Sikainfluenssa

Aiotko ottaa/otitko sikainfluenssarokotteen?

• Äänestäjiä yhteensä
    123

Pobeda

Well-known member
Mistä tietää kuuluvansa riskiryhmään?
Tuolla on sairauksien virallinen lista. Ylen listassa on jo raskaana olevat ja kuntien sivuilla on myös listoja. Listoissa on selityksissä pieniä eroja, mutta pääpiirteissään ne ovat samoja.

Viimeksi muokattu:
Sijainti
Oslo
En ota. Tauteja tulee ja menee. Noutajakin tulee lopulta otti eli ei. Rokotetta eli jotain muuta. Mainitten myös, jotta ruukaan vedellä myös paljaalla. Yks elämä ja mä aion elää sen.
Kommentin perusteella voi päätellä ettet yleisesti ottaenkaan ota rokotteita tai lääkkeitä välttääksesi tartunnan tai hoitaaksesi tautia?

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Kommentin perusteella voi päätellä ettet yleisesti ottaenkaan ota rokotteita tai lääkkeitä välttääksesi tartunnan tai hoitaaksesi tautia?
Sama täällä. Mahdollisimman vähäisellä lääkityksellä toistaiseksi.
-heh, hyvä ajoitus, kun juuri yksi tippakuuri loppui :D

jjv

Arschloch
Mulla oli suolistotautiini viime vuonna parhaimmillaan 7 eri reseptilääkettä eli noin 20 pilleriä päivässä. Tällä hetkellä enää neljä lääkettä ja kymmenkunta tabua päivässä. Jos hyvä tuuri käy niin reilun 20 vuoden päästä voi annosta ruveta jo laskemaan. Pahuksen kalliita vaan ovat lääkkeet. Noi rokotteet olis ilmaisia.

haju

Banned
Otan rokotteen heti kun se vain on mahdollista saada. Enkä pelkästään itseni vuoksi, vaan myös taudin leviämisen rajoittamiseksi. Palstan salaliittoteoreetikkojenkin olisi suotavampaa lukea iltapäivälehtien sijaan asiantuntijasivustoja.

http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/ah1n1v

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Torniolaistytön kuolinsyy tutkitaan

Länsi-Pohjan keskussairaala tutkii
kotonaan menehtyneen torniolaistytön
kuolinsyytä. Selvitettävänä on mm.
sikainfluenssan mahdollisuus.

Alakouluikäinen tyttö kuoli kotonaan
Torniossa tiistaina.

Haaparannan koulutoimenjohtaja Sven
Forsberg on vahvistanut YLE
Perämerelle, että Tornion ja
Haaparannan kielikoulun oppilas on
kuollut ja että asian tutkiminen kuuluu
Suomen terveysviranomaisille.

Sairaanhoitopiirissä käsitellään
sikainfluenssatilannetta tänään
aamupäivällä.

Mikäköhän tässä on taustalla?:doubtful:
Possuflunssaan kuoli. Ei perussairauksia alla.:frown:

Ode

Maailmanlupaus
Sijainti
Oulu
Koulusta tuli lappu jossa kysellään vanhempien suostumusta rokotukseen. En haluaisi ottaa, mutta ilmeisesti on pakko.
Voi sviddu. Sitä täytellään tällaisia papereita ilman mun mielipidettä :jaska: Nyt pitää perkele mennä ja ottaa suoneen itse tautia pahempi rokote. :mad_old:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Voi sviddu. Sitä täytellään tällaisia papereita ilman mun mielipidettä :jaska: Nyt pitää perkele mennä ja ottaa suoneen itse tautia pahempi rokote. :mad_old:
Ei sun ole pakko ottaa. Toki se voi säästää sun hengen.:eek:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Possuflunssaan kuoli. Ei perussairauksia alla.:frown:
Paska mäihä ja ikävä tapaus. Meidän lapset ehtinevät saada rokotteen ennen suurempaa paikallista epidemiaa. Yllättävän hitaasti on jakelu lähtenyt liikkeelle. Huolissani en kuitenkaan jaksa tästä asiasta olla. Todetaan vielä, että lasten luokilla on kavereita, joille tuo rokote ei sovi. Taustat on tiedossa.

Sijainti
Oslo
Otan rokotteen heti kun se vain on mahdollista saada. Enkä pelkästään itseni vuoksi, vaan myös taudin leviämisen rajoittamiseksi. Palstan salaliittoteoreetikkojenkin olisi suotavampaa lukea iltapäivälehtien sijaan asiantuntijasivustoja.

Sama - paljon mahdollista että olen itse, samoin kuin lapseni taudin tuossa pari viikkoa sitten jo sairastanut mutta rokotukseen menemme tietenkin.

Lunssila

Well-known member
Rokotelapun sain minäkin koulusta, en tosin vielä ole palauttanut. Kai se on otettava, vaikka jos saisin itse päättää niin en ottaisi. No tuskin se rokote on yhtään sen vaarallisempi, kuin itse tauti, mä en jaksa noihin salaliittoteorioihin uskoa.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Kuoli sikainfluenssan aiheuttamaan keuhkokuumeeseen, ei itse influenssaan.
No niin no. Eihän kukaan kuole itse influenssaan vaan sen aiheuttamaan jälkitauteihin ym...

Espanjantauti
Ensimmäisen maailmansodan aikana oli liikkeellä hyvin vaarallinen influenssaviruskanta, espanjantauti, jonka serotyyppi oli H1N1. Eri lähteiden mukaan tautiin kuoli 50-100 miljoonaa ihmistä, joka oli n. 3 % maailman silloisesta väestömäärästä (1,6 mrd) Vajaa kolmasosa väestöstä sairastui (500 miljoonaa). Vaikka suurin osa kyseisen viruksen geeneistä on saatu luetuksi, edelleen on epäselvää, miksi tämä nimenomainen kanta oli niin tappava. Kyseinen viruskanta sai ilmeisesti aikaan nopeasti etenevän virusperäisen keuhkokuumeen jopa nuorissa ja terveissä ihmisissä. Suuren kuolleisuuden osasyynä olivat tuolloin jotkin influenssan jälkitaudit, muun muassa sekundaariset bakteerien aiheuttamat keuhkokuumeet influenssan heikentämissä potilaissa, antibiootteja ei tuolloin vielä ollut.

Knoukka

Well-known member
Kyllähän päättelykyvytön voi noinkin päätellä.

Mutta riskiryhmään kuulumattomana en ota kyseistä rokotetta, mikä käytäntö on tämänhetkisen ohjeistuksen mukainen. Toki välttelen paikkoja ja riskejä sairastua sikainfluenssaan.

Noin ylipäänsä olen katsonut paremmaksi hoitaa terveyttä kuin tautia. Siinä joutuu välillä lyömään päätä seinään, että tietää missä loppuu pää ja alkaa seinä.

Tautihistoriastani voin jo ihan maallikkona päätellä, että on toiminut. Liekö tässä sitten joukahaisen mielestä jotain väärää?

Banaani

In stereo where available
Sijainti
Manse
Kaamea vouhotus mediassa ja savolaiset tollot on jo menneet niin sekaisin että KYSissä jonoa pukkaa. Hyvin toimii pelottelu idän ihmeisiin.

Knoukka

Well-known member
Palstan salaliittoteoreetikkojenkin olisi suotavampaa lukea iltapäivälehtien sijaan asiantuntijasivustoja.

Olisi kai hyvä olla sinunkin hajulla siitä, että THL:n rokoteosasto saa suuren osan rahoituksestaan rokotevalmistajilta. Tästä on myös valtiontalouden tarkastusviraston huomautus koskien yhtiörahoituksesta johtuvia eturistiriitoja.

Pietari

HarjunHerra
Sijainti
Etelä-Savo
Kaamea vouhotus mediassa ja savolaiset tollot on jo menneet niin sekaisin että KYSissä jonoa pukkaa. Hyvin toimii pelottelu idän ihmeisiin.
No on niitä jonoja ollut mm. Tampereella ja Joensuussa. :D

Ite en kyllä aio jonottaa, ohitan jonot vaan. :frank:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica

Virallisen sanan mukaan jos menisin täysin, olisin aivan kauhuissani, kulkisin karanteenipuvussa ja lähtisin jo nyt jonottamaan terveyskeskuksen nurkille josko antaisivat piikin aamulla. Närpeää tuo taudilla revittely, mitä harrastavat kaikki mediapelin osatekijät, muutkin kuin iltalehdet.