WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
Blancpain Endurancea ei ikipäivänä nähdä Suomen radoilla. Ja ihan automäärästä riippumattomasta syystä. Jos on yhtään tutustunut Stéphane Ratelin luomaan konseptiin, ymmärtää miksi. Konsepti kun on "works for those who work". Tarkoittaa suomeksi, että Blancpain ottaa Pro-luokan ohessa irti kaiken Euroopan valtavasta herrasmiespoolista. Siksi kisat ajetaan tunnetuilla eurooppalaisilla radoilla hyvien raide ja lentoliikenneyhteyksien päässä (Monza=Milano, Nürburgring= Düsseldorf ja Frankfurt ym). Tiimien sidosryhmille ts. viini ja juustokansalle on oltava valmiit lasitetut tilat, sitä eivät Keski-Euroopassa tuntemattomat suomalaiset radat pysty tarjoamaan.Ei mahda pystyä. Pelkästään autojen määrä takaa sen.
Eihän tuon hienompaa sarjaa olekaan! Oli Saksassa taas tapahtumarikkaat kisat. Joku suomalainen pitäisi saada Iittiin sitten ajamaan.Hyvä! Rossia pakko käydä katsomassa jos vielä silloin ajaa, mutta itse sarjana kiinnostus on aika nolla tällä hetkellä.
Mitähän nykypäivänä villillä kortilla osallistuminen maksaa? Tietty Ajo voisi maksaa jollekin juniorilleen paikan, vai onko Ajolla enään tänä vuonna ollut yhtään suomalaista suojattia? Niklas Ajon ura lienee taputeltu, joten häntä tuskin nähdään kisassa. Mika Kallio voisi ehkä ajaa 2018 Moto2:ssa, mutta saa nähdä onko enään motivaatiota palata alempiin luokkiin.Joku suomalainen pitäisi saada Iittiin sitten ajamaan.
Villin kortin kuskeja tuntuu olevan vaihteleva määrä eri kisoissa, pääluokassa oikeastaan vain jonkun tehdastiimin testikuskeja. Ajo pystyisi kolmannen kuskin ja pyörän saamaan helpohkosti viivalle pikkuluokassa, jonkun pitäisi se vaan maksaa. Suomalaisia sarjaan kelpoja kuskeja ei ole montaa. Sitten tietysti oheisluokat pitäisi olla mielenkiintoisia ja myös suomalaispitoisia.Mitähän nykypäivänä villillä kortilla osallistuminen maksaa? Tietty Ajo voisi maksaa jollekin juniorilleen paikan, vai onko Ajolla enään tänä vuonna ollut yhtään suomalaista suojattia? Niklas Ajon ura lienee taputeltu, joten häntä tuskin nähdään kisassa. Mika Kallio voisi ehkä ajaa 2018 Moto2:ssa, mutta saa nähdä onko enään motivaatiota palata alempiin luokkiin.
Oheisluokaksi SM:t? Kansallisiahan MotoGP:n täytelähtöinä ajetaan esim. Assenissa. Tai sitten sivuvaunullisten MM siihen lauantai-iltapäivään.Suomalaisia sarjaan kelpoja kuskeja ei ole montaa. Sitten tietysti oheisluokat pitäisi olla mielenkiintoisia ja myös suomalaispitoisia.
Toisin sanoen, Blancplainia ei kiinnosta tulla Suomeen, vaikka Kymiring voisi ratana periaatteessa kelvata heille, sitten ku se valmistuu.Blancpain Endurancea ei ikipäivänä nähdä Suomen radoilla. Ja ihan automäärästä riippumattomasta syystä. Jos on yhtään tutustunut Stéphane Ratelin luomaan konseptiin, ymmärtää miksi. Konsepti kun on "works for those who work". Tarkoittaa suomeksi, että Blancpain ottaa Pro-luokan ohessa irti kaiken Euroopan valtavasta herrasmiespoolista. Siksi kisat ajetaan tunnetuilla eurooppalaisilla radoilla hyvien raide ja lentoliikenneyhteyksien päässä (Monza=Milano, Nürburgring= Düsseldorf ja Frankfurt ym). Tiimien sidosryhmille ts. viini ja juustokansalle on oltava valmiit lasitetut tilat, sitä eivät Keski-Euroopassa tuntemattomat suomalaiset radat pysty tarjoamaan.
Sivarit olisi kova juttu, onhan meillä ainoa naispuolinen MM-osakisavoittoon yltänyt nainen mukana. RedBullRookies on hieno sarja, suomalaisista siellä on Patrik Pulkkinen nyt mukana, mutta kovia junnuja on nousussa muitakin.Oheisluokaksi SM:t? Kansallisiahan MotoGP:n täytelähtöinä ajetaan esim. Assenissa. Tai sitten sivuvaunullisten MM siihen lauantai-iltapäivään.
Espanjalaisten leikkikenttä se on. Muun maalaisilla ei ole saumoja, espanjalaiset pelaa yhteistyötä ja jos sekään ei auta, Dorna puuttuu peliin, että saadaan varmasti mestari Espanjasta.Eihän tuon hienompaa sarjaa olekaan! Oli Saksassa taas tapahtumarikkaat kisat. Joku suomalainen pitäisi saada Iittiin sitten ajamaan.
Espanjalla on hyvät olot, radat ja taustatyö, se näkyy. Italia on nousussa, osittain kiitos Rossin juniorityön, pikkuluokassa onkin enemmän italialaisia kuskeja kuin espanjalaisia. Eurooppa jyllää, mutta aasialaisia on tyrkyllä sarjaan yhä enemmän. Eikä Aasia ole enää pelkkä Japani, esim. eilen Pawi Malesiasta voitti pikkuluokan. Eiliset podiumsijoitukset maittain (kolme luokkaa siis): Italia 3, Espanja 2 sekä Iso-Britannia, Saksa, Ranska ja Malesia 1. Yhteispisteissä Espanja jyrää enemmän: Espanja 4, Italia 2, Etelä-Afrikka, Ranska ja Iso-Britannia 1. Onhan tuo aika kansainvälistä.Espanjalaisten leikkikenttä se on. Muun maalaisilla ei ole saumoja, espanjalaiset pelaa yhteistyötä ja jos sekään ei auta, Dorna puuttuu peliin, että saadaan varmasti mestari Espanjasta.
Naispuoleiset naiset on aina kova juttu.Sivarit olisi kova juttu, onhan meillä ainoa naispuolinen MM-osakisavoittoon yltänyt nainen mukana.
Otto menkööt tanssimaan Oilin kanssa hitaita :thumbup:Naispuoleiset naiset on aina kova juttu.
Siis eihän periaatteessa mikään ole muuttunut. Edelleen rahoitus puuttuu. Kun esisopimus oli umpeutumassa niin tehtiin tämä ratkaisu. Kannattaa tämä huomioida ennen kun hotellia lähtee varaamaan. Liian hyvä kuva annetaan koko jutusta julkisuuteen mielestäni.Jotenkin en vieläkään meinaa uskoa tuota uutista, jos siis tuo oikeasti on pitävä ja riippuu radan valmistumisesta. Se esisopimushan tehtiin Dornan kanssa jo ajat sitten, mutta ajattelin sen vain olevan sellainen PR-boosti ratahankkeelle ja Dornahan ei mitään sellaiseia tekemällä menetä (?).
Venäjän merkitys näin tärkeää? Onhan siellä ainakin Moscow Raceway joka on FIA- ja FIM-luokiteltu.
Länsimetron kohdallahan opittiin, että kannattaa aina muistaa se pieni pessimismin siemen. Kaiken maailman konsultit osaavat kyllä muodostaa kauniita lauseita, mutta usein se sisältö jää puuttumaan.Kannattaa tämä huomioida ennen kun hotellia lähtee varaamaan. Liian hyvä kuva annetaan koko jutusta julkisuuteen mielestäni.