Sport2000 lähtöjärjestys

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by O. Haapalainen:
<STRONG>Tervehdys

Mad-Mike, olisi kiva tietää mitä ovat nämä maailmanluokan projektit, joista muistat aina välillä mainita.


Terveisin


Olli</STRONG>

Jäi tämä puuttumaan ja vastaan myös
Aika oli 1984, kun Olli H. pureskenteli vielä pöydänjalkoja, paikka USAn keskilänsi eli Cincinnati, Ohio.
Auto 1984 # 74 ASA Pontiac Firebird Late Model Stock Car ja Kuskina Bruce Jeffers, toisen polven Stock car kuski.
Se "maailman" projekteista ajalta jolloin seuraava askel ASAsta ylös oli Winston Cupperit eli NASCAR.Ja jälleen tehtävänä oli olla mekaanikkona.
Paikkoja joissa tuli ajettua Indianapolis Raceway,Talladega Motor Speedway,Springfield raceway etc etc...
toisaalta vittuakos mä tässä sulle näitä selitän kun et kuitenkaan ymmärrä tästä enempää kuin sika satelliitista.
sen jälkeen oltu mm teameissä joissa sanotaan että; "Bensalla pestään osat, Viinaa kuuluu juoda ja Nitrolla ajetaan KILPAA."


:D
 

Tutkailija

Well-known member
Liittynyt
9.7.2001
Viestit
909
Sijainti
singularity
Originally posted by Mad-Mike:
<STRONG>Te huijaatte mutta ette ole ainoita.
Asia loppuun käsitelty.
-Sääli vaan että ette ole virallisesti kaikki huijarit muutkin jääneet kiinni.

Ja syykin siihen on että teamit on pätevämpiä kuin katsastusmiehet jotka nopealla tempolla autot joutuu tarkastamaan.

Se mitä sinä käsität olenko nähnyt auton läheltä on vaan sinun näkemyksesi...alastarolla olin viereisessä teltassa ja siellä viimeistään tuli autosi syynättyä kunnolla kun jätitte sen yksin.....
</STRONG>
Panokset kovenee...

Ei vaan vieläkään tullut tuon raivoisan henkselinpaukkeen seasta sanaakaan sitä faktaa niistä humpuukijutuista.Asia ei voine olla loppuun käsitelty näin yksipuolisella päätöksellä??

Odottavalla kannalla.......
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by Mauri:
<STRONG>Mad-Miken kommentit laillisuuksista ja muutenkin ovat naurettavia. Oletko muistanut mainita, että Immun voitot loppuivat siihen päivään, kun alkukauden mekaanikot lähtivät tiimistä pois? Syitä voidaan spekuloida, mutta sen jälkeenhän Mad-Mike itse oli touhussa vahvasti mukana ja Immun lähes varma mestaruus kariutui mekaanikkojen virheisiin (lue: puutteellinen korjaaminen, osaamisen heikkous, rengasvalinnat ym.) eikä kauden lopuista kuudesta lähdöstä tullut ainuttakaan kärkisijaa! Muistaakseni Immu ajoi kolmatta vuottaan, ei ensimmäistä ja alkukauden tiimi oli mukana neljättä vuotta, ei ensimmäistä. Sillä paketilla mestaruus olisi varmistunut jo rekkakisassa.

Ollin ja LMS:n toimia on aina arvosteltu ja ehkä välillä on jotain aihetta ollutkin. Suurin osa kritiikistä johtuu kuitenkin kateudesta heidän menestystään ja osaamistaan kohtaan. Heillä oli alkukaudella ongelmia ja nousivat hienosti, onnittelut mestaruudesta. Se meni sinne missä se ansaittiin. Immu ajoi hyvin, mutta muistetaan myös, että sen tason autolla pitääkin voittaa. Ruohorinne voitti heti pari kisaa, kun sai alleen vastaavan.

Ullakko pääsee nyt sitten koittamaan osaamistaan Saksan DTC:hen (tänään Alastarolla kuulemani mukaan Markus Palttalan avustuksella). Tiedotteessa mainittiin, että tallikaveri Gedlich johtaa sarjaa. Tiimissä on viisi Bemaria, joista kolmea muuta kuljettaa seuraamieni tulosten perusteella harrastelijat. Ullakon on siis päästävä Gedlichin vauhtiin jos meinaa näyttöä antaa. Muiden tallikaverien peseminen ei vastaa edes Sporteissa viiden joukkoon ajamista.

