Tuosta Heikin tilanteesta...
Jos Renault saisi nyt päättää, ottaisivatko 5. sijan 2 stopilla vai 10. sijan 1 stopilla, niin varmaan kallistuisivat tuohon ensimmäiseen. Mutta ennen Q3:a varmaan arvelivat, ettei ihan noin korkealle yllettäisi kevyemmällä kuormalla, tai ehkä sitten niin, että Heikki pystyisi sijan 8 paikkeille raskaammallakin. Enpä tiedä, mutta hieman kyllä pelottaa nyt.
Kymppiruutu on likaisella puolella, siitä kun lähtee raskaalla liikkeelle, menee pahimmassa tapauksessa pari autoa ohi. Silloin ollaan 12. kun vaihtoehtona olisi 5. ruudusta puhtaammalta puolelta startti kevyellä ja todennäköinen sijoitus 5 tai 6. Aika nopeasti siitä kertyy se 25 sekuntia painavammalla, ruuhkassa ajellessa, pehmeiden renkaiden kuluessa, mikä siis säästetään yhden stopin taktiikalla. Suuri riski on myös kolarointi ensimmäisessä mutkassa. Varmasti ruudusta 10 lähdettäessä riski kolarointiin on jotain tyyliin kaksinkertainen verrattuna ruutuun 5.
Nooh, kenties kisa osoittaa pelkoni turhiksi, ja Heikki tekee jälleen hienon kisan sijoittuen sinne 6. sijan paikkeille. :ahem:
EDIT: Unohdin Kubican rangaistuksen, joten Kovalainen lähtee tietysti ruudusta 9 ja puhtaalta puolelta. Hyvä, hyvä.