Suomen pankille tulossa uusi pääjohtaja!

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
...mutta Liikasen kunniaksi on sanottava, että se Jukka Mäkelän maalaus työhuoneen seinällä on hieno!

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Muistetaan Liikasesta puhuttaessa, että tosta on pitkälle reilu 10 vuotta aikaa ja nyt kaksi kautta komissaarina, ja helvetin hyvänä sellaisena, pesee nuorempana ja ehkä hieman toistenkin viemänä tehdyt poliittiset virheliikkeet...

Maailma muuttuu, ja niin tekee ihmisetkin.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Nopeahuoli sanoi:
Muistetaan Liikasesta puhuttaessa, että tosta on pitkälle reilu 10 vuotta aikaa ja nyt kaksi kautta komissaarina, ja helvetin hyvänä sellaisena, pesee nuorempana ja ehkä hieman toistenkin viemänä tehdyt poliittiset virheliikkeet...

Maailma muuttuu, ja niin tekee ihmisetkin.
Onhan se noinkin - luulen vain, että niiden tuhansien suomalaisten, jotka menettivät omat ja lainatut pankkikriisien syövereihin mielipide asiaan on eriävä. Vaikkei kaikkea voi tietysti Liikasenkaan niskoille kaataa.

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Joo, ne saa olla mun puolesta vaikka mitä mieltä. Nää samat ihmisethän on valitsemassa kaikenmaailman väisäsiä, avellaneja ja salmelaisia parlamenttiinkin ;)

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Nopeahuoli sanoi:
Joo, ne saa olla mun puolesta vaikka mitä mieltä. Nää samat ihmisethän on valitsemassa kaikenmaailman väisäsiä, avellaneja ja salmelaisia parlamenttiinkin ;)
Että itseään ja omaa tyhmyyttään saavat syyttää?

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Sanoinko näin? En kai.

Itse en tunne ketään ketä olisi pankkikriisissä omaisuutensa hävinnyt, että en osaa ihan kyllä sanoa minkälainen ihminen siellä on pääasiallisesti rahansa ja omaisuutensa hävinnyt. Siksi mulla ei ole kommenttia tohon.

Oon kuitenkin aina ollut sitä vastaan, että se kriisi oli muka jonkun ihmisen vika. Ja jos joku äänestäjä ei sitä tajua, niin silloin olet kai tuossa oikeassa.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Nopeahuoli sanoi:
Oon kuitenkin aina ollut sitä vastaan, että se kriisi oli muka jonkun ihmisen vika.
Kuin myös, mutta se ei sulje pois sitä vaikutelmaa, että Erkki Liikanen ei ollut valtiovarainministeriaikanaan tehtäviensä tasalla. Täytyy nyt vain odotella, josko joku tekisi vielä perusteellisen selvityksen niistä tapahtumista, jotka lamaan ja pankkikriisiin johtivat.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Nopeahuoli sanoi:
Mitä tarkoitat tarkasti ottaen "olla tehtäviensä tasalla" tässä?
Sitä, että Liikasen/Holkerin hallituksen lanseerama hallittu rakennemuutos oli kaikkea muuta kuin hallittu.

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Ja se menee niin pahasti juuri Liikasen piikkiin, että voidaan "hän ei ollut tehtäviensä tasalla".

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Nopeahuoli sanoi:
Ja se menee niin pahasti juuri Liikasen piikkiin, että voidaan "hän ei ollut tehtäviensä tasalla".
No eikös se talouspuoli yleensä enämpi valtiovarainministerin vastuulla ole?

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Toki toki. Ihmettelin vaan, että tää kaikki oli siis Liikasen vikaa kuitenkin...

Mutta olkoon tässä mun puolesta. En ole perehtynyt tuon ajan "mikä oli kenenkin vika", sillä 80-luvun lopulla mulla ei ollu mielessä kun tytöt, autot ja Australia.

Mitä nykyään tunnen Liikasta ja toimiaan täällä, niin jos ei ihan 10 arvonen komissaari ole, niin ei kaukaa liippaa. Siksi siis jo aiemmin mainitsemani, ihmiset muuttuu, kommentti. 80-luvun lopulla Liikanen oli kuitenkin vielä "poikanen", jolle isommat antoivat pahan salkun, kun haistoivat paskan jo kaukaa. Tää vois kans olla osa totuutta... ;) Tiiä sitten.

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Just tuli tieto, että Liikanen on irtisanoutunut komissaarin pallilta. Oliko nyt 4. komissaari kun lähti ennen aikojaan.

