Sekalaisia uutisia kotimaasta...

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Ensi kesälle on kuulemma varattu tässä vaiheessa seitsemän numeroa uuteen GT-luokkaan. Pienen päissään suoritetun laskutoimituksen mukaan joukossa on ainakin yksi "musta hevonen" jonka osanotosta ei ole korviini kantautunut informaation muruakaan... Ne kuusi muuta (veikattua tai varmistettua) osallistujaa ovat:

Team F40 Alfa-Ferrari 147
Spirit Racing Porsche RSR & Venturi GT
Tuisku Urpiala Ferrari F430
Aarnio Racing Porsche Boxster
Vanhanen Racing Porsche GT3 Cup

Wanhan säännön SS-autot eivät uuteen "MaraGT" luokkaan kelpaa edes joukon jatkoksi, joten ne (ja niiden haltijat) voitanee laskea ulos. Severi Kuismanen ajelee Viperillään lähinnä Ruotsin/Norjan Scandinavian SuperCar sarjassa eikä Viper ilmeisesti muutoinkaan mahtuisi "MaraGT:n" sääntöihin. Sama pätee myös Palttalan ajelemaan Corvieteriin...
Esa S:n F360 GTR lienee edeleen Esalla hallussaan, joten se voisi olla yksi vaihtoehto, samoin Jari Nurmisen Ferrari Challengessa ajama F430 Challenge. Ja kolmas spekuloitava vaihtoehto olisi Niemisen Hannun ex-Schrodeurs F355
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Täältä ne selviää: http://www.rata-sm.fi/content/fi/1/124/124.html

#1 Ferrari 360 GT2
#2 Alfa Romeo 147
#3 Porsche Boxter
#4 Dodge Viper
#5 Porsche 993 RSR
#6 Venturi 400 GT
#7 Porsche Carrera GT3 Cup

Omituiseksi listan tekee se, että mukana on 360 GT2... Kitistä taas löytyy Tuisku, joka on ilmoittanut autokseen 430 GT2 :eek!: Olisiko tässä kuitenkin jokin sekaannus ja oikea auto kuitenkin 430 Challenge...

Toinen merkillinen merkki listalla on Viper. Ensimmäisenä mieleen tulee Kuismanen, joka on ajamassa Nordic Supercaria. Severin auto ei kuitenkaan pitäisi kelvata SM-sarjaan kun on GT1... joten onko joku tosiaan hankkinut uuden FIA GT3 -vireisen Viperin, vai onko sääntöjä löysennetty, jotta saataisiin lisää autoja viivalle?
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Otto Hokkanen sanoi:
Täältä ne selviää: http://www.rata-sm.fi/content/fi/1/124/124.html

#1 Ferrari 360 GT2
#2 Alfa Romeo 147
#3 Porsche Boxter
#4 Dodge Viper
#5 Porsche 993 RSR
#6 Venturi 400 GT
#7 Porsche Carrera GT3 Cup

Omituiseksi listan tekee se, että mukana on 360 GT2... Kitistä taas löytyy Tuisku, joka on ilmoittanut autokseen 430 GT2 :eek!: Olisiko tässä kuitenkin jokin sekaannus ja oikea auto kuitenkin 430 Challenge...

Kiinnitin huomiota samaan asiaan. Ainoa 360 GT mikä mieleeni tulee, on Team F40:n auto jolle olisi mahdollisesti löydetty ostaja/maksava kuljettaja.... Toisaalta Tuisku on ilmoittautunut KITInään ja se auto oli ainakin viime kesänä juurikin 430 Challenge. No kaipa tuo aikanaan selkiää.

