Suomen radat

Hekazi

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
170
Jos ja kun Kymiring saadaan kuntoon, niin sitten arvuuttelemaan, mitä kisoja tuonne voitaisiin saada.
TCR Europe ja STCC varmasti kärkisjoilla nyt kun Suomessakin luokka niille autoille on luotu. Pienen mahdollisuuden jättäisin DTM:lle ja GT World Seriesin Euroopan sarjoille.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Hyvät uutiset jatkuu:


Kouvolan Sanomien tietojen mukaan kyseessä ovat maksut Iitin osakilpailun muista oikeuksista paitsi televisiointisopimuksista, jotka jäivät Dornalle. Mukana on oikeuksia lipunmyyntiin sekä sponsorien ja mainosten hankintaan.

..

Asiakastiedon perintämittarissa Kymiring Events on kaikkein kriittisimmässä luokassa. Mittarin mukaan yhtiön perinnän onnistumiselle ei ole edellytyksiä ja yrityksellä on useita vakavia maksuhäiriöitä, konkurssihaku tai varattomuuksia.

..

Myös emoyhtiöllä on Asiakastiedon perintämittarissa kriittisin luokitus. Lisäselvyyttä Kymiring oy:n tilanteeseen saadaan loppuvuoden aikana saneerausmenettelystä.
Lahti Eventsillä on ollut sopimus myös Kymiring-emoyhtiön kanssa. Sopimuksen mukaan Kymiring on velvollinen palauttamaan Moto GP -tapahtumaa koskevan osuuden radan ennakkovuokrasta Lahti Eventsille. Tapahtumayhtiö perii ratayhtiöltä vähän yli kahta miljoonaa euroa.
Kymiringin suurimmat velkojat ovat A. Ahlström Kiinteistöt reilulla 12 miljoonalla eurolla ja Nordea-pankki lähes 7 miljoonalla. WS Finance perii noin miljoonaa ja Suomen Kuntaperintä puolta miljoonaa euroa. Kaikkiaan velkojia on yli 60.

..

Saneeraushakemuksen mukaan kassavirtaennusteesta käy ilmi, että yhtiö pystyy tuottamaan riittävää liikevaihtoa toimintansa jatkamiseksi. Kymiring-yhtiön realisoitava omaisuus on lähinnä 5,2 miljoonan euron arvoinen maa- ja vesialue sekä 1,8 miljoonan euron ratafasiliteettien ja varikkorakennuksen kokonaisuus.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4666
Sijainti
Event horizon
Kun melupäiviä vähennetään entisestään niin hitokseen vaikea on uudenkaan operaattorin saada tuosta kannattavaa bisnestä.
 

IntriguingMan

Matinkylän Mimmo Schiattarella
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
3919
Sijainti
Salo
Noh, kun firmat käy huristelemassa sähkövatkaimillaan, suurin melunlähde taitaa olla repsikan paikalla istuvan leidin kiljahdukset:)
Kyllä, pitää osata mukautua muuttuviin markkinoihin. Pisaralla pisimmäille -kisat ym. niitä vaihtoehtoja kyllä on, jotka läpäisevät db-rajan.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1144
Jos ja kun Kymiring saadaan kuntoon, niin sitten arvuuttelemaan, mitä kisoja tuonne voitaisiin saada.
Käännetäänpä toisinpäin: miksi MotoGP oli tulossa Suomeen:
- Mika kallio ajoi sarjaa, no, villillä kortilla
- J Saarisen & Imatran ajojen perintö, Suomi on historiallisesti TT- kansaa, vieläkin
- Aki Ajon todella menestyksekäs tiimi, veikkaan, että tämä on ollut yksi suurimmista syistä.

Nyt sitten pohtimaan, mikä muu sarja tarjoaisi vastaavaa. Itse en keksi mitään., Joo F1 oli joskus vuosikausia sitten, nyt ei.
Miksi joku GT3, DTM, TCR tms, tänne tulisi? Rahalla, jep (ja mistähän se revittäisi).
 

IntriguingMan

Matinkylän Mimmo Schiattarella
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
3919
Sijainti
Salo
Nyt sitten pohtimaan, mikä muu sarja tarjoaisi vastaavaa. Itse en keksi mitään., Joo F1 oli joskus vuosikausia sitten, nyt ei.
Miksi joku GT3, DTM, TCR tms, tänne tulisi? Rahalla, jep (ja mistähän se revittäisi).
Juuri näin. Väitän, että harva moottoriurheilufaniksi itseään väittävistä pystyy "Aas Weckström"-tyylillä sparratessa edes nimeämään pari-kolme uusinta GT3-autoa. Jos mennään vähän eksaktimpaan tietoon kuin "varmaan joku Porsche"
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
830
Tämän takia tänne pitäisi saada menestyvä paikallinen Rata-SM sarja.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
1924
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Se ei taida onnistua niin kauan kun akk on peräsimessä. Nykyisessä maailman tilanteessa mikä täällä peräpohjolassa vallitsee on melko vaikea kuvitella edes sellaista sarjaa joka menestyisi. Mikään ei kiinnostaa ketään tai jos kiinnostaa, niin ne maksaa niin paljon, ettei varaa kilpa-autoon ole kuin muutamalla hassulla suomalaisella. Eli nekään ei kiinnosta ketään.

Antaisivat historic- ja roadsport luokille sm-arvon. Olisi kilpailijoita jo valmiiksi. Ja homma pitäisi tehdä niin, ettei maksut nousisi yhtään. Onnistuuhan se, kun on tähänkin asti onnistunut, mutta akk ei saisi tulla siihen mukaan sekaamaan ja hintoja nostamaan.
 

Los Cojones

Avohoidossa
Liittynyt
26.2.2004
Viestit
577
Sijainti
Törnävä
AKK:han tuli säätämään jo viime kesänä BTCC-kisaan Botniaringille, kun tunkivat Rata-SM:n samaan kisaan. Luonnollisesti hinnat nousivat ja osanottajien määrä Baltian maista jäi heti vähäisemmäksi. Mitä nyt varikolla kuului juttua, niin ulkomaan vieraat eivät olleet mielissään. Nythän AKK:lla näyttäisi olevan sama mielessä ensi kesäksi, kun sarjan nimeäkin on muutettu yhteensopivaksi.. sillä erotuksella, kisa todennäköisesti -ullatus, ullatus- viedään Virtasalmelle....
 

Los Cojones

Avohoidossa
Liittynyt
26.2.2004
Viestit
577
Sijainti
Törnävä
Kas kun ei sentään akk:n lempipaikkaan, Alastarolle.
Alastarolla ajetaa kaksi FRC-sarjan osakilpailua, mutta Botniaringillä ei ollenkaan.. mutta eihän sillä tietenkään ole merkitystä, että Alastaron toimitusjohtaja on AKK-Motorsport ry:n hallituksessa, eikä sillä, että Legends-autojen/varaosien maahantuoja omistaa Alastaron osake-enemmistön, sillä AKK:n toimintahan on täysin läpinäkyvää ja puolueetonta. Lehmänkaupat yms. kotiinpäinveto kuuluu täysin johonkin muuhun kulttuuriin 😂 👍 Tuohon täytyy siis olla jokin toinen, täysin luonnollinen selitys, miksi Botniaring ei ole kalenterissa 🤔
 
Ylös