Suomalaisten tallipaikkakuviot

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Veikkaajassa oli Jouhkin haastattelu. Rovis ei aja ensi vuonna Peugella. Tilalle katsotaan Fordia, joka ilmeisesti jatkaa ainakin puolinaisella ohjelmalla. Skodalla ajaa mitä todennäköisimmin ainakin joku suomalainen.

Mielenkiintoinen oli Jouhkin kommentti Solan pyrkimyksistä Subarulle. Jouhki ei muistaakseni kieltänyt niitä, mutta sanoi, että jos asia ratkaistaisiin urheilullisilla perusteilla, niin Mikkohan siellä jatkaisi. Tuntuu tällainen väite aika railakkaalta kotiinpäinvetämiseltä. Mikko ei ole näyttänyt juuri mitään, Sola on N-ryhmässä ollut koko kausi huomioiden paras kuski Paasosta, Gallia ja Stohlia vastaan. Lisäksi Saksassa vetäisi ekalla pätkällä sellaisen ajan, joka tulkittuna vaikka onnistuneen rengasvalinnan avustamaksi, silti on Mikon perustasoa roimasti edellä.

Lisäksi Mäkinen ja Jouhki vielä ylistelevät Jari-Matti Latvalaa. Kuinka turhalta tuntuukin, kun tällaista raakilekuskia potkitaan isoilla resursseilla eteenpäin, kun Suomessa on monia valmiita kuskeja, jotka pystyisivät välittömästi ajamaan hyvällä mm-tasolla (Paasonen, Pykälistö, Tuohino, Sohlberg).
 

hippopotamus

Guest
tallituumailuja
Kyllä se Fordin vetäytyminen WRC-kuviosta on todennäköistä. Ford on tarttunut kuin hukkuva oljenkorteen tuohon FIA:n uusimpaan S2000 ehdotukseen ja ainoana tiiminä puolustaa sitä. Ilmeisesti jäävät odottelemaan, jotta mitähän tälle rallin MM-sarjalle tapahtuu.
http://www.worldrallynews.com/artman/publish/article_691.php

Kun puhutaan siitä, että Fordin poisjäännistä huolimatta viisi tallia olisi mukana ensi kauden MM-sarjassa, täytyy vielä muistaa, että:
-Citroen on ilmoittanut, ettei ehdi saada vastaustaan uudesta S2000 asiasta ensi viikon FIA:n kokoukseen. Citroen harkitsee asemaansa MM-sarjassa.
- Peugeot on ilmoittanut, että Peugeot - ei siis pelkkä Peugeot Sport- tarvitsee aikaa asian harkitsemiseen. Ilmeisesti koko MM-rallitouhu on Pösölläkin jo pääkonttoritason valinkauhassa!
- Mitsu ei ole vielä virallisesti vahvistanut osallistumistaan 2005 MM-sarjaan
- Skodan omistaja VW ei hyväksy S2000-ajatusta, vaan uhkaa, että Skoda vetäytyy ralleista jos S2000 korvaa WRC:t 2006
-Subaru on ilmoittanut, että tarvitaan pidempi siirtymäaika jos tulee noin radikaaleja muutoksia

Ennekuin FIA päättää millä aikataululla S2000 tulee jos on tullakseen, ja ennenkuin tosiaan nähdään mitkä tallit ovat mukana 2005, niin sitten vasta nähdään kukaajaamissä vai ajaakokukaanmissään!

No, se ei estä meitä spekuloimasta suomalaiskuskien mahdollisuuksilla:

On mielestäni ihme jos Subaru pitää Mikon. Tietysti Solberg on kallis ja Hirvonen halpa, mutta sittenkin. Mäkisen suhteet Japanin Subaruun ovat ilmeisen hyvät.
Luulisi, että Jouhki tarjoaisi Rovanperää Subarulle, Skodalle, Mitsulle ym., sillä onhan Harri kuitenkin hänen aktiivikuskeistaan paras.
Tenavatähdet ovat ilmeisesti sokaisseet Jouhkin ja Mäkisen, joten on tainnut Roviksen hommat jäädä vähän vasemmalla kädellä hoidetuiksi. Pösösopimus 2001 piti olla kaikkiin ralleihin, mutta lopulta Rovis sai talliauton vain sorakisoihin kuten myös 2002 ja 2003. 2004 piti olla koko vuoden sopimus, mutta se purettiin (kun Märtinin piti jo täksi kaudeksi mennä Pösölle). Tälle kaudelle Rovis sai sitten taas ajaakseen sorarallit.

Taidan ymmärtää mitä Paasonen tarkoitti, kun sanoi Ruutulipussa, että "Se hyvä puoli siinä on kun ei ole manageria, että tietää itse missä mennään"! (Paasosen managerinahan oli Sohlberg & co.)

Eiköhän ne Skodalla ja Mitsullakin tunne kuskien todelliset ansiot, joten vielä ei kannata Roviksenkaan heittää pyyhettä kehään, vaikka mahdollisuudet Subarulle olisi "omien koirien puremat". Tosin Roviksenkin näytöt ovat viime ja tämän vuoden osalta jääneet vähille kaluston jatkuvan reistailun vuoksi.
Niin nopeasti huipputalli saattaa muuttua "sekulitalliksi", että MM-rallikuvioissa ei koskaan mikään ole varmaa.

Skoda saattaa suomalaiskuskin valita linjalta Garde, Rovis, Paasonen. Kaikki nämä ovat olleet varmasti myös Mitsun kiikarissa, joten voi olle että Sohlberillakin on ahdasta. Varsinkin kun Mitsulle tunkee väkisin myös Galli, Sola ym.

Citroenilla on varaa valita. Onko se varmaa, etteikö sinne menisi vielä vaikka Märtin. Pösö on yhtäkkiä muuttunut talliksi, johon ei kukaan uskaltaisi oikein mennä, kun tilanne ei auton tekniikan osalta näytä miksikään muuttuvan. Grönholmkin saatta Pösön pyykinpesun innoittamana aikaistaa siirtoaan toiseen talliin. Pykälistön osalta saattoi juna jo jysähtää viimeiseen puuhun. Duval ja Robertkin on yhdistetty Citroeniin, joten riippumatta siitä mitä rva Sainz päättää miehensä uran jatkosta, on paikat Citroenillakin tosi vähissä.

Tuohinon urasuunnittelu on ollut pitkälti Fordin varassa, joten siltä osin näyttää nyt huonolta, mutta niinkuin on nähty tilanteet muuttuvat nopeasti.
 
Viimeksi muokattu:

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2537
Eikös jossain ruutulipussa vaiko missä sanottu että Subaru on käyttänyt optionsa Hirvoseen ensi vuodeksi? Ihan Hirvosen suusta vai Jouhkin sanomanako se tuli..
 

hippopotamus

Guest
oli joo Jouhkin suusta, mutta jatkoi, että kaiken todennäköisyyden mukaan.
Mikko itse korosti, että on kuullut asian, mutta katsotaan nyt ensin nämä rallit tänä vuonna ja katsotaan sitten mikä on tilanne.
Molemmat herrat tietävät, että MM-rallit ovat nyt sellaisessa tilanteessa että ainoa varma asia on epävarmuus kaikesta.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
wrc.com

The works Subaru team is said to be lining up a radical, end-of-season young driver shoot-out to decide who will partner reigning world champion Petter Solberg in the team next year, according to a story in this week’s Autosport magazine.

The team is understood to be in the planning stages of a programme in which six rising stars – possibly including current driver Mikko Hirvonen – will be taken for a day-long evaluation in all aspects of the job, from raw speed and performance under pressure to fitness and media relations.

With the driver market in a considerable amount of turmoil as Citroen and Peugeot attempt to fill their second seats, and while Ford, Skoda and Mitsubishi put together their plans for 2005, the second Subaru drive is likely to be one of the most hotly-contested.

Hirvonen’s contract comes to an end at the end of this year and, although the Finn has impressed at times, his consistency has been under question by the team. He still has strong support in some quarters, however. Front-running drivers from the Junior World Rally Championship, such as title rivals Guy Wilks and Per-Gunnar Anderssson, would be other likely candidates for the shoot-out.
---------------

Kyllä nyt Mikon Subaru-tuoli keikkuu. Pääsisiköhän Paasosen Jani kisaan mukaan? Janin taidot ja uusien asioiden omaksumiskyvyn tuntien, ei olisi ihme, jos mies veisi kisan.

Telkkarissa oli David Richardsin haastattelu, jossa mies totesi, että super-2000 ehdotus oli lähinnä ulos heitetty koepallo ilman vakavaa aikomusta viedä se läpi.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Gardemaisterin Skoda-paikka alkaa olemaan vaakalaudalla. Nyt Garde ottaa turpaan Arminilta minkä kerkeää. Kyllä Skodalla kerkiäisi täytyisi olla vain tekijämiehiä ratissa. Schwartz oli Hyundailla hieman Freddy Loixia hitaampi asvaltilla, eikä Loixkaan nyt mikään ihme mies ole, kuten pätkäajoista näkee.
Jos Jouhki vielä luotsaa molemmat sekä Hirvosen että Gardemaisterin tallipaikoille ensivuodeksi, niin kaverille voitaisiin antaa joku tallipäälliköiden manipuloimisen maailmanmestaruus. Seuraavaksi J-M "teini" Latvala opettelemaan johonkin talliin viiden vuoden suunnitelmalla.

Itse asiassa, kun Arminin ja Freddyn aikoja vertailee, niin nousee aika villi ajatus. Jos nyt nuo kaksi lykkivät tasatahtia ja he ovat olleet suht. tasapäisiä ajajia, niin eikö siitä seuraa se, että Skoda ja Peugeot ovat tasapäisiä? No, ihan nyt tähän usko, taitaa belgian mies alisuoriutua ainakin rallin alussa, mutta jotanhan tämäkin kertoo Peugeotin heikkoudesta/Skodan hyvyydestä.
 
Viimeksi muokattu:

Wasserschwein

Well-known member
Liittynyt
7.7.2003
Viestit
255
Valde puhuu asiaa. Olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että Skodan ongelma ei ole auto vaan kuljettajat.

Sitä en vain pysty ymmärtämään, että minkä takia Armin saa jatkaa ensi kaudellakin. :nope:
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Juu ei tuota Arminin jatkoa oikein ymmärrä. Mies on kohtalainen asvaltilla, mutta melkein kaikissa muissa ralleissa toivottoman hidas. Väitetään, että Armin on hyvä testaaja. Ottaisivat miehen sitten testikuskiksi ja vaikka palkkioksi muutamaan ralliin.

Lisäksi en ymmärrä, kuinka sokeita Skodalla voidaan olla. Paasonen tulee tyhjästä ja ajaa Gardemaisteria kovempaa niin Suomessa kuin Britanniassa (toinen ja kolmas päivä), mutta ei irtoa sopimusta. Jouhki telkkarissa valehteli telkkarissa, että Garde on ainoa kunnon yleiskuljettaja, joka asvalttitaitonsa vuoksi lyö haastajat laudalta. Viittasi ilmeisesti tässä esim. Paasoseen. No, ei suuria näy asvaltillakaan tapahtuvan, kun Armin pistää päihin miten tahtoo. Muutenkin on alkanut tuo Jouhki suorastaan vituttamaan; niin yksisilmäisiä oman kuljettajan puolustuksia kaveri esittää. Esim. kehtasi väittää, että Solan mahdollinen tulo Subarulle olisi tapahtunut epäurheilullisilla perusteilla. Sanoisin, että 99% ralliin vihkiytyneistä maailmalla olisi ollut erimieltä. Ovatko ne tallipäälliköt niin yksinkertaisen tyhmiä, että Jouhki tuollaiselle propagoinnilla saa tahtonsa läpi? En nytkään ihmettelisi lainkaan vaikka mies samalla mustamaalaisi Paasosta minkä kerkeäisi; niinhän kävi Grönholmillekin, kun ylpeä mies halusi omia vähemmän kyvykkäitä suojattejaan työntää markkinoille Marcuksen nenän edestä. Onko Jouhkista nykyään enemmän haittaa vai hyötyä Suomen rallimenestykselle?
 
Viimeksi muokattu:

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Nyt sataa vettä Korsikalla ja Jouhkin suojatit ottaa tallikavreilleen päihin 2-4 sekuntia kilometrillä. Jos Jouhki Gardelle ja Mikolle täyden sarjan juonii vielä ensi kaudeksi, niin syön kyllä sukkani.
 
Viimeksi muokattu:

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2537
Valde sanoi:
Nyt sataa vettä Korsikalla ja Jouhkin suojatit ottaa tallikavreilleen päihin 2-4 sekuntia kilometrillä. Jos Jouhki Gardelle ja Mikolle täyden sarjan juonii vielä ensi kaudeksi, niin syön kyllä sukkani.
Hirvonenkin varmasti aivan liikaa saanut ajaa Subarullaan asvalttitestejä? Muutenkin asvalttikokemusta aikalailla minimalistisesti.
Minä en pitäisi mitenkään ihmeellisenä vaikka Hirvonen jatkaisikin ensi kaudella Subarulla.

Garde taasen on kokonaistilanteessa 10sek tallikaveriaan perässä. Rallissa on siis ajettu vain 5 kilometriä?
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Ambomaan Mambo sanoi:
Hirvonenkin varmasti aivan liikaa saanut ajaa Subarullaan asvalttitestejä? Muutenkin asvalttikokemusta aikalailla minimalistisesti.
Minä en pitäisi mitenkään ihmeellisenä vaikka Hirvonen jatkaisikin ensi kaudella Subarulla.

Garde taasen on kokonaistilanteessa 10sek tallikaveriaan perässä. Rallissa on siis ajettu vain 5 kilometriä?
Armin taisi minuutin verran menettää aikaa hydrauliikkaongelmiin. Saksassa ja Britanniassa Paasonen ja Kresta (no myös SchwartzSaksassa) veivät Skodaa säännöllisesti alle sekunti per/km kärjestä, nyt eroa tulee joka pätkällä enemmän. Kyllä Armin pitäisi lyödä, jos jonkinlaisia näyttöjä haluaa antaa. Tällä hetkellä Paasonen ja Kresta ovat vakuuttavampia. Hirvonen jäi Petteristä yli minuutin tuolla yhdellä pätkällä ja se on valovuosi, oli testiä tai ei. En toki itsekään pitäisi ihmeellisenä, vaikka Mikko jatkaisi. Garden tilanne lienee vielä kriittisempi.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Hirvonen on ollut kyllä aika pettymys... Enkä voi sanoa, että Gardekaan olis mitenkään loistanut. Mielestäni lupaavin "tulokas" viime vuosina on ollut Jani Paasonen. Kyllä jonkun tehdastallin kannattaisi Jani palkata kokopäiväiseksi työntekijäksi. Todennäköisin vaihtoehto lienee Skoda.
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Keski- ja eteläeurooppalaista nuorta ajajapolvea on tunkemassa enemmän kuin on tallipaikkoja. Taitaa suomalaisille koittaa laihat vuodet lähivuosina. Aika todennäköistä että sarjasta puuttuu suomalaiskuskit kokonaan jo lähivuosina. Uusia todellisia kykyjä ei ole Suomessa edes näköpiirissä. J-M Latvalakin taitaa olla tähdenlento joka sammuu ennen kuin edes alkaa loistaa.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
sooda sanoi:
Keski- ja eteläeurooppalaista nuorta ajajapolvea on tunkemassa enemmän kuin on tallipaikkoja. Taitaa suomalaisille koittaa laihat vuodet lähivuosina. Aika todennäköistä että sarjasta puuttuu suomalaiskuskit kokonaan jo lähivuosina. Uusia todellisia kykyjä ei ole Suomessa edes näköpiirissä. J-M Latvalakin taitaa olla tähdenlento joka sammuu ennen kuin edes alkaa loistaa.
Kuka Latvala? :rolleyes: Mitä ihmettä tämä höpinä oikein on näistä teini-suuruuksista, joiden vauhdista on kovin niukalti näyttöä? :wink: Kyllä Suomen suurimmat rallitoivot ovat tällä hetkellä Paasonen, Pykälistö ja Tuohino. Huvittavasti Ylen rallilähetyksessä se yksi tampio, joka doping-hiihtäjiä jaksoi aina haukkua, mainitsi suomen rallitoivoina Hirvosen, Sohlbergin, Latvalan ja Paasosen. Jani itse vain hymyili ja lisäsi listaan Juuson ja Jannen.

Itse asiassa tällä hetkellä vahvasti näyttää siltä, että suomen rallitulevaisuuden suurin vaara on siinä, että markkinoille pusketaan vääriä kuskeja kaikkein suurimmalla voimalla (mr. Jouhki). Jos Jouhki keskittyisi esimerkiksi Paasosen ja Pykälistön asioihin, niin meillä olisi kaksi kilpailukykyistä wrc-kuskia nykyisten melko kilpailukuvyttömien sijaan (Garde ja Hirvonen). No, lohdustushan tässä on, että Jouhki kaivaa kuoppaa myös itselleen. Mäkisen löytämisen jälkeen oli hyvät edellytykset ruveta kuskaamaan seuraavia kuskeja, mutta Gardemaisterin ja Hirvosen "löytäjän" maine ei ihan samalla tavalla kanna.

Patriotin kommenttiin :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Miro Koivulan kirjoittama pätkä tän päivän Il:stä

Rallitaiturit ilman sopimuksia
Suomalaiskuskien pudotuspeli alkanut

Tässä jutussa myös:
Kauhukuva vai realismia?
Sohlberg, Tuohino ja Paasonen

Rallin MM-sarja elää muutosten rajussa kurimuksessa, ja sama tilanne on suomalaisilla rallikuljettajillakin. Vain Peugeotin Marcus Grönholm on varma tulevaisuudestaan. Muut ovat jatkuvassa työnhaussa. "If you want to win, take a finn", alkaa olla historiaa.

Timo Jouhkilla on aitiopaikka, kun tallit ratkaisevat kuljettajiaan. Hän toimii Mikko Hirvosen, Harri Rovanperän ja Toni Gardemeisterin managerina. Hirvosella on optiomahdollisuus Subarun kanssa. Jatkoa pidetään todennäköisenä.

- No kyllä, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Talli ilmoittaa asian vasta kauden jälkeen. Mikolle on loppukaudeksi tehty eräänlainen ohjelma, joka pitäisi täyttää. Tuloksiin se ei liity, Jouhki kertoo.

Rovanperän sopimus Peugeotin kanssa päättyy tämän kauden jälkeen. Sama tilanne on Skodalla ajavalla Gardemeisterilla. Molemmat haluaisivat edelleen kilpailla MM-tasolla. Rovanperä ei missään nimessä jatka Peugeotilla ja Gardemeisterkin haluaisi siirtyä toisen automerkin leipiin. Jouhkin "leiri" tähyää nyt lähinnä Mitsubishin ja Fordin suuntaan, ja toki edelleen myös Skodalle.

- Toisella on tallipaikka. Mutta onko molemmilla? Jaa-a, Jouhkikin joutuu toteamaan.

Kummalla, ja tohtiiko kysyä missä tallissa?

- No sitä ei tohdi nyt kysyä, Jouhki hymyilee.

Vaikka Mitsubishin ja Fordin ohjelma ensi vuoden MM-sarjassa on edelleen lopullisesti vahvistamatta, merkit kiinnostavat kuljettajia.

Kauhukuva vai realismia?
Jouhkin mukaan suomalaisten maine rallikuskeina ei ole romahtanut. Vaikka jatkuvat voitot ja palkintokorokesijat ovatkin viime vuosina vähentyneet, on suomalaisilla kysyntää. Silti on totuttava ajatukseen, että sinivalkoinen lippu ei ole itsestäänselvyys parhaille paikoille.

- Kauhukuva se ei ole. Pikemminkin se on realismia. Tallit haluaisivat tietenkin kuskit isommilta markkina-alueilta. Muutenkin nyt eletään aika hankalaa aikaa. Ralli on samassa tilanteessa kuin 90-luvun alkupuolella. Autoja on vähän ja säännöistä on epävarmuutta, Jouhki muistuttaa.

Grönholmin lisäksi nykyisistä WRC-kuskeista talleihinsa ensi vuodeksi on jo sidottu myös Sebastien Loeb (Citroën), Petter Solberg (Subaru), Gilles Panizzi (Mitsubishi) ja Armin Schwarz (Skoda). Suomalaisten ohella monet muutkin ovat siis kärkkäänä pestimarkkinoilla. Markko Märtinin siirtyminen Fordilta Peugeotille on huonosti varjeltu salaisuus. Fordilla niinikään ajava Francois Duval on markkinoiden kuumin vapaa nimi, ja voi jopa itse valita missä ensi vuonna ajaa.

- Kahden vuoden sopimus olisi kuskeille hyvä. Tallit haluaisivat kuitenkin mieluummin tehdä vain yhden vuoden sopimuksia, Jouhki tietää.

Sohlberg, Tuohino ja Paasonen
Janne Tuohino ajoi tänä vuonna kaksi kisaa Fordin tehdastallin kakkoskuljettajana ja neljä rallia yksityiskuskina, joista viidessä hän saavutti MM-pisteitä. Tehdasautolla hän oli Ruotsissa neljäs ja Nesterallissa viides.

- Kyllä töitä löytyy. Mutta onko se tehdastallissa, niin se onkin jo vaikeampi juttu. Toiveikkaita ollaan ja kuukauden kuluttua varmaan tiedetään, sanoo Tuohinon sopimukset neuvotteleva Timo Hulkkonen.

Kristian Sohlberg kilpaili viisi rallia Mitsubishillä. Maaliin hän ei selvinnyt yhdessäkään kisassa, mutta väläytteli vauhtiaan ja oli usein tallitoveriaan nopeampi, kun auto toimi.

- Meille Mitsubishi on edelleen ykkösvaihtoehto. Kahden muunkin tallin kanssa neuvotellaan. Sääntöpelleilyn takia osa talleista on juuri nyt vaan kovin varovaisia, sanoo veljensä managerina toimiva Mika Sohlberg.

Jani Paasonen ajoi kaksi kilpailua Skodan tehdasjoukkueessa. Nesterallista irtosi Fabia WRC:n paras saavutus, kuudes. Lisäksi Paasonen tavoittelee vielä kuluvan vuoden N-ryhmän maailmanmestaruutta. Ajamisensa kuski neuvottelee itse. Korsikalla Paasonen haki ahkerasti audiensseja tallipomojen pakeille.

- Työnhaussa ollaan ja tallipäälliköt on käyty kättelemässä. Jotain saattaisi olla tarjolla, Paasonen pohti.

Suomalaisten urakkaa ei helpota muutamien muiden kuskien talleille mukanaan tarjoamat kylkiäiset. Ainakin belgialaisen Freddy Loixin ja espanjalaisen Daniel Solan myötä tyrkyllä olisi miljoonien eurojen sponsorituet.

TEKSTI JA KUVAT
MIIRO KOIVULA
KORSIKA
Noinkohan on, että Paasonen vie Garden paikan Skodalta:confused: Entäs miten käy Mikon ?? Paasoselle toivon hyvää autoa ja tiimiä, Krissen esitykset eivät taas ole vakuuttaneet meikäläistä noinkohan mahtaa enää aueta paikkaa miehelle mitsulta. Sola saattaa viedä Krissen paikan.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Ettelbruckille:

En puhunut historiasta, vaan tulevaisuudesta. Tältä osin ei Jouhkin toiminta vaikuta ihanteelliselta.
-----------------

Minun puolestani Paasonen saisi vaikka viedä Skodan paikan. Kyllä Jani on antanut paljon Tonia paremman vaikutelman. Kristian Sohlberg vaikutti jossain haastattelussa hyvin luottavaiselta tulevaisuuden tallipaikan suhteen, mutta melkein asetti toiset tallit Mitsun tilalle! Mitsu ottaa Solan, jos saa, näin uskoisin.
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Valde sanoi:
Kuka Latvala? :rolleyes: Mitä ihmettä tämä höpinä oikein on näistä teini-suuruuksista, joiden vauhdista on kovin niukalti näyttöä? :wink: Kyllä Suomen suurimmat rallitoivot ovat tällä hetkellä Paasonen, Pykälistö ja Tuohino. Huvittavasti Ylen rallilähetyksessä se yksi tampio, joka doping-hiihtäjiä jaksoi aina haukkua, mainitsi suomen rallitoivoina Hirvosen, Sohlbergin, Latvalan ja Paasosen. Jani itse vain hymyili ja lisäsi listaan Juuson ja Jannen.



Patriotin kommenttiin :thumbup:
Minkään tallin ykkös- eikä edes kakkoskuskiksi näistä suomalaiskuskeista ei ole. Lohduton on näkymä tulevaisuuteen rallissa suomalaisten kannalta.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
sooda sanoi:
Minkään tallin ykkös- eikä edes kakkoskuskiksi näistä suomalaiskuskeista ei ole. Lohduton on näkymä tulevaisuuteen rallissa suomalaisten kannalta.
Höpsistä, Pykälistö osoitti kykenevänsä hyvin erilaisissa soraralleissa kykenevänsä välittömästi Sainzin vauhtiin erittäin pienellä testimäärällä ja vanhemmalla autolla. Tallikuljettajana kunnon testien kanssa Juuso olisi Sainzia nopeampi. Paasonen on myös osoittanut huikeaa vauhtia (viimeisimmin Skodalla) ja olisi soralla varmasti samaa tasoa ja todennäköisesti parempi kuin isojen tallien kakkoskuskit. Esim. Britanniassa kolmantena päivänä Jani ajoi Rhonddan pitkän (30 km) erikoiskokeen molemmilla kerroilla lähes samaa vauhtia kuin Sainz! En epäile, etteikö myös Tuohino pystyisi isojen tallien kakkoskuskien tasoon soralla.
 
Ylös