Sport2000 lähtöjärjestys

Digi

Active member
Liittynyt
13.5.2001
Viestit
34
Harvemminhan sitä peltiä rytisee näillä kärkimiehillä. Ai miksikö? Heillä on sen verran parempi kalusto, jotta ohitukset onnistuvat luultavasti ilman suurempia kolhuja. Mutta entäs sijoista 5-15 sijoista kamppailevat? Heillä autot ovat suht. tasaväkisiä, mutta rahaa ei käytetä läheskään yhtä paljon kuin kilpailun voitosta taistelevat laittavat. Kun autot ovat tarpeeksi tasaväkisiä, niin huonokin kuski pystyy peittelemään siten että ohitukset muodostuvat lähes mahdottomiksi ilman että toinen tekee virheen.
Pelkään että jos, ja kun, peltikolhuja syntyy niin ne tulevat puraisemaan "keskikastin" kuljettijien budjettia.

Toinen asia mikä ketuttaa, on se että taas kuljettajat joutuvat maksamaan yleisön viihdyttämisen!!! Hehän ovat jo hankkineet tämän kauden rahoituksen vanhalla konseptilla, eikä tällainen sääntö lisää heidän sponsorituloja laisinkaan!
Olen haastatellut muutamia kuljettajia, ko. säännöstä ja kaikki ovat olleet sääntöä vastaan (Huom! ei uudistuksia vastaan).

JEP!
 

Mauri

Active member
Liittynyt
28.2.2001
Viestit
33
Katsojana kannatan tietenkin periaatteessa kaikkea mikä lisää jännitystä ja tapahtumia radalla. Alastaro oli tappavan tylsä. Suhtaudun kuitenkin negatiivisesti tähän uudistukseen.

Idea toimii Euro STC:ssä, koska kuskeja on n. 15, missään tallissa ei ole yli kahta kuskia ja kaikki ovat edes jollain tavalla kokeneita. Tuomaristo toimii.

Sportissa on enemmään väkeä, häntäpäässä aivan uskomattomia sähläreitä ja mikä mielestäni tärkeintä, LMS - Aaltonen akselilla jopa 4 autoa per talli. Tämä antaa suuren etulyönnin taktikointiin. Uskoisin, että Ullakolla on hieman Ollia kovempi työ nousta takaa ohi Grönthalin, Nuoramon ja Lähteenmäen.

Idea lähti Burilta, sitä kannatti VW-AKK ry. Olli puoltaa tietysti, hänellähän on apureita kisassa (joille kaiken lisäksi menee vielä laskukin...), kysykääpä niiltä, joila budjetti ei kestä ylimääräisiä rähinöitä. Kyse on kisoissa toki järjen käytöstä, mutta riskien lisääminen keinotekoisesti on sen vastaista.

Ullakko maksaa hyvästä valmistautumisesta ja ekasta kisasta kovan hinnan mikäli kausi jää kesken. Verrataanpa tilannetta kauteen 1999, jolloin Integralle määrättiin täysin järjen vastaisesti 60kg ylimääräistä. Suomalainen autourheiluväki puhaltaa yhteen hiileen!

Kuskit maksavat kun AKK:ssa keksitään joku "kokeillaas tota"-juttu. Lahdella tietysti paineita uudella pallilla, mutta rahastus on muutenkin lähdössä lapasesta ja KILPAILIJOIDEN MÄÄRÄ TIPPUNUT.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11226
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Originally posted by Digi:
Olen haastatellut muutamia kuljettajia, ko. säännöstä ja kaikki ovat olleet sääntöä vastaan (Huom! ei uudistuksia vastaan).

JEP!
Nimiä, nimiä pleaze !! Vai lienenkö ainoa utelias joka on käynyt kisoissa jo 20v säännöllisesti eikä silti tunne ketään kuskia niin että vois mennä tuollaisia kyselemään?
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11226
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
No ei uskaltanut Digi nimiä kertoa...

Tänään näyttää sit AKK päättäneen että loppukauden ajan ekan lähdön kymmenen ensimmäistä starttaa käännetyssä järjestyksessä tokaan lähtöön. 11. ja siitä heikommin pärjänneet ovat sitten siellä taaempana.

Ei pääse enää Rita Svensson paalulle...
 

