AnttiL
Reittinörtti
No niin, eihän tässä pitäisi olla enää kuin muutama kuukausi reitin helmi-maaliskuiseen julkistamiseen jos kisa ajetaan taas tuttuun tapaan loppukesästä!
Ralliradion ralli-illassa Tarkiainen sanoi, ettei uutta reittiä ole voinut vielä täysin tehdä, koska ei tiedetä esim. uusien autojen kantamaa, kun muuttuu bensa, tankin koko ja mukaan tulee hybridivoimanlähde. Reittiä pitää suunnitella nimittäin myös välitankkauksia ajatellen.
Veikkaisin, että samoin kuin 2018-2019, ajetaan nyt 2021-2022 samoilla eväillä, mutta tietysti täysimittaisena. Spekuloida toki voi, miten se täydennetään.
Jos lauantai ja sunnuntai pysyvät ennallaan, niin perjantaihin tarvittaisiin neljäs pätkä täydentämään kolmikkoa Ässämäki-Moksi-Oittila. Periaatteessa neljäs pätkä voi olla lenkin alussa tai lopussa tai missä välissä tahansa. Ennen Ässämäkeä on vaikea keksiä pätkää sopivalta etäisyydeltä, mutta Ässämäen jälkeen voidaan käydä vaikka ajamassa Urria, Moksin jälkeen Leustu, Oittilan jälkeen Vartiamäki tai Soimaharju tai miksei Ruuhimäki, jos koko paketti pistetään uusiksi. Toisaalta voidaan ajaa perjantaina vaikka Oittila, Ruuhimäki, Laukaa ja Lankamaa, ja sitten sunnuntaina rakentaa power stage Moksiin.
Tämän vuoden pätkiä voi myös varioida monella tavalla. Esim Kakariston pätkää olisi hieno jatkaa vielä Konivuoreen, tai sitten Arvajan pikkutie voitaisiin yhdistää Liisanmutkan kautta Kakariston reitille (jos tällä alueelle ei ajettaisi kahta pätkää). Okskulmantiekin lienee taas ensi vuonna käytössä ralliin, kun se tänä vuonna oli kunnostuksessa. Moksin pätkällä olisi hieno käyttää pitkästä aikaa Hirvimäen metsäautoteitä eli Moksi-Leustun starttia.
Ensi vuoden autojenhan pitäisi olla hieman hitaampia, mikä taas voisi vähän vapauttaa paineita pikkuteiden käytöstä, mutta valitettavasti uusista autoista ei ehditä saamaan mitään suorituskykylukemia ennen kuin reitti pitää olla tehtynä. Kauden ekatkin rallit Monte ja Ruotsi ajetaan kokonaan tai lähes kokonaan uusilla pätkillä, eikä suorituskyky siellä muutenkaan antaisi viitteitä nopeaan sorakisaan.
Ralliradion ralli-illassa Tarkiainen sanoi, ettei uutta reittiä ole voinut vielä täysin tehdä, koska ei tiedetä esim. uusien autojen kantamaa, kun muuttuu bensa, tankin koko ja mukaan tulee hybridivoimanlähde. Reittiä pitää suunnitella nimittäin myös välitankkauksia ajatellen.
Veikkaisin, että samoin kuin 2018-2019, ajetaan nyt 2021-2022 samoilla eväillä, mutta tietysti täysimittaisena. Spekuloida toki voi, miten se täydennetään.
Jos lauantai ja sunnuntai pysyvät ennallaan, niin perjantaihin tarvittaisiin neljäs pätkä täydentämään kolmikkoa Ässämäki-Moksi-Oittila. Periaatteessa neljäs pätkä voi olla lenkin alussa tai lopussa tai missä välissä tahansa. Ennen Ässämäkeä on vaikea keksiä pätkää sopivalta etäisyydeltä, mutta Ässämäen jälkeen voidaan käydä vaikka ajamassa Urria, Moksin jälkeen Leustu, Oittilan jälkeen Vartiamäki tai Soimaharju tai miksei Ruuhimäki, jos koko paketti pistetään uusiksi. Toisaalta voidaan ajaa perjantaina vaikka Oittila, Ruuhimäki, Laukaa ja Lankamaa, ja sitten sunnuntaina rakentaa power stage Moksiin.
Tämän vuoden pätkiä voi myös varioida monella tavalla. Esim Kakariston pätkää olisi hieno jatkaa vielä Konivuoreen, tai sitten Arvajan pikkutie voitaisiin yhdistää Liisanmutkan kautta Kakariston reitille (jos tällä alueelle ei ajettaisi kahta pätkää). Okskulmantiekin lienee taas ensi vuonna käytössä ralliin, kun se tänä vuonna oli kunnostuksessa. Moksin pätkällä olisi hieno käyttää pitkästä aikaa Hirvimäen metsäautoteitä eli Moksi-Leustun starttia.
Ensi vuoden autojenhan pitäisi olla hieman hitaampia, mikä taas voisi vähän vapauttaa paineita pikkuteiden käytöstä, mutta valitettavasti uusista autoista ei ehditä saamaan mitään suorituskykylukemia ennen kuin reitti pitää olla tehtynä. Kauden ekatkin rallit Monte ja Ruotsi ajetaan kokonaan tai lähes kokonaan uusilla pätkillä, eikä suorituskyky siellä muutenkaan antaisi viitteitä nopeaan sorakisaan.