Itseä hymyilyttää tässä se, että ensin Tukes kertoo, kuinka (ulosajot ja) nostohenkilöt luo epäturvallisuutta tapahtumiin, ja sitten kotimaisten autourheilutapahtumien kruununjalokivi laittaa isosti näitä geneerisesti samoja kavereita markkinointikoneistonsa tuotokseen.
Lisää tällaista, nautin!
Jeps, pidennetty versio rallimakkaran ääressä juttelusta olisi kiva.Täytyy kyllä kehua näitä videoita... Ukkojen muisteloita olisi mukava kuunnella vaikka pidempäänkin...
Onhan siellä ainakin niitä yöparkkeja? Hinta varmaan n. 20e paikkeilla muistaakseni edellisvuosina ollut.Onko nykypäivänä ihan okei yöpyä pätkällä? Ja miten se sitten menee lippujen oston suhteen?
Eihän jokamiehenoikeudet mihinkään ole kadonneet (ne vaan muuttaa nimeään). Jotkut maanomistajat pyytää järjestäjiltä campingin kieltäviä kylttejä aiheellisiksi katsomiilleen mailleen, joita kannattaa kunnioittaa. Lipun osto fyysisti voi olla hankalaa tai mahdotonta, sähköisen saa etukäteen hommattua vaikka heti. Vähän tuurissaan sattuuko kukaan kyselemään. Liikennettä voi edeltävänä yönä olla jonkin verran mikä voi häiritä unia koska soratiet. Viime vuonna Surkean tienvarsi-yöparkki erosi lähinnä mahdollisuutena ostaa lippu parkkiin ja pätkälle.Onko nykypäivänä ihan okei yöpyä pätkällä? Ja miten se sitten menee lippujen oston suhteen?
Toisena näkökulmana tähän, viime vuonna taisin olla 3/4 yönä tienvarsiparkissa, ja se paikka missä oli eniten liikennettä/meteliä, oli vähemmän yllättäen peltoparkki.Liikennettä voi edeltävänä yönä olla jonkin verran mikä voi häiritä unia koska soratiet.
Itse on ainakin jo monta vuotta tullut nukuttua riippumatossa metsässä sen edeltävän yön ja ennen sulkua hyvissä ajoin katselupaikalle. Ei tarvi aamulla herätä kotona joskus 03.00 ja ajella silmä kourassa aamuhämärissä pätkille tai jonotella kilometritolkulla alle kävelyvauhtia matelevissa jonoissa odottaen lipunmyyntipisteelle pääsyä.Onko nykypäivänä ihan okei yöpyä pätkällä? Ja miten se sitten menee lippujen oston suhteen?
Mä sokeesti uskon siihen, että kun ostan sen passin, niin edesautan sitä, että ralli järjestetään tulevaisuudessakin. Mulle se on siis aina ollut jonkunasteinen "kannatusmaksu", jonka maksan oikein mielelläni....Rallipassi on ollut monena vuonna, mutta saatan sen jatkossa jättää ostamatta, kun alkaa olla aika suolainen sen hinta. Tuote ei viime vuosina ole mitenkään merkittävästi muuttunut sisällöltään, mutta joka vuosi nousee passin hinta kympillä. Ihan silkkaa rahastusta nykyään mun mielestä.