Tumppi

Well-known member
Liittynyt
4.5.2001
Viestit
86
Sijainti
Helsinki
Näillä muutoksilla oli joka tapauksessa se tavoite ettei Immu voita kaikkia kilpailuja. Olisi se ollut noloa loppuvuodesta jos yksi kuljettaja olisi vienyt mennen tullen kaikki kilpailut. Antaisi varmaan hyvän kuvan muista Suurista Suomalaisista Tulevista RataTähdistä. No nythän tuohon sarjaan on saatu jo muitakin voittajia, niin voidaan taas vähä muuttaa systeemejä. :D
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11226
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Originally posted by Tumppi:
<STRONG>Näillä muutoksilla oli joka tapauksessa se tavoite ettei Immu voita kaikkia kilpailuja. </STRONG>
Joillakin faneilla oli noussut jo menestys päähän Ahvenistolla, onko nyt jo Ullakolla itselläänkin vai miksi Jurvassa tuli niin "huonot" sijoitukset, kauden heikoimmat kumminkin....
 

Tumppi

Well-known member
Liittynyt
4.5.2001
Viestit
86
Sijainti
Helsinki
Jurvan huono menestys oli pitkälti sen onnettoman tapauksen ansiota mistä on jo kerrottukin.

Tietääkseni ko. tallissa taisi tulla joitakin muutoksia myös. Joten varmasti ensi kisassa nähdään saako ko. tiimi autoansa kulkemaan, niin kuin se kulki ennen Jurvan kisaa, toivottavasti.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11226
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Joo, toivotaan. Ja toivotaan (vaikka vois sitä menoa Suomenkin radoilla katsella) että ens vuonna Ullakko on jo ulkomailla ajamassa jotain sarjaa josta myös tienaa.
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by ettelbruck:
<STRONG>Eikä Ullakko sit voittanut loppujakaan kisoja. Mitähän...</STRONG>
No ei voittanut ei, sääli sinänsä vaikka hopea onkin ekalle täydelle kaudella mahtava suoritus ottaen huomioon kaiken mitä teami on saanut kokea.
Vastamäkeen on punnerrettu oikeastaan joka tahoa vastaan...ainakin näin mekaanikkona näin on tuntunut ja Maku AKK:n touhuista on että ensi kesänä prioriteetti ainakin tällä miehellä on FHRAn ja NHRAn järjestämissä kisoissa.(Nyt kun Saloonitkaan ei enään aja)

Immu oli paras Laillisella autolla ajanut kuski koska runkoaisoja Hondassa ei tarvii nostaa...se on tarpeeksi matala muutenkin.

Tsemppiä vaan S2K sarjalle jos meinaatte tason ylläpitää jatkossa koska parantumaan se ei enään pysty.
Tämän totesi moni "Iso" sponsorikin joka janosi mielummin kiihdytyspuolelle omissa projekteissa (siis ei Immun vaan minun).

Nyt pidän klopille peukkuja että Saksassa menee kaikki hyvin !

Myös ihmetyttää mihin kaudella katosi se sääntö että Golffeja pitää erikoisluvan mukaan olla kolme viivalla jotta saa osallistua ja paljon muita asioita merkin ja AKKn ympärillä ?
Vai olikos se vain viime vuoden sääntö joka painettiin tänä vuonna villaisella ??!!

Kuitenkin LMS;än ja Ollin touhut radalla ovat olleet kahtena viimeisenä vuotena suorastaan "puttemaisia"...kaikkihan muistaa LMS:än touhut Alastarolla 2000 kun Lempinen otettiin sekoittamaan pakkaa...hyvin pakka sekosi juuh....
Ja tämä vuosi kruunatttin niin Kalliomäen kuin Immun ja Ruohiksen autojen tahallisilla tönimisillä....juuh ollin on turha alkaa vastailla ...itse Immun Hondaa oikoessa tiedän mitkä on tahallisia mitkä ei.

Ja saahan Olli kiittää käännettyä lähtöjärjestystäkin ilman sitä Maito-Ollista ei olisi leivottu mestaria.

Noh onneksi "Ollin mestaruus" noteerattiin minimaalisesti mediassa ja jos "menestys" jatkuu niin tuskin ylittää enään uutiskynnystäkään.
Kyllähän normaali kansakin osaa ajatella koska on kusetuksen makua koko touhussa.


;)
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by ettelbruck:
<STRONG>

NHRA ?? Jotain suomalaiskuviota ??</STRONG>
Ehkä mekaanikoksi ja toivottavasti pysyvästi
(Floridaan).Laineen tomppahan on siellä jo ja ajaakin kenties jotain ensi kaudella.

