Starttaako Dompparin skootteri tiistaiaamuna?

Starttaako Dompparin skootteri tiistaiaamuna?


  • Äänestäjiä yhteensä
    38

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18420
Starttaa paremmin kuin koskaan aikaisemmin :thumbup:
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Tää on siitä hauska polli, että tietää itsekin ihan puhtaasti arvailevan lopputulemaa.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Noni, akku on latauksessa ja merkkivalot näyttää oikein. Latausaika 4,4h, jonka jälkeen pitäis laturin mennä automaattisesti ylläpitotilaan. Aamulla sitten nuhrusilmillä acennus.

Itse en ole tosiaan siitä aamusta niin huolissani. Varsinkin kun skootteri on nyt myös sisällä, mutta mitenköhän tulee käymään työpaikan pihalla.

Tarttee varata töikaluja varmuuden vuoksi töipaikalle mukaan.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Arvelen että olet varautunut kylmään sen verran että toimii menomatkan, niinkuin olisi pitänyt jo tänään.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Kyllä se nyt lähtee ja jaksaa yhteen suuntaan. Eri asia sitten pääseekö Dom hengissä töihin asti.. :dunno:
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Ei veikkauksia ilman kertoimia. Arkistoidaan.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Laturin tosiaan otan muuten matkaan ja laitan akun napoihin ton letkun valmiiksi kiinni (kun tuli liittimet mukana). Firman pihassa on tolppapaikat. Kylmälastausasento päälle ja toivonmukaan säilyttää varauksen.

Eli akkua en irroita siellä enää. Se joko siitä lähtee tai sitten se ei lähde. Sitten mietitään uudestaan.

Niitä lämpömattoja ja kaikenlaisia sulanapitoletkuja oon pohtinut tohon, mut täytyy viel tutkia.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Nyt tuli sitten tosi outo ongelma, eikä mulla ole mitään hajua mitä oon mahdollisesti mogannut.

Toi akku on siis tommonen nesteakku 12V 4Ah. Ostin laturin, joka lataa melkein mitä vaan ja laitoin sen tota varaamaan "mopoasetuksella", eli akut alle 10Ah. No ajattelin, kun mulla on noi liittimet tohon laturin ja akun välillä suoraan, että laitan sen tohon skootteriin kiinni ja jatkakoon varautumista siinä, niin ei tarvi aamulla kuin "ottaa töpseli irti".

Ajattelin nyt samalla sit varmistaa, että millaiseen jännitteeseen ollaan päästy, kun aikaisemmin se näyttä 11,98V. Yleismittari DC-asennolla ja mittamaan jännitettä. Asteikko 20. Mittari näyttää 810V! Asteikko 200. Mittari näyttää 810V! Akku ei ole kuuma. En ymmärrä laisinkaan. Enkä tiedä nyt että A) uskallanko tota nyt kytkeä enää skootterin sähköihin kiinni TOLLA JÄNNITTEELLÄ ja B) uskallanko jatkaa varausta.

Mitä helvettiä?!
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Joo, tuota. Taispa käydä niin että hetki sitten toimineen yleismittarin patteri päätti simahtaa just nyt. Antais AAA-paristollekin DC:nä 80V:n arvoja ja AC:ta ei suostunut mittamaan ollenkaan, siis pistorasiasta. Piipperitki oli hiljaiset. Sulakkeet oli kunnossa, eli vaikuttais olevan vika mittarissa, eikä akussa.

Huh, huh!

Jänniä tilanteita!
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Olen erilainen nuori ja kehotan hakemaan Motonetistä.
 
Ylös