Skientologia

• Viestiketjun aloittaja Ma
  • Aloituspäivämäärä

pyrydaman

Well-known member
joo toi kerto ihan tarpeeks toi tietsikkajätkän tarina. ei oo kovin ruusuisa tulevaisuus edessä niillä raukoille jotka sinne joutuu. jotain homo balettitanssijoita ja sitte näitä aatteellisia hippejä jotka aina jakaa sitä viisauttaan joka on usein kerätty luotettavista lähteistä niiku hamppu.comista. aina ne tietää kaikki valtion salaliitot sun muut ja jaksaa vastustaa pahoja mahteja

Archie

Well-known member
pyrydaman sanoi:
joo toi kerto ihan tarpeeks toi tietsikkajätkän tarina. ei oo kovin ruusuisa tulevaisuus edessä niillä raukoille jotka sinne joutuu. jotain homo balettitanssijoita ja sitte näitä aatteellisia hippejä jotka aina jakaa sitä viisauttaan joka on usein kerätty luotettavista lähteistä niiku hamppu.comista. aina ne tietää kaikki valtion salaliitot sun muut ja jaksaa vastustaa pahoja mahteja
Huomaa että suomalainen peruskoulu tuottaa kaikkein kyvykkäimmät kirjoittajat.

pyrydaman

Well-known member
Willer sanoi:
Huomaa että suomalainen peruskoulu tuottaa kaikkein kyvykkäimmät kirjoittajat.
mummielest tos ei ollu yhtään mitään vikaa. oon pahoillani jos sulla on jotain steinerilaisii kavereita jotka ei sopineetkaan tohon kuvaukseen. voit toki kertoa jos sieltä valmistuu vielä joku c laatutyyppi

Sijainti
Lapinlahti
Ma sanoi:
kysyisin forumilaisten rehellista mielipidetta asiaan. itse olen viime aikoina tutustunut kyseiseen "uskontoon" ja ei meinaa oikein sanoja loytya kun asiaa alkaa miettia. Aluksi luulin kyseessa olevan vain vitsin, mutta pienella tutkimuksella selvisi etta jotkut ihmiset todella uskovat tuohon. :nope:

Wikipediasta löytyy mm. hyvat sivut asiasta tietamattomille.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Xenu
http://fi.wikipedia.org/wiki/Skientologia
skientologistien omat sivut on myos katsottavan arvoista tavaraa.
http://www.scientology.org/

Täyttä huuhaatahan tuon täytyy olla, eihän tuollaista keksi jos ei ole laajentanut käsitystään maailmasta jonkun tason päihteillä... Tai sitten veikkaan pahemman laatuista deliriumia.

Törni

Well-known member
Minua kiinnostaa lähinnä se, miten tämä asia on saatu myytyä lainsäätäjälle. Lakia Steiner kouluista on viimeksi muutettu vuonna 1992. Olisi mielenkiintoista kuulla mihin lainsäätäjä on päätöksensä pohjannut. Jos jotain puolueetonta tutkimustietoa asiasta on olemassa, olisi mukava kuulla siitä. Mielikuvan muodostaminen asioista mutu-tuntumalla on aina vähän arveluttavaa.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
mrj-fin sanoi:
Steiner-koulujen tuntemus taitaa olla vähäistä teillä, kun ette ole edes ottaneet koskaan asiasta selvää.
Mihin luulosi siitä, että asioista ei ole otettu selvää, perustuu?

Archie

Well-known member
Törni sanoi:
Minua kiinnostaa lähinnä se, miten tämä asia on saatu myytyä lainsäätäjälle.
Miten niin myytyä? Siksikö että se on vaihtoehtoinen tapa käydä koulua, ja joka ei ehkä istu sinun ymmärtämiisi arvoihin?

Itse en ole koskaan tavannut ketään steiner koulun käynyttä (tietääkseni), enkä muutenkaan tiedä paljoakaan asiasta. Ihmettelen vain sellaista kielteistä ja ennakkoluuloista asennetta ko. instituutiota kohtaan. Ymmärtääkseni steiner koulut tai heidän oppilaansa eivät muodosta suomessa erityistä ongelmaa kenellekään, paitsi baarin arskalle, joka ei voi ymmärtää semmoista hihhulitoimintaa (samaa kategoriaa kuin homot, pitkätukat, sivarit..). Se on kuin jokin pakottava voima, että kaiken pitäisi olla samanlaista - erilaisuus luo turvattomuutta.

Törni

Well-known member
Willer sanoi:
Miten niin myytyä?
Jotenkin asia on lainsäätäjälle perusteltu. Vai mitä itse olet mieltä ;)

Minä olen lähes kaikissa postauksissani lähinnä kaivannut tietoa. Jos tiedonjano tulkitaan kielteiseksi ja epäluuloiseksi asenteeksi, niin siitä sitten vaan. Sen vastakohtaa tupataan muuten usein nimittämään sinisilmäisyydeksi.