Silverstonen GP

Maranelloman

Well-known member
Liittynyt
3.9.2000
Viestit
332
Ei epäonnistunut, mutta pettymys jos vertaa viime vuoteen![/qb][/QUOTE]

Onko realistista suorittaa vertausta aina vaan vuoteen 2002 ja odottaa ylivoiman pysyvän vähintään ennallaan tai mieluummin kasvavan vuosi vuodelta? Tutustu F-1 historiaan niin huomaat yhden ilmiön, joka on toteutunut aina ja tulee aina toteutumaan.

<small>[ 23-07-2003, 22:20: Message edited by: Maranelloman ]</small>
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Rami:
FERRARI FA2003GA on voittanut jo kolme kisaa (täysin epäonnistunut auto) montas mäkki???
McLaren MP4-17 (totaalisen epäonnistunut auto) on voittanut 3 kisaa.
Kaudella 2002 Monaco.
Kaudella 2003 Australia ja Malesia.

Siinä sulle raakaa faktaa. :D :p :D :p
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Maranelloman:
Ei epäonnistunut, mutta pettymys jos vertaa viime vuoteen!
Onko realistista suorittaa vertausta aina vaan vuoteen 2002 ja odottaa ylivoiman pysyvän vähintään ennallaan tai mieluummin kasvavan vuosi vuodelta? Tutustu F-1 historiaan niin huomaat yhden ilmiön, joka on toteutunut aina ja tulee aina toteutumaan.[/QB][/QUOTE]

Niin minullehan tämä oli selvää, mutta eräät tämänkin foorumin Ferrari faneista hehkuttivat ylivoiman olevan entistäkin murskaavampaa ja G.A:n olevan kaikkien aikojen F1-auto! Näin siis ennen kauden alkua. No nyt, kun G.A on toki hyvä muttei ylivoimainen niin kaikki laitetaan renkaiden piikkiin!

Olisiko kuitenkin niin, että Ferrarin etumatka on yksinkertaisesti saavutettu, ja ehkä menty ohikin? Sinä olet tämän valmis myöntämään, mutta monet hengenheimolaisesi, kuten JOC ja Maranellored syyttävät renkaita!

<small>[ 23-07-2003, 22:44: Message edited by: patriot ]</small>
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Maranelloman:
Ei epäonnistunut, mutta pettymys jos vertaa viime vuoteen!
Onko realistista suorittaa vertausta aina vaan vuoteen 2002 ja odottaa ylivoiman pysyvän vähintään ennallaan tai mieluummin kasvavan vuosi vuodelta? Tutustu F-1 historiaan niin huomaat yhden ilmiön, joka on toteutunut aina ja tulee aina toteutumaan.[/QB][/QUOTE]

No ketkäs sitä eniten odottivatkaan ja ennustivat etumatkan vain kasvavan? Olisko Ferrari-fanit... :D :p :D :p Hauskaahan se on, että nyt joudutte syömään sananne.

Itse olin totaalisin yllättynyt, että Ferrarin etumatka kutistui talven aikana näin pieneksi. Kyllä Maranellossa nukahdettiin ja pahasti... Tuskinpa siellä uskottiin pahimpien vastutajien pystyvän rynnimään rinnalle ja melkein ohikin.

Mikäli Ferrarin valtakausi ei pääty vielä tällä kaudella, tapahtuu se viimeistään ensi vuonna, jolloin McLaren tai Williams hallitsee ratoja. Nauttikaahan Fertzu-fanit vielä näistä voitokkaista hetkistä, kun voitte. Seuraava 21 vuoden odotus on taas pian edessä. :D :D :D
 

Maranelloman

Well-known member
Liittynyt
3.9.2000
Viestit
332
Karpow:
Hauskaahan se on, että nyt joudutte syömään sananne.

Mikäli Ferrarin valtakausi ei pääty vielä tällä kaudella, tapahtuu se viimeistään ensi vuonna, jolloin McLaren tai Williams hallitsee ratoja. Nauttikaahan Fertzu-fanit vielä näistä voitokkaista hetkistä, kun voitte. Seuraava 21 vuoden odotus on taas pian edessä. :D :D :D
Mukavia yleistyksiä sinulta.