Toinen merkillinen merkki listalla on Viper. Ensimmäisenä mieleen tulee Kuismanen, joka on ajamassa Nordic Supercaria. Severin auto ei kuitenkaan pitäisi kelvata SM-sarjaan kun on GT1... joten onko joku tosiaan hankkinut uuden FIA GT3 -vireisen Viperin, vai onko sääntöjä löysennetty, jotta saataisiin lisää autoja viivalle?
Toivottavasti Mara ei ole porannut sääntöihin jotain Severin mentävää porsaan (pun intended) reikää... Jo se SS-luokkaan tuotu Audi herätti ihan riittävästi närää muissa kilpailijoissa ja jos nyt viivalle ilmestyy GT1 speksien mukainen Kyykärmes (vaikka koneen koko on säännöissä nimenomaan rajattu s.e. Viperin ei pitäs mahtua) niin KITInää on luvassa paljon....:jaska: :D
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
season update

No niin. Virallinen ilmoittautumisaika muiden kuin GT-luokan osalta on ummessa, joten on aika tarkastella osanottajien määriä SM-luokissa.

Super Touring luokkaan olisi nähtävästi tulossa kahdeksan autoa, joista kolme Eestistä. Ennakkoon kovin kisa tultanee tänäkin vuonna käymään Laivolan (Seat Toledo), Merisaaren (Civic Typerä), ja Pasi Lähteenmäen (toinen Sivikki) kesken. Packaleen saakoon harteilleen mustan hevosen loimen....

Formula 3:a pitäisi viivalta löytyä 11 kpl. Lähtökohtaisesti hatusta vedettynä arvauksena sanon Anssi Kelan olevan ykkössuosikki, mutta takaa löytyy kyllä haastetta ihan riittämiin. Jos autoista voidaan mitään päätellä, niin Tammen ja Koiviston pitäisi olla '93 mallisilla autoillaan lähinnä liikkuvia shikaaneja tai sitten kehitys on runkojen osalta ollut varsin olematonta. Mielenkiintoista on nähdä sen vähemmän tunnetun Räikkösen vauhti... Olisikohan Maranellosta saatu muodossa tai toisessa vauhdinlisää..:doubtful:

FFurdeja on ilmoittautunut SM-sarjaan 10 kappaletta, joista silmiin pistää eritoten Isohella sekä Antti Buri. V1600 kun ei sittenkään noussut suureen suosioon, niin Buri junior päätti sitten vaihtaa openwheels luokkaan. Van Diemenien kyllästämässä joukossa poikkeuksen tekee Mika Vähämäen Mygale. Nähtäväksi jää, onko eriseuraisuudesta etua vai haittaa.

Legendsejä on ilmoittautunut 26 "autoa"... Joukossa muutama toisista ympyröistä tuttu nimi...

Ja sitten viimeisenä tämä kuninkuusluokka eli GT... VAIN KAKSI autokuntaa ilmoittanut itsensä Kitiin... Kilpailunumeroita pitäisi olla se seitsemän, joka sekin on aivan liian vähän. Vahvasti näyttää pannarilta.

Onneksi on FIA NEZ GT johon Suomesta osallistuu ainakin SRT omalla S- kortillaan :D Miinuksena sitten on vain neljän osakilpailun kausi :nope: NEZ GT:n osallistujaluetteloita ei vielä ole silmiini osunut, mutta uskoisin, että Tony Soomer tulee Bemarillaan olemaan vähintäin yhtä kova luu kuin kahtena edellisenä kautena. Ruotsista pitäisi löytymän myös muutama ripeä Porsche.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Botniaringillä korkataan kausi

Johan tätä on varrottukin kuin kuuta nousevaksi... Mutta vihdoinkin kausi pääsee käyntiin. SuperTouringissa näyttäisi olevan mukana kuusi enemmän tai vähemmän aitoa Super2000-sääntöjen mukaista autoa ynnä kolme muuta koppimopoa, joiden viritysaste jää nähtäväksi. Jos veikata saa, niin Kitsingin, Mölderin ja "Haukan" (tunnetaan myös nimellä Raimo Kulli) auto on lähinnä kotimaista Sport2000-luokkaa vastaavan Baltic B2000-luokan vireessä. Kitsingin Bemari saattaa myös olla Xtreme Racen endurance-auto.

