Silk Cut Jaguar
Well-known member
- Liittynyt
- 18.6.2007
- Viestit
- 3532
Taas uutta videoa.
No, jos Kymiringillä oli vaikeuksia saada edes 10 miljoonaa ekeä, niin F1:iin vaadittavat rahat vasta mahdottomia ovat löytää.
Ja nyt HS:kin on näemmä muuttunut lööppilehdeksi. :nope: Aikaisemmin tämä mediaseksikkäämmällä tavoitteella bluffaus oli IS/IL-osastoa.No, jos Kymiringillä oli vaikeuksia saada edes 10 miljoonaa ekeä, niin F1:iin vaadittavat rahat vastaan mahdottomia ovat löytää.
En tiedä mitä Terholle on sanottu, mutta ykkösistä hän on kyllä täysin pihalla, vaikka omien sanojensa mukaan seuraa niitä.Rakennusfirman satuilu on siis mennyt täydestä Terhoon.
"Kymiringin radan voi ajaa nyt kokonaan läpi ja seuraavaksi se päällystetään." Jaa voi? Luulen kyllä, että matkanteko tyssää viimeistään tuohon pääsuoran päässä olevaan kiviröykkiöön.
Suomeen kyllä tarvittaisiin moderni, vähintään Grade 2 -tason rata, jonne voisi monia pienempiä kansainvälisiä sarjoja eksyä. F1-puheet ovat aina tehneet lähinnä hallaa ja lähinnä todistaa sen, että suomalaisethan eivät ole moottourheiluhulluja, vaan F1- sekä rallihulluja.
Tuoko mediahuomio tarpeeksi katsojia millään mittarilla? Itse olen todella skeptinen, että MotoGP-kisat koskaan toteutuvat, mutta aion kyllä mennä paikalle jos näin käy. Onko meitä tarpeeksi, joita kiinnostaa itse tapahtuma ja lajin supertähdet. Suomalaisia menestysodotuksia ei ole. Niki Tuuli voi ajaa pisteistä Moto2-luokassa ja kaiketi sille Kalliolle vähintään tuohon kisaan saadaan pääluokan pyörä alle. Yleisömenestyksen edellytykset tuolla konseptilla luokkaa F1 ja epäonnistuneet laajennukset Lähi-Itään ja Aasiaan. Ei ole edes diktaattoria maksamassa laskua, joka onneksi pienempi kaksipyöräsillä on.Koen MotoGP-kisojen saamisen järkevämmäksi, kuin F1:sten. Järjestämiskustannukset olisi hiukan pienemmät ja laji saisi kaipaamaansa huomiota mediassa.
Siinäpä ne perusongelmat. En odota mitään, mutta totta kai olen paikalla olettaen että lippujen hinnoittelussa käytetään järkeä. Toisaalta oma henkilökohtainen kynnys ei ole suuri matkustaa esim. Asseniin MotoGP:n perässä joten sinänsä en jää paitsi, vaikka Kymiringistä tulisi maailman kallein jokkisrata.Tuoko mediahuomio tarpeeksi katsojia millään mittarilla? Itse olen todella skeptinen, että MotoGP-kisat koskaan toteutuvat, mutta aion kyllä mennä paikalle jos näin käy. Onko meitä tarpeeksi, joita kiinnostaa itse tapahtuma ja lajin supertähdet. Suomalaisia menestysodotuksia ei ole. Niki Tuuli voi ajaa pisteistä Moto2-luokassa ja kaiketi sille Kalliolle vähintään tuohon kisaan saadaan pääluokan pyörä alle. Yleisömenestyksen edellytykset tuolla konseptilla luokkaa F1 ja epäonnistuneet laajennukset Lähi-Itään ja Aasiaan. Ei ole edes diktaattoria maksamassa laskua, joka onneksi pienempi kaksipyöräsillä on.
Suomessahan on se tilanne, että kun on jääkiekosta kyse, niin silloin kyllä löytyy rahaa. Tosin jääkiekkohan onkin Suomen ykköslaji.Rahaa on niin vähän, ettei täällä samanlaista ihmettä tapahdu kuin vaikkapa Las Vegasin lätkäjengin kohdalla.
"Itse tapahtuma" on tuossa ehkä asian ytimessä. Suurtapahtumien yleisömassoista iso(in) osa on sellaisia, jotka eivät ole lajifanaatikkoja. Imatranajoja tullaan katsomaan, vaikkei IRRC ole lainkaan tuttu, eikä voittajalla ole niin väliä, ellei satu olemaan suomalainen. Pesiksen Itä-Lännessä viime vuonna piti vierustoverille selittää sääntöjä ihan perusasioista lähtien.Tuoko mediahuomio tarpeeksi katsojia millään mittarilla? Itse olen todella skeptinen, että MotoGP-kisat koskaan toteutuvat, mutta aion kyllä mennä paikalle jos näin käy. Onko meitä tarpeeksi, joita kiinnostaa itse tapahtuma ja lajin supertähdet.
Yllekirjoittamani valossa tällä ei ehkä ole hirvittävästi väliä. Eri asia olisi, jos lajilla olisi F1:n kaltainen historia Suomessa ja kaksi kuskia kärkitalleissa. Siitä kuitenkin on apua, että mukana joku suomalainen on, että maallikollakin on jotain tarttumapintaa eli joku, jota seurata.Suomalaisia menestysodotuksia ei ole. Niki Tuuli voi ajaa pisteistä Moto2-luokassa ja kaiketi sille Kalliolle vähintään tuohon kisaan saadaan pääluokan pyörä alle.
Itä-länsi ja jotkut Imatran ajot kuitenkin eri sarjassa mitä kustannuksiin tulee. Oireellista mun mielestä, että jollain hiihdon MM-kisoilla Lahdessa onnistuttiin tekemään niin paljon persnettoa, vaikka siitäkin koitettiin rakentaa tapahtumaa ja vedota uusiin segmentteihin iltaohjelmineen."Itse tapahtuma" on tuossa ehkä asian ytimessä. Suurtapahtumien yleisömassoista iso(in) osa on sellaisia, jotka eivät ole lajifanaatikkoja. Imatranajoja tullaan katsomaan, vaikkei IRRC ole lainkaan tuttu, eikä voittajalla ole niin väliä, ellei satu olemaan suomalainen. Pesiksen Itä-Lännessä viime vuonna piti vierustoverille selittää sääntöjä ihan perusasioista lähtien.
Yllekirjoittamani valossa tällä ei ehkä ole hirvittävästi väliä. Eri asia olisi, jos lajilla olisi F1:n kaltainen historia Suomessa ja kaksi kuskia kärkitalleissa. Siitä kuitenkin on apua, että mukana joku suomalainen on, että maallikollakin on jotain tarttumapintaa eli joku, jota seurata.
Toki. Toisin kuin nuo, MotoGP ei voi Suomessa edes haaveilla siitä, että tekisi lipputuloilla voittoa. Niin paljon väkeä sinne ei tulla saamaan, se on selviö.Itä-länsi ja jotkut Imatran ajot kuitenkin eri sarjassa mitä kustannuksiin tulee.
No joo, hieman kärjistäen ihmisoikeudet ja ilmainen yliopisto eivät mahdu samaan lauseeseen F1-kisojen kanssa.Promoottorien osuudet urheilutapahtumien liikevaihdoista ovat olleet vinoutuneita jo vuosia. Samoin suorituspaikkojen rakentamisen ja ylläpidonkin kustannukset. Tapahtumien pitäisi tuottaa voittoa, joilla osin katetaan ylläpidon kustannuksia.
MotoGP ja F1, Kymiringin on ratana oltava näiden sarjojen parhaiden joukossa. Muuten ei Suomessa montaa osakilpailua ajeta. Fasiliteetit muutoin, ne ovat rikkaammissa valtioissa aina jonkin verran paremmat.
Suomen kaltaisessa maassa rata rakennetaan muitakin toimintoja varten kuin yhtä tai kahta kansainvälistä kisaa. Muu toiminta voi maksaa ylläpidon. Ongelma on pikemminkin rakentamisen vaatima iso yksittäisrahoitus.Tapahtumien pitäisi tuottaa voittoa, joilla osin katetaan ylläpidon kustannuksia.
F1 on haihattelua, unohtakaa jo se. Eikä KymiRingin tarvitse olla "parhaiden joukossa", vain riittävän hyvä. Se, mikä täällä on tärkeää on se, missä Suomi muutenkin on tunnetusti hyvä: Tapahtuma on järjestetty moitteettomasti ja fiilis on korkealla.MotoGP ja F1, Kymiringin on ratana oltava näiden sarjojen parhaiden joukossa. Muuten ei Suomessa montaa osakilpailua ajeta. Fasiliteetit muutoin, ne ovat rikkaammissa valtioissa aina jonkin verran paremmat.