Aaltonen on siellä käynyt ajelemassa ja oli välillä lähellä kärkeäkin. Palttala oli viime vuonna kolmen joukossa. Mielenkiinnolla odotellaan tuloksia. Onnea kuitenkin toivotan.</STRONG>
Ensinnäkin olin mukana jo toisessa kisassa.
toiseksi puuteellinen korjaaminen on vähän vaikeaa saada onnistumaan kun auton ja mekaanikkojen väli on mitä on.
Mekaanikot olivat kokeneita..eräillä mm 27 vuoden kokemus suomen ratasarjoista....
Yhdessä yössä autoa ei kuntoon saada jos se on tuulilasiin asti kasassa...se selittänee jurvan. Alastaroon mentäessä oli edelleen aikapula kun töissäkin on käytävä...tietenkin jos hommasta saisi samaa palkkaa mitä nytten muutenkin niin sitten asia olis eri.
Renkaanvalinnoista päätti kuljettaja kuten pitääkin.
mutta resurrssit teamissä olivat rajalliset en viitsi tässä kertoa miten rajalliset mutta kyllä mekaanikot ainakin aina auton viivalle sai jopa viimeisessä kisassa vaikka epäiljöitä riitti.
SEN myönnän että kyllähän teamissä oli hieman kokemattomuuttakin jopa itsessä kun ekaa kertaa on edessä auto MILLE EI SAANUT TEHDÄ mitään.(plommaus you know..)

no selvishän se miksi palttala ajanut vain neljä kisaa ilmoittamastaan kymmenestä..miehessähän on managerin ainesta !
Kyllä ekaa kertaa tällä sinäkin mauri sorrut tietämättömyyteen..
Mutta olemmehan ihmisiä...
mitä tulee omaan mukana oloon "Vahvasti" niin noh..ehkä ehkä ei mielestäni en paljoa aikaa siihen uhrannut viikonloput ja 1.5 viikkoa....mutta ei se auto ainakaan alkukauden seisottamisella viikkotolkulla märässä trailerissa parantunut, jos alkukauden päämekaanikolla tällainen tilanne oli niin olis soittanut vaikka minulle ja tuonut auton edes kuivaan halliin ...
Suurin syy autossa oli juuri ennen jurvaa tapahtunut trailerionnettomuus ja se että alkukaudesta sitä ei tosiankaan ollut huollettu.
Ymmärrän suunnilleen että syynä oli henkilökohtaiset ongelmat miksi näin kävi mutta apua olis ollut lähellä.

Mauri edelleen sanon että pysyn sanojeni takana.
Enkä kumarra suomalaisia "Guruja".
Smokey Yunick oli ainoa ketä kumarran.
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by Tutkailija:
<STRONG>

Panokset kovenee...

Ei vaan vieläkään tullut tuon raivoisan henkselinpaukkeen seasta sanaakaan sitä faktaa niistä humpuukijutuista.Asia ei voine olla loppuun käsitelty näin yksipuolisella päätöksellä??

Odottavalla kannalla.......</STRONG>
Jos viitsit lukea tai opetella sisäänlukutaitoa niin tuossa ylempänä se lukee se fakta.
Pitää vaan osata keskittyä näköjään sinunkin paremmin kun et äkkää..
minä mene aina hyvillä mielin Floridaan taas (vaikka lomallekkin) ja miksi en menisi..
mielummin asunto siellä kun kausi S2K autolla.
 

O. Haapalainen

New member
Liittynyt
6.10.2001
Viestit
4
Sijainti
Klaukkala
Haluaisin vielä kommentoida muutamaa Mad-Miken lausahdusta, jotka hivenen ihmetyttävät.
Itse en Ullakon teamiin kuulu, joten ei ole minun asiani kommentoida heidän toimintaansa. Satun vain tietämään, että kaverit jotka pitivät kalustosta huolta alkukaudesta ovat erittäin asiallisia, tarkkoja ja osaavia kavereita. Joten eiköhän ole turhaa haukkua miehiä jotka pitivät kalustosta huolta. Immu tuli niissä kisoissa aina maaliin ja oli myöskin nopea. Ei pidä aliarvioida hyvän teamin vaikutusta kuljettajan taustalla.

