SM-Liiga kausi 2010-2011

• Viestiketjun aloittaja Dev
  • Aloituspäivämäärä

FO110K

Banned
Masi veti kädet ylhäällä Krepsiä päähän. Minusta se jo täyttää tunnusmerkit jäähylle. Puhdas suoritus olisi kädet alhaalla ollut täysin hyvä ja mahdollinen tehdä.

Totta hemmetissä se kostaa pitää, jos liiga ei tee mitään (hyvä päätös silti heiltä) ja yksi parhaista pelaajista pääsee tauolle. Et kai oikeasti luule, että pitäisi vaan kädet munissa pyöriä ympäri kenttää kun samaan aikaa luistelee kaveri joka pisti staran sairaalaan?
No näin tuon tapauksen n. 10m. päästä, Krepsin tulosuunnasta. Aika tarkkaan sen kädet osuu Krepsin rinnukseen, ei todellakaan päähän.
Sen on kaikki instanssit todenneet jo hidastuksien perusteella eli siitä on sun ihan turha väittää ees vastaan.

Jos se olis ollut kädet päätä kohti, olis pelirangaistuksia tullut urakalla jälkikäteen.

Silti vitun raukkamaista mainostaa ottelua vain ja ainoastaan kostotoimenpiteenä.
Noh sitä saa mitä tilaa, kiitos kolmesta pisteestä.

Ode

Maailmanlupaus
Sijainti
Oulu
No näin tuon tapauksen n. 10m. päästä, Krepsin tulosuunnasta. Aika tarkkaan sen kädet osuu Krepsin rinnukseen, ei todellakaan päähän.
Sen on kaikki instanssit todenneet jo hidastuksien perusteella eli siitä on sun ihan turha väittää ees vastaan.

Jos se olis ollut kädet päätä kohti, olis pelirangaistuksia tullut urakalla jälkikäteen.

Silti vitun raukkamaista mainostaa ottelua vain ja ainoastaan kostotoimenpiteenä.
Noh sitä saa mitä tilaa, kiitos kolmesta pisteestä.
YouTuben hidastuksista on ihan saatanan vaikea sanoa, eikä mulla ole mitään HD -kamerakuvaa tapauksesta käytettävissä. Ilomielin myönnän taklauksen puhtaaksi jos parempaa kuvaa saan ja taklaus ensisijassa osoittautuu puhtaaksi. Mutta nyt mennään sillä mitä on, ja mielestäni se osuu vieläkin päähän. Siinä ei ole sinällään mitään vikaa, mutta ne kädet.

Ja jos kostaminen on vitun raukkamaista... En tiedä mitä sanoa, kun kaveri oli kuitenkin aika pitkällä lomalla.

Ja antaa niiden pisteiden mennä. Tää porukka, joka ei edes pistä Timo vitun Helblingiä asialle Krepsin sijaan, saakin jäädä liigajumboksi.

FO110K

Banned
YouTuben hidastuksista on ihan saatanan vaikea sanoa, eikä mulla ole mitään HD -kamerakuvaa tapauksesta käytettävissä. Ilomielin myönnän taklauksen puhtaaksi jos parempaa kuvaa saan ja taklaus ensisijassa osoittautuu puhtaaksi. Mutta nyt mennään sillä mitä on, ja mielestäni se osuu vieläkin päähän. Siinä ei ole sinällään mitään vikaa, mutta ne kädet.

Ja jos kostaminen on vitun raukkamaista... En tiedä mitä sanoa, kun kaveri oli kuitenkin aika pitkällä lomalla.
Kostamisen ymmärrän jos homma tehdää tahallaan. Sitä en kiistä.

Itse näin sen taklauksen tosiaan vierestä, ja pelitilanteeksi käsitin paikanpäälläkin sen jo.
Toki Kreps siinä loukkaantui, mutta mielestäni se johtui enemmänkin siitä että Kreps ei tilannetta huomaa (en toki syytä siitä häntä) ja siksi niitti tulee pahempana kuin olisi ehkä muutoin ollut.
Onko se taas Masin vika jos ei toinen ole hereillä? Noh, mun mielestä ei.

Ode

Maailmanlupaus
Sijainti
Oulu
Kostamisen ymmärrän jos homma tehdää tahallaan. Sitä en kiistä.

Itse näin sen taklauksen tosiaan vierestä, ja pelitilanteeksi käsitin paikanpäälläkin sen jo.
Toki Kreps siinä loukkaantui, mutta mielestäni se johtui enemmänkin siitä että Kreps ei tilannetta huomaa (en toki syytä siitä häntä) ja siksi niitti tulee pahempana kuin olisi ehkä muutoin ollut.
Onko se taas Masin vika jos ei toinen ole hereillä? Noh, mun mielestä ei.
Kreps mokasi itse, mutta ei oikein muuta olisikaan ehtinyt tehdä kuin yrittää ottaa taklausta vain vähän paremmin vastaan. Masi näki että nyt on hyvä paikka pommittaa, ja teki oikean päätöksen ja lähti taklaamaan. Mutta sattuipa sen nyt tekemään vähän sillä tavalla että monelle jäi paskainen maku siitä suuhun.

FO110K

Banned
Kreps mokasi itse, mutta ei oikein muuta olisikaan ehtinyt tehdä kuin yrittää ottaa taklausta vain vähän paremmin vastaan. Masi näki että nyt on hyvä paikka pommittaa, ja teki oikean päätöksen ja lähti taklaamaan. Mutta sattuipa sen nyt tekemään vähän sillä tavalla että monelle jäi paskainen maku siitä suuhun.
Näki että hyvä paikka pommittaa? Siis Krepshän oli maalin takana, ja päätti kiertää oman maalin toiselle puolelle.
Masi oli tuolloin jo tulossa vauhdilla sinne päätyyn samalta puolelta, ja jos et huomannut niin Ilves karvas koko sen matsin todella ylhäältä samalla tavalla.
Ei se oman maalin takana lymyily ole mikään suoja-alue kuitenkaan.

Kreps tosiaan ei huomannut sen niitin tuloa, eli enempi pistäisin huonon tuurin piikkiin sen että isku tuli noin kovana perille.
Tästä herääkin se kysymys että miksi muka kosto pitäisi tehdä jos taklattavassakin on vikaa ollut, ja kun ei kukaan tuomareistakaan huomaa tilanteessa mitään päähän kohdistuvaa edes?

Kuten sanottu, näin sen ihan vierestä, näytti paikanpäällä vain kovalta niitiltä. Jos taas tulee tahallinen polvitaklaus tai päähän kohdistunut taklaus, niin toki semmoisen saakin kostaa.

Asiasta kolmanteen, tänään muuten Tukiota taklattiin selkään parin metrin päässä laidasta, kyynärpää lapaluiden väliin = 2min.
Eli osataan sitä siellä toisellakin puolella.
(hienoja "kostoja" kun vielä isketään ihan muiden kimppuun :D)

Ode

Maailmanlupaus
Sijainti
Oulu
Näki että hyvä paikka pommittaa? Siis Krepshän oli maalin takana, ja päätti kiertää oman maalin toiselle puolelle.
Masi oli tuolloin jo tulossa vauhdilla sinne päätyyn samalta puolelta, ja jos et huomannut niin Ilves karvas koko sen matsin todella ylhäältä samalla tavalla.
Ei se oman maalin takana lymyily ole mikään suoja-alue kuitenkaan.
Sitä lähinnä haen, että Marjamäki olisi voinut jättää taklaamatta jos olisi halunnut.

Kreps tosiaan ei huomannut sen niitin tuloa, eli enempi pistäisin huonon tuurin piikkiin sen että isku tuli noin kovana perille.
Tästä herääkin se kysymys että miksi muka kosto pitäisi tehdä jos taklattavassakin on vikaa ollut, ja kun ei kukaan tuomareistakaan huomaa tilanteessa mitään päähän kohdistuvaa edes?
Mielestäni tässä kostoajatuksessa on myös ideana se, että kostamisessa ei vain taklata/hakata koston kohdetta, vaikka tämä olisikin puhtaasti toiminut - ajatus piilee siinä että vastustajalle pitää tehdä selväksi että me ei suvaita tätä vaikka miten hyvä ja puhdas taklaus oli - meidän pelaaja on/oli silti lasaretissa. Liigan ei tähän pidä puuttua, mutta pelaajien täytyy se itse hoitaa.

Asiasta kolmanteen, tänään muuten Tukiota taklattiin selkään parin metrin päässä laidasta, kyynärpää lapaluiden väliin = 2min.
Eli osataan sitä siellä toisellakin puolella.
(hienoja "kostoja" kun vielä isketään ihan muiden kimppuun :D)
Noh, vaikka en itse peliä nähnyt niin uskon ja toivon että Kärpät yritti kovistella vastustajaa juuri Marjamäen taklauksen vuoksi. Tottakai vastustajalle pitää näyttää että kuka on pomo, oli siellä syyttömiä miehiä tai syyllisiä, mutta palaute pitää antaa tällä tavalla.

FO110K

Banned
Sitä lähinnä haen, että Marjamäki olisi voinut jättää taklaamatta jos olisi halunnut.
Juu, karvatessa toki annetaankin aina periksi ja vältellään taklauksia. :D
Toki mahdollisuuksia on monia, mutta edelleen fakta on että Krepsillä kävi huono tuuri.
Se ei silti oikeuta kostotoimiin.
Ja vaikka sellaisia tehtäisiinkin, olisi järkevää tehdä se siististi, pelille ja sitä seuraaville junnuille tuskin tekee hyvää kun julkisesti puhutaan kostopeleistä.
HIFK yritti samaa Mäntylän kanssa ja eikös siellä tullut liigaltakin noottia hieman aiheesta?

Mielestäni tässä kostoajatuksessa on myös ideana se, että kostamisessa ei vain taklata/hakata koston kohdetta, vaikka tämä olisikin puhtaasti toiminut - ajatus piilee siinä että vastustajalle pitää tehdä selväksi että me ei suvaita tätä vaikka miten hyvä ja puhdas taklaus oli - meidän pelaaja on/oli silti lasaretissa. Liigan ei tähän pidä puuttua, mutta pelaajien täytyy se itse hoitaa.
Siis puhdas taklaus ja "meidän pitää näyttää teilata muutkin lasarettiin".... ei hyvää päivää.

Noh, vaikka en itse peliä nähnyt niin uskon ja toivon että Kärpät yritti kovistella vastustajaa juuri Marjamäen taklauksen vuoksi. Tottakai vastustajalle pitää näyttää että kuka on pomo, oli siellä syyttömiä miehiä tai syyllisiä, mutta palaute pitää antaa tällä tavalla.
Siis meinaat että takaapäin annettu kyynärpäätaklaus laitaa kohti on oikea tapa "antaa palautetta"? Voi morjes :thumbdown

FO110K

Banned
No mut hei, onnea Kärppien valitsemalle tielle, onhan sitä ennenkin noilla kostotoimilla pitkälle pötkitty, niinkuin nytkin :D
Hienoa oli silti että Ilves keskittyi pelaamiseen tänään, pisteille on varmasti käyttöämeillä, ilm. Kärpät ei niitä kaipaa :)

Ode

Maailmanlupaus
Sijainti
Oulu
Siis puhdas taklaus ja "meidän pitää näyttää teilata muutkin lasarettiin".... ei hyvää päivää.
Sanoinko, että Marjamäen olisi pitänyt tulla jonkun hemmetin tappoyrityksen kohteeksi? Tuon nyt voi ihan silläkin tavalla ymmärtää että tyypille käydään huomauttamassa että tämä ei käy, ja vasta sitten käydä lyömässä turpaan jos homma toistuu.

Siis meinaat että takaapäin annettu kyynärpäätaklaus laitaa kohti on oikea tapa "antaa palautetta"? Voi morjes :thumbdown
Lätkä ei ole ikinä ollut mikään herrasmiespeli kentällä. Tämä niin sanottu "sikailu" on ihan oikea tapa voittaa pelejä ja saada vastustaja pelkäämään. Ei tämä ole mitään huvipelailua vaan kylmää ammattiurheilua.

Ode

Maailmanlupaus
Sijainti
Oulu
No mut hei, onnea Kärppien valitsemalle tielle, onhan sitä ennenkin noilla kostotoimilla pitkälle pötkitty, niinkuin nytkin :D
Hienoa oli silti että Ilves keskittyi pelaamiseen tänään, pisteille on varmasti käyttöämeillä, ilm. Kärpät ei niitä kaipaa :)
Kuten editoin aikaisemmin, minulle on ainakin vähäksi aikaa ihan vitun sama tämän fiaskon jälkeen miten Kärpille liigassa käy. Tämä oli niin perseelleen junailtu homma.

nordic man

Well-known member
Onhan se sääli ettei säännöt pysy samana vaan naamakertoimella on suurikin vaikutus edelleen.

Marjamäen taklaus oli vain jotain käsittämätöntä.
Ok, vastuuta on toki taklattavallakin, mutta tarpeeton puskista ajo joka johti loukkaantumiseen.

Nämä kostotoimet on asia erikseen, en tahallaan vahingoittamisyrityksiä salli enkä tue millään tavalla.

Hienoa että Kreps otti asiaan kantansa ja haastoi Marjamäen reiluun tappeluun, niin se pitääkin tehdä jos tehdään ollenkaan. (Tosin vissiin takaapäin toinen pilasi senkin?)

No, hienoa kuitenkin että kaveri on kehissä ja pystyy pelaamaan kunnolla.

Hienoa kanssa nähdä Ilves voittoputkessa, taas tärkeät pisteet kilpailijalta.

Ode

Maailmanlupaus
Sijainti
Oulu
Hienoa että Kreps otti asiaan kantansa ja haastoi Marjamäen reiluun tappeluun, niin se pitääkin tehdä jos tehdään ollenkaan. (Tosin vissiin takaapäin toinen pilasi senkin?)
Iso kunnioitus Krepsille tappelusta - mutta hänen homma se ei todellakaan olisi ollut. Sitä mieltä minä olen.

Sami H

Well-known member
Sijainti
Pori
:alppu: Itellä ei oo tunnuksia jatkoaikaan ja siksi täälläkäytävä jutustelu lienee aika suppeaa. Tämä foorumi kun ei pääsääntöisesti ole jääkiekkoaiheinen. Mutta miksei täälläkin väitellä sais asiasta kuin asiasta kunhan hyvässä hengessä.

nordic man

Well-known member
Yllekirjoittaneet toverukset alkavat jo vaikuttaa sopivilta Jatkoaikaan.
???
Koska en sivulla ole pahemmin käynyt niin haluatko valaista lisää että hitaatkin pääsevät kärryille?

Pointtini tuossa oden lainaamassa viestissä oli siis, että hyvä kun haastaa suoraan reilusti, ettei tarvitse nähdä näitä puskista tulevia sikailuja ynm.

Sami H

Well-known member
Sijainti
Pori
että hyvä kun haastaa suoraan reilusti, ettei tarvitse nähdä näitä puskista tulevia sikailuja ynm
Hmm. eli pitää ensin tapella reilusti ettei kukaan tule puskista taklaamaan..ymmärsinkö oikein.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Koska en sivulla ole pahemmin käynyt niin haluatko valaista lisää että hitaatkin pääsevät kärryille?
Lieneekö Ilpo Tempo Gigamente hakenut sitä, että samoin kuin Jatkoajassa tuossa keskustelussa ajatus liiteli linjoilla: kannattamani joukkueen pelaaja asialla = teko on oikea / vastustajajoukkueen pelaaja asialla = teko on ei-oikea.

nordic man

Well-known member
Hmm. eli pitää ensin tapella reilusti ettei kukaan tule puskista taklaamaan..ymmärsinkö oikein.
Ei
Vaan jos "on pakko" kostaa jollakin tavalla, on se parempi tehdä tuolla tavalla kuin vetää jonkinsortin överi temppu.
Tämä on siis pienempi kahdesta pahasta.

Ja kiitos FW08:lle selvennyksestä ;)

Itse olen Ilves fani ja siitä huolimatta en pitänyt Marjamäen taklauksesta ja annan kyllä "omalle" joukkueelle ja sen pelaajille samanlaiset arvosteluperiaatteet

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Iso kunnioitus Krepsille tappelusta - mutta hänen homma se ei todellakaan olisi ollut. Sitä mieltä minä olen.
Höpö höpö. Se nimenomaan on Krepsin homma siinä kohtaa, kun ei sitä voi tehdä heti tilanteen jälkeen. Molemmat kundit on pelanneet ihan tarpeeks Pohjois-Amerikassa tietääkseen, miten homma menee. Näin sen pitikin mennä.

On muuten käsittämätöntä, miten Kärpät voi olla noin huono. Tsekkasin matsin urhon nettistreamina ja olen äimistynyt. Tuo eilinen oli näkemistäni kaikkien aikojen hinta-laatusuhteeltaan ylivoimaisesti huonoin SM-liigajengi koskaan. En vaan käsitä. Olin varma, että Ara kääntää tuon laivan jopa mestarikandidaatiksi, mutta eilisen perusteella ei mitään jakoa. 500 NHL ja 7000 pääsarjatason matsin jengi oli täysi vastaantulija kotikaukalossaan nipulliselle junioreja. Hieman kärjistetysti.