Ja ei tuossa valtakausijutussasi ole mitään ihmeellistä. Juuri näin tulee käymään Ferrarille ja vuorollaan kaikille seuraavillekin "hallitsijoille". Se miten jyrkkä pudotus on ja miten pitkä odotus on, riippuu hyvin pitkälti tallin resursseista jatkossa. Mutta ole aivan huoleti, aivan samoin tulee aikanaan käymään niin Williamsille kuin McLarenillekin.

<small>[ 23-07-2003, 23:11: Message edited by: Maranelloman ]</small>
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Renkaat ovat varmasti yksi, yksi osaselitys muiden joukossa Ferrarin etumatkan kaventumisessa. Itse Bridgestonelta tunnustettiin heidän renkaidensa heikkous Nürren ja Ranskan kisoissa. Mutta sekään ei varmaan riitä patriotille...Schumista on löydettävä jotain vikaa. Monta vuotta tuntui siltä että mitä tahansa radalla tapahtuikin, se suosi jotenkin Schumia. Tällä kaudella ainakin paikottain rouva Fortuna tuntuu kääntäneen karvaisen selkänsä häntä vastaan. Puhutte laakereillaan lepäämisestä. Enpä usko tähän. Juoksukisoissa takaa tulevan on aina helpompi saavuttaa johtavaa kuin johtavan lisätä etumatkaansa takaa tulevaan. Viime kauden tulostason ja menestyksen ylläpitäminen olisi ollut jo mahdotonta. Luonnolliseen kehityskäyrään kuuluu välillä aina taantuma kilpailijoihin verrattuna. Ajatelkaa - Schumi aloitti Ferrarilla 1996, muut avainhenkilöt liittyivät mukaan parin vuoden sisällä. Joka vuosi, joka ikinen vuosi tästä vuosiluvusta Ferrarin tulostaso on noussut. Seitsemän vuotta pelkkää tuloksellista ylämäkeä. Varmaan jo lievän alamäen aikakin, mutta vain lievän ja silti toivottavasti mestaruuden tuovan. Menestys kulkee sykleissä. Usein tämän syklin katkeamisen kohdalla tapahtuu joitain muutoksia tai vaihdoksia, autossa, henkilöstössä tai suunnittelijoissa. Ferrarilla on sama palapeli kasassa ehkä jopa vuoteen 2006 asti.

Nyt taisi hieman pois viime sunnuntain kisasta...Ääh, antaa olla.
 

Spam

Well-known member
Liittynyt
7.6.2003
Viestit
638
patriot:
Maranelloman:
Ei epäonnistunut, mutta pettymys jos vertaa viime vuoteen!
Onko realistista suorittaa vertausta aina vaan vuoteen 2002 ja odottaa ylivoiman pysyvän vähintään ennallaan tai mieluummin kasvavan vuosi vuodelta? Tutustu F-1 historiaan niin huomaat yhden ilmiön, joka on toteutunut aina ja tulee aina toteutumaan.
<strong>
Niin minullehan tämä oli selvää, mutta eräät tämänkin foorumin Ferrari faneista hehkuttivat ylivoiman olevan entistäkin murskaavampaa ja G.A:n olevan kaikkien aikojen F1-auto! Näin siis ennen kauden alkua. No nyt, kun G.A on toki hyvä muttei ylivoimainen niin kaikki laitetaan renkaiden piikkiin!

Olisiko kuitenkin niin, että Ferrarin etumatka on yksinkertaisesti saavutettu, ja ehkä menty ohikin? Sinä olet tämän valmis myöntämään, mutta monet hengenheimolaisesi, kuten JOC ja Maranellored syyttävät renkaita!
Totuuden nimissä täytyy sanoa, että kyllä jengi sitä MP4-18:kin hehkutti ja hehkuttaa. Kuitenkaan sitä ei välttämättä tulla kisoissa koskaan näkemäänkään.

<small>[ 24-07-2003, 18:02: Message edited by: Spam ]</small>
 

Mie-

Well-known member
Liittynyt
16.7.2002
Viestit
652
Sijainti
Highland
Barrichellon voittopokaali pirstaleiksi
23.07.2003 17:07

Rubens Barrichello voittopokaali viikonlopun formula ykkösten Ison-Britannian GP:stä on jo ehtinyt rikkoontua.

