottei useampikin pätkä hyvillä paikoilla onnistuisi.
Itselläni on jo useampi vuosikymmen Jyskälää takana erilaisilla kombinaatioilla, nykyisellään seurailen jo vähän rennommin hyvillä paikoilla, hyvästä seurasta ja hyvistä eväistä nauttien ja jätän minuuttiaikataulut muille.