GT-luokassa on nähtävästi viivalla 5 autoa, joista yksikään ei ainakaan ennakkoon pitäisi olla mitenkään muita ylivoimaisempi. Esa S ei sitten ilmeisestikään saanut Alfa-Ferraria toimimaan ja on mukana F360 Challenge Ferrarilla. Tuiskun F430 on erittäin hyvä vertailukohta. Kolmantena on Dalton Bros teamin Porsche Boxter jota kuljettaa SS-luokastakin tuttu Janne Laitinen. Ennakkoarvoiden mukaan pitäisi olla kokolailla ed. mainittujen Italian Orhien tasoinen peli menemään. Neljäs auto listassa on GT3-luokan Viper, jota yllättäen ohjastaa (ainakin listojen mukaan) Eestin Indrek Sepp. Joidenkin ennakotietojen mukaan ko. autolla piti ajaman SM-sarjan läpi Olli Haapalainen, mutta mikä lie syynä muutokseen ?
Viidentenä listalla on toinen SS-veteraani Markku Hietamäki, jonka ratsuksi on listoihin merkitty Audi A4. Lieneekö viritetty Super2000-luokan peli, jolla Olli H kisaili Venäjällä vaiko samanlainen ST-Audi, jolla Markku ajeli aiemmin SS-sarjassa ? Tuskin kuitenkaan on Matias Ekströmin RedBull-Audia Suomeen taluttaneet, vaikka LMS:lta voi kyllä odottaa ihan mitä vaan kun on kyse VAG-konsernin tuotteista.

Ideana on erittäin tervetullut uudistus tämä lauantain 6 kierroksen sprintti kisa, jossa ei käytännössä ole varaa yhteenkään ajolinjan arvontaan. Sen vastapainoksi sunnuntain "pääkilpailussa" ajellaankin sitten 25 kierrosta. Pidentääkin olisi varmaan voinut....:alppu:
 

Piggyback

Well-known member
Liittynyt
28.5.2005
Viestit
149
Sijainti
Seinäjoki
Don Vito sanoi:
Kitsingin Bemari saattaa myös olla Xtreme Racen endurance-auto.
Vai olisiko kyseessä Grönthalin tai Ylitalon ex. superi? Noh, huomennahan se nähdään.

GT näyttää hyvältä, kunhan vain kaikki autot tulisi viivalle. Mihin Vanhanen Porscheineen on hävinnyt? Ja se Viitalan teamin Venturi? Nurminen bros. saisi myös tulla näyttäytymään sen mitä Challenge -kiireiltään ehtivät.
 

Piggyback

Well-known member
Liittynyt
28.5.2005
Viestit
149
Sijainti
Seinäjoki
Don Vito sanoi:
Viidentenä listalla on toinen SS-veteraani Markku Hietamäki, jonka ratsuksi on listoihin merkitty Audi A4. Lieneekö viritetty Super2000-luokan peli, jolla Olli H kisaili Venäjällä vaiko samanlainen ST-Audi, jolla Markku ajeli aiemmin SS-sarjassa ? Tuskin kuitenkaan on Matias Ekströmin RedBull-Audia Suomeen taluttaneet, vaikka LMS:lta voi kyllä odottaa ihan mitä vaan kun on kyse VAG-konsernin tuotteista.
Huhhuh! Se ON DTM-Audi :eek!:

rata-sm.fi sanoi:
Entinen DTM-luokan auto, joka tuotin Saksasta Suomeen maanantaina. Markku Hietamäki kuvaili autoa termein: neliovinen perheauto, joka on ollut naisella kauppa-autona, luonnollisesti pilke silmäkulmassaan.

Tehdas tarkkailee autoa ja lähetti oman teknikkonsa avustamaan auton ylläpidossa Suomessa. Tiimillä, LMS-Racing, on pitkä kokemus Audista, joten tehdas luottaa, että auto on luotettavissa käsissä.

"Koko kesähän tässä menee opetellessa, mutta mikäs siinä. Halusin tuoda Suomeen hienon auton, joka varmasti aiheuttaa kiinnostusta myös katsojissa.", kertoo Markku Hietamäki.