Pysti hajosi Lontoon Heathrow'n lentokentällä, kun brassi oli jättämässä matkatavaroitaan lennolle.
- Joku tönäisi pystiä, jolloin se putosi ja särkyi. Olen harmissani. Toivottavasti saan uuden tilalle, Barrichello kertoi.

(MTV3)
 

Maranelloman

Well-known member
Liittynyt
3.9.2000
Viestit
332
Kas kun ei kukaan mainitse sitä, että Schumi ajoi kisan vanhoilla kapeammilla eturenkailla ja Rubens Bridgestonen uusilla leveämmillä. Ainakin Williamsilla Michelinin leveämmät nakit ovat joidenkin arvioiden mukaan yksi ratkaiseva tekijä auton oleellisesti parantuneessa vauhdissa.
 

leipurihiiva

puunaama
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
1190
Sijainti
viiskulmasta olariin
Maranelloman:
Kas kun ei kukaan mainitse sitä, että Schumi ajoi kisan vanhoilla kapeammilla eturenkailla ja Rubens Bridgestonen uusilla leveämmillä. Ainakin Williamsilla Michelinin leveämmät nakit ovat joidenkin arvioiden mukaan yksi ratkaiseva tekijä auton oleellisesti parantuneessa vauhdissa.
mutta oliko tähän syynä se, että scumi ei saanut autoa pelaamaan uusilla renkailla? vai pelattiinko vaan ns. varman päälle ja otettiin vanhat renkaat?
 

Maranelloman

Well-known member
Liittynyt
3.9.2000
Viestit
332
Ratahans:
Niin eihän vika voi olla Shumissa....
No, seuraava kisa varmaan kertoo lisää.

Ja kuten kenties ymmärrät, mm-tilanteesta johtuen Rubens on Schumiin nähden hieman erilaisessa asemassa ja myös riskinotot ovat mahdollisesti sen mukaisia.
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Luulempa että näimme Schumin ajossa sitä paljon puhuttua viisautta ja malttia jota tarvitaan kisojen ja etenkin MaailmanMestaruuksien voittamiseen. Kolarointi esim. Villen kanssa olisi ollut paha juttu ja Räikkönen olisi tullut pisteissä lähes tasoihin. Saattaa tietenkin olla että leukamiehellä on peikkoja mielessä vuoden 1999 rajusta onettomuudsta ja jos totta puhutaan niin ei Silverstone ole oikein koskaan sopinut M. Schumille. Aina on radalla ollut joku nopeampi vaikka kisoja on voitettukin.
 

kristian.s

Well-known member
Liittynyt
10.12.2000
Viestit
1548
Sijainti
Helsinki
Tässä nyt sitten Schumin mielipide McLarenin tallimääräyksestä Silverstonessa:

F1-Live.com:
World champion Michael Schumacher has accused rivals McLaren of using team orders to aid Kimi Raikkonen in the British Grand Prix two weeks ago.

Schumacher and Ferrari were heavily criticised after manipulating the result of the Austrian Grand Prix in 2002, prompting the sport's governing body the FIA to ban team orders for the 2003 season. But Schumacher, who leads the championship by just seven points from Raikkonen going into Sunday's German Grand Prix, has criticised McLaren after the Finn was allowed to pass teammate David Coulthard during the Silverstone race with the pair on different strategies.

"I am totally surprised there has been no speculation how easy Kimi was able to overtake David as the situation for me was very clear and very normal," Schumacher told reporters. "David was on a different strategy but he let Kimi by very easily, but then could go at the speed he was able and make things more difficult for all the other drivers than he did for Kimi. If the same would have happened with Ferrari there would have been a big casino, a big story about it, yet it has happened with McLaren but nobody has talked about it. It's a funny business."

"I am not concerned about team orders, it is totally right in these circumstances what they are doing but what I am complaining about is this completely different attitude if we do it than if somebody else does it." added Schumacher.

