Sivari töihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ace17
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mieluiten palkkaisin kolmekymppisen talvisotapaidassa kaljaa tissuttelevan ja uhoavan punaniskanaamapersuhommaforumilaisen. Isänmaan toivoja ne.

Eilen äitini ehdotti, että muuttaisin CV-tiedoissani kohdan, että käyttäisin kuulokojeita, koska hänen mielestään se olisi sama kuin käyttäisi silmälaseja.

Vastasin, että ei se asenneongelmaisille asia muutu. Miten se sanan muuttaminen vaihtuisi yhtä äkkiä työpaikan saamiseen? Voisihan sinne sanan tilalle laittaa "käytän puujalkaa" merimiehen tai merirosvon tavalla.

CV-papereissa minulla on vaan ongelma, että en voi valehdella eli en voi poistaa kuulokojeiden käytöstä ja olla muka normaali kuuleva. Se tieto on pakko olla mukana.

Ilman muuta, jos on oikeasti vakaumuksellisista syistä valinnut sivarin. Tosin totaalin voisin myös palkata tietyissä rajoissa ts. työ ei edellytä turvallisuusselvitystä.
Mutta työkokemus ja koulutus ratkaisee. Jos taas joku on perustanut koko loppuelämänsä sille, että on käynyt RUK:n, jättäisin moisen kokonaan rannalle.

Palkkaisitteko sivarin miesten töihin, vaikka tarjolla olisi mm. RUKin käynyttä työnhakijaa?

Entäs jos asia ei tule haastatteluvaiheessa mitenkään ilmi? Työnantajahan ei saa palveluksesta kysyä haastattelussa meinaan.

Ja itse kysymykseen: kyllä, palkkaisin.

Miksi muuten armeijan kantahenkilökunta näyttää pääsääntöisesti ikäistään vanhemmalta? Vekaran kirjastossa RUK:n kurssikirjoja selaillessa tuli bongattua oman yksikön henkilökuntaa ja aina "keski-ikäinen äiä" paljastui alta kolmekymppiseksi.

Miksi muuten armeijan kantahenkilökunta näyttää pääsääntöisesti ikäistään vanhemmalta? Vekaran kirjastossa RUK:n kurssikirjoja selaillessa tuli bongattua oman yksikön henkilökuntaa ja aina "keski-ikäinen äiä" paljastui alta kolmekymppiseksi.

Samaa ihmettelin itsekin, ja nimenomaan Vekaralla. Nelikymppiseksi luulemani skappari olikin alle 30, ja 50-vuotiaaksi luulemani noin 40. Omassa yksikössä oli muitakin, joita luulin vanhemmaksi kuin olivat oikeasti. :alppu:

Samaa ihmettelin itsekin, ja nimenomaan Vekaralla. Nelikymppiseksi luulemani skappari olikin alle 30, ja 50-vuotiaaksi luulemani noin 40. Omassa yksikössä oli muitakin, joita luulin vanhemmaksi kuin olivat oikeasti. :alppu:

Tsuhnakin kuulemma näyttää ihan viiskymppiseltä. Semmosta se terveellinen ulkoilmaelämä tekee.

Juu, ulkotyöt ja auringonpaiste naamalle näkyy ainakin. Ja viina.

Se on se suomalaiseen sisäänrakennettu herranpelko, kun saa aseman tuoman auktoriteetin näyttämään nöyristelijälle alitajuisesti ikäistään vanhemmalta. Ja viina.

Napalmisade tuskin myöskään edesauttaa kasvojen nuorekkaana säilymisessä.

Se on se suomalaiseen sisäänrakennettu herranpelko, kun saa aseman tuoman auktoriteetin näyttämään nöyristelijälle alitajuisesti ikäistään vanhemmalta. Ja viina.

Näytti alokasaikana jo omat alikessutkin vanhemmilta, mitä itse. Samaa ikäluokkaa kuitenkin.

Minusta näyttivät alikessut auktoriteetittomilta pojilta, jotka yrittivät huutamalla korvata vajeitaan.. Niinhän nuo olivat minua vähän nuorempia lähes kauttaaltaan.

Minusta näyttivät alikessut auktoriteetittomilta pojilta, jotka yrittivät huutamalla korvata vajeitaan.. Niinhän nuo olivat minua vähän nuorempia lähes kauttaaltaan.

jokaisella tulee tuo gonahdus jossain vaiheessa. Palvelus on toki helpompi aloittaa varmasti, kun "aivan valmiina" painelee ekan kerran kasarmin portista sisään