"Moottori pitää lämmittää 40 asteiseksi ennen kuin sen voi käynnistää. Radalla on tärkeää saada auton hiilikuitujarrut kuumaksi, ja painotan sanaa kuuma, sillä muuten hommasta ei tule mitään. Haastetta riittää tässä autossa. Aika-ajot menivät sikäli hyvin, että paransimme aikaamme.", summasi Hietamäki.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Piggyback sanoi:
Huhhuh! Se ON DTM-Audi :eek!:
Juu... On se...:eek: Ja Markku oli melkein oikeassa. Auto nimittäin on neliovinen "taksimalli" eikä mikään "aito" GT-auto. Ja ollut todellakin naisen käytössä.... Sen naisen nimi vaan sattuu olemaan Vanina Ickx.

Uppsalan ekonomi Vanhanen kuulemma ajaa uudella 997 GT3:lla Scandinavian Porsche SuperCupia ja sen ohessa 2 vuotta vanhalla 996 GT3:lla FIA NEZ GT luokkaa sikäli kuin aikatalut yhteen sopii.

Venturin osalta oli selvää jo alusta lähtien, ettei se ehdi ensimmäisiin kisoihin. Mutta eipäs ollut Viitalan Porscheakaan mukana. Nurmisen Jarin mukaan liittyminen voisi kyllä olla tervetullutta. Enemmänkin kuskeja olisi mukaan saatu, mutta esteeksi muodostui lähinnä se, että AKK:n/kisaorganisaattorin toimesta pidetään jääräpäisesti kiinni vuoden 2007 SS tekniikka-säännöistä. Nelivedot on kiellettyjä ja ohjaamo-sääntö sulkee loputkin vanhat SS-autot ulos.

Huomisen pitkän kisan tekee mielenkiintoiseksi tämän Viperin jarrumurheet. Kovasti tahtoo eturengas lukkiutua ainakin tuossa kallistetussa lähtösuoralta pitkälle suoralle antavassa mutkassa.
 

Piggyback

Well-known member
Liittynyt
28.5.2005
Viestit
149
Sijainti
Seinäjoki
Ilmeisesti myös nuorempi Nurminen tosiaan ajaa Ferrari Challengea. Ainakin miehen vebbisivujen mukaan...

Huomenna kanssa penkalle ihmettelemään Ingolstadtin ihmettä. :thumbup:

Onkos Ollin tarkoitus siirtyä Viperin ohjaimiin Jurvan jälkeen?

edit: Laivolahan alkaa pikkuhiljaa näyttää ihan Sarlinilta. http://www.racingimages.fi/rata-sm-media/kuvat/jurva07/jurva07_05.jpg
 
Viimeksi muokattu:

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Vale Bottas Alastaro On board

Ei liity varsinaisesti kotimaisten rata-sarjojen tapahtumaan, mutta mun mielestä on mahdollisuus nähdä On boardia Formulalla kotimaisilta radoilta sen verran harvoin että laitetaan tännekin:

Bottas Alastarolla On Board

Sen verran vauhdikkaan näköstä menoa, että voin vaan kuvitella miltä kotimaisen F3 sarjan kisat näyttäis, jos olis vaikka 15 autoa lähdössä ja kaikissa on board kamerat. Sitten niiden kameroiden materiaalista leikattais kunnon nopea tahtinen kisakooste..
 
Viimeksi muokattu:

Piggyback

Well-known member
Liittynyt
28.5.2005
Viestit
149
Sijainti
Seinäjoki
Komiaa oli Bottaksen meno Botniaringilläkin. Ajoivat F3:sten seassa (lue: keulilla). Ei ollut kolmosilla paljoa sanan sijaa. Hienoa taistoa oli kyllä silti Kela-Räikkönen-Krohn -akselilla voitosta. Kunnon vääntöä oli myös Mineissä ja Legendseissä. Sen sijaan GT ja Super Touring kärsi autopulaa / epätasaisuutta. Oli se GT silti hieno näky! Tästä on hyvä jatkaa! Tuollaista sen autourheilun pitääkin olla. Eksoottisia "kalliita" autoja jotka näkyy ja KUULUU. :thumbup:
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Piggyback sanoi:
Komiaa oli Bottaksen meno Botniaringilläkin. Ajoivat F3:sten seassa (lue: keulilla). Ei ollut kolmosilla paljoa sanan sijaa. Hienoa taistoa oli kyllä silti Kela-Räikkönen-Krohn -akselilla voitosta. Kunnon vääntöä oli myös Mineissä ja Legendseissä. Sen sijaan GT ja Super Touring kärsi autopulaa / epätasaisuutta. Oli se GT silti hieno näky! Tästä on hyvä jatkaa! Tuollaista sen autourheilun pitääkin olla. Eksoottisia "kalliita" autoja jotka näkyy ja KUULUU. :thumbup:
GT:ssa Laitisen/Aarnio Racingin Boxter tulee kesän mittaan saamaan lisää tehoja. Nykyinen about 300 hepoa ei vaan riitä parempaan. Viitalan Possu ja jossain vaiheessa kautta Venturi tulevat taistelemaan varmaankin Ferrari-kaksikon kanssa joukon keskivaiheilla. Severin kanssa tulee vielä LMS:n herroilla kiirus. Toivottavasti Severi vain malttaa olla ajamatta liian pian liian kauas karkuun noilla nopeilla baanoilla, kuten Kemora ja Alastaro.
Tämän viikonlopun ajoista on kuitenkin vielä kirittävää parhaisiin SS-luokan aikoihin. Lempo kuulemma veteli kaudella 2000 kisassa alle 1.09:n ja Mannisen Petrikin NASCAR-autollaan 1.13:n pintaan

Touringin puolella kaivataan ennen muuta niitä Honda Challengesta vapautuneita pirssejä. Ihmettelen ettei Honda-miehiä kiinnostanut lähteä kisaan vaikka Avoimeen luokkaan jos ei Touringeissa ajaminen innosta. Parhaat HC:t tuskin aivan jaloissa pyörisivät tuolla SuperTouringien seassakaan. Kullihaukan Saksanseisoja on muutes se sama pirssi, jolla Tuuli Laanetu kävi Ahvenistolla pari vuotta sitten Baltic GT-kisassa. Turboa kun ei silloin S2K säännöissä sallittu. Helpin auto on kokolailla Sport2000 vireinen E36 ja sen mukaista oli vauhtikin. Packaleenin Bemariin tarttis varmaan rakentaa kone uusiin puihin kun on jo paras puhti poissa.
 