Mitä Jurvan kilpailuun tulee, niin näin ulospäin kuulostaa selittelyltä. Autohan hajosi maanantaina eli lähes viikkoa ennen kilpailua. Itse valitettavasti ajoin ulos torstai iltana kello 19.45, jolloin käytännössä autoni koko tekniikka hajosi ja jouduttiin vaihtamaan. Kuitenkin kun kalusto saapui takaisin Jurvaan lauantai aamuyöstä, niin oli se heti "täydessä iskussa". Warm upin toisella kierroksella ajoin ajan, joka olisi ollut paalukisan nopein ja aika-ajojen kolmanneksi nopein. Siitä kiitos LMS:n mekaanikoille. Eli näin toimivat paljon haukkumasi kaverit. Ovat täydellisiä ammattimiehiä.

Myöskään en ole sinulle ikinä sanonut ettenkö haluaisi aja VW:llä. Olen ajanut jo viisi vuotta suhteellisen tuloksellisesti (ja erittäin tyytyväisenä) ja toivon että voin jatkaa tulevaisuudessakin.
Edelleenkin ehdotan että kannattaisi keskittyä omien asioiden kehittämiseen, eikä vain raivota ja haukkua muita täysin perusteettomasti.

Terveisin

Olli
 

Tutkailija

Well-known member
Liittynyt
9.7.2001
Viestit
909
Sijainti
singularity
Originally posted by Mad-Mike:
<STRONG>

Jos viitsit lukea tai opetella sisäänlukutaitoa niin tuossa ylempänä se lukee se fakta.
Pitää vaan osata keskittyä näköjään sinunkin paremmin kun et äkkää..
minä mene aina hyvillä mielin Floridaan taas (vaikka lomallekkin) ja miksi en menisi..
mielummin asunto siellä kun kausi S2K autolla.</STRONG>
Voi juku,kyllä ne jenkit varmaan kumartaa,kun tepsin sponsorisuvun nitroedustaja tulee...hyvät on henkselit,kun ei tuosta paukkeesta katkea.
P.S Taisit käydä äänestämässä,kun katosi näköjään yksi tähti kesken keskustelun?:)
Noh,kannanottohan se tuokin..

P.P.S Viimeinen lauseesi on kyllä ihan oikein.
 

Tutkailija

Well-known member
Liittynyt
9.7.2001
Viestit
909
Sijainti
singularity
Originally posted by Tutkailija:
<STRONG>

P.S Taisit käydä äänestämässä,kun katosi näköjään yksi tähti kesken keskustelun?:)
Noh,kannanottohan se tuokin..

P.P.S Viimeinen lauseesi on kyllä ihan oikein.</STRONG>
Sorry,näköharha.Tähti katosikin vain "päästäni".Täysin perusteeton lausuma.

Illanjatkoja.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Mauri:
<STRONG>
ansaittiin. Immu ajoi hyvin, mutta muistetaan myös, että sen tason autolla pitääkin voittaa. Ruohorinne voitti heti pari kisaa, kun sai alleen vastaavan.
</STRONG>
No totta helkkarissa voitti, kun Hanski on kiistatta eräs sarjan kovimmista kuskeista. Tulosta tulee kun vaan on kalusto, millä sitä on mahdollista ylipäätään tehdä.
 

TheRainmaster

Member
Liittynyt
25.9.2001
Viestit
12
Sijainti
Mother
Pistää oikein höyryt kutoselle kun lukee tämän yhden purkauksia!

Ensiksi Mad-Mikelle pari asiaa:
1) Jos oma asenteesi on noin saatanan kuralla, niin turha tänne on tulla avautumaan! Paasaat autourheilun eteenpäinviennistä ja omalla käytökselläsi luot kuvan ihmisestä joka haluaisi hajottaa koko systeemin. En ihan ymmärrä...

2) Omalla urallani autourheilun parissa olen oppinut että parempi katsoa kuin katua. Sinulla asia taitaa mennä toisinpäin. Sormesi käyvät näppäimistöllä nopeammin kuin oma järkesi! Parempi olla haukkumatta muiden teamien kuljettajia, mekaanikoita, taustahenkilöitä ja muita projekteihin vaikuttajia. Edestäs sen löydät kuitenkin, vaikka sieltä helvetin Floridasta...

Originally posted by Mad-Mike:
<STRONG>


no selvishän se miksi palttala ajanut vain neljä kisaa ilmoittamastaan kymmenestä..miehessähän on managerin ainesta !
</STRONG>
Pakko kai oppia manageriksi jos kaveri soittelee ja pyytää palvelusta entisen mekaanikko porukkansa varjolla.

