Suola

Lisäätkö usein valmiiseen ruokaan suolaa 'ulkona' syödessä.

• Äänestäjiä yhteensä
    34

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Lisään suolaa, mikäli se on mielestäni tarpeen. Yllättävän usein on. Suola tuo esiin aromit. Suolaisuus ei tosin ole aromi.

Hartsa76

Well-known member
Koskaan ei ole ollut tarvetta lisätä suolaa ruokaan ravintolassa tai baarissa.

Pari poikkeusta vahvistaa sääntön:

1) Keitetty kananmuna on parhaimmilla lievän suolatupsauksen kanssa. Tunnustan lisänneeni hotellin, laivan, tms. vastaavan aamiaispöydässä munaan ripsauksen suolaa. Varsinkin, kun kuorimattomaan munaan on hotellin henkilökunnan pikkaisen huono lisätä suolaa.
Minä en ole ikinä ripotellut suolaa keitetyn kananmunan päälle, mutta sen sijaan olen laittanut ketsuppia keitettyyn kananmunaan, koska siten keitetyn kananmunan maku on mielestäni parempi ja varsinkin kovaksi keitetyn kananmunan keltuainen on helpompi syödä ketsupin kanssa.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Harvemmin tulee lisättyä. Vaikkakin ruoka on monissa paikoissa mauttomaksi mennyt. Johtuu tosin tästä tyhmästä "natriumglutamaatittomuudesta", jolla tehtiin juurikin se, että suolan käyttö on ruuan mauttomuuden takia lisääntynyt.

"Hauskaa" huomata, kuinka kuntien "kukkahattu ruokapäättäjät" ampuivat itseään nilkkaan, vaatimalla ja poistamalla yhtä maailman vanhinta, tutkituinta ja ruuassa jo luonnostaan esiintyvää ns lisäainetta pois kouluruuasta. Sitten vielä ruokatalot heittäytyi pöllöilyyn mukaan. Nyt lisästään sitten chiliä/cayannepippuria joka saatanan paikkaan ja jotka aiheuttavat allergisia reaktioita/sydämen tykytyksiä huomattavasti enemmän kuin poistettu aine. :rolleyes:

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Erittäin harvoin. Lähinnä menee tuonne etniselle osastolle, kuten thaikkuruoka ja soija.

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
Kyllä minulla on huono tapa lisätä, ja maistamatta. Etnisiin ruokiin en yleensä lisää, enkä oikeastaan oikeasssa ravintolassa. Silloin oletuksena on, että ruoassa on makua muutenkin.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Onko mussa selvännäkijän vikaa kun otsikosta jo tiesi villakoiran ytimen: Taas on nähty joku lisäämässä ruokaansa suolaa ennen kuin on koemaistanut sen.
Kyllähän siitä mielensä pahoittaa.

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
En lisää. Itseasiassa itselaittamaan ruokaankin lisään aika harvoin suolaa, tai muitakaan mausteita. Paljaalla mennään.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Parit lounaat olen tuolla vetänyt seisovasta pöydästä, eivät vakuuttaneet. Tarttis käydä ihan listaa kokeilemassa.

Se uus thaikkupaikkakin on tulossa tässä näppäimillä.
Missä? Mikä uus?.

Se yks, mitä on kehuttu (piti oikein ettiä kartalta) eli Maneerat on Käsityöläiskadulla (oisko ollu Eerikinkadun kulmassa). Piti se jossain välissä testata, kun kehuttu. Kerran kun oltiin menossa, niin se perskele oli kines. Se on aina sunnuntaisin kiinni, mikä ei ole kauheen hyvä idea ruokaravintolalta.

Nii ja toho Pandaan. Ainakin lista safkat oli kyllä vallan mainioita ja kookkaita satseja (olis kannattanu ottaa mukaan ja saanu vielä alennusta siitä. Sellasta määrää kukaan jaksa syödä.. paisti ehkä sä :D ). Listoja löytyy sekä Kiinalainen, että Thaimaalainen. Tiedä sitten, mitä lounaalla tarjoavat.

Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Parit lounaat olen tuolla vetänyt seisovasta pöydästä, eivät vakuuttaneet. Tarttis käydä ihan listaa kokeilemassa.

Se uus thaikkupaikkakin on tulossa tässä näppäimillä.
Perse, väärä paikka. Mä luulin et tarkotit sitä mestaa uuden kirjaston vieressä. Mut toihan onkin ton kuuluisan roskiskiinalaisen vieressä. SINNE SIIS!

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Missä? Mikä uus?.

Se yks, mitä on kehuttu (piti oikein ettiä kartalta) eli Maneerat on Käsityöläiskadulla (oisko ollu Eerikinkadun kulmassa). Piti se jossain välissä testata, kun kehuttu. Kerran kun oltiin menossa, niin se perskele oli kines. Se on aina sunnuntaisin kiinni, mikä ei ole kauheen hyvä idea ruokaravintolalta.
Aurakadulle vääntävät siihen The Bankkia vastapäätä jotain Thaikkumestaa.

Maneeraatista en oo kuullukaan. Täytyypä SEKIN katsastaa. Multa on mennyt aivan ohi nää mestat!

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Perse, väärä paikka. Mä luulin et tarkotit sitä mestaa uuden kirjaston vieressä. Mut toihan onkin ton kuuluisan roskiskiinalaisen vieressä. SINNE SIIS!
Jaa siellä ihan rannassa. Sieltäkiin tullu kerran jotain noudettua.

Aurakadulle vääntävät siihen The Bankkia vastapäätä jotain Thaikkumestaa.

Maneeraatista en oo kuullukaan. Täytyypä SEKIN katsastaa. Multa on mennyt aivan ohi nää mestat!
Niin siihen on joo kuulemma tulossa. (taisit ite höpistä jossain snookerilla). Mut tota ne on kehunneet.

http://eat.fi/fi/turku/maneerat