Vaikka Sergio Perezin ajotaidoista, miehestä tai maineesta voi olla montaa mieltä niin hän kuten myös hänen veljensä Antonio 'Tonio' Perez ovat olleet sinänsä periaatteessa parempia moottoriurheilijoita kuin isänsä ikinä olikaan.
Vanhempi isä-Perez tosiaan itsekin oli parhaimmillaan nuorempinakin päivinään sinänsä lähtökohtaisesti varsin huono kilpa-ajaja tai jos ei ollut niin huono tietenkään niin perin riittämättömän hitaasti nousi itse eri kilpa-ajoluokkia ylemmäs ennen kuin viimein lopetti.
Isä-Perez ja ainakin kun viime aikoina olen yrittänyt etsiä niin vanhoja papereitani sisältäen tietoja Meksikon eri moottoriurheilijapuolen kuskeista, suvuista, isistä, pojista, tyttäristä tai sukulaisista niin itse kaikkein parhaimmillaan ennen uran lopettamista melko varhain muutenkin ehti kuitenkin ajaa Meksikon omassa F2-sarjassa.
Isä-Perez ei ole ollut aivan täysin tuntematon kansainvälisessä moottoriurheilussa siis ennen 'Checon' aikojakaan F1:ssä.
Isä-Perez oli Adrian Fernandezinkin manageri ja taustamies eri Meksikon moottoriurheilun piireissä vaihtelevankin suuruisella julkisuudella ja menestyksellä.
Fernandezin managerointi näytti loppuessaan vievän eläkkeelle, mutta sitten innostuttiin vielä kuitenkin manageroimaan ja tukemaan vähemmän yllättäen eläkesuunnitelmien sijaan jo silloin siis poikiensa eli Antonion ja Sergion kilpa-ajouria.
Antonio tuolloin olikin se nuori mies Martin Donnelly Racingin kuskina ja Meksikossa paremmin hehkutettu lahjakkuus kun tuolloin 12-vuotias 'Checo'.
Kun juurikin vuonna 2002 oli silloisesti puhuen isä-Perezin oletettu eläkkeelle jääminen ennen sitten niiden puheiden perumista vähemmän yllättäen nyt kuitenkin.
Kyllä on noistakin päivistä aikaa vierähtänyt kun lopulta ei isoveli-Perez ajanut hehkutuksista huolimatta lähelläkään F1:siä päivääkään ja pikkuveli-Perez sentään toden totta on ajanut senkin edestä lajissa!