Piggyback

Well-known member
Liittynyt
28.5.2005
Viestit
149
Sijainti
Seinäjoki
Don Vito sanoi:
Tämän viikonlopun ajoista on kuitenkin vielä kirittävää parhaisiin SS-luokan aikoihin. Lempo kuulemma veteli kaudella 2000 kisassa alle 1.09:n ja Mannisen Petrikin NASCAR-autollaan 1.13:n pintaan
Kyllähän sekä Seppin että Hietamäen ajo näyttikin viimeistä kierrosta lukuunottamatta enemmän joltain kunniaparaatilta kuin kilvanajolta. Eiköhän noillakin laitteilla ja kuljettajilla meno parane kunhan pääsevät paremmin tutuiksi työkalujensa kanssa.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Don Vito sanoi:
Juu... On se...:eek: Ja Markku oli melkein oikeassa. Auto nimittäin on neliovinen "taksimalli" eikä mikään "aito" GT-auto. Ja ollut todellakin naisen käytössä.... Sen naisen nimi vaan sattuu olemaan Vanina Ickx.
Pikkasen ihmetyttää kuinka DTM-Audi mahtuu sääntöihin. Ei taida olla itsekantava kori -vai onko kyseinen vaade jo kumottu? Sinällään hienoa, jos on sääntöjen mukainen, mutta samaan syyssyyn kärsisi jo Sarlinin käydä Escoaan katsastajille näyttämässä.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Sääntöjä on rukattu siten, että nyt NEZ GT (Nordic Supercar) sääntöjen mukaisetkin autot kelpaavat mukaan (ehtoina kuitenkin korimalli 95 tai uudempi, ei nelivetoa). Myös Boxster on NEZ GT -autona matkassa, sillä SS-säännöt vaatisivat peltiovet ja pari senttiä kapeamman takasiiven.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Otto Hokkanen sanoi:
Sääntöjä on rukattu siten, että nyt NEZ GT (Nordic Supercar) sääntöjen mukaisetkin autot kelpaavat mukaan (ehtoina kuitenkin korimalli 95 tai uudempi, ei nelivetoa). Myös Boxster on NEZ GT -autona matkassa, sillä SS-säännöt vaatisivat peltiovet ja pari senttiä kapeamman takasiiven.
Melkoista soutamista ja huopaamista tuo säänötulkintojen arpominen. Aika moni kuski on valinnut ihan suosista NEZ GT:ssä ajamisen ja jättänyt AKK:n touhuilemaan tutuksi tulleeseen tapaansa... Oivallinen esimerkki on tämä Legendsien SM-arvo. AKKssa sanottiin että ei tipu. FIA NEZ sarjan organisaattori totesi, että ilman muuta niille voidaan myöntää virallinen FIA NEZ Championship arvo ja jos säännöissä olisi jokin asian estävä pykälä, niin sitten niitä sääntöjä täytyy siltä osin muuttaa....
Mara ei kuuleman mukaan ota mitään kantaa tekniikkasääntöjen pilkunpaikkoihin muuta kuin tuon vuosimalli-rajan osalta. Tekniikkakysymyksistä vastaa AKK ja siellä kai ensikädessä R.Laine.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Piggyback sanoi:
Kyllähän sekä Seppin että Hietamäen ajo näyttikin viimeistä kierrosta lukuunottamatta enemmän joltain kunniaparaatilta kuin kilvanajolta. Eiköhän noillakin laitteilla ja kuljettajilla meno parane kunhan pääsevät paremmin tutuiksi työkalujensa kanssa.
Markun puheiden mukaan Audissa kyllä riittäisi rahkeita jopa 1.00' :n pintaan oleviin aikoihin, mutta kuski ei vielä ole sellaisessa iskussa ja toisaalta tarkoitus ei ole repiä mitenkään yltiöpäisiä voittomarginaaleja. Jos 85% vauhdillakin muut pysyvät takana, niin ajetaan sitten niin. Saa sitten nähdä kun ja jos eräs ex-jääkiekkoilija tuo kyykärmeksensä viivalle, niin mikä sitten on tilanne.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Legendsille myönnetty arvo tosin on ainakin tällä kaudella NEZ CUP, eikä championship ;)
 

Jani Joensuu

Well-known member
Liittynyt
15.5.2001
Viestit
179
Sijainti
Tampere
Don Vito sanoi:
Ihmettelen ettei Honda-miehiä kiinnostanut lähteä kisaan vaikka Avoimeen luokkaan jos ei Touringeissa ajaminen innosta.
Oilishan sitä voinu ajaakkin.. eipä vaan järjestävä firma missään maininut että koko avointa luokkaa ajetaan. Siinä vaiheessa kun luokat tuli KITIin olin jo ilmottautunut samaan aikaan Salossa ajettavaan rallikilpailuun kartturiks.

Ai että miksi Touringissa ajaminen ei innosta? No siksi että se vaatis lottovoiton.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Jani Joensuu sanoi:
Ai että miksi Touringissa ajaminen ei innosta? No siksi että se vaatis lottovoiton.
No onhan se varmaan hintavaa rakentaa Sivikistä yhtä nopea kuin Merisaaren ja Lähteenmäen vast. kulkupelit. Mutta jos Challenge-kuntoisena jää noin 5 sekuntia per kierros SuperTouringin kärjelle, niin tuosta erosta saa paljon pois jo pelkästään renkailla. Sitten siihen päälle oman pussin sietokyvyn mukaan muuta palikkaa....
Mihin muutes kaikki merkkiluokan Saabismit on kärrätty ? Maalaisserkuille peltoautoiksi vai ?
 
Ylös