Katsos vaikka suoraan mennäänkin niin varikolla kaikki on just eikä melkein eli työkalut on kuten kuuluu ja rekka myös.
Kuten Suomessakin monella Drag teamillä.
Saatais sama taso rata-autoihinkin...ei tarttis parkua miksi ei näy sponsseja....esim Rekka ja perävaunu maksaa siisti noin 200 th ja työkalut 50 päälle ja ne pysyy kunnossa vuosia.
Tosin ylläpitokulut on aina olemassa päälle.
Mutta päät kääntyy.....
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11226
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Originally posted by Mad-Mike:
<STRONG>

Katsos vaikka suoraan mennäänkin niin varikolla kaikki on just eikä melkein eli työkalut on kuten kuuluu ja rekka myös.
</STRONG>
Jep. Winston Finals Pomonassa on ollut yks näyttävimpiä autokisoja joissa on tullut poikettua.
 

O. Haapalainen

New member
Liittynyt
6.10.2001
Viestit
4
Sijainti
Klaukkala
Tervehdys
Yleensä tapanani ei ole ollut arvostella muita julkisuudessa, mutta laitan tähän kuitenkin muutaman sanan.

Mad-Mike, olisi kiva tietää mikä on saanut sinut katkeroitumaan noin vahvasti kaikkea sitä kohtaan, mitä LMS, VW tai minä teemme. Sanojesi mukaan kaikki mitä teemme on joko teknisesti sääntöjen vastaista (käsittääkseni et ole ikinä nähnyt autoamme tarkemmin), törkeätä ajamisen suhteen tai muuten vain väärin. Olisiko kuitenkaan mahdollista että olemme menestyksemme ansainneet kovalla työllä ja osaamisella.

Olisi myös kiva tietää mitä ovat nämä sinun isot sponsorit ja maailmanluokan projektit, joista muistat aina välillä mainita.


Ehkä kannattaisi keskittyä omiin tekemisiin eikä jatkuvasti mustamaalata muiden tekemisiä, joista sinulla ei kuitenkaan ole mitään omakohtaista kokemusta tai tietoa.

Kuten Arto asian ilmaisi, ei tuollaisella ruikuttamisella viedä yhtään asiaa eteenpäin. Ei Suomalaisen rata-autoilun eikä myöskään omiasi.

Terveisin


Olli
 

Tutkailija

Well-known member
Liittynyt
9.7.2001
Viestit
909
Sijainti
singularity
Originally posted by Mad-Mike:
<STRONG>

Ehkä mekaanikoksi ja toivottavasti pysyvästi
(Floridaan).Laineen tomppahan on siellä jo ja ajaakin kenties jotain ensi kaudella.

Katsos vaikka suoraan mennäänkin niin varikolla kaikki on just eikä melkein eli työkalut on kuten kuuluu ja rekka myös.
Kuten Suomessakin monella Drag teamillä.
Saatais sama taso rata-autoihinkin...ei tarttis parkua miksi ei näy sponsseja....esim Rekka ja perävaunu maksaa siisti noin 200 th ja työkalut 50 päälle ja ne pysyy kunnossa vuosia.
Tosin ylläpitokulut on aina olemassa päälle.
Mutta päät kääntyy.....</STRONG>

Kyllä näiden laittomuus ym selvennyksien jälkeen ne päät kääntyy lähinnä pois päin,kun Mad saapuu tonteille??Tulepas nyt pois sieltä haaveiden rekastasi ja lyö pöytään ne todisteet,joita takamuksessasi haudot.Jos ne ovat oikeat ja kumoamattomat,voinet häipyä sinne Floridaan "hyvillä mielin" niiden jättisponsoreiden ja just eikä melkein-ukkojen ihmemaahan.Jos taas ne todisteesi eivät satu olemaan päteviä,niin kannattaa ottaa mukaan vielä pari V-8 ja National-Dragster magazinea,että voi vempata vessassa.
 

KiD

New member
Liittynyt
7.10.2001
Viestit
1
Sijainti
-
Mad-Mike!
Voiko aikuinen ihminen olla noin lapsellinen?
Jos mestaruus ei mieluiseen tiimin tule niin turha sitä on itkeä...

Pamautat ihan pokkana että Immu oli nopein laillisella autolla. Sinäkö olet niitä jotka jakaa autot kahteen luokkaan (lailliset & laittomat) ihan vain omien epäilystensä mukaan, eikä välitä katsastuksista yhtään mitään?

Vai mitä ajat takaa? kauden 2001 "moraalista" mestaria?
:mad:
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by ettelbruck:
<STRONG>

Jep. Winston Finals Pomonassa on ollut yks näyttävimpiä autokisoja joissa on tullut poikettua.</STRONG>
No sitten tiedät mistä on kyse.
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by O. Haapalainen:
<STRONG>Tervehdys
Yleensä tapanani ei ole ollut arvostella muita julkisuudessa, mutta laitan tähän kuitenkin muutaman sanan.

Mad-Mike, olisi kiva tietää mikä on saanut sinut katkeroitumaan noin vahvasti kaikkea sitä kohtaan, mitä LMS, VW tai minä teemme. Sanojesi mukaan kaikki mitä teemme on joko teknisesti sääntöjen vastaista (käsittääkseni et ole ikinä nähnyt autoamme tarkemmin), törkeätä ajamisen suhteen tai muuten vain väärin. Olisiko kuitenkaan mahdollista että olemme menestyksemme ansainneet kovalla työllä ja osaamisella.

Olisi myös kiva tietää mitä ovat nämä sinun isot sponsorit ja maailmanluokan projektit, joista muistat aina välillä mainita.


Ehkä kannattaisi keskittyä omiin tekemisiin eikä jatkuvasti mustamaalata muiden tekemisiä, joista sinulla ei kuitenkaan ole mitään omakohtaista kokemusta tai tietoa.

Kuten Arto asian ilmaisi, ei tuollaisella ruikuttamisella viedä yhtään asiaa eteenpäin. Ei Suomalaisen rata-autoilun eikä myöskään omiasi.

Terveisin


Olli</STRONG>

Viimeinen pisara oli tötöilysi Affeniston ekassa kisassa omalla kohdallasi...
Tahallinen kosto ja päälleajo.
Jos itselläni olis ollut jotain hampaankolossa taikka järki sumenee kuten sinulla kävi olisin vetänyt turpaan enkä käyttänyt autoa ja moottorirataa kättä pidempänä mutta ymmärrän että sinä et siihen kykene.

Mitä taasen buri keksii niin kyllä käänteinen lähtöjärjestys oli kyllä sen sortin älynväläys että HUH HUH...ehkä tämä on vaan nykyaikainen käsitys ja toivottavasti ohimenevä ilmiö eurooppalaisesta rata-autoilusta.
Vaikka se toi kansalle huvia niin te kuskit olitte mielestäni kuin koira joka luulee koripalloa nartuksi jotka sitä puolsitte.

Kaikenlisäksi tietenkin sinä myöntelet kaikkea mitä buri sanoo kuin sätkynukke että
tämä on hyvä idea...kuitenkin esim eräänä testipäivänä itse kahdenkesken totesit minulle Itse että; "ei kiinnostaa V.....kaan volkkarilla kilvanajo pätkääkään." (Sanamukainen sitaatti)
Aika kaksinaamaista touhua sanon minä nettiminäsi ja todellisuuden välillä.

VW ei todellakaan ole autotehtaana tehnyt mitään.Tämä soppa on burin ja sinun aikaansaannosta (uskon kuitenkin että sinulla on minimaalinen osuus auton rakenteluun) ja en ihmettele vaikka S2K olisi tämän fuulauksen ansiosta huippunsa saavuttanut.
Te huijaatte mutta ette ole ainoita.
Asia loppuun käsitelty.
-Sääli vaan että ette ole virallisesti kaikki huijarit muutkin jääneet kiinni.

Ja syykin siihen on että teamit on pätevämpiä kuin katsastusmiehet jotka nopealla tempolla autot joutuu tarkastamaan.

Se mitä sinä käsität olenko nähnyt auton läheltä on vaan sinun näkemyksesi...alastarolla olin viereisessä teltassa ja siellä viimeistään tuli autosi syynättyä kunnolla kun jätitte sen yksin.....

Mitä tarkoitin isoilla sponsoreillani niin niissä oli sitaatti, oletan että ymmärrät sen merkityksen?
Ne ovat minulle isoja mutta tulevat omasta perhepiiristä.
Ei tarvita muuta apua eikä huolita vain siten olen itseni herra ilman tallipäälikköjä..ja TEEN mitä lystään.

