Seurustelisitko ihmisen kanssa, joka ei osaa käyttää kameran tarkennustoimintoa?

Seurustelisitko ihmisen kanssa, joka ei osaa tarkentaa kameralla?

• Äänestäjiä yhteensä
    26
  • Äänestys suljettu. .

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Toki, onhan se hyvä tuntea itsenä edes joskus fiksuksi.

jjv

Arschloch
Mä en osaa käyttää kameran tarkennustoimintoa (mahtaakohan mun kamerassa sellasta ollakkaan). Siispä, tietenkään en seurustelisi sellaisen kanssa, joka olisi yhtä "käsi" kameran tarkennustoimintojen kanssa. Eihän sellasesta seurustelusuhteesta mitään hyötyä olis.

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Mie osaan käyttää, mutta ei sitä välttämättä aina tartte käyttää ja kyllä voisin seurustella sellaisen kanssa kuka ei osaa käyttää kameran tarkennustoimintoa, ihmistä ei pidä noin pikkuasiosta mustamaalata.

Joe Tanto

Well-known member
Sijainti
Katalanian laiva
Mie osaan käyttää, mutta ei sitä välttämättä aina tartte käyttää ja kyllä voisin seurustella sellaisen kanssa kuka ei osaa käyttää kameran tarkennustoimintoa, ihmistä ei pidä noin pikkuasiosta mustamaalata.
Jos on automaattinen tarkennus päällä, niin eikö se tarkkuus tule siinä lähes samalla vaivalla kuvia ottaessa? Kun lähettää paljon kuvia foorumeille, niin olisi se ehkä lukijoiden tai katselijoiden suuntaan ihan kohteliasta, että kuvat olisivat edes suhteellisen tarkkoja. Ei niiden nyt tarvitse olla mitään kaikkien taiteen sääntöjen mukaan rajattuja mestariteoksia, mutta ymmärrät varmaan.

Mitä tulee varsinaiseen kysymykseen, niin enpä osaa mieltää tätä osa-aluetta kovinkaan merkitykselliseksi seurustelukysymyksessä.

Rentta

Well-known member
Sijainti
Täällähä mä
Varmaan mielummin kuin sellaisen kanssa ken näpsii itsestään pissispeilikuvia järjestelmäkameralla automaagiasetuksilla.

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Kun lähettää paljon kuvia foorumeille, niin olisi se ehkä lukijoiden tai katselijoiden suuntaan ihan kohteliasta, että kuvat olisivat edes suhteellisen tarkkoja. Ei niiden nyt tarvitse olla mitään kaikkien taiteen sääntöjen mukaan rajattuja mestariteoksia, mutta ymmärrät varmaan.
Kohteliasta kyllä on mutta kun kyseessä on ruokakuvia niin ei kait niiden ihan millin tarkkoja tarvitse olla mutta tästä eteenpäin teille sitä tarkkuutta tulee ja pari kertaa (kaksi) olemme sen jo huomanneet.

nordic man

Well-known member
Totta kai, mutta koska Schumi on paras vastasin jokerivaihtoehdon

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Kamerahan käyttää sitä itsekseen kun vaan antaa sille (kameralle) mahdollisuuden. :doubtful:

Hämärässä tietysti joutuu hiukan säveltämään jos valo ei automaattitarkennukseen riitä. Itse olen näyttänyt esim. jokusia laivatoikin kuvia kuvatessani taskulampulla tarkennettavaan kohtaan ja siitä sitten salaman kanssa kohti uljaan tarkkoja kuvia.

Esitän vielä sellaisen mielipiteen, että pelkkä epätarkkuus ei välttämättä tee kuvasta "Turenkia".