Lancer
Realisti
Kimillä on (jälleen kerran) painavampi lasti bensaa kuin Massalla, eiköhän aikaero kerro sen. Kuinka paljon, se nähdään huomenna.
Olet oikeassa, sitä ei voida kiistää, mut se aina voidaan, että Hami ja Massa olis muka kokonaisuutena parempia kun Kovalainen ja Räikkönen. Minä en sitä ainakaan osta, vaikka kuinka kuinka olisivat heikkoja argumentteja.Käytin ehkä hieman huonoa ilmaisua, mutta mulla on vaan pistänyt silmään, että Berran viestit ovat jotakuinkin kaikki tuon tyylisiä. Sitä ei voi kuitenkaan kiistää, etteikö suomalaiset olisi pärjänneet huonosti tallikavereitaan vastaan.
Niin todella tuntuu. On ollut kuulemma jo pitkän aikaa vika kaikessa muussa paitsi itse kuskissa.Viime vuonna niitä apuja kaipas Räikkönen, eipäs nyt unohdeta sitä. Oon varmaan ihan puolueellinen ja sitä rataa, mutta tollanen puhe ottaa jonkun verran pattiin. Ylivoimasesta autosta en tiedä, renkaitaanhan tuo Räikkönen näkyy valitelleen... Aina tuntuu joku valinta olevan siellä päin väärä.
Yleensä aika-ajon päätösosiossa nopeimmat kuskit/autot valitsevat vähemmän bensaa ja hitaammat enemmän. Parhaasta taktiikasta kullekkin suorituskyvylle tuntuu vallitsevan konsensus varikolla. Sikäli harmillista ettei kukaan hitaampi useinkaan koita repäistä kevyellä. Painavalla ei ainakaan kannata koittaa, jos vauhtia on. Pilaat vaan voittomahdollisuutesi.Huomenna se tietysti nähdään, mutta eipä ole bensamäärät paljon kärkikuskeilla eronneet toisistaan. Luulenpa, että Kimi ja Massa ja tulevat muutaman kierroksen välein gasoa hakemaan.
Kyllä tuo kolmas tuntuu paaaljon paremmalta kuin neljäs. Melkein yhtä hyvä kuin että olis toinen.Niin ja puhdas puoli lähtöruudukosta, sitten Silverstonen.
Ennen kaikkea lähdöissä menisi pakka pahemmin sekaisin.Mun mielestä olis kisat mielenkiintoisempia, jos paalu olis likasella puolella. Tulis tiukempia voittotaistoja.
Onko bensoissa loppujen lopuksi paljonkaan eroa ? Ferrari on hyvässä iskussa ja Massa osaa Ferraria ajaa. Kimi puolestaan ei osaa ajaa näillä renkailla.Kimillä on (jälleen kerran) painavampi lasti bensaa kuin Massalla, eiköhän aikaero kerro sen. Kuinka paljon, se nähdään huomenna.
Kyllä se McLaren oli Kimin siellä ajaessa suurin este maailmanmestaruudelle......entisestä hyvis-McLarenista pahis?
Juuri näin. Minä olen kyllä ihan tyytyväinen Kimin kolmanteen ruutuun kaikkien niiden vaikeuksien jälkeen mitä miehellä on ollut. Ainoa mikä harmittaa, että tallikaveri on paalulla. Vaikka Kimi kuittaisi Hamiltonin lähdössä ja ajaisi varikkokäynnille asti Massan perässä, niin lupaa voittoon ei tallilta tule. Siksi toivonkin Lewikselle unelmastrattia ja sitä, että hänellä olisi painavampi auto kuin Massalla. Tietenkin herkullisin asia mitä voisi tapahtua olisi Massan ja Hamiltonin lievä kolarointi ensimmäisissä mutkissa ja tietenkin niin ettei heille tulisi muutakuin henkisiä vaurioita. Massa on kuitenkin selvästi suurin suosikki huomisen kisan voittoon, valitettavasti.Kyllä tuo kolmas tuntuu paaaljon paremmalta kuin neljäs.
Massa saa autostaan ja itsestään paremmin irti yhdellä kierroksella, joten hänen kannattaa ja myös tallin kannattaa laittaa Massa hiukan kevyemmällä taistelemaan tosissaan paalusta. Kimillä taas on aina ongelmia yhden kierroksen kanssa ja kevyempi auto voisi tuhota kierroksen sujuessa surkeasti jo tulevan kisan. Esimerkiksi, jos Kimi olisi kevyellä 4 tai 5. Niin siinä olisi mahdollisuudet meenneet heti, kun taas painavemmalla Kimi voi nousta varikkokäyntien avulla mainiostikin sijan tai pari, kuten on tehnytkin. Lähtöpaikka on vain ollut osin bensamäärän ja osin omien virheiden takia luvattoman huono. 6, 6, 4, 3. Kolmas sija onkin jo hyvä tähän tarkoitukseen. Tarkoituksella jätin ton Monzan pois noista.En ymmärrä, miksi Kimi lähtee aina Massaa suuremmalla bensakuormalla???
Tai no nyt ehkä ymmärrän, mutta miksi näin tehtiin aiemmin tällä kaudella, kun Massaa ei oltu vielä julistettu ykköskuskiksi.
Ja eikö Kovalainen nyt oikeasti saa päättää omaa bensakuormaansa ja taktiikkaansa? mikäli näin on, että Ron Dennis tekee päätökset Hämis-lasien takaa, niin onhan tämä vähän epäreilua sanoisinko.
Onko tosiaankin viesti Kovalaiselle tälläinen: "teet kuten määräämme ja hamilton on ykkönen tai sitten urasi ei jatku huipputallissa".
Tälläiseen FIA:n ehkä pitäisi puuttua...
Viestini saattaa vaikuttaa vähän oudolta, mutta haluaisin vain selvyyden tähän bensa-asiaan, en mitään muuta.
Niin tulisi myös, jos autoihin laitettaisiin menestyspainot. Mutta jostain syystä tuollainen paremmuudesta rankaiseminen ei ole saanut vastakaikua tällä foorumilla eikä muuallakaan.Mun mielestä olis kisat mielenkiintoisempia, jos paalu olis likasella puolella. Tulis tiukempia voittotaistoja.
Jos ymmärrät miksi Kimille laitetaan nyt enemmän, ymmärrät varmasti senkin, miksi Heikille.Deep Throat sanoi:Ja eikö Kovalainen nyt oikeasti saa päättää omaa bensakuormaansa ja taktiikkaansa? mikäli näin on, että Ron Dennis tekee päätökset Hämis-lasien takaa, niin onhan tämä vähän epäreilua sanoisinko.
En usko, että McLada tahallaan alkaisi ryssiä oman kuskinsa menestymisen mahdollisuuksia. Edes Rehti Ron ei voi olla niin epärehellinen.Olen aina sanonut tämän, ja sanon edelleenkin: Jos Kovalainen jatkaa McLarenilla -> ei mitään jakoa mestaruuteen. Edellyttäen tietysti sitä, että kummipoika Lewis jatkaa tallissa myös, mikä tuntuisi tällä hetkellä suht todennäköiseltä.
Toi Hamiltonin suosiminen on jopa niin näkyvää, että olen jopa miettinyt, että jos huomenna tulisi tilanne, että Kovalainen johtaa ja Lewis on 9 sijalla, niin olisiko Mclaren valmis jopa "hajottamaan" Kovalaisen auton, jotta Lewis nousisi pisteille. Edellyttäen siis, että massa olisi vaikka kymmenentenä. Niin absurdilta kun ajatus kuulostaakin, niin kaiken tällä kaudella nähdyn perusteella en yllättyisi edes tuollaisesta hasardista.
Veikkaan että nytkin Kovalaiselle laitettiin niin paljon bensaa, että tietokoneilla on laskettu ettei edes unelmakierroksella pysty lyömään Hamiltonin aikaa. Veikkaan, että 5-7 kierrosta enemmän löpöä. Olen yllättynyt, jos näin ei olisi.
Tuskin, koska 10 tallimestaruus pistettä ovat talille huomattavasti tärkeämmät, kuin kuljettajien mestaruus pisteet. Toki Deniksen satumaassa mitä tahansa voi tapahtua. Prinssi Hamiltonin hyväksi :wink:Olen aina sanonut tämän, ja sanon edelleenkin: Jos Kovalainen jatkaa McLarenilla -> ei mitään jakoa mestaruuteen. Edellyttäen tietysti sitä, että kummipoika Lewis jatkaa tallissa myös, mikä tuntuisi tällä hetkellä suht todennäköiseltä.
Toi Hamiltonin suosiminen on jopa niin näkyvää, että olen jopa miettinyt, että jos huomenna tulisi tilanne, että Kovalainen johtaa ja Lewis on 9 sijalla, niin olisiko Mclaren valmis jopa "hajottamaan" Kovalaisen auton, jotta Lewis nousisi pisteille. Edellyttäen siis, että massa olisi vaikka kymmenentenä. Niin absurdilta kun ajatus kuulostaakin, niin kaiken tällä kaudella nähdyn perusteella en yllättyisi edes tuollaisesta hasardista.
Heh heh. Rahat jaetaan tallipisteiden perusteella, joten ei McLaren sentään tuolla tavalla itseään puukottaisi.Toi Hamiltonin suosiminen on jopa niin näkyvää, että olen jopa miettinyt, että jos huomenna tulisi tilanne, että Kovalainen johtaa ja Lewis on 9 sijalla, niin olisiko Mclaren valmis jopa "hajottamaan" Kovalaisen auton, jotta Lewis nousisi pisteille. Edellyttäen siis, että massa olisi vaikka kymmenentenä. Niin absurdilta kun ajatus kuulostaakin, niin kaiken tällä kaudella nähdyn perusteella en yllättyisi edes tuollaisesta hasardista.
Minusta rankaiseminen menestymisestä ei ole oikein. Sen sijaan palkitseminen vaikka 3 pistettä per paalu toisi varmasti säpinää touhuun. Riskin ottamista todella vähällä bensamäärällä mikä muuttaisi varmasti lähtöasetelmia.Niin tulisi myös, jos autoihin laitettaisiin menestyspainot. Mutta jostain syystä tuollainen paremmuudesta rankaiseminen ei ole saanut vastakaikua tällä foorumilla eikä muuallakaan.