AMS82

Well-known member
Sijainti
Turku
Nopeahuoli sanoi:
Just tuli tieto, että Liikanen on irtisanoutunut komissaarin pallilta. Oliko nyt 4. komissaari kun lähti ennen aikojaan.

Onkos tuo komissaarin tehtävä todellakin sellainen, että siitä voidaan ihan vain irtisanoutua niin, että Suomi sitten vain nimittää uuden komissaarin komissioon? :confused:

Vanhanen olisi käsittääkseni aikonut keskustella Brodin kanssa siitä, millä aikataululla komissaarin tehtävisät olisi mahdollista irroittautua mutta se ei siis nyt näköjään olisi tarpeellista. Lähinnä minua askarruttaa se, että Liikasen salkkua on sanottu painavaksi ja tautalla on ainakin Suomessa pidetty sitä, että Liikanen hoiti vastaavan tyyppisiä tehtäviä jo Santerin komission aikana eli ts. voidaanko täältä Suomesta ihan tuosta vaan lähettää sinne ihan kuka tahansa komissaariksi, kun toimiaikaa on kuitenkin vielä useampi kuukausi.

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Näköjään se on sitten selvää, että Wideroos esittää Liikasta ja että Halonen nimittää hänet, kun jo nyt irtisanoutui.

patriot

Foorumin senaattori
Haistan jonkunlaisen sopimuksen! Miksi muuten keskustan pankkivaltuutetut olisivat tukeneet Liikasen valintaa? Jonkulaista hyvitystä on varmasti tulossa. Ja mikä hauskinta niin sopimuksen arkkitehdit löytyvät SDP:n puoluetoimistosta ja pyhä äitä Halonenkin on sotkenut kätensä touhuun. Kyllä sen iltalypsyn osaa muutkin!

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Sasin kanssa samoilla linjoilla (sopisi myös tuohon toiseen otsikkoon):
HS
"Kaikki tietävät, että Erkki Liikasen jälkeen seuraa Olli Rehn ja häntä seuraa taas sosialidemokraatti seuraavaan huippuvirkaan. Nimitysperiaatteissa on alettu korostaa yhteiskuntasuhteita, millä kansankielellä tarkoitetaan sitä, että on johtavien politiikkojen kaveri", Sasi moittii.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
patriot sanoi:
Haistan jonkunlaisen sopimuksen! Miksi muuten keskustan pankkivaltuutetut olisivat tukeneet Liikasen valintaa? Jonkulaista hyvitystä on varmasti tulossa. Ja mikä hauskinta niin sopimuksen arkkitehdit löytyvät SDP:n puoluetoimistosta ja pyhä äitä Halonenkin on sotkenut kätensä touhuun. Kyllä sen iltalypsyn osaa muutkin!
Katotaas mitä haloska sanoo. Kuitenkin tähän asti johdonmukaisesti hylännyt on erimielisen pankkivaltuuston poliittiset mandaatit ja nimittänyt asiantuntijan virkaan...

Uskaltaako jatkaa linjallaan, vai muuttuko linja, kun edessä on demari?
Ett silleen!!!!!!1

Ilmari

Banned
jaska sanoi:
Katotaas mitä haloska sanoo. Kuitenkin tähän asti johdonmukaisesti hylännyt on erimielisen pankkivaltuuston poliittiset mandaatit ja nimittänyt asiantuntijan virkaan...

Uskaltaako jatkaa linjallaan, vai muuttuko linja, kun edessä on demari?
Ett silleen!!!!!!1
Jos haloska hylkää Liikasen ja nimittää Korkmanin, myönnän minäkin että tädillä on munaa...

Jos se taas hylkää molemmat ja keksii oman ehdokkaan, on pakko sanoa että se on hullu akka jolla ei ole itsesuojeluvaistoa. Tai sitten tämä varmistaa sen ettei se suunnittelekaan toista kautta :D

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Ilmari sanoi:
Jos haloska hylkää Liikasen ja nimittää Korkmanin, myönnän minäkin että tädillä on munaa...

Jos se taas hylkää molemmat ja keksii oman ehdokkaan, on pakko sanoa että se on hullu akka jolla ei ole itsesuojeluvaistoa. Tai sitten tämä varmistaa sen ettei se suunnittelekaan toista kautta :D
Olen kanssasi samaa mieltä ; Tarja ei kuulkaa viihdy pressana kuin tämän kauden. Sitten se häipyy maailmalle jonnnekkin amnestyn tai YK:n hommiin! Nostan Hattua Tarjalle, jos se näin tekee; hieno homma:thumbup: