http://www.iltasanomat.fi/muutlajit/art-1288561865142.htmlSnookertähti O'Sullivanilta sokki-ilmoitus kesken MM-kisojen
Ronnie OSullivan.
Ronnie OSullivan.
Laurence Griffiths
Julkaistu: 2.5.2013 6:47
Ronnie O'Sullivan, 37, kertoi voitokkaan MM-puolivälierän jälkeen, että peliura on viittä vaille paketissa.
Snookerfanien harras toive toteutui viime helmikuussa, kun Ronnie O'Sullivan ilmoitti palaavansa vajaan vuoden kestäneeltä sapattivapaalta puolustamaan MM-titteliään.
The Rocket -lempinimellä tunnettu O'Sullivan onkin palkinnut kannattajansa esittämällä turnauksessa häikäiseviä otteita ja edennyt tänään alkaviin semifinaaleihin.
Murskattuaan Stuart Binghamin puolivälierässä framein 13-4 O'Sullivan pudotti kuitenkin uutispommin ilmoittamalla vetäytyvänsä lajin parista lopullisesti, vaikka hän onnistuisi uusimaan mestaruutensa.
- Minulla ei ole aikomustakaan tulla takaisin, O'Sullivan sanoi BBC:n haastattelussa viitaten Crucible-teatterin MM-näyttämöön.
- Snooker ei vain ole minua varten. Tämä voi olla viimeinen suuri ranking-turnaukseni.
Hänen mukaansa paluu lajin pariin tapahtui ennen kaikkea taloudellisista syistä. Paluun kanssa tullut sponsorisopimus velvoittaa O'Sullivania pelaamaan MM-kilpailujen lisäksi kymmenessä pienen kokoluokan tapahtumassa.
- Olen tajunnut, etten kaipaa snookeria, mutta tarvitsin hieman rahaa. Rehellisyyden nimissä, olen velkaa lasteni koulumaksuja. En ole maksanut kahta tai kolme viimeistä lukukautta, O'Sullivan selvitti.
Joutsenlaulun aika
Vaikka O'Sullivanin rakkaus lajiin on sammunut, hän lupasi antavansa kaikkensa tänään alkavassa välierässä Judd Trumpia vastaan.
- Olen kilpailija ja vihaan häviämistä. Taistelen kuin viimeistä päivää. MM-urakkaani on jäljellä mahdollisesti viisi päivää, ehkä vain kolme. Mikäli en selviä niistä kunnialla, jokin on pahasti pielessä, O'Sullivan kertoi.
- Nämä ovat viimeiset jäähyväiseni, joutsenlauluni. Olen tyytyväinen, olen valmis, mestari lausui.
Snookerin MM-välierät
Ronnie O'Sullivan (1)-Judd Trump (4)
Ricky Walden (14)- Barry Hawkins (15)
Ottelut pelataan 17 erävoittoon kahdeksan framen sessioissa - viimeisessä pelataan mahdolliset yhdeksän, mikäli ottelussa päädytään katkaisuframeen (33 frame)
Aikataulu
2.5. O'Sullivan-Trump 15.00 ja Walden-Hawkins 21.00
3.5. O'Sullivan-Trump 12.00 ja 21.00 sekä Walden-Hawkins 16.30
4.5. Walden-Hawkins 12.00 ja 21.00 sekä O'Sullivan-Trump 16.30
Finaali pelataan 5.-6. toukokuuta.
IS
Pelottava ajatus miten ylivoimainen Ronnie olisi, jos sitä oikeesti kiinnostaisi toi touhu. Pisteet rehellisyydestä.