Suomalaisten F1-taru loppuu 2009!

Miikka81

Active member
Tätä ei kukaan ole tietääkseni sanonut suoraan, mutta sellainen kuva on jäänyt, että Robertsoneita kiinnosti Kimin jatko enemmän formuloissa kuin rallin parissa.

En minä oikeastaan tällä avauksellani kuvitellut muuta saavani kuin v**tuilua, mutta toistin vain sen, mitä olen kuullut. Katsotaan nyt vielä se Heikin jatko.

Niin ja tarkoitin, että suomalaisten F1-taru loppuu toistaiseksi.

Miikka81

Active member
Kovalainen totesi haastattelussa aikoja sitten, että F1 jatko on 100% varma asia, mutta hieman kyseenalaistan edelleen tuon väitteen.

Viimeksi muokattu:

Miikka81

Active member
Mitä päätöksiä haluat? Kimin tilanteessa ainakin kaikki osapuolet ovat kertoneet Kimin jatkavan sopimuksen loppuun.

voin laittaa koko uskottavuuteni :p peliin ja sanoa että niin ei tule tapahtumaan. Mikäli pojat ovat vain ajokunnossa.
Jälkiviisaus on kirottu synti, mutta millä fiiliksillä olet tällä hetkellä? :D

Itse olisin halunnut nähdä Kimin ajavan formuloissa, joten ei oikeassa olemisesta mitään riemua silti irronnut, toisekseen asia oli selvä jo kauan aikaa sitten. Toivottavasti kuitenkin Heikki saa paikan vaikka sitten Sauberilta!

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Sijainti
Tampere

Itse olisin halunnut nähdä Kimin ajavan formuloissa, joten ei oikeassa olemisesta mitään riemua silti irronnut, toisekseen asia oli selvä jo kauan aikaa sitten. Toivottavasti kuitenkin Heikki saa paikan vaikka sitten Sauberilta!
Tuo ensimmäinen lauseeni on heinäkuulta, joten siinä ajassa tilanteet on paljon muuttunut. Silloin vakuuteltiin että Kimi jatkaa, miksi uskoa mitään toista. Sitten kun keskustelut kulisseissa alkoivat ja kommentit muuttuivat "saa nähdä mitä tapahtuu", niin kyllähän siinä monet, kuten minäkin, alkoivat uskomaan että sopimus purkautuu. Myönnän kyllä että olin väärässä silloin, mutta syy miksi silloin tulin mukaan rajuhkosti tähän keskusteluun oli se kun väitit ettei Kimiä kiinnosta enää ajaa, mikä ei pidä paikkaansa.

Tuohon uskottavuuteen, uskon edelleen että Heikki ajaa eli uskon että uskottavuus säilyy. :D

FO110K

Banned
Kyllä mä alan pahaa pelkäämään että Petrov vie Renault-paikan... muualla ei oikein sitten vapaata olekaan, ainakaan niin että Heikkiä sinne haluttaisiin...
Noh, vaikka heikki nyt jatkaisikin, niin Renault (/Prodrive) tuskin on kovin kummonen tiimi ens vuonnakaan, eli aika matelemista se olis siellä kyllä muutenkin...

Noh, Vettel ja Nico, siinä ne joiden otteita katsellaan ens vuonna...
Pakko kyllä sanoa että tuleepahan paska kuskikaksikko M-B:lle ensi vuonna vrt. muihin kärkitiimeihin :jaska:

GFarina

Well-known member
Aika mielenkiintoinen juttu, että esimerkiksi Veikkaajan Aittoniemeä on haukuttu surkeasta uutisoinnista, mutta mies on ollut oikeassa koko ajan. Tässä ehkä muutaman kirjoittajan pitäisi katsoa peiliin, vaikka joku sanoo jotakin mistä itse ei pidä, se ei tarkoita, että kyseessä olisi paskapuhe.

M.Webber

Well-known member
Tuntuu siltä, että ei Heikkikään paikkaa saa. Gary Paffet sanoi, että tällä hetkellä paikan saamiseen täytyy tuoda iso tukku sponsorirahaa mukana.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Tuntuu siltä, että ei Heikkikään paikkaa saa. Gary Paffet sanoi, että tällä hetkellä paikan saamiseen täytyy tuoda iso tukku sponsorirahaa mukana.
Todennäköisesti ja toivottavasti vain tulokkaan pitää tuoda iso tukku rahaa mukanaan. Heikillä on kuitenkin jo vankka kokemus Fykkösistä, joten häntä tuskin kukaan odottaa saavansa maksukuskiksi.

