Singaporen GP 2017 - Jälkisutinat

öö ruz

Speed for ever
Ja Verstappen ohjaa hieman oikealla kuin aukaisten oven Räikköselle. Kimillä oli muutenkin hyvän lähdön ansiosta niin paljon suurempi vauhti kuin Verstappenilla, heittämällä ohi. Kun Vettel alkaa painaa vasemmalle, Verstappen ohjaa vaistomaisesti vasemmalle myös, muttei huomaa siellä olevaa Räikköstä. Vettel ei osu Verstappeniin.
Juuri näin ja Vettelin pää ei vaan kestä jos sieltä on joku tulossa lähdössä ohi.

F1-fani82

Well-known member
Sijainti
Vantaa
Vettel olisi luultavasti törmännyt Räikköseen, ilman Verstappenin Räikkös-osumaa.

Freak

Well-known member
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Katsoin lähtö uudelleen. Olisiko Vettelille kilpailukielto jo paikallaan? Törkeä siirto, vaikka ilman sitä Kimin kolari olisi ollut mahdollinen.

Ihme, jos ei jotain jälkisanktiota tule. Taitaa olla nykykuskien sikamaisin ja eniten epäurheilijamaisin kuski.
MIksi ihmeessä yritätä tuota sysätä edes osittain Kimin syyksi? "No, mitäs oli siellä. Olis ottanu surkean lähdön kuin aiemmissakin kisoissa..." Jos oletetaan jatko ilman kolaria, niin Ver olisi jäänyt molempien Ferkkujen taakse. Räikkönen olisi voinut mennä jopa Vettelistä ohi. Ilman Vettelin hidastavaa tekijää, siis osumaan Kimin kanssa, Hamilton tuskin olis ollut uhka kummallekaan. Hieno Lähtö muuten Hamiltonilta myös. Ansaittu voitto.

Petri

Scuderia Ferrari
Hamiltonista, niin alun kolarin jälkeen malttoi hyvin pysyä etäällä vettelin nesteitä ruikkivasta ferrarista.

:thumbup:

Davros

Well-known member
Vettelin haastattelusta saa sellaisen kuvan, ettei tiennyt Kimin olevan Maxin sisäpuolella. Eihän tuossa liikkeessä muuten mitään järkeä olekaan.

Freak

Well-known member
Sijainti
Vettel olisi luultavasti törmännyt Räikköseen, ilman Verstappenin Räikkös-osumaa.
Meinaatko oikeasti, että Vettel olisi ohjannu autonsa täysin radan vasempaan reunaan? Hänen tarkoituksensa oli blokata Verstappen ja ohjasi jo suoraan kohti edessä odottavaa mutkaan, kun Räikkösen auto osuu häneen. Missä vaiheessä se kolari olisi tullut? Kierroksella 14 kenties, kun turva-auto menee sisään ja kisa jatkuu..?

Crumb

Well-known member
Oli tyhmä, Vettelin kiilaamisen aiheuttama kolarointi. Olisi sen voinut kaksi muutakin estää: Verstappen himmaamalla, kun oli jäämässä sämpylän väliin, Kimillä 40 senttiä tilaa vasemmalla, jos olisi hoksannut. Mutta näin kävi ja mainio kisa meni paskaksi.

No, heikko Bottas sentään podiumilla. Oikea sijoitus olisi ollut kuudes.

ferrarkimir

Well-known member
niin no, Kimi oli jo Vettelinkin edellä/rinnalla juuri kun kolahti...
Kyllä se aika mahdoton on tuollaisia asioita nähdä noissa vauhdeissa.
Tuokin kuva on otettu joku millisekunti ennen osumista.

Itse uskon myös, että Vettelin yllätti Kimin sisäpuolella oleminen ihan täysin.

christian86

Well-known member
Montakos niitä virhepisteitä Vettelillä jo oli? Bakusta ainakin sai ja Mexicosta viime vuonna. Olis se vitsikästä kun ottais vielä kilpailukiellon sitä kautta.

F1-fani82

Well-known member
Sijainti
Vantaa
Meinaatko oikeasti, että Vettel olisi ohjannu autonsa täysin radan vasempaan reunaan? Hänen tarkoituksensa oli blokata Verstappen ja ohjasi jo suoraan kohti edessä odottavaa mutkaan, kun Räikkösen auto osuu häneen. Missä vaiheessä se kolari olisi tullut? Kierroksella 14 kenties, kun turva-auto menee sisään ja kisa jatkuu..?
Vettelin sivuttain siirto oli niin rajua, että törmäys olisi ollut mahdollinen. Aivan järjetön siirto Vetteliltä. Eihän Vettel edes tiennyt Kimin olemassaoloa ratakartalla. Tuskin olisi edes välittänyt, kunhan minä minä minä ekana.

ProjectMaster

Well-known member
Montakos niitä virhepisteitä Vettelillä jo oli? Bakusta ainakin sai ja Mexicosta viime vuonna. Olis se vitsikästä kun ottais vielä kilpailukiellon sitä kautta.
7/12. Nyt jos tulee 3 niin ei voi pariin kisaan ottaa mitään riskejä. Taisi vieläpä välttää kilpailukiellon Bakun tapahtumista sillä ehdolla, ettei törttöile hetkeen joten mielenkiintoista nähdä mitä tulee tapahtumaan.

Freak

Well-known member
Sijainti
Vettelin sivuttain siirto oli niin rajua, että törmäys olisi ollut mahdollinen. Aivan järjetön siirto Vetteliltä. Eihän Vettel edes tiennyt Kimin olemassaoloa ratakartalla. Tuskin olisi edes välittänyt, kunhan minä minä minä ekana.
Tässä maailmassa kaikki on mahdollista, mutta mä en näe mitenkään mahdollisena, ainakaan lähtösuoralla, kolaria kahden Ferrarin kesken. Eka mutka olis varmasti ollut jännittävä, kun Kimillä oli niin kova nopeus ero Vetteliin ja Verstappeniin. Kyllä Vettelikin olisi varmasti ottanut paremman linjan ekaan mutkaan eli tilaa Kimille olisi kyllä sisällä ollut. Mutta turhaa spekulointia tilanteesta jota ei ikinä päässyt tulemaan.

Freak

Well-known member
Sijainti
Palmeria aina haukutaan, mutta ei hän tässä kisassa ihan lapanen ollut. Ajoi kuitenkin kohtuu hyvän sijan. Ajo on parantunut kauden mittaan. On tuolla huonompiakin kuskeja ollut ajamassa, ja on tälläkin hetkellä.

Palmeria aina haukutaan, mutta ei hän tässä kisassa ihan lapanen ollut. Ajoi kuitenkin kohtuu hyvän sijan. Ajo on parantunut kauden mittaan. On tuolla huonompiakin kuskeja ollut ajamassa, ja on tälläkin hetkellä.
Ketkä ovat olleet huonompia kuin Palmer tällä kaudella? Varsinkin kun verrataan tallikaveriin?

Bleach

Well-known member
Itse olisin toivonut että sade olisi vain jatkunut koko kisan loppuun. Melko perus tylsä kisa tuon Kvyjatin kolarin jälkeen. Ricciardon vauhti kisassa oli myös pieni pettymys, vaikka hienosti taas podiumille ajoikin. Tiedä sitten olisiko Verstappen pystynyt vähän paremmin haastamaan Hamiltonin.