Minä en ruikuta vaan sanon suoraan asiat mitä minulle on tietoon tullut ja olen havainnut.
Ystäviä me emme kerää kumpikaan mutta en minä niitä haluakkaan lisää.

Mitä tulee Rata-autoilun edistämiseen niin sinunkaltaisten ratakäytös on se joka eniten lajia rikkoo sekä burin kaltaiset filunkit.

Itselläni suurin intressit kuitenkin on nopeammat autot vaikka niitä vain muutama tänään alastarolla olikin.

Mutta oli kuitenkin ja se mitä tulee olemaan jatkossa on niistä kiinni kenellä autoja on ja niitä uusia rakentavat SS:ään.
Aika näyttää onko SS elinvoimainen.
Kuskeista se on kiinni Ei niinkään AKK:sta.

Niin ja ihan sinullekkin tiedoksi suomen kovin rataluokka on muuten Pro Stock ihan Euroopan kovinta kärkeä ollut jo 10 vuotta.
Se ei tule ikinä olemaan Sport2000 tai sen vastineet vaikka jotkut tahot niin haluaa.
Super Saloon autojen kaltaiset ennemminkin...sääli vaan että autoja ei näy siksi luokkakin on lokaa niskaan saanut.

Mutta älä enää paasaa S2K luokan erinomaisuudesta...yksi kausi siellä vaihtamassa jarrupaloja renkaita ja tulppia suuriman osan aikaa..mitä nyt laatikoita ja peltiä oiottiin pisti haukotuttamaan..N+ vessoja yhtä kaikki..
Ja katsojana tuota samaa vuodesta toiseen ei kauaa jaksa varsinkaan jos ei ole niin kiinnostunut kuin minä Autoruheilusta mutta silti kiinnostaa sponsorinti jollain näkyvällä meedialla....
TPS saa taas yhden S2K auton kauden verran rahaa perheeltämme.
 

Mauri

Active member
Liittynyt
28.2.2001
Viestit
33
Mad-Miken kommentit laillisuuksista ja muutenkin ovat naurettavia. Oletko muistanut mainita, että Immun voitot loppuivat siihen päivään, kun alkukauden mekaanikot lähtivät tiimistä pois? Syitä voidaan spekuloida, mutta sen jälkeenhän Mad-Mike itse oli touhussa vahvasti mukana ja Immun lähes varma mestaruus kariutui mekaanikkojen virheisiin (lue: puutteellinen korjaaminen, osaamisen heikkous, rengasvalinnat ym.) eikä kauden lopuista kuudesta lähdöstä tullut ainuttakaan kärkisijaa! Muistaakseni Immu ajoi kolmatta vuottaan, ei ensimmäistä ja alkukauden tiimi oli mukana neljättä vuotta, ei ensimmäistä. Sillä paketilla mestaruus olisi varmistunut jo rekkakisassa.

Ollin ja LMS:n toimia on aina arvosteltu ja ehkä välillä on jotain aihetta ollutkin. Suurin osa kritiikistä johtuu kuitenkin kateudesta heidän menestystään ja osaamistaan kohtaan. Heillä oli alkukaudella ongelmia ja nousivat hienosti, onnittelut mestaruudesta. Se meni sinne missä se ansaittiin. Immu ajoi hyvin, mutta muistetaan myös, että sen tason autolla pitääkin voittaa. Ruohorinne voitti heti pari kisaa, kun sai alleen vastaavan.

Ullakko pääsee nyt sitten koittamaan osaamistaan Saksan DTC:hen (tänään Alastarolla kuulemani mukaan Markus Palttalan avustuksella). Tiedotteessa mainittiin, että tallikaveri Gedlich johtaa sarjaa. Tiimissä on viisi Bemaria, joista kolmea muuta kuljettaa seuraamieni tulosten perusteella harrastelijat. Ullakon on siis päästävä Gedlichin vauhtiin jos meinaa näyttöä antaa. Muiden tallikaverien peseminen ei vastaa edes Sporteissa viiden joukkoon ajamista.

Aaltonen on siellä käynyt ajelemassa ja oli välillä lähellä kärkeäkin. Palttala oli viime vuonna kolmen joukossa. Mielenkiinnolla odotellaan tuloksia. Onnea kuitenkin toivotan.
 
Ylös