Kerro kun tiedät asiasta ja minä en ole muuten sivari jos luit avauspostaukseni tässä ketjussa :frank:
Oli muuten ensimmäinen kerta kun mie olen oikeesti suuttunu mistään tällä foorumilla, mutta nyt oli semmoinen rimanalitus että keittää ja pahasti. Ja miulle on tässä vaiheessa aivan yks paskan hailea millä perusteella sie olet palveluksesta luistanu, mutta tommosia hihasta raapastuja täysin älyttömiä väitteitä mie en suostu kattelemaan edes huumorilla.
Kyseisessä (olettaen että puhutaan edes samasta tapauksesta) katolleen ajossa sekä kuski että uhri olivat henkilökuntaan kuuluvia ja syytteet luettiin kuskille. Tutkinnassa ei kuitenkaan ilmennyt seikkoja joiden perusteella kuskia olisi voitu tuomita. Kuskina toiminut kantapeikko kuitenkin jätti PV:n hommat tapauksen jälkeen, ei vaan pystynyt enää jatkamaan. Ja se tapahtui tossa meidän Vekarantiellä. Ihan tossa just noin parin minuutin ajomatkan päässä miun työpisteeltä. Työkaveri oli pelastustöissä (tai mitä siellä nyt oli pelastettavissa.. ei mitään).
Vaikka nyt puhuttaisiinkin eri tapauksista niin ei jumalauta tommosia katella läpi sormien, ei koskaan missään tapauksessa. Älä saatana edes mieti semmosia älyttömyyksiä. Se tässä just keittää että muka firmassa pääsis kuin koira veräjästä taposta. Elä saatana..
No mitä siinä sitten tapahtuu. Joudutko vankilaan? Minkä ne mahtaa jos joku täysikäisyyden kynnyksellä oleva nulikka ei soveltuisi armeijaan. Passitus siviiliin ja vapautus.
Siviilimaailmassa tehdyissä hölmöilyissä mennään siviilioikeuteen ja rangaistukset sen mukaan, kasarmialueella pääsääntöisesti kurinpidollisin menettelytavoin, paitsi jos rike on tarpeeksi vakava niin sekin menee siviilioikeuteen. Itse olen ollut rekonstruoimassa kasarmialueella tapahtunutta pahoinpitelytapausta joka oli käräjäoikeuden käsittelyssä. Ampuma-aserikos on myös käräjäoikeuden hommia jos voidaan esitutkinnassa osoittaa tekoon liittyvän edes lievää tahallisuutta.