Indianapolisissa suora on noin kilometrin, kaasu pohjassa ajettavaa on kai noin 1,5 km. Hockenheimringin pisin "suora" oli vissiin 1,5 km tai vähän päälle. Spassa on tietysti enemmän noita mutkiakin ettei aivan siipi vaaterissa voi vetää, toisin kuin vaikka Hocke/Monza.kouvotsvoni sanoi:Kuinkas pitkä Indianapoliksen ovaali ja vanhan Hocken suorat olivat?
Näinhän on tosiasiallisesti ollut jo pitkään. Kumit toki hieman koventuivat täksi vuodeksi, mutta tuskin niin paljon, että noissa tarvitsisi nostaa, ainakaan kevyemmällä lastilla. Täydellä tankilla en ole varma.petrolhead sanoi:Jos Blanchimont ja Eau Rouge ajetaan nykykumeilla ja -koneilla jalka lattiassa niin radassa on kaksi Hyvin Pitkäää täyskaasun osuutta.
Punainen vesi on ajettu talla pohjassa jo yli kymmenen vuotta ja tämän vuoden renkaat ovat pidoltaan paljon paremmat kuin kymmenen vuotta sitten käytössä ollut rengasmalliWebSlave sanoi:Näinhän on tosiasiallisesti ollut jo pitkään. Kumit toki hieman koventuivat täksi vuodeksi, mutta tuskin niin paljon, että noissa tarvitsisi nostaa, ainakaan kevyemmällä lastilla. Täydellä tankilla en ole varma.
Kun Eau Rougen pystyi ekoja kertoja ajamaan jalka lattiassa, joku kuski sanoi että se ei ole sen nopeampi tapa ajaa tuo osuus (Täyskaasulla ajaessa mentiin sen verran suuremmalla luistolla että se söi ulostulossa seuraavan Kemmelin suoran alkuvauhtia).Rusina sanoi:Punainen vesi on ajettu talla pohjassa jo yli kymmenen vuotta ja tämän vuoden renkaat ovat pidoltaan paljon paremmat kuin kymmenen vuotta sitten käytössä ollut rengasmalli
Aika käsittämätöntä ettei tuohon ulkomutkaan ole laitettu verkkoaitaa.. Tuolta kun jotain autonrojuakin kimpoaa liikenteeseen niin tuon S-mutkan kävelyvauhdistakin se lentää tuollaisen betoniporsaan korkuisen esteen yli.WebSlave sanoi:Pudotuksen takia muuri on ymmärrettävä, mutta olisi tuota ollut varaa leventää toiseen suuntaan. Eihän tuollaisessa hitaassa mutkassa tarvita käytännössä ulosajoaluetta lainkaan. Yhden auton leveys olisi riittänyt mainiosti (siltä varalta, että joku onnistuu siihen parkkeeraamaan.)
Se oli Mika Salo, mutta hän sanoi sen vasta 2000-luvulla, ollessaan Toyotalla. Saattaa olla, että moista on joku muukin kuski jo aiemmin sanonut, mutta mun silmiini ei ole osunut.petrolhead sanoi:Kun Eau Rougen pystyi ekoja kertoja ajamaan jalka lattiassa, joku kuski sanoi että se ei ole sen nopeampi tapa ajaa tuo osuus (Täyskaasulla ajaessa mentiin sen verran suuremmalla luistolla että se söi ulostulossa seuraavan Kemmelin suoran alkuvauhtia).
Vasta maaefektiautoilla downforce alkoi olla sitä luokkaa, että se oli yleensä mahdollista niillä nopeuksilla. Sitä en muista/tiedä milloin Keken sanotaan sen ensimmäisen kerran tehneen, mutta 1982 sopisi kuvaan aika hyvin. Turboihin verrattuna kohtuullisen tehoton Cosworth (eli hitaampi vauhti talla pohjassa), mutta maaefekti edelleen käytössä.Runar ja Kyllikki sanoi:Keken aikanahan tuosta alettiin puhua, että Keke olisi sen ajanut ensimmäisenä kaasu pohjassa. En oikeasti tiedä, oliko Keke eka mutta niin niihin aikoihin, kun tuosta Keken ajosta kohuttiin väitettiin että sitä temppua ei kukaan olisi ennen tehnyt.
Vuosi oli muistaakseni 1983 ja silloin oli jo suorat pohjalevyt käytössä ilman helmoja.WebSlave sanoi:Vasta maaefektiautoilla downforce alkoi olla sitä luokkaa, että se oli yleensä mahdollista niillä nopeuksilla. Sitä en muista/tiedä milloin Keken sanotaan sen ensimmäisen kerran tehneen, mutta 1982 sopisi kuvaan aika hyvin. Turboihin verrattuna kohtuullisen tehoton Cosworth (eli hitaampi vauhti talla pohjassa), mutta maaefekti edelleen käytössä.
Perhana, olisihan minun tuo pitänyt muistaa, kun luin sen kisan selostuksen silloisesta VM:stä jokin aika sitten. Ja tietysti muutenkin, Gillesin takia.Sue_me sanoi:Vuonna 1982 Belgian GP:n näyttämönä oli surullisen kuuluisa Zolder.
IceManFani sanoi:Tässä ois vielä yks kuva Span varikolle sisääntulo tiestä:
Jos tuolta tulee kaks kuskii suht peräkkkäin varikolla, ja toinen jarruttaa tuohon mutkaan, saattaa toinen joutua tekemään äkkijarrutuksen, tahi ei kerkeä reagoimaan, niin siittä vaan, viuh, lentoon ja tuon muurin yli... Aika paha paikka kyllä. :nope: :nope:
On tuo varikkosuoran sisääntulo kyllä hieman kyseenalainen. Minkä helvetin takia tuohon viimeisen mutkan ulkokurviin on tarvinnut tehdä noin iso turva-alue. Puolta pienempi olisi riittänyt aivan hyvin, jolloin saatu lisätila olisi saatu varikkotien levennykseen.wallu13 sanoi:Ei saatana tuostakin pitänyt alkaa valittaa. Omasta mielestäni tuo radan kohta on kaikin puolin loistava uudistus. Bus Stop on nyt parempi ohituspaikka, ja varikolle täytyy ajaa varovaisesti. Ei se varikon sisääntulo monilla katuradoillakaan tuon tilavampi ole. Toivottavasti sitä ei muuteta. Siellä voitaisiin nimittäin nähdä jännittäviä tilanteita.