Jari Porttila on ihmeellinen ilmiö. Tai ainakaan minä en ymmärrä häntä ollenkaan. Mikä taho (Porttila itse vai MTV3) haluaa tuoda ruutuun vuodesta toiseen näitä toinen toistaan naurettavempia juttuja? Esim. tuo Brasilia -00, miksi se Häkkisen jahtaaminen ylipäänsä näytettiin TV:ssä? Jotenkin vielä ymmärrän sen, että he juoksivat Häkän perässä, vaikka kysymykset olivatkin tutun typeriä ja turhia. Kuitenkin kallista TV-aikaa tuhlattiin näyttämällä koko juttu alusta loppuun ja tehtiin Porttilasta sekä koko touhusta naurettavan oloista.
Varmasti monet muutkin toimittajat ovat välillä yhtä aivottomia, mutta miksi juuri kaikki Porttilan sekoilut halutaan tuoda julkisesti esiin? Tuntuu, että MTV3 on tässä hommassa tarkoituksellisesti mukana luomassa jonkinlaista hauskaa persoonaa Porttilasta. Kukaan ei liene eri mieltä siitä, että tämä "persoona" ei juuri älyllä tai tiedoilla juhli. Halutaanko sitten antaa kuva, että tällaisia ne toimittajat sitten ovat?
Porttilan oma luonne on sitten ihan oma tarinansa. Sensaatiohakuinen mutta väsynyt haaskalintu tuo mieleen lähinnä jonkun roskalehden kohutoimittajan. Olisi mielenkiintoista tietää, miten muut kollegat suhtautuvat Porttilaan. Luulisi selän takana naureskelijoita riittävän. Mies on aina paikalla siellä missä "tapahtuu", vaikkei tapahtuisikaan. Kenellä on sanansa sanottavana siihen, että nimenomaan Porttila on paikalla aina silloin, kun on tapahtunut muka jotain erikoista?
Ei Porttilaa voi tosissaan ottaa silloinkaan kun hänellä on jotain oikeaa asiaa. MTV3 ja hän itse ovat pitäneet pitkäjänteisellä työllä huolen siitä, että miehellä on pellen maine uransa loppuun asti.
:alppu: