Singapore aika-ajot

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
Sen sijaan ne varmasti pyrkii maksioimaan Mustanaamion menestymisen mahdollisuudet, mikä on minusta vain järkevää. Ainoa mikä tässä ottaa päähän, on epärehellinen kaksinaamaisuus, jota McLada harjoittaa jatkuvasti väittäessään, ettei Kovis ole kakkoskuski.
Voi voi. Eikö tämä ykkös- ja kakkoskuskiasetelma ole niin itsestäänselvä, ettei sitä tallin tarvitse joka välissä kuuluttaa. Varsinkaan kun asiasta tuskin mitään virallista päätöstä on tehty.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Voi voi. Eikö tämä ykkös- ja kakkoskuskiasetelma ole niin itsestäänselvä, ettei sitä tallin tarvitse joka välissä kuuluttaa. Varsinkaan kun asiasta tuskin mitään virallista päätöstä on tehty.
Ja Ferrarillakin Barrichellolle annettiin vuosi vuoden jälkeen tasavertainen mahdollisuus menestyä... paitsi jos Rubensilta kysytään. ;)
 

Polar

Well-known member
Liittynyt
15.1.2007
Viestit
757
Polarille vielä, että mielestäni on harmittavaa toivoa toisille kolareita ja epäonnea, mutta omapa on asiasi.
Enhän minä nyt herran tähden mitään tuhoisaa kolarointia kellekkään toivo, tietenkään! Ihan kilpailutilanteessa tapahtuvaa pientä vääntöä toivon Massan ja Hamiltonin välille ja jos lipsauttaisivat sen seurauksena pihalle kumpikin, niin rehellisesti sanottuna en olisi hirveän pahoillani. Myönnän, että katson suomalaisten ollessa mukana kisoja vahvat Kimi- ja sinivalkolasit päässä. Toisen epäonni on toisen onni ja toivoisi, että sitä tapahtuisi tasapuolisesti. Massa sai lahjavoitot Ranskasta ja Belgiasta, nyt voisi olla taas Kimin vuoro hyötyä toisten epäonnesta. Onko se nyt kamalan väärin toivoa niin? Kyllä tälläkin foorumilla Kimin,Hamiltonin ja muiden epäonnistumista iloitaan aika railakkaasti, minusta se kuuluu urheilun fanikulttuuriin, eikä siinä ole mitään pahaa. Niinkuin totesin, en toivo sellaista epäonnea kellekkään, että jotakuta sattuisi, se ei ole kivaa.
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
mä olen ainakin ihan yllättävän tyytyväinen kimin kolmanteen sijaan. johtuu kai viimeaikojen sijoituksista.
 

sc

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
419
Huomisen kisan veikkaus, että musta mies voittaa. Tämä kisa testaa jo jonkin verran Massan päätä ja veikkaan, että muutamia virheitä saattaa tulla, jos Hamilton pysyy kyydissä vain mukana.

Sade saisi vähän huuhdella rataa yön aikana.
 
Viimeksi muokattu:

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
Terävin suomalaisisku jäi (taas) puuttumaan. Siitä huolimatta elätän hullua toivetta suomalaisten F1-kaksoisvoitosta tänä vuonna. Jollei sitä tule tänä vuonna niin siihen on toki jännittämistä ja mahdollisuuksia ensi kaudellakin.
siis kovlaisella on paljo bensaa, se on selvä, kun nyt katsotaan edellisiäkin kisoja.
Turva-auto ratkasee paljon missä vaiheessa tulee aina radalle. Mutta luulisi vähällä bensamäärällä tulevan parempi tulos, jos turva-auto usein on rdalla.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18208
Nyt olisi kyllä hyvät mahdollisuudet tuolle starttikolarille Hamin ja Massan välillä. Hamilton ottaisi hyvän lähdön, kummatkin tulisivat rinnakkain 2 ekaa mutkaa läpi ja 3. mutkassa Hämilton osuisi Massan auton takaosaan rikkoen oman etusiipensä ja Massa pyörähtäisi. En tietenkään mitään vakavaa kolaria toivo kummallekaan, mutta tuollainen edellä mainittu tilanne tasoittaisi mukavasti mestaruustaistelua. Räikkönen pääsisi ajamaan rauhassa voittoon ja Kovalainen toiseksi. Aika ylioptimistinen veikkaus kyllä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Turva-auto ratkasee paljon missä vaiheessa tulee aina radalle. Mutta luulisi vähällä bensamäärällä tulevan parempi tulos, jos turva-auto usein on rdalla.
No ainakaan kevyellä ei päästäisi karkuun, jos turva-auto kerää porukan kasaan ennen ensimmäisiä stoppeja. Kevyet käyvät tankkaamassa ja liittyvät letkan jatkoksi radalla, jolla ei voi ohittaa. Sen jälkeen etu on ainakin hetken sillä painavammalla lähtijällä. Se voi murentua seuraavaan turva-autoon.

Tosin turva-autot muuttavat taktiikoita ja varikolle tullaan turva-auton takana myös paljon suunniteltua aikaisemmin. Joten turva-auton jälkeen ei enää voida puhua samoista taktiikoista kuin lähtiessä.

Itse pidän turva-autoa niin todennäköisenä, että olisin laittanut molemmille kuskeille varsin kevyen lastin bensaa.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9188
Turva-autoa ajatellen tuollainen raskaampi auto mutta sama määrä pysähdyksiä on kyllä melkein huonoin mahdollinen taktiikka. Ellei sitten saa hyötyä siitä ettei pysähdy ollenkaan turva-auton aikana (esim. Heidfeld Hockenheimilla)
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
Nyt olisi kyllä hyvät mahdollisuudet tuolle starttikolarille Hamin ja Massan välillä.
Siis Massa ja Kimi lähtevät puhtaalta puolelta? sitten Massa on kevyellä ja on onnistunut hyvin lähdöissään. Veikkaisin, että kimi ja Hamilton tulevat aika rinnakkain ensimmäiseen mutkaan. kimi apupoikana ei saa antaa tilaa, vaan tunkee Hamiltonin radalta ulos. siinä se sitten on kiminkin kisa, jos huonosti sattuu.

Kun ollaan tällaisella radalla, niin varmaan on tapahtumia, sateen sattuessa aivan kauhiasti. Eli varmalla ajolla ollaan korkealla. ei kannata liikaa hötkyillä ja riskeerata mieelstäni. Jos Mssa tai Ham saa virheettömän tai lähes virheettömän (nyt tarkoitan pyörähdystä, taktiikkakömmähdystä, tekniikkamurhetta) niin ovat korkealla. Uskoisin että lähtöpaikalla ei ole hirmu suuri merkitys kisassa viiden kärkimiehen välillä. yllätyksiä tulee.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
En kyllä ymmärrä tuota rangaistusta ollenkaan. Mitä muutakaan Heidfeld olisi tuossa tilanteessa voinut tehdä? Kuskeja rangaistaan huonosti suunnitellusta varikon sisääntulosta? :thumbfh:
Hidastaa vasta lähempänä varikon suuta. Tai pikemmin ajaa sisääntulokierros vähän ripeämmin, ettei olisi ollut juuri tuossa, kun Rubens saa kiinni. Tuosta kohdasta on varmasti keskusteltu, kun sitä kerran muutettiinkin perjantain jälkeen.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Hidastaa vasta lähempänä varikon suuta. Tai pikemmin ajaa sisääntulokierros vähän ripeämmin, ettei olisi ollut juuri tuossa, kun Rubens saa kiinni. Tuosta kohdasta on varmasti keskusteltu, kun sitä kerran muutettiinkin perjantain jälkeen.
Mitäköhän kisassa? Uskaltavatko kuskit ajaa lähellä toisen perässä ja yrittää ohitusta, kun ei voi tietää mitä toinen tekee?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mitäköhän kisassa? Uskaltavatko kuskit ajaa lähellä toisen perässä ja yrittää ohitusta, kun ei voi tietää mitä toinen tekee?
Tästähän spekuloitiin, kun sitä perjantain jälkeen tehtyä muutosta hämmästeltiin. Jos ajaa siinä aiemmalla maalatulla väylällä (jolla Heidfeld ajoi), niin se on ilmoitus aikeesta mennä varikolle. Takana tulevalla on kyllä tilaa mennä oikealta ohi, vaikkei tietysti voikaan ihan ihannelinjaa eikä täysillä ajaa. Yksittäisellä kierroksella ei ole niin suurta merkitystä kuin aika-ajossa.
 
Ylös