Secto Rally Finland 2023

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2141
Eipä jaksa enää edes ihmetellä Toyotan kiistatonta teknistä ylivoimaa. Ihan sama kuka siellä ajaa niin pätkäpohjia tulee. Tänak nyt otti EK1:n pohjat nimiinsä, mutta tuskin olisi Taunus kestänyt kärkivauhtia pidemmän päälle, vaikka Ott olisikin ajanut jotain ihmelinjaa siinä kohtalokkaan lohkareen kohdalla ja päässyt pälkähästä.
Viime vuonna vielä joku Loeb-tason kuski ehkä saikin tuloksia ulos, mutta nyt kun kaikki ovat tutustuneet Rally1-vehkeisiinsä, niin enpä usko että edes ylijumala Loeb taistelisi voitoista kisasta toiseen.

Lapin puolesta harmittaa, toivottavasti ei perheenisällä jää mitään apinoita selkään. Vauhtia olisi kyllä riittänyt varmasti ainakin Katsutaa vastaan.

edit: nooh ajoihan Neuvillekin sentään kolme pohjaa perjantain päätteksi
 
Viimeksi muokattu:

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9727
Sijainti
Helsinki
Sellainen suomen ralli tänä vuonna. Kuukauden päästä Akropolis ja Kallelle suotuisammat tiet.

Menkäähän ensi vuonnakin paikan päälle, jos mahdollista.
 

Bullet Tooth Tony

Well-known member
Liittynyt
24.9.2016
Viestit
374
Positiivista ettei Suninen täräyttänyt selälleen Himoksen rinteeseen ja Latvalakin pysyi koko viikonlopun ladulla.

Lapin runkin jälkeiset haastattelut "kaiken pyörimisestä mielessä" eivät välttämättä lupaa hyvää loppukaudelle. Takana kun on ruumiinvalvojaiset Irlannissa.

En tiiä. Jotenkin tosi pettymys koko viikonloppu.
 

Realy

Well-known member
Liittynyt
16.2.2022
Viestit
158
Kiva oli kilvanajoa katsella, toki myönnettävä on, että Kallen, Ottin ja Eepeen aikaiset keskeytykset hieman latistivat tunnelmaa. Silti oli kivaa penkalla.
Pajarin/Mälkösen voitto pelasti kokonaisfiilistä huomattavasti, hienoa tekemistä!!!

Iso kiitos ralliennakoista, neuvoista ja vinkeistä täällä palstalla, tästä taas jatketaan.
 

Runkipaikan metsästäjä

Well-known member
Liittynyt
16.8.2022
Viestit
137
Roviksen ja Lapin ulosajot latisti kyllä rallifiilistä aika paljon. Siihen vielä päälle Tänakin auton hajoominen niin meni toi kisa terävimmän kärjen osalta ihan reisille. Evans oli kyllä vahva koko viikonlopun.
 

Montezemolo

Well-known member
Liittynyt
28.11.2013
Viestit
87
A sian tuntijoiden mukaan Sunisella ei riittävää rutiinia R1 vaatimasta ajotyylistä ja tehtävänä tuoda riskittömästi tallipisteet himaan. Samaan aikaan Toyotan paketti on ainakin yhden napsun parempi kuin Huihai.
Useamman risteyksen viikonloppuna seuranneena pisti merkille että Sunisen auto luisteli ihan eri kulmissa muihin verrattuna. Sitä en osaa sanoa onko syy kuskissa vai autossa.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Lapin runkin jälkeiset haastattelut "kaiken pyörimisestä mielessä" eivät välttämättä lupaa hyvää loppukaudelle. Takana kun on ruumiinvalvojaiset Irlannissa.

En tiiä. Jotenkin tosi pettymys koko viikonloppu.
Joo. Esupilla on hieman samaa vikaa kuin Jarru-Matilla. Keskittyminen olennaiseen tahtoo herpaantua. Jarru-Matilla se johti sitten epätoivoiseen auton säätämiseen ilman sen suurempaa järkeä touhussa ja Esuppi taas kantaa muuten vaan koko maailman tuskaa harteillaan. Otto-pojalla ja Sebastieneilla focus pysyy tiukasti olennaisessa - eli voittamisessa ja jos vehkeet porsii, niin varmaan huollossa saa jokainen mekaanikko ja tallipäällikkö kuulla "palautetta" samaan tapaan kuin Mr. Maximum Attackilta aikoinaan.