Originally posted by Mad-Mike:
<STRONG>

Smokey Yunick oli ainoa ketä kumarran.</STRONG>
Kuka helvetin Smokey Yunick??? Ilmeisesti joku nitroputkeilija.

Originally posted by Mad-Mike:
<STRONG>

Aika oli 1984, kun Olli H. pureskenteli vielä pöydänjalkoja, paikka USAn keskilänsi eli Cincinnati, Ohio.
Auto 1984 # 74 ASA Pontiac Firebird Late Model Stock Car ja Kuskina Bruce Jeffers, toisen polven Stock car kuski.
Se "maailman" projekteista ajalta jolloin seuraava askel ASAsta ylös oli Winston Cupperit eli NASCAR.Ja jälleen tehtävänä oli olla mekaanikkona.
Paikkoja joissa tuli ajettua Indianapolis Raceway,Talladega Motor Speedway,Springfield raceway etc etc...
toisaalta vittuakos mä tässä sulle näitä selitän kun et kuitenkaan ymmärrä tästä enempää kuin sika satelliitista.
sen jälkeen oltu mm teameissä joissa sanotaan että; "Bensalla pestään osat, Viinaa kuuluu juoda ja Nitrolla ajetaan KILPAA."</STRONG>
Täytyy sanoo että oot todella kova karju. Voisinpa olettaa että Olli voisi halutessaan esittää paljon vaikuttavamman listan tekemisistään... Nuo meriiti "mekaanikkona" eivät kyllä anna sulle mitään oikeuksia haukkua LMS:ää vilpistä, Ollia sikailusta, Immun entistä huoltoporukkaa ammattitaidottomuudesta!! Voi tosiaan olla parempi että menet sinne helvetin Pomona International Straight Way Nitro Races FHRA- areenalles miettimään omia juttujas!
 

Mauri

Active member
Liittynyt
28.2.2001
Viestit
33
MAD-MIKE: "no selvishän se miksi palttala ajanut vain neljä kisaa ilmoittamastaan kymmenestä.. miehessähän on managerin ainesta! Kyllä ekaa kertaa tällä sinäkin mauri sorrut tietämättömyyteen.."

Muistaakseni Palttala ilmoitti ajavansa kuusi kisaa, joista ajoi sitten neljä. Jätti viimeiset väliin, kun tiimi ei toiminut ja auton viat korjaantuneet. Paikkasi tilanteen käymällä kahdessa 24-tunnin kisassa, jotka voitti molemmat. Eikös Palttala hankkinut sen Immun ja Ruohiksenkin autot Suomeen? Ainakin ovat samasta tallista, jossa DTC:tä ja tämän vuoden Porsche-touhut ajoi.

Voitko vielä tarkentaa missä sorruin tietämättömyyteen? Se mänt hiukka ohi.

Muistin kyllä, että olit mukana jo Ahvenistolla. Juttelitko muuten niiden alkuperäisten mekaanikkojen kanssa mitä mieltä olivat sun osaamisestas? Kuulin jopa huhua, että tiimi kielsi meidän Mikeä kirjoittelemaan tänne palstalle. Nyt kauden jälkeen Floridan liput taskussa ja henkselit prässättyinä on sitten taas kivaa ärsyttää urpoilla perättömyyksillä?!

Kuten Ollikin totesi oli Jurvan kisaan viikko aikaa traileri-hässäkästä. Mainitsit, että jos hommasta maksettais.. Eli jos olisit saanut paremman korvauksen suorituksestasi olisi autokin ollut kunnossa?

Ilman alkukauden päämekaanikon osaamista Immu tuskin olisi voittanut lähtöäkään, sillä autoa piti kuuleman mukaan muuttaa Suomeen todella paljon, mm. jarrut ja alusta. Olisivatko ne tulleet kehitetyiksi sinun kuivassa hallissasi? Vaikka toivomalla, puhaltamalla tai muille vittuilemalla?
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Mauri:
<STRONG>
Muistin kyllä, että olit mukana jo Ahvenistolla. Juttelitko muuten niiden alkuperäisten mekaanikkojen kanssa mitä mieltä olivat sun osaamisestas?
<klip>
Ilman alkukauden päämekaanikon osaamista Immu tuskin olisi voittanut lähtöäkään, sillä autoa piti kuuleman mukaan muuttaa Suomeen todella paljon, mm. jarrut ja alusta. Olisivatko ne tulleet kehitetyiksi sinun kuivassa hallissasi? Vaikka toivomalla, puhaltamalla tai muille vittuilemalla?</STRONG>
Jos kerran mielestäsi Immun jääminen paitsi mestaruudesta on lähinnä Mad-Miken vika ja että se pytty olisi tullut vanhan mekatsutiimin myötä jo puolesta kaudesta, niin mikähän ihme siinä sitten on että se mekaanikko remmi piti korvata ?? Ehkäpä he eivät olleetkaan niin päteviä ammattilaisia kuin mitä annat ymmärtää...
Jos meitsi joutuu jossain vaiheessa turvautumaan moottorikoneistamon tms. apuun niin voisin jopa kuvitella tarttuvani luuriin ja näppäileväni Mad Miken numeron. Tai jos tarviin mekatsua kisapirssin ruuvaamiseen niin tiedän kyllä mihin soittaa. Ja se EI ole LMS tai "TheRainmaster"
 

