Suomen somalit kokevat runsaasti väkivaltaa ja uhkailua

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Minä elän myös, olenko minäkin mitätön?
Ei mulla muutaku, että ois kauheen kiva jos nää pystyis pitämään pois henkilökohtaiselta tasolta. Muuten rakentavan keskustelun käyminen käy turkasen hankalaksi.

Että joo.

Lancer

Realisti
Sijainti
taas Suomessa
Oi vittu, ootko tosiaan sitä mieltä että somalien joukossa on sellaisiakin jotka eivät ole tehneet rikoksia. AHDISTAA nyt oikeasti.
Huoh...

Tässä on kyllä oikeasti suomalaisilla miettimisen paikka. Ikävä totuus vain taitaa olla, että ollaan rasistinen paskakansa. Vapaan keskustelu ikävä kyllä vahvasti tukee tätä käsitystä.
Vedät käsityksen koko Suomen rasistisuudesta parin kirjoittajan takia? Voi elämä.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Johan oli rumia lukuja Suomen osalta. :(
Kyllä. Siinä osassa kansaa - jolla on rasistisia ajatuksia - on ilmeisen paljon myös aktiivisuutta. Rasismi ei pysy suomessa pelkissä ajatuksissa, vaan nousee täällä tekojen tasolle.
Suorastaan ällistyttävän sivistymätöntä menoa täällä. Kyllä huomaa, että on eletty vuosisatoja omissa pikku pikku piireissämme, heti kun leikkipuistoon tulee naapurikylän sakkia on kyräily päällänsä ja pian piru irti.
Toivottavasti seuraavat sukupolvet ovat sivistyneempää sakkia myös tässä suhteessa.

haju

Banned
Ei mulla muutaku, että ois kauheen kiva jos nää pystyis pitämään pois henkilökohtaiselta tasolta. Muuten rakentavan keskustelun käyminen käy turkasen hankalaksi.
Näinhän se juuri on. Nyt vain tämä ei niin hämmästyttävä suomalaisten - kai sen nyt ääneen saa sanoa - RASISTISUUS - on kaivettu esiin. Olisinkin ollut hämmentynyt, jos Euroopassa tätä Helsingissä näkemääni järkyttävää rasismia pahempaa muukalaisvihaa esiintyisi.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mulle kävi kerjääjä-romanialaiset pikkasen liian iholle viime kesänä.:thumbfh:

Meinasin suutahtaa.

Noin yleisesti luulen/epäilen, että venäläiset kohtaavat vieläkin enämpi rasismia/epäluuloja kuin somalit. Ovat kuitenkin kulttuuriltaan lähempänä suomalaisia eivätkä nosta niin kauheaa haloota siitä.

Mitä nyt viime päivinä ovat vähän hermostuneet siitä, että täällä on juhlittu talvisotaa. Ykskin soitti oikein ratioon ja haukku meidät Hitlerin apureiksi.:eek:

Puhis

Banned
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Kuka on kokenut itse henkilökohtaisesti hankaluuksia Suomessa somali- tahi muun pakolaisväestön toimesta, käsi ylös?

_o_

o/

Potkut aikoinaan koulusta somalin takia, varastettu rahaa, kiusattu yläasteella somaliporukan toimesta ilman mitään syytä (juuri siksi nuo potkut, ilmeisesti suomalainen ei saa puolustaa itseään somalia vastaan jos tämä käy iholle).

Enkä ole ainut.

Pietari

HarjunHerra
Sijainti
Etelä-Savo
Palaan takaisin asiallisuuteen. Itse en ihmettele oikeastaan yhtään sitä, että ulkomaalaiset saa kokea rasistisuutta. Osa suomalaisista kohtelee rasistisesti myös omiaan, jos eivät satu olemaan "normaaleja". Haluaisinkin nyt esittää hajulle kysymyksen, että milloin alat pitämään huolta myös mm. vammaisten kokemasta rasismista?

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Niin joo. Semmonen korjaus, että somalit eikä maahanmuuttajat muutenkaan ole ihoille pomppineet ja kaikki mitä olen observoinut, ovat olleet kunnollista porukkaa.

Ainoa kerta kun vähemmistön edustaja tuli silmille tapahtui Kajaanissa, kun romaniteinityttö halus "hakkaa mut", kun en suostunu tupakkaa hänelle kaupasta hakemaan. Mukana ollut romanipoika veti hänet kuitenkin syrjempään.

Perustelin tälle tytölle, että en ole koskaan kellekään tupakkaa kaupasta ostanut ja etten aikonut aloittaa nyt.

Pointsit tälle romanikaverille joka veti tytön siitä sivummalle. Mä lähinnä seurasin toimintaa suu pyöreenä ja jos lyödä ois hän halunnu ni varmaan ois osunuki.

Ja taas ois soiteltu sitä kuuluisaa poliisia.

Mutta tuossakin tapauksessa, oli kaksi vähemmistöteiniä, josita toinen käyttäytyi huonosti ja toinen käyttäytyi hyvin. Lisäksi sen verran tiedän nykyisestä kantaväestönuorisosta että ihan samanlaista "pistän sua turpaan"-juttua voi tulla sieltäkin.

Viimeksi muokattu:

Tommi123

Namiskuukkeli
Sijainti
<:
_o/ En minä mutta kaveripiiristä 1 henkilö oli joku niksu jollekki tytölle tekee jtn en tiedä mitä ni sit tämä henkilö oli menny sanoo sille n3ksulle että pyytää anteeksi tytöltö eikä ollu pyytäny ni sit kaveri laitto maihi ja kysy et pyydätkö sitku pääst irti ni löi se neksu. Jos tulis vastaa toi mustalainen ni sais turpaaa.