Suhtautumisesi venäläisiin?

Suhtautumisesi venäläisiin

• Äänestäjiä yhteensä
    27

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Asenne on aina ollut hyvin varautunut Venäläisiä kohtaan.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Mulla on ollut mitä avuliain, ystävällisin ja koheliain venäläinen ihminen naapurina.
En todellakaan osaa suhtautua venäläisiin taviksiin sen varauksellisemmin kuin muihinkaan ulkkeihin keskimäärin.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Suhtaudun venäläisiin ja Venäjään hyvinkin varauksellisesti ja epäileväisesti. Syynä ovat lapsuuden vaikutteet. Ja Venäjän viimeaikain toimet.

Osan vastenmielisyydestäni Venäjää kohtaan lienen imaissut jo äidinmaidosta? Varhaislapsuudessani en edes tiennyt, että on olemassa valtio nimeltä Neuvostoliitto. Kotikylällä kaikki puhuivat ryssästä, kun oli kyseessä itänapuri. Ei neuvostoliittolaisista, eikä venäläisistä.

Enoni ja kummisetäni oli sodassa haavoittunut keskivartaloon. Hän ei juurikaan arvostanut itänaapuria ja laittoi lapsettomuutensa ryssän kuulan syyksi. Kummisetä oli muuten vielä vuosikymmeniä sodan päättymisen jälkeen haavoittumisensa takia satunnaisesti sairaalahoidossa. Jotain munuaisiin liittyvää vikaa kummienolla oli. Siinä sitä yksi pikkupoika oli ihmeissään nuita juttuja kohdatessaan ja lapsen päällä miettiessään.

Suurin vaikuttaja mun Venäjä-kuvaani on kuitenkin isänpuoleinen isoisä. Pohjalainen tietysti. Vihasi Neuvostoliittoa ja sen johtoa kuin ruttoa ja enemmänkin. Kokonaisuutena. Mutta. Kohteli yksittäisiä venäläisiä sotavankeja ihmisinä jatkosodan aikana. Virkansa puolestakin. Ja muutenkin. Ei vihannut niinkään neuvostoliittolaista sotilasta ihmisenä, vaan neuvostojärjestelmää. Ja kommunismia. Sitä vasta vihasikin.

Eikä tuo Putinin ja nykyvenäjän touhu juurikaan tuo muutosta ajatuksiini. Ei pidä kenkään ottaa tätä henkilökohtaisesti.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Mä luulen Ruotsissa piakkoin olevan äänestyksen Venäjään liittymisestä.
Joo, Venään ulkomisnisterin junailema oli tämä Viking-jupakka.
Kohta on laivastollinen tai pari tunnuksettomia maahannousujoukkoja ja marineksia turvaamassa Ruotsissa olevien Venakkojen turvallisuutta.
Sergel torgetin ympäristössä tavataan lisäksi kommandopipoisia Tukholman kapinnallisjoukkojen tark'ampujia muutama sata yksilöä katoilta ja pusikoista.

markoj

Custom User
Just sanovat radiossa, että Ruotsi antautui jo.

WebSlave

Trackman
Hesarissa kirjoiteltiin, että suomalaisten suhtautuminen venäläisiin on muuttunut epäilevämmäksi. Miten on, miten suhtaudut ja onko se muuttunut nyt menevän kriisin myötä?
Ei ole muuttunut. Suhtaudun kohtuullisen positiivisesti tänne rahansa kantaviin venäläisiin, mutta liikenteessä varauksella.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Ei ole muuttunut. Suhtaudun kohtuullisen positiivisesti tänne rahansa kantaviin venäläisiin, mutta liikenteessä varauksella.
Eiks ne venäläiset vois lähettää rahat tänne vaikka kuriiripalvelun välityksellä?

jjv

Arschloch
Joo, Venään ulkomisnisterin junailema oli tämä Viking-jupakka.
Kohta on laivastollinen tai pari tunnuksettomia maahannousujoukkoja ja marineksia turvaamassa Ruotsissa olevien Venakkojen turvallisuutta.
Oolantilaisfirmahan tähän on syyllinen. Nyt ois oiva tilanne päästä Ahvenanmaasta eroon. Annetaan se korvauksena Vikingien aiheuttamasta kärsimyksestä.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Suhtaudun epäilevästi, kuten kaikkiin muihinkin, myös suomalaisiin, ihmisiin.

Olikos se muuten niin, että noi tagien lisääjien nimet sai pyytää näkyviin? Ainakin joskus ennen sai. Jos se ei ole muuttunut, niin tämä olkoon pyyntö. Jos se on muuttunut, niin sitten tämä on hassuttelua, eikä mua niinku muka oikeesti kiinnosta pätkääkään.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Olen aina suhtautunut ryss...venäläisiin negatiivisesti. Vähään samaan tapaan kuuluisi perustelut, kuin ITGee kirjoitteli.