Suomalaisten tallipaikkakuviot

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Rising Finn Toni Gardemeister is looking increasingly set to be the lead driver at Ford next year, as speculation intensifies as to who will drive the team’s two cars next year. Spaniard Daniel Sola has also been hotly tipped to join the team for 2005.

Gardemeister, who has driven for Skoda for the last three years, has impressed at times this season in comparison to experienced team-mate Armin Schwarz and finished in the points in Finland and Germany. Gardemeister will be keen to move to a front-running team for 2005, but is still in discussions with Skoda according to the Finn’s manager.

Sola, who won the 2002 Junior World Rally Championship title has spent the last two seasons driving a Mitsubishi in the Group N Production WRC class, but finished in the points on one of his few outings in the Japanese marque’s Lancer WRC car in his home round in Spain. He has backing, which could help his chances as Ford is understood to be keen to run drivers who would bring budget to the team.

Ford team boss Malcolm Wilson admitted in this week’s Motorsport News that Gardemeister was one of the drivers on his list, but admitted that numerous drivers had been in contact with the team.

lähde: wrc.com
------------------

Eipä tuo Wilsonin kommentti varsinaisesti mitään lupaa suuntaan jos toiseenkaan.

Hieman kyllä ihmettelen tuota hypetystä. Voisi kysyä, että missä kisassa Garde on ollut niin impressiivinen. Asvaltilla tiukkaa kamppailua Schwartzin kanssa ja soralla turpaan tyhjästä vedetyltä Paasoselta. Tallipäälliköillä lienee jokin erilainen kriteeristö kuljettajien arvioimiseen kuin allekirjoittaneella.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Huvittavin "puolihuhu" minkä olen kuullut on väite, että Armin Schwartzin rinnalla Skodaa kiusaisi Freddy Loix. :nope: Ei tässä osaa sanoa itkeäkö vai nauraa.
 

jäämies

Well-known member
Liittynyt
7.3.2004
Viestit
825
Rovanperä siirtymässä Mitsubishille?

Rallikuski Harri Rovanperä on Autosport-lehden mukaan siirtymässä ensi kaudeksi Mitsubishin rallitalliin.

Rovanperä ajaa ilmeisesti MM-kauden kaikki sorarallit Mitsubishin WRC-autolla. Päättyneellä kaudella Rovanperä ajoi soraralleja Peugeotin lukuun.

- Jos tarjolla olisi täysi MM-ohjelma, niin tarttuisin siihen. Näyttää kuitenkin siltä, että luvassa on Monte Carlo ja sorarallit, Rovanperä kommentoi sopimusnäkymiään.

Mitsubishi on toistaiseksi vahvistanut ainoastaan Gilles Panizzin ensi kauden kuljettajasopimuksen.

(MTV3)

:doubtful:
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
No eihän tuo paha ole. Mitsubishi voi ensi vuonna hyvässä lykyssä kiilata lähelle kärkitalleja. Jos Subarukin pystyy, niin miksei Mitsu? Onoahan ainakin mielenkiintoista nähdä, mihin Mitsulla pääsee Jyskälässä. Siitä kaikki on varmaan samaa mieltä, että Harrin käsillä auto pannaan Neste rallissa kulkemaan niin kovaa kuin se voi kulkea.
 

hippopotamus

Guest
Rovis ja Mitsu, MM 2006!

Mitsu taitaa olla yksi niistä talleista, joka panostaa tosissaan MM-sarjaan myös kaudella 2005. Eikös se Saksan seikkailu ole ohitse ja paja taas Brittein saarella? Huhutaan sen Focuksen rakentaja Loriaux´n siirtyvän Mitsulle. Jos vielä Lasse Lampi ja Siltasen alustat pannaan kehiin ja Rovanperä autoa kehittämään sekä puikkoihin, niin miksei Mitsukin voisi palata kärkikahinoihin. Jos kaavailut elektroniikan ym. kalliin tekniikan vähentämisestä kaudelle 2006 pitävät, niin Mitsuhan on siihenkin valmiimpi kuin muut. Olisi tosi hienoa jos Rovis tosiaan pääsisi vaikka vain vajaalla ohjelmalla Mitsun kuvioihin. Ei hänen montaa kisaa tarvitse ajaa, kun tiimissäkin huomaavat kuka on ykköskuski. Eihän Panizzi ajoittain pysynyt edes "poikien" vauhdissa.
Rovis ansaitsisi tosiaan vielä uuden mahdollisuuden. Ura on kärsinyt takkuamisesta kepulitalleissa. Seatista ei tullut autoa ja Pösökin putosi kuvasta jo 2003 puolivälissä. Pösöllä Harri joutui olemaan heittokuskin roolissa koko ajan. Pääasia tosiaan ettei Roviksen tarvitse jäädä Pösölle, jossa häntä on kohdeltu aivan sikamaisesti. Pösö tuskin panostaa enää täysillä. Fordkin on arvoitus ainakin vielä kaudella 2005. Skodan touhukin on vielä hakusassa. Kuljettajakaksikko Loix & Schwarz olisi tosiaan huvittavuuden huippu;-).
Citikankin kausi saatta kärsiä uuden auton kehittämisestä - jos talli yleensä jatkaa 2006.
Kaudella 2006 Rovis ja Mitsu olisi todella kova sana!
Toivottavasti Harri ja Risto ovat mukana jo Montessa 2005. Mitsulla ei vielä ehkä ajeta Turinin pohjia, vaikka onnistuihan se Harrilta Seatillakin 1999!
 
Viimeksi muokattu:

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Roviksen saitin mukaan Schwarz tipahtaa kakkoskuskiksi, eikä aja koko ohjelmaa. :thumbup: Tämä saattaa avata ovia suomalaisille. Jos esim. Paasonen ei saa täyttä ohjelmaa, niin vuorottelee Schwarzin kanssa sitten. Paasosen lisäksi vaihtoehdoiksi Schwarzin pariksi mainittiin Garde ja Loix. Näköjään joillain on uskoa Freddyyn - ainakin niissä piireissä, missä huhuja synnytetään. Jos Loix vie paikan Paasoselta, niin revin silmät päästäni. Ei kai kukaan tallipäällikkö voi olla niin sokea, ettei näe kavereiden valovuodenmittaista eroa? No, luotan Muehlemeieriin. Mies on hyvin määrätietoinen ja menestynyt aiaemmalla urallaan ja omasi jopa silmää valita Paasonen Neste-ralliin.
 

hippopotamus

Guest
Vai suomalaisten panos hiipumassa MM-ralleissa?

Tuohino Skodalla 10 rallia!
Paasonenkin ajaa ilmeisimmin Skodalla, mutta montako kisaa. Ekström vain Ruotsissa.
Garden Ford-julkistusta odotetaan (ykköskuski)
Sohlbergkin saanee ostettua Fordin joihinkin kisoihin.
Hirvonen varmasti ajaa jotain WRC-kisoja, vaikkei sopisi Subarun kärkikaksikkoon.
Rovanperä Mitsulla 16 rallia tai vähemmän
Grönholm Pösöllä koko sarjan
Pykälistö kun vielä saa Citroenin joihinkin kisoihin, niin laskinko oikein, että
kahdeksan miestä, joista tosin vain 2-3 täydellä ohjelmalla?
ja sitten on vielä
Latvala (subaru N-ryhmässä ja jokunen WRC-kisa?)
ja
Katajamäki

että ainakin 10 äijää pyörii kuvioissa
- ja unohtuiko joku vielä
11. voisi ollaa Välimäki, mutta siellä on nyt ollut hiljaista?
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Re: Vai suomalaisten panos hiipumassa MM-ralleissa?

hippopotamus sanoi:
Tuohino Skodalla 10 rallia!
Paasonenkin ajaa ilmeisimmin Skodalla, mutta montako kisaa. Ekström vain Ruotsissa.
Garden Ford-julkistusta odotetaan (ykköskuski)
Sohlbergkin saanee
Mistä tieto Tuohino sopimuksesta on peräisin? Ei hassumpi sopimus, jos kymmenen rallia saa ajaa. Kolme sorakisaa jäisi ajamatta. Toivottavasti Paasonen ajaa enemmän kuin kolme Tuohinolta väliinjäävää rallia. Hiukan ihmetyttää, jos Janne nyt syrjäyttää Paasosen melkein kokonaan. Paasosella on ollut N-ryhmässä pari huonoa rallia ja Skoda ei luota täysin. Itse katoisin kuitenkin enemmän sitä, mitä Jani wrc:llä on tehnyt.

Fordin ratkaisu on outo, jos Gardemaister pistetään Solan edelle. Voipi tietenkin olla, että molemmat ajavat Fordilla. Garden suoritukset viime aikoina ovat olleet keskinkertaisia. Jouhki on velho...
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Wilson sanoi: "Toni has earned his reputation as a quick and highly consistent driver".

Kummaa puhetta. 70 wrc-rallin kokemuksella Toni oli hitaampi kuin varsin vähällä kokemuksella vastassa ollut Paasonen. No entä luotettavuus? Mettään taisi mennä RAC:ssa ja Sardiniassa. Mielestäni Garde ei ole yhdessäkään kisassa ollut nopeampi kuin Tuohino Ruotsissa ja Suomessa viime vuonna. Silti Tuohino oli pettymys Wilsonille ja Garde suuren arvostuksen kohde. :nope: Luulin Wilsonia älykkääksi mieheksi, mutta kovin on epäjohdonmukainen ajattelija.

No, ei Toni huono kuljettaja ole, mutta ei mielestäni markkinoiden ansioitunein. Ruotsissa voidaan nähdä Focukselta kivaa vauhtia. Siellähän Garde on mennyt kovaa aiempina vuosina.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Hieno juttu Gardelle. Nyt hänen täytyykin tosissaan ajaa kovaa jotta saa hyvän tallipaikan myös vuodelle 2006. Pieni yllätys tuo hänen paikkansa kyllä mielestäni on, sillä eivät Garden viimekautiset esitykset olleet mitään häikäiseviä, korkeintaan tyydyttäviä. Toivotaan parasta hänelle.
 

jäämies

Well-known member
Liittynyt
7.3.2004
Viestit
825
Melkoinen yllätys! On tullut itsekkin manattua G-miehen otteita viime aikoina. Nyt on ainaskin kunnon mahdollisuus ja aikaa valmistautua, toisin kuin silloin kun G-mies sai näytön paikan mitsulla, jonka ryssi sitten. Vahvuus Tonilla on tuo paljon puhuttu kokemus rallista MM-tasolla. Hieno homma kertakaikkiaan!:thumbup:
 

Ide

Well-known member
Liittynyt
29.7.1999
Viestit
454
Sijainti
Kuopio, Finland
Olipas Garden sopimus aika yllätysjuttu. Mutta hyvä juttu kuitenkin, että pääsee kunnon autolla ajamaan. Toivottavasti Focus lentää kovaa ja pysyy ojien välissä. :thumbup:
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Jaa, että Gardemeisteri Fordille. No Jouhki ja Jouhkin lompakko ovat puhuneet. Gardella ei ole kovin montaa näyttöä nopeudesta tai tasaisuudesta, Uuden-Seelannin 99 jälkeen. Tällä kaudella Schwarzin jättäminen kelkasta useammassakin rallissa oli huomttavan vaiketa. Ja Armin on sentään sekä paska että vanha. Yhdellä kaudellahan vastassa oli Auriol, joka ol sentään vain vanha. Ei sekään kyllä kovin vakuuttavasti taakse jäänyt jos ollenkaan.

No nyt alla on vähintäänkin kilpailukykyinen auto, joten selityksille ei ole sijaa. Tai onhan niille, kun Jouhki maksaa viulut.
 

Mikkoz

Well-known member
Liittynyt
28.11.2003
Viestit
839
Sijainti
JKL
Ihan hyvä valinta, jopa ei sinivalkoisin silmin. Hankala keksiä parempaa vapaana olevaa kuskia kuin Garde, Jos nyt kerran roviskin on menossa Mitsulle. Tietysti Paasonen on nopea,mutta kokemusta eikä asfaltti nopeutta varmaan ole tarpeeksi ykköskuskiksi.
Toivottavasti Paasonen pääsee nyt edes johonkin talliin, tuntuu kuin onni kiertelisi Jania vähän kuin Grönholmnia aikoinaan.
 
Ylös