Span testit 10-12.7.2007

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Muistaakseni Indyssä poljettiin pedaalia lattiaan n. 23 sekunnin ajan (saattoi olla V10- koneilla). Tuo La Source -> Les Combes - väli taitaa vaatia sen parisenkymmentä sekuntia myös, mutta vähän vähemmän kuin Ameriikassa.
 

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
kouvotsvoni sanoi:
Kuinkas pitkä Indianapoliksen ovaali ja vanhan Hocken suorat olivat?
Indianapolisissa suora on noin kilometrin, kaasu pohjassa ajettavaa on kai noin 1,5 km. Hockenheimringin pisin "suora" oli vissiin 1,5 km tai vähän päälle. Spassa on tietysti enemmän noita mutkiakin ettei aivan siipi vaaterissa voi vetää, toisin kuin vaikka Hocke/Monza.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
petrolhead sanoi:
Jos Blanchimont ja Eau Rouge ajetaan nykykumeilla ja -koneilla jalka lattiassa niin radassa on kaksi Hyvin Pitkäää täyskaasun osuutta.
Näinhän on tosiasiallisesti ollut jo pitkään. Kumit toki hieman koventuivat täksi vuodeksi, mutta tuskin niin paljon, että noissa tarvitsisi nostaa, ainakaan kevyemmällä lastilla. Täydellä tankilla en ole varma.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
WebSlave sanoi:
Näinhän on tosiasiallisesti ollut jo pitkään. Kumit toki hieman koventuivat täksi vuodeksi, mutta tuskin niin paljon, että noissa tarvitsisi nostaa, ainakaan kevyemmällä lastilla. Täydellä tankilla en ole varma.
Punainen vesi on ajettu talla pohjassa jo yli kymmenen vuotta ja tämän vuoden renkaat ovat pidoltaan paljon paremmat kuin kymmenen vuotta sitten käytössä ollut rengasmalli
 

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
Rusina sanoi:
Punainen vesi on ajettu talla pohjassa jo yli kymmenen vuotta ja tämän vuoden renkaat ovat pidoltaan paljon paremmat kuin kymmenen vuotta sitten käytössä ollut rengasmalli
Kun Eau Rougen pystyi ekoja kertoja ajamaan jalka lattiassa, joku kuski sanoi että se ei ole sen nopeampi tapa ajaa tuo osuus (Täyskaasulla ajaessa mentiin sen verran suuremmalla luistolla että se söi ulostulossa seuraavan Kemmelin suoran alkuvauhtia).
Jatkan nyt Offtopicia ja toistan taas että jos 130R:ssa ja Eau Rougessa ajetaan talla pohjassa, autoissa on liikaa pitoa ja liian vähän tehoa. (Erittäin Pienet siivet, yhden kisan V10 ja sliksit kiitos)
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
WebSlave sanoi:
Pudotuksen takia muuri on ymmärrettävä, mutta olisi tuota ollut varaa leventää toiseen suuntaan. Eihän tuollaisessa hitaassa mutkassa tarvita käytännössä ulosajoaluetta lainkaan. Yhden auton leveys olisi riittänyt mainiosti (siltä varalta, että joku onnistuu siihen parkkeeraamaan.)
Aika käsittämätöntä ettei tuohon ulkomutkaan ole laitettu verkkoaitaa.. Tuolta kun jotain autonrojuakin kimpoaa liikenteeseen niin tuon S-mutkan kävelyvauhdistakin se lentää tuollaisen betoniporsaan korkuisen esteen yli.