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
Nyt näyttää sinänsä pahalta, että voittokantaan ei ainakaan suomalaisväriä ihan heti saada. :(

Heikki ei siihen oikeastaan yltänyt edes Macillä. Jotta vaikka paikan jostain vielä saa, luultavasti, niin ei kärkipäätä kyllä hätyytä.

Bottaksen nousua odotellessa :alppu:

Siggeboi

Banned
Sijainti
Puskassa
Mitä tulee topicin otsikkoon, niin ei se Suomalaisten F1-taru lopu vielä tähän. Voittavaa kuskia ja maailmanmestaria joudutaan ehkä oottaa taas pitemmän aikaa. Ellei sitten Kimi tee väkevää paluuta radoille kaudeksi 2011.

Täytyy kuitenkin muistaa, että Häkkisen viimeisellä mestaruudella ja Kimin mestaruudella oli kuitenkin 8 vuotta väliä. Se ei hirmu paljon ole, kun ajatellaan että Mikan ensimmäisellä mestaruudella ja Keken mestaruudella oli väliä 16 vuotta. Tuplasti enemmän siis.

Kyllähän meillä tällä hetkellä on hyviä nuorialupauksia pienemmissä luokissa. Ketään oikein häikäisevää meillä ei valitettavasti kuitenkaan ole. Lupaavimpana pitäisin Bottasia ja kartingissa nimeä tehnyt Aaro Vainiota. Nouseeko kukaan Formula ykkösiin ja huipulle asti, jää nähtäväksi.

Kyllä tässä varmasti saadaan kuitenkin sitä seuraavaa mestaria odottaa vähintään semmoiset 5 vuotta. Riippuen siitä, että nouseeko Bottas kuinka nopeasti ykkösiin, jos nousee ja minkälaiset lähtökohdat poika sarjassa saa.

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Sijainti
Tampere
Mä voin laittaa koko uskottavuuteni peliin ja sanoa että niin ei tule tapahtumaan. Mikäli pojat ovat vain ajokunnossa.

Huh huh, uskottavuus säilyi.. :D:thumbup:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Nyt näyttää sinänsä pahalta, että voittokantaan ei ainakaan suomalaisväriä ihan heti saada. :(

Heikki ei siihen oikeastaan yltänyt edes Macillä. Jotta vaikka paikan jostain vielä saa, luultavasti, niin ei kärkipäätä kyllä hätyytä.

Bottaksen nousua odotellessa :alppu:
Oletko sitä mieltä, että Heikki sai tasa-arvoista kohtelua Hamiltonin kanssa? :rolleyes:

Itse uskon edelleen Heikin mahdollisuuksiin ja pidän häntä itseasiassa kokonaisuutena parempana kuljettajana kuin Kimi.

Odottelen vaan kuinka Misa1 kääntää kelkkansa jos Heikki vielä menestyykin jossain vaiheessa uraansa. :rolleyes:

Trullinkaasu

Well-known member
Itse uskon edelleen Heikin mahdollisuuksiin ja pidän häntä itseasiassa kokonaisuutena parempana kuljettajana kuin Kimi.
Olet ironisella tuulella.

---

Tosiaan mahtava juttu, että suomiväri ei häviä ensi kaudella kokonaan pois. Kuhalla on nyt näytönpaikka isolla N:llä. Trullissa on haastetta kerrakseen, joten toivotaan, että Heikki saa kisojen osalta mallikaan startin kauteen. Kahdesta kokeneesta kuskista huolimatta Lotus voi jumittua tulpanpitopartyihin. Nyt on oltava realistinen.

zenit

Well-known member
Sijainti
Lahti
Ihan hyvä juttu tosiaan et suomalaisväri ei häviä ens vuonnakaan. Kimin voitto Belgiassa viime vuonna tosin voi jäädä pitkäksikin aikaa viimeisimmäksi suomalaisvoitoksi.

Crosby-92

Well-known member
Itse en keksi näin äkkiseltään yhtäkään osa-aluetta, millä Heikki Kimin voittaisi? Ok, medialle jutustelee puutaheinää hymy naamalla, Kimin mutistessa jotain epäselvää, mutta Kimiltä vastaavasti voi joskus oikeasti irrotakin jotain mielenkiintoista, eikä sitä pelkkää normi PR:ää. Ja tämäkään ominaisuus ei siellä radalla vaikuta, missä kuskin päätyö kai edelleen on.