Raikkonen closed the gap on Schumacher by one point after the Silverstone race, which was turned on its head when a protester ran onto the track. Coulthard is already out of the title frame and admitted after the Canadian Grand Prix that he was willing to help Raikkonen's championship bid if asked to do so by the team.
Tallimääräyksistä ei varmaankaan päästä ikinä yhteisymmärrykseen, mutta hieman outo kommentti Schumilta kuitenkin. Rohkenen väittää, että jos Rubens olisi kisan jossain vaiheessa Schumia edellä ja tämä päästäisi Schumin ohitseen niin ei siitä kauheata juttua nyt syntyisi. MM-tilanne on aivan erilainen kuin vuosi sitten. Tuo tilannehan oli kuitenkin varsin selkeä, eli DC päästi Kimin varsin helposti ohitseen, mutta tilanne oli tuossa vaiheessa semmoinen, että ei olisi ollut mitään järkeä pysytellä siinä tulppana Kimin edessä. Kimihän pääsi Panisin ohi, DC ei. Oliko tuossa sitten kyse puhtaasta hidastelusta, sitä ei tiedä.

Schumi ei tietenkään pidä tuota tallimääräystä hävyttömänä juttuna, se nyt vasta tekopyhää olisi kun Ferrarin linja on mitä on. Ei tuota kuitenkaan voi Itävallan fiaskoihin mielestäni verrata - ihan objektiivisestikin katsottuna. En usko, että tuosta olisi syntynyt kauhean suurta juttua jos ne McLarenit olisivat olleet punaiset Ferrarit järjestyksessä RB-MS. Se tapahtui kesken kisan, eikä sitä näin voi verrata maalisuoralla tapahtuneisiin tallimääräyksiin.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
DC ajoi Kimin ohitusta edeltäneen kurvin pitkäksi (tahallaanko?) ja Kimi sai suoralle huomattavasti paremman vauhdin ja pääsi ohi.

Vähän niinkui Irvinen jarruhuolet aikoinaan? :D
 

Mie-

Well-known member
Liittynyt
16.7.2002
Viestit
652
Sijainti
Highland
Pikkaisen erikoinen kommentti tosiaan. Ei minuakaan olisi suuremmin ihmetyttänyt mikäli Rubens olisi samassa tilanteessa päästänyt Maikkelin ohi, sehän on tiukassa MM-taistelussa ihan itsestäänselvyys. Ja onhan David jo rehellisesti myöntänyt auttavansa tallikaveriaan niin paljon kuin se suinkin on mahdollista, joten tilanne taisi olla Davidillekin selkiö siinä vaiheessa kun Kimi konttiin liimautui. Tuskin siinä tallin johdon tarvitsi suuremmin Davidiä hoputtaa Kimin edellepäästämisessä.

Ja olihan tuo täysin eri juttu kuin Itävallan GP:ssä 2002, tuolloin mestaruustaistelu oli jo ratkeamassa Schumin eduksi ja tuo tuli maalisuoralla, kun taas Mäkin tallimääräys tuli kisan keskellä ja MM-taistelu on huomattavasti tiukempaa. Joten jos nyt sattuisi tulevissa kisoissa tulemaan tilanne että Rubinho olisi Schumin edellä selkeästikin, mutta vain pykälää ylempänä, niin ihan hyvillä mielin voi Schumi painaa Rubinhon ohi samalla kun RB:n kierrosajat putoaa useilla sekunneilla. Ilman että tarvitsisi tilannetta peitellä jollain jarruongelmilla tai vastaavilla. :rolleyes:
 

kristian.s

Well-known member
Liittynyt
10.12.2000
Viestit
1548
Sijainti
Helsinki
Niin ja tässä tapauksessa kyse ole kuitenkin suhteellisen lievästä auttamisesta. Ei tuossa voida sanoa DC:n lahjoittaneen Kimille mitään pisteitä, vaan hän ei jäänyt peippailemaan turhia Kimin eteen, sillä luultavasti Kimi oli kuitenkin kaksikosta nopeampi. Toinen seikka on se, että onko McLaren edes käskenyt Davidia väistymään Kimin edeltä, vai päästikö hän omaa hyvyyttään Kimin edelleen wink
 
Ylös