Rentta
Well-known member
Sergio on kyllä laatukuski sillon ku pitää päänsä kasassa
Itsellä mielikuva Vettelistä 2008, että juu se 1 Monzan hallinta, mutta muutoin monesti pystyi huonommalla autolla roikkumaan nopeampien lähellä, ja ajamaan ehjiä kisoja pistesijoille. Perez nykyään tuntuu välillä vaan nousevan roimasti selkeästi iskussa olevalla autolla, mutta sitten toisinaan mokaileekin kisoja. Ei mitään Maldonadon määrin kuitenkaan.Perez mielestäni kuuluu jo kärkikuljettajien joukkoon. Häneltä löytyy sitä jotain, tulee vähän mieleen Vettel kaudelta 2008.
Peterin mielestä heillä oli nopein auto tänään , ei puhuta kuskeista auto on nopeinToivottavasti ehtii ottamaan Sauberille ekan ei-BMW -voiton tällä kaudella.
Huima mies ja huimaa oli vauhtikin.
Perez, Montreal 15. ruutu -> 3.Olix Sergion nousu 13. lahtoruudusta 11 sijaa podiumille muuten kauden kovin nousu top kolmeen?
Ei Alonso suostuisi ottamaan Pereziä tallikaveriksi.Nää sauberkuskit ajaa vuorotellen hyvii viikonloppuja. Perez olis mielestäni paras valinta ferkulle ens kaudeksi. Toivoisin vaan että ei joutuis Alonson apuri kätyriks.
Mikään ei edelleenkään estä ajamasta (tai olla kokonaan ajamatta) Q3:ssa kovemmilla renkailla. Saa vähintään lähtöruudun 10 ja on siten varmasti edellä kaikkia jotka tippuivat Q3:sta pois. Aika vähän tuota "nurinkurista" taktiikkaa on käytetty, mutta näin jälkiviisaana voisi sanoa, että olisi saattanut toimia myös Kimin kohdalla eilen hyvin. Siinä mielessä paremmin että olisi päässyt maaliin nopeammin. Kimillä oli välillä Schumacher edessä hidastelemassa, mutta ajoi myös niin suuren osan kisasta vapaasti tyhjällä radalla, että parempi sijoitus jäi kiinni ihan vauhdin puutteesta. Pehmeämmät renkaatkin loppuivat jälleen ensimmäisten joukossa ja kun suoranopeuttakaan ei ohittamista tukemaan ollut, niin perezmäinen taktiikka olisi voinut sopia Kimille hyvinkin.Toi osaltaan osoittaa sen edun minkä saa kun voi startata top-10 ulkopuolelta uusilla kovilla kun lähes kaikki edestä starttaa käytetyillä pehmeillä. Uudet kovat ovat kilpailukykyiset 3-6 kierrosta ajettuihin käytettyihin pehmeisiin. Lisäksi ne kestävät paremmin kun ajetaan raskaalla autolla. Siinä vaiheessa kun varikkopysähdykset on tehty niin uusilla kovilla aloittavilla on allaan uudet pehmeät kun edessä ajavilla on 10 kierrosta ajetut kovat. Siinä vaiheessa kaikki muut ovat vastaantulijoita. Olennaisinta on tietysti se että kisan voi ajaa läpi yhdellä stopilla.
Tosin saahan top-10 myös lähteä kovemmilla jos vain haluaisivat.Toi osaltaan osoittaa sen edun minkä saa kun voi startata top-10 ulkopuolelta uusilla kovilla kun lähes kaikki edestä starttaa käytetyillä pehmeillä. Uudet kovat ovat kilpailukykyiset 3-6 kierrosta ajettuihin käytettyihin pehmeisiin. Lisäksi ne kestävät paremmin kun ajetaan raskaalla autolla. Siinä vaiheessa kun varikkopysähdykset on tehty niin uusilla kovilla aloittavilla on allaan uudet pehmeät kun edessä ajavilla on 10 kierrosta ajetut kovat. Siinä vaiheessa kaikki muut ovat vastaantulijoita. Olennaisinta on tietysti se että kisan voi ajaa läpi yhdellä stopilla.
Näinpä. Monzassa rengaskulutus oli pientä ja Perez pystyi vielä kisan puolivälissä ajelemaan varsin kilpailukykyisiä kierroksia kuluneilla kovillaan niitä vastaan, jotka olivat juuri käyneet hakemassa tuoreet kovat. Lisäksi kovan ja mediumin suorituskykyero ei ollut suuri.Ongelmahan on se että kyseinen taktiikka ei toimi kaikilla radoilla.
Ei oo oikein Sennan jälkeen noi lattarikuskit oikein osuneet tuloksellisesti McLarenilla...Jos Hämiksen huhut pitää yhtään paikkaansa, en yhtään ihmettelisi jos Mexicon kaktus löytyisi ensikaudella Mclarenin ratin takaa. Ferrarille ei kannata mennä missään nimessä ottamaan kakkoseen...