Kyllähän kokonaisuutena viikonloppu meni pahasti reisille. WRC2:ssa Huttusella oli mainiot saumat pelastaa uransa jatko mutta tän tuloksen jälkeen on entistä vaikeampi kasata sitä budjettia enää WRC-tasolle. Tää kausi ajellaan kai joka tapauksessa loppuun SM-sarjassa mut sen jälkeen odottanee muut harrastukset. Pajarin osakkeet on aika hyvin nousussa. Joonan vauhti oli paha pettymys. Oli vielä pari vuotta sitten vähintäinkin Pajarin tasoinen prospecti mutta nyt on kyllä kehityskäyrä ainakin tasoittunut jossei jopa kääntynyt alaspäin. Pajari ja Lindholm on suomalaisittain WRC2:n suurimmat prospectit tällä erää.
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1336
Parit ajatukset.

- Evans ajoi hyvin ja järkevästi, voitto täysin ansaittu. Viihtynyt aina Suomessa.
- Neuville teki miten ammattilainen tekee, maksimipisteet ilman riskinottoja.
- Kalle oli periaattessa nykäissyt eron jo Evanssiin perjantaina ja ei olisi sinänsä tarvinnut noin kovalla yrkällä enää vetää. Pieni gorilla tainnut Jyskälästä hänelle muodostua, mutta eiköhän tuo tuosta joku vuosi.
- EP yritti väkisin päästä Toyotan kyytiin ja lopputulos tuli yhtä väkisin...
- Fordista ei voi sanoa muuta kuin, että voimia.
- Sunisen vauhti oli ihan hyvällä tasolla, mutta en tiedä riittääkö kirkkaimpaan kärkeen. Mahdollisuuksia on ollut jo tarpeeksi.
- Pajarilta löyty hyvää kulmahammasta, mutta ei ihan riittänyt Oliveria vastaan. Mutta tulevaisuus on kirkas!
 

Bullet Tooth Tony

Well-known member
Liittynyt
24.9.2016
Viestit
374
Nyt juuri oma vanha kilpuri mk1 Escort jätti minut S-Marketin pihaan.

En tiiä enää sitäkään vähää. V*tuttaa Fordista alkaen kaikki. Enpä olisi uskonut kirjoittavani näin.

Taidan myydä kaiken ralliaiheisen autoista alkaen JA perua WRC+:n.
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1367
- Pajarilta löyty hyvää kulmahammasta, mutta ei ihan riittänyt Oliveria vastaan. Mutta tulevaisuus on kirkas!
Eiköhän Pajari vain ruvennut varmistelemaan luokkavoittoa. Hölmöähän se olisi ajaa kilpaa kuskia vastaan joka ei kilpaile samassa sarjassa.

Edit: Toki Solberg olisi voinut voittaa vaikka Pajari olisi vetänyt loppuun asti täysiä, mutta nyt sitä ei saatu nähdä.
 

Teemu_99

Well-known member
Liittynyt
8.9.2018
Viestit
416
Joo. Esupilla on hieman samaa vikaa kuin Jarru-Matilla. Keskittyminen olennaiseen tahtoo herpaantua. Jarru-Matilla se johti sitten epätoivoiseen auton säätämiseen ilman sen suurempaa järkeä touhussa ja Esuppi taas kantaa muuten vaan koko maailman tuskaa harteillaan. Otto-pojalla ja Sebastieneilla focus pysyy tiukasti olennaisessa - eli voittamisessa ja jos vehkeet porsii, niin varmaan huollossa saa jokainen mekaanikko ja tallipäällikkö kuulla "palautetta" samaan tapaan kuin Mr. Maximum Attackilta aikoinaan.

Kyllähän kokonaisuutena viikonloppu meni pahasti reisille. WRC2:ssa Huttusella oli mainiot saumat pelastaa uransa jatko mutta tän tuloksen jälkeen on entistä vaikeampi kasata sitä budjettia enää WRC-tasolle. Tää kausi ajellaan kai joka tapauksessa loppuun SM-sarjassa mut sen jälkeen odottanee muut harrastukset. Pajarin osakkeet on aika hyvin nousussa. Joonan vauhti oli paha pettymys. Oli vielä pari vuotta sitten vähintäinkin Pajarin tasoinen prospecti mutta nyt on kyllä kehityskäyrä ainakin tasoittunut jossei jopa kääntynyt alaspäin. Pajari ja Lindholm on suomalaisittain WRC2:n suurimmat prospectit tällä erää.
Pitkälti samaa mieltä hyvä juttua!
Itelle Vkl isoin yllätys ja todella positiivinen oli Roope Korhonen, perjantaina tasasta vauhtia ja lauantaina sitten ongelmia mutta muutamia sellasia pätkä sävytyksiä uran ekassa jyskälässä ja uran ekassa wrc2 kisassa että pisti oikeen ihokarvat pystyyn.
Nyt tuli esille ekaa kertaa kuinka kova potentiaali siellä piilee.
Lauri Joona oli kieltämättä vauhdin puolesta ehkä VKL isoin pettymys.
Sm sarjassa pärjännyt mutta ehkäpä sillä sitten MR Huttunen ei oo ihan täydellä atackilla ajellut.
 

