Alkuvuodesta on siis harrastettu pirttiviljelyä ja nyt oli sit sadonkorjuun aikaItse ehdin seurata rallia perjantain Areenan lähetyksien kautta työpäivän jälkeen ja sit tuli lähtö sairaalaan, lauantai-iltapäivänä syntyi poika. Tämän rallin muistaa ainakin eri tavalla!
Siitä kuuntelemaan miten se asiantuntija-Haapamäen ralliura kulki ja päättyi. Selviää ekan vartin aikana.Tää Haapamäki kuuluu näemmä kans sarjaan kuskit joilla on loistava tulevaisuus - takana. EWRC:n mukaan yhden kauden yritti ponnistaa WRC3:sta ylöspäin mutta ilman mainittavaa menestystä. Rahat/Sponssit riittivät huimaan neljän kisan mittaiseen uraan JWRC/WRC3 karkeloissa.
Aika innokas tämä kaveri jyskälä suhteen Redbulli voimalla ja onneks kelit oli mukavat
Joonas tehnyt koostevideon viikonlopusta, en itse muista koskaan törmänneeni näin hienosti toteutettuun katsojavideoon yhdistettynä tuohon reittipanostukseen.
Siis mitä! Miksi näin? Mikähän on virallinen syy sille että lippuja ei myyty? En ole kade mut itse maksoin kuuliaisesti Arvaja 2 pätkälle mennessä sen 20e (kertaveto) ja kannatuksen vuoksi! =)Jaaha, olipa aikaa, kun viimeksi tuli pätkällä käytyä. Siksipä olin ihan unohtanut, että jotain suunnittelua tuo kaipaisi etukäteen.
Paikkana oli Päijälä aamulla. Tarkoitus oli ajaa pätkän maaliin, mutta seurasimme muita, heh heh, ja ajoimme väärästä, eli edellisestä risteyksestä. Sitten kun jono oli tarpeeksi pitkä, jätimme auton sivutielle ja edessä olikin yllättäen reipas reilun 4 km kävely. Järkytyksen varmisti se, että tuohan on tuplapätkä ja kalliimmat hinnat. Ihmeeksemme ilmoittivat, että lippuja ei myydä, vaan kaikki pääsivät ilmaiseksi tuossa vaiheessa!
Kävellessä saimmekin sitten autokyydin perille pätkänpaarkkiin saakka
Lopulta pääsimme pätkälle ja onhan se yhtä juhlaa kuin ennekin, en ole laskenut, mutta olisiko ollut ainakin 30 kerta jo.
Onneksi sää oli kohdillaan, niin kokonaisuudessaan ehkä n 6 km kävely ei tuntunut missään.
En tiedä, Arvaja ykkösellä edellä menevä porukka kanssa tuskaili sitä ettei heistä ole kuin osalla liput. Ohi mennen järkkäri huusi: "onhan kaikilla liput?" -> vastauksena "on joo" ja kaikki ok. Harmillisesti järjestäjiltä jää rahaa saamatta mutta tälläistä se välillä on.Siis mitä! Miksi näin? Mikähän on virallinen syy sille että lippuja ei myyty? En ole kade mut itse maksoin kuuliaisesti Arvaja 2 pätkälle mennessä sen 20e (kertaveto) ja kannatuksen vuoksi! =)
Niinpä. Collector's edition tuli ostettua hyvissä ajoin, vaikka tiedossa oli, että tuskin montaa pätkää ehtii katsomaan. Ja niinhän siinä kävi, olin Vesalassa ja Harju 1, loppuja sitten mahdollisimman paljon Yleltä ja täytyy sanoa, että ei passin hinta harmita yhtään. Pääasia, että ehti vähän penkalle, oli tiukka kisa ja sitä sai seurata hyvillä kommentaattoreilla varustettuna runsain määrin. Ensi vuonna sitten viekä Paviljonkiin myös, niin eihän sitä muuta tarvitsekaan.Lyhyesti sanottuna helpoin tapa tukea tuota puuhaa on rallipassin ostaminen...
Eli jätimme auton muutaman sadan metrin päähän lipunmyyntipsiteestä. rehellisesti en tiennyt, että olimme jo niin lähellä lipunmyyntipaikka. Autojonoa siis oli, ja se eteni verkkaisesti. Kun pääsimme lipunmyyntipaikalle lompakko kädessä (oli sekä käteistä, että kortteja), lipunmyyjä sanoi, että eivät myy lippuja. Olimme hämmästyneitä, koska juuri hetki aikaisemmin olin tajunnut, että joudumme tietysti maksamaan tupla EK:n hinnan. Lipunmyyjillä siis oli myös korttikoneetkin. Minusta eivät veloittaneet autokunniltakaan mitään. Toki monella varmaan oli kisapassit.Siis mitä! Miksi näin? Mikähän on virallinen syy sille että lippuja ei myyty? En ole kade mut itse maksoin kuuliaisesti Arvaja 2 pätkälle mennessä sen 20e (kertaveto) ja kannatuksen vuoksi! =)
Tulitte varmaan Sappeentietä, oltiin samassa jonossa, meille myytiin kyllä lippuja, mutta välitiehän oli ruuhkautunut pahasti juuri sen takia että lipunmyynti oli eri paikassa kuin ennen ja ilmeisesti järkkäreillä oli ongelmia maksupäätteiden ym, kanssa, voi olla että jos ongelmat ovat osoittautuneet fataaleiksi on järkkärit päättäneet lopettaa lipunmyynnin jotta saadaan jono purkautumaan. Hiekkakuopalle tuli autoja jonossa vielä pitkään ekojen WRC autojen jälkeen ja jonot olivat jo meidän tullessa 5 km mittaiset. Jos porukka joutuu jonottamaan asfalttitieltä asti niin siinä voi tulla liikenteenkin kanssa vaaratilanteita.Eli jätimme auton muutaman sadan metrin päähän lipunmyyntipsiteestä. rehellisesti en tiennyt, että olimme jo niin lähellä lipunmyyntipaikka. Autojonoa siis oli, ja se eteni verkkaisesti. Kun pääsimme lipunmyyntipaikalle lompakko kädessä (oli sekä käteistä, että kortteja), lipunmyyjä sanoi, että eivät myy lippuja. Olimme hämmästyneitä, koska juuri hetki aikaisemmin olin tajunnut, että joudumme tietysti maksamaan tupla EK:n hinnan. Lipunmyyjillä siis oli myös korttikoneetkin. Minusta eivät veloittaneet autokunniltakaan mitään. Toki monella varmaan oli kisapassit.
