Niin Nevillen, Tänäkin ja EPn ulos ajon yhteinen tekijä oli liian kova vauhti.
Mikä siihen on johtanut ?
No ensinnäkin se että tuon tason kuskit ei lähde tässä vaiheessa antamaan mitään periksi kenellekään. Ei varsinkaan EP koti rallissaan. Sekä se minkä Jari ja Riku on jo monta kertaa maininnut. Hyndain pieni säätöikkuna. Eli vaihtelevissa olosuhteissa autosta tulee paljon vaikeampi ajaa kuin Toyota.
Kun EP tuli talliin hän toi mukanaan perusajatuksen millainen on nopea ralli auto. EP on tehnyt tosi hyvää työtä Hyndain kisainssien kanssa auton kehityksessä. Nykyään Hyndai on paikka paikoin nopeampi kuin Toyota. Mutta vain silloin kun olosuhteet tien pidon suhteen on suht vakiot.
Miksi näin?
No Hyndaissa on edelleen se perus ongelma etupään geometriasta joka siinä on ollut alusta asti. Joten se Jarin mainitsema että tästä pienestä säätö ikkuna ongelmasta ei selvitä millään pikku päivityksillä pitää kyllä täysin paikkaansa. Auto täytyy suunnitella kokonaan uusiksi.
Sen korjaamiseksi on varmasti tehty kaikki konstit mitä vaimennuksen ja jousituksen muutoksissa voi tehdä.