JLunen

Well-known member
Liittynyt
9.10.2018
Viestit
564
Joo. Esupilla on hieman samaa vikaa kuin Jarru-Matilla. Keskittyminen olennaiseen tahtoo herpaantua. Jarru-Matilla se johti sitten epätoivoiseen auton säätämiseen ilman sen suurempaa järkeä touhussa ja Esuppi taas kantaa muuten vaan koko maailman tuskaa harteillaan. Otto-pojalla ja Sebastieneilla focus pysyy tiukasti olennaisessa - eli voittamisessa ja jos vehkeet porsii, niin varmaan huollossa saa jokainen mekaanikko ja tallipäällikkö kuulla "palautetta" samaan tapaan kuin Mr. Maximum Attackilta aikoinaan.
Pakko napata sen verran, että hauskasti et Kallea maininnut tässä. Ettei syy vain ollut se, että ei sitten millään pysty Kallea kehumaan ;) Lapista ja Jari-Matista sinänsä kyllä samansuuntaisia ajatuksia.
 

simc

Well-known member
Liittynyt
28.6.2013
Viestit
223
Katsutasta taisi tulla historian ensimmäinen aasialainen kuljettaja, joka on yltänyt podiumille Euroopassa ajetussa kilpailussa.
Jos ei puhuta MM-ralleista, Masao Kamioka oli toinen vuoden 1996 RAC-rallissa, joka kuului vain 2-litraisten MM-sarjan. Kisan lähtöluettelo ei ollut huima, mutta Kamioka ajoi muitakin hyviä tuloksia, mm. 6. Portugalissa 1997. Katosi vain nopeasti kuvioista.

Keskeytyksillä, rengasrikoilla ja muilla voi aina jossitella, mutta lopputulosten positiivisimmat yllätykset:
Jari-Matti Latvala, järkevä ajo, ukko ja katsojat yhtä hymyä
Adrian Fourmaux, oliko tämä nyt ihan ehjä kilpailu?
Takamoto Katsuta, kesti viime aikojen paineet ison pomon silmien alla
Sunisen, Solbergin, Pajarin ajosta myös hyvä maku

Negatiiviset:
Hyundain vauhti ei vieläkään riitä
Fordin tekniikka
 

Mahlainen jarruton

Well-known member
Liittynyt
23.3.2008
Viestit
163
Sijainti
Piilossa
Ei Kallen ja Esapekan rungeista voi tietenkään ilahtua, mutta molemmilla on kosolti hienoja kilpailuja vielä jäljellä. Itseäni riipaisevat eniten WRC2-epäonnistujat. Huttusen tulevaisuus kansainvälisellä tasolla oli kiinni yhdessä kilpailussa, ja nyt se elämänlanka taisi napsahtaa lopullisesti poikki. Aivan hirveän masentava lopputulos. Heikkilän tulos oli puolestaan sijoituksellisesti siedettävä, mutta pienet ongelmat söivät menoa ja vauhti ei missään vaiheessa säväyttänyt. Joona tuntui olevan ihan tyytyväinen kilpailuun, mutta potentiaalia olisi minusta pitänyt väläytellä enemmän edes yksittäisillä erikoiskokeilla. Lindholminkin epäonnistuminen tuli ikävään paikkaan. Pajarin suorituksesta voi sentään tuntea vilpitöntä iloa.
 

Bullet Tooth Tony

Well-known member
Liittynyt
24.9.2016
Viestit
374
Adrian Fourmaux, oliko tämä nyt ihan ehjä kilpailu?


Negatiiviset:
Hyundain vauhti ei vieläkään riitä
Fordin tekniikka
Taisi olla ihan solidi suoritus Fourmaux'lta.

Negatiivisiin sama. Puman lasisuudesta tulee mieleen muuan Suzuki WRC 15 vuoden takaa.
 
Ylös