Ja toisekseen, miksi varikon sisääntuloa ei ole sijoitettu tuon viimeisen mutkan jälkeen. Siihen vain s-mutka sisäänajoreitille ennen varikkosuoraa niin turvallisempi ratkaisu olisi todellisuutta..
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
petrolhead sanoi:
Kun Eau Rougen pystyi ekoja kertoja ajamaan jalka lattiassa, joku kuski sanoi että se ei ole sen nopeampi tapa ajaa tuo osuus (Täyskaasulla ajaessa mentiin sen verran suuremmalla luistolla että se söi ulostulossa seuraavan Kemmelin suoran alkuvauhtia).
Se oli Mika Salo, mutta hän sanoi sen vasta 2000-luvulla, ollessaan Toyotalla. Saattaa olla, että moista on joku muukin kuski jo aiemmin sanonut, mutta mun silmiini ei ole osunut.
Keken aikanahan tuosta alettiin puhua, että Keke olisi sen ajanut ensimmäisenä kaasu pohjassa. En oikeasti tiedä, oliko Keke eka mutta niin niihin aikoihin, kun tuosta Keken ajosta kohuttiin väitettiin että sitä temppua ei kukaan olisi ennen tehnyt.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Runar ja Kyllikki sanoi:
Keken aikanahan tuosta alettiin puhua, että Keke olisi sen ajanut ensimmäisenä kaasu pohjassa. En oikeasti tiedä, oliko Keke eka mutta niin niihin aikoihin, kun tuosta Keken ajosta kohuttiin väitettiin että sitä temppua ei kukaan olisi ennen tehnyt.
Vasta maaefektiautoilla downforce alkoi olla sitä luokkaa, että se oli yleensä mahdollista niillä nopeuksilla. Sitä en muista/tiedä milloin Keken sanotaan sen ensimmäisen kerran tehneen, mutta 1982 sopisi kuvaan aika hyvin. Turboihin verrattuna kohtuullisen tehoton Cosworth (eli hitaampi vauhti talla pohjassa), mutta maaefekti edelleen käytössä.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
WebSlave sanoi:
Vasta maaefektiautoilla downforce alkoi olla sitä luokkaa, että se oli yleensä mahdollista niillä nopeuksilla. Sitä en muista/tiedä milloin Keken sanotaan sen ensimmäisen kerran tehneen, mutta 1982 sopisi kuvaan aika hyvin. Turboihin verrattuna kohtuullisen tehoton Cosworth (eli hitaampi vauhti talla pohjassa), mutta maaefekti edelleen käytössä.
Vuosi oli muistaakseni 1983 ja silloin oli jo suorat pohjalevyt käytössä ilman helmoja.

Vuonna 1982 Belgian GP:n näyttämönä oli surullisen kuuluisa Zolder. :(
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Sue_me sanoi:
Vuonna 1982 Belgian GP:n näyttämönä oli surullisen kuuluisa Zolder. :(
Perhana, olisihan minun tuo pitänyt muistaa, kun luin sen kisan selostuksen silloisesta VM:stä jokin aika sitten. Ja tietysti muutenkin, Gillesin takia.
 

wallu13

Well-known member
Liittynyt
18.8.2006
Viestit
93
IceManFani sanoi:
Tässä ois vielä yks kuva Span varikolle sisääntulo tiestä:
Jos tuolta tulee kaks kuskii suht peräkkkäin varikolla, ja toinen jarruttaa tuohon mutkaan, saattaa toinen joutua tekemään äkkijarrutuksen, tahi ei kerkeä reagoimaan, niin siittä vaan, viuh, lentoon ja tuon muurin yli... Aika paha paikka kyllä. :nope: :nope:

Ei saatana tuostakin pitänyt alkaa valittaa. Omasta mielestäni tuo radan kohta on kaikin puolin loistava uudistus. Bus Stop on nyt parempi ohituspaikka, ja varikolle täytyy ajaa varovaisesti. Ei se varikon sisääntulo monilla katuradoillakaan tuon tilavampi ole. Toivottavasti sitä ei muuteta. Siellä voitaisiin nimittäin nähdä jännittäviä tilanteita.:)
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
wallu13 sanoi:
Ei saatana tuostakin pitänyt alkaa valittaa. Omasta mielestäni tuo radan kohta on kaikin puolin loistava uudistus. Bus Stop on nyt parempi ohituspaikka, ja varikolle täytyy ajaa varovaisesti. Ei se varikon sisääntulo monilla katuradoillakaan tuon tilavampi ole. Toivottavasti sitä ei muuteta. Siellä voitaisiin nimittäin nähdä jännittäviä tilanteita.:)
On tuo varikkosuoran sisääntulo kyllä hieman kyseenalainen. Minkä helvetin takia tuohon viimeisen mutkan ulkokurviin on tarvinnut tehdä noin iso turva-alue. Puolta pienempi olisi riittänyt aivan hyvin, jolloin saatu lisätila olisi saatu varikkotien levennykseen.

Toinen vaihtoehto tosiaan että sisään tulo varikolle olisi tehty vasta viimeisen mutkan jälkeen. Nykyinen ratkaisu on aivan käsittämätön...

Muuten tuo bussipysäkkiosuus itse ratana on parantunut huomattavasti siitä mitä se oli. Nyt ohitusmahdollisuudet vain paranivat. Turva-alue jarrutuskohdassa voi kyllä muodostaa turvallisuusriskin, mikäli samanlaisia vesiliirtoja tulee kuin Nürrellä. Tuosta tulee siinä tapauksessa vieläkin pahempi parkkipaikka ja paljon pahemmin vahingoin turva-alueen lyhyyden takia, vauhtia tuohon tullessa on kuitenkin "riittävästi"
 
Viimeksi muokattu:
Ylös