Suomessa ei ole köyhiä, oikeesti

Iso Masa

Anonyymit Kyynikot
Liittynyt
14.11.2005
Viestit
1876
Ja Howdy taas on vajaa muuten vaan.
Missä pidetään foorumin vajaiden möötte?

Tarkennetaanpa tuota kysymystä, ettei jää ymmärtäminen vajaaksi: Eli käsi ylös ne, jotka ovat olleet jakamassa leipää/ihan mitä muuta avustavaa tahansa leipäjonossa jonottaville, niin käsi ylös.
Tässä ei siis lasketa Albert Oil niitä kertoja, kun olet käynyt jakamassa euron arvoisia alennuskuponkeja The Circuksen sisäänpääsymaksusta Kallion jonossa.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Sen verta isot ristit ruoanjakelupaikkojen yhteydessä, etten ole kokenut hinkua yhteisen hyvän jakamisesta niissä... Kait sitä voisi käydä paikan päällä silti. Kiitosta ideasta.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Forumilmaisussasi on kymmenen vuoden harjoittelusta huolimatta vielä kehittämisen varaa.
Heh, se ihmisen pienuus siinä vaