Kertokaas tyhmälle mitä tämä tarkoittaa. Alustava paalu ja lopullinen aika-ajo. Mikä merkitys näillä aika-ajoilla siis on?Alustavan paalupaikan otti Roberto Merhi, Vale oli 27. Lopulliset ruudut ratkotaan huomenna toisessa aika-ajossa.
Kertokaas tyhmälle mitä tämä tarkoittaa. Alustava paalu ja lopullinen aika-ajo. Mikä merkitys näillä aika-ajoilla siis on?Alustavan paalupaikan otti Roberto Merhi, Vale oli 27. Lopulliset ruudut ratkotaan huomenna toisessa aika-ajossa.
Sitä, että on kaksi aika-ajosessiota, jotka ovat tasa-arvoisia. Parhaan aikansa voi tehdä siis kummassa vain. "Alustava paalu" (Provisional pole) on siis 1. aika-ajon nopein aika, ja oikeuttaa paalupaikkaan, ellei joku 2. aika-ajoissa tee parempaa noteerausta. (F1:ssä oli sama systeemi 90-luvun puoliväliin saakka.)Kertokaas tyhmälle mitä tämä tarkoittaa. Alustava paalu ja lopullinen aika-ajo. Mikä merkitys näillä aika-ajoilla siis on?
Jahaa, kiitos. Näinpä tietysti. Jotenkin ajattelin että näistä lasketaan ajat yhteen tai jotakin.Sitä, että on kaksi aika-ajosessiota, jotka ovat tasa-arvoisia. Parhaan aikansa voi tehdä siis kummassa vain. "Alustava paalu" (Provisional pole) on siis 1. aika-ajon nopein aika, ja oikeuttaa paalupaikkaan, ellei joku 2. aika-ajoissa tee parempaa noteerausta. (F1:ssä oli sama systeemi 90-luvun alkuun saakka.)
Tosin Macaossa näyttää olevan vielä "Qualification race" siihen päälle.
Lähde: http://www.gpupdate.net/en/f3-news/271647/pace-setter-merhi-docked-ten-grid-places/Roberto Merhi, the provisional pole position winner ahead of the Macau Grand Prix Qualifying Race, has been handed a grid drop of ten places for two separate incidents in Friday’s qualifying session. The Spaniard is one of eight drivers to be penalised after a dramatic and wet day of track action at the renowned venue.
Prema driver Merhi, the 2011 F3 Euro Series Champion, dominated Qualifying 1, only to crash into Félix Rosenqvist’s car under braking for the notorious Lisboa corner; this earned him a seven-place penalty, which is placed on top of a three-place drop for crossing the pit lane exit line earlier in the session.
Also crossing the pit exit line, and duly earning three-place penalties, were the following drivers: Marko Asmer, Carlos Munoz, the aforementioned Rosenqvist, Carlos Sainz Jr. and Laurens Vanthoor. Hironobu Yasuda takes a six-place fall after committing the illegality twice.
Rosenqvist also receives a double penalty and is relegated to the back of the grid for both overtaking under yellow flags and contacting with a fellow competitor. Another man falling to the back row is Kevin Magnussen, who appeared to ignore yellow flags and crashed into Rosenqvist’s car while the Swede was attempting to climb out.
Valen kannalta paska homma, vaikka sadekuski onkin. Mut ei noin takaa nousta, vaikka huomenna aikaa saiskin parannettua sinne keskikastiin.Viikonlopuksi on ennustettu lisää sadetta, joten ensimmäisen aika-ajon ajat voivat olla poikkeuksellisen arvokkaita. Yleensähän Macaossa rata paranee huomattavasti kisojen edetessä ja toisessa a-a:ssa mennään selvästi ensimmäistä kovempaa.
Kiitos linkistä! Tosin en ihan ymmärrä listaa Q2:sta, kun Bottaksen aika 2:13.192 on vasta sijalla 21. Lasketaanko q1:n ja q2:n ajat jotenkin yhteen tms? :doubtful:Perjantain vapaat ajettiin kuivalla. Wittmann nopein ennen Merhiä ja Juncadellaa. Kumpikin Preman espanjalaisista kävi seinässä, kuten myös kuudenneksi nopein TOM'sin Sims.
Bottas oli kahdeksas 1,35 sekkaa Wittmannista. Aika-ajot pitäisi alkaa 8.30 suomen aikaa. Live timing.
Da Costa taisi olla vielä Bottasta nopeampi. Lähtöruuturangaistukset muuttavat tilannetta vielä.Wittmann, Merhi, Bottas siinä kolmen kärki mun tulkinnan mukaan. SAATAN OLLA VÄÄRÄSSÄ. Mut jos näin on niin hyvät asetelmat Valella...
Juuri näin:ahem:Da Costa taisi olla vielä Bottasta nopeampi. Lähtöruuturangaistukset muuttavat tilannetta vielä.
Ajanottaja taisi sekoilla. Livetiming pyöri "kisamoodissa", eli lista oli järjestetty ajettujen kierrosten mukaanTosin en ihan ymmärrä listaa Q2:sta, kun Bottaksen aika 2:13.192 on vasta sijalla 21. Lasketaanko q1:n ja q2:n ajat jotenkin yhteen tms? :doubtful:
Täh, noinko se menee? Luulin että jos on neljäs aika-ajokisassa niin lähtee itse kisaan neljännestä ruudusta.Keli oli kyllä kuiva, kierrosajat olivat 2.13 (nopeimmat).
Valella oli 10 kieroksen aika-ajo kilpailussa toiseksi nopein aika, eli varsinaiseen kilpailuun vale lähtee ryydusta kaksi.
Höpsis. Grand Prix'n lähtöjärjestys on lajittelukisan tulos.Valella oli 10 kieroksen aika-ajo kilpailussa toiseksi nopein aika, eli varsinaiseen kilpailuun vale lähtee ryydusta kaksi.
Huh. Luulin jo että olen aivan(=normaalia enemmän) pihalla.Höpsis. Grand Prix'n lähtöjärjestys on lajittelukisan tulos.
Joo,lajittelukisa tai prefinaali ovat parhaat käännökset qualification racelle. Mitä helvetin mieltä olisi aika-ajoilla, jos toimisi noin kuin Petteri kuvitteli?Höpsis. Grand Prix'n lähtöjärjestys on lajittelukisan tulos.
Aika-ajokisa on muuten mielestäni umpisurkea käännös qualification racelle, sillä mistään aikojen ajamisestahan ei ole kyse. Itse suosin lajittelukisaa, mutta myös silloin tällöin näkemäni karsintakisa on ihan kohtalaine, joskin hieman harhaanjohtava, sillä ketäänhän ei sen perusteella karsita.