Minä en ole koskaan ymmärtänyt näitä "metsien miehiä", jotka yrittävät pätkälle kiertoteitä. Muutama vuoisi sitten olimme vaimon kanssa jotan Historic- kisaa katsomassa. Ei ollut lipunmyyntiä, mutta ostimme toki kahvit pullineen , vaikka ei oikeasti edes tehnyt mieli. Pitihän seuraa tukea
Juu, Sappeen tieltä Kuhmoisista päin.Tulitte varmaan Sappeentietä, oltiin samassa jonossa, meille myytiin kyllä lippuja, mutta välitiehän oli ruuhkautunut pahasti juuri sen takia että lipunmyynti oli eri paikassa kuin ennen ja ilmeisesti järkkäreillä oli ongelmia maksupäätteiden ym, kanssa, voi olla että jos ongelmat ovat osoittautuneet fataaleiksi on järkkärit päättäneet lopettaa lipunmyynnin jotta saadaan jono purkautumaan. Hiekkakuopalle tuli autoja jonossa vielä pitkään ekojen WRC autojen jälkeen ja jonot olivat jo meidän tullessa 5 km mittaiset. Jos porukka joutuu jonottamaan asfalttitieltä asti niin siinä voi tulla liikenteenkin kanssa vaaratilanteita.
Vielä parempaa, jos kyläyhdistyksen ylpeys eli leveä kaasugrilli on sinne raahattu. Siitä sitten perinteinen kisamakkara, päältä palanut ja sisältä ujon haalea.Ei ollut lipunmyyntiä, mutta ostimme toki kahvit pullineen , vaikka ei oikeasti edes tehnyt mieli. Pitihän seuraa tukea
Arvaa montako tuollaista on tullut, öh nautittua.Vielä parempaa, jos kyläyhdistyksen ylpeys eli leveä kaasugrilli on sinne raahattu. Siitä sitten perinteinen kisamakkara, päältä palanut ja sisältä ujon haalea.
Kunhan on vaan maanomistajan luvat moottoriajoneuvolla maastossa liikkumiseen. Sähköavusteisella maastopyörällä saa mennä vielä jokamiehenoikeudella.Mä totesin jo ysärillä (kun vielä säännöllisesti noita ralleja könysin) et enduro-moto ja alueen peruskartta, josta näkee kaikki mahdolliset välille johtavat panssariurat, olis se suositeltava etenemismuoto. Autolla on monesti ihan toivotonta yrittää noille pikkuteille kun joku onneton on ne tukkinut jollain kiimaliiterillä, jota ei sit saakaan ympäri sulkuajan puitteissa.
Nämä sähköavusteiset fillarit kyllä ovat mielestäni häilyvällä harmaalla alueella näin metsän virkistyskäyttäjän näkökulmasta. Hyvää kurauraa fillarit tekevät ja ainakin koiran kanssa ehtii paremmin sivuun, jos takaa päristelisi enska eikä hissuksinen fillari.Kunhan on vaan maanomistajan luvat moottoriajoneuvolla maastossa liikkumiseen. Sähköavusteisella maastopyörällä saa mennä vielä jokamiehenoikeudella.
Sähköavusteisuuskin toimii vain sinne 25 km/h asti, ja kovakuntoinen polkija saattaa mennä ”akustisella” pyörälläkin tota vauhtia, vastaavasti taas sähköpyörälläkään ei pääse kovaa jos ei jaksa polkea yhtään eikä ole ajotekniikkaa.Nämä sähköavusteiset fillarit kyllä ovat mielestäni häilyvällä harmaalla alueella näin metsän virkistyskäyttäjän näkökulmasta. Hyvää kurauraa fillarit tekevät ja ainakin koiran kanssa ehtii paremmin sivuun, jos takaa päristelisi enska eikä hissuksinen fillari.
Uskomatonta että Jämsänkosken (?) Koskenpään kylään oli ralliväkeä varten pystytetty myyntikatokset grilleineen.Vielä parempaa, jos kyläyhdistyksen ylpeys eli leveä kaasugrilli on sinne raahattu.