Tutkailija

Well-known member
Liittynyt
9.7.2001
Viestit
909
Sijainti
singularity
Originally posted by TheRainmaster:
<STRONG>Kuka helvetin Smokey Yunick??? Ilmeisesti joku nitroputkeilija.
</STRONG>
Ei,vaan tosiasiassa yksi legendaarisimmista moottorin/autonrakentajista ja uusien ideoiden esittelijöista rata-autoilussa hyvin pitkältä aikaväliltä.Todella värikäs ja mielenkiintoinen persoona,jonka tekemisiin sääntökirjamiehet joutuivat aika usein ottamaan kantaa,koska hänen mielestään se,mikä ei ole kiellettyä on sallittua.(Ei silti aiheuta palvontaa)
 
Liittynyt
8.10.2001
Viestit
1
Hyvät kanavalla keskustelijat. Jotta voisimme myönteisellä mielellä jatkaa valmistelujamme viikonloppuna ajettavaan Saksan kisaan, haluamme tuoda julki seuraavia seikkoja. Ensiksikin ei ole kovin korrektia käsitellä tiimimme asioita julkisesti varsinkaan, kun tietoa todellisista faktoista ei ole ja etenkin, kun tiimin kuljettaja ei itse ole mukana keskustelemassa. Tiimimme on tyytyväinen kuluneeseen, kohdallamme ensimmäiseen täyteen ratasarjaan. Kilpakumppanimme eivät ole aiheuttaneet meille mitään ongelmia, päinvastoin. Samoin kilpailujen järjestäjät ovat olleet asiallisia. Kilpailun voittaa aina paras, siitä Olli Haapalainen saakoon onnittelumme. Kärkikolmikko on mielestämme varsin lahjakas porukka, joka varmasti menestyisi missä tahansa ratakilpailussa.
Markus Palttala on ystävämme, ei managerimme. Hän on auttanut meitä monissa asioissa ja ollut tukemassa monin tavoin. Arvostamme hänen taitojaan, menestymistään ja persoonaansa muutenkin.
Kausi on ollut rankka, mutta antoisa. Sport 2000-luokka on mielestämme edelleenkin kova luokka, kannuksensa ansainnut! Jokainen siinä ajanut on varmasti samaa mieltä. Senpä takia ei ehkä kannattaisi nostaa toista luokkaa toisen yläpuolelle. Jokaiselle oma luokka on se tärkein ja oikea. Ei siitä asiasta voi kiistellä.

Kauden aikana tapahtuneet monet asiat, ikävätkin, ovat nyt menneen talven lumia. Joka vanhoja muistelee sitä tikulla silmään! Päällimmäisinä ovatkin hyvät kokemukset menestyksekkäästä kaudesta. Nyt on otettava seuraava askel ja mentävä eteenpäin. Sinne ei todellakaan mennä ajattelemalla muista pahaa tai asettamalla kyseenalaiseksi ihmisten tekemisiä. Kaikki lajissa todella mukana olevat tietävät, mitä uhrauksia jokaisen leikkiin ryhtyneen on oltava valmis tekemään.
Tiimimme on sitä mieltä, että autourheilussa on monia todella kiinnostavia asioita keskusteltavaksi. Toisten solvaaminen ei palvele mitään tarkoitusta. Toivomme, että tämänlaatuinen keskustelu päättyisi tähän.
Hyvää syksyn jatkoa: Keijo ja Ritva Ullakko
 

Norman

Well-known member
Liittynyt
4.10.2000
Viestit
6037
Sijainti
( Y )
Tämä oli loistavaa viihdettä ja ehdottomasti arkistoitava.
 
Ylös