Pari kommenttia tuosta kierroslukurajoituksesta: Taknisesti se on ihan helppo toteuttaa: kun kierrosluku nousee 8500:aan, katkeaa kipinä (=teho). Jos vaihdemisissä tai moottorijarrutuksessa kierrokset nousevat yli 8500:n, niin sillä ei ole merkitystä, koska tehoa ei ole ollenkaan. Valvonta voi tapahtua tarkistamalla itse rajoittimen toiminta, tai kierroslukumittarin "juorusta" tai moottorin data-logging seurannasta tai kaikista yhteensä. Säännöllä haetaan kustannussäästöjä, kun kukaan ei pääse hakemaan huippukalliilla erikoisratkaisuilla lisätehoa huippukierrosalueelta. Käytännössä ei kai juuri minkään auton tehoalue ylettynyt viime vuonna yli 8500:n kierroksen, joten kukaan entisistä ei kärsi mitään, uudet vain eivät pääse sotkemaan tasaista taistelua. Muuten Olli ei tainnut voittaa ihan tasaisuudellaan SM:ää kolmatta kertaa. Kauden 2001 saalis oli VM:n raporttien mukaan pari voittoa, yksi hylkäys, yksi yhdeksäs sija stop and go:un takia, yksi viides sija Ahveniston massakolarin jälkeen, yksi kuudes sija muuten vain ja loput palkintopallilla kakkos- tai kolmospaikoilla. Muilla mitalisteilla taisi olla vain vielä enemmän epätasaisuutta. Huhu kertoo, että VW:tä olisi saatu irti n. 215 hv, BMW:stä n. 225 hv ja Hondasta n. 230 hv, joten kyllä menestys on muustakin kiinni kuin maksimitehosta. Moottorin vääntö, kuljettajan kyky säätää ja tietenkin ajotaito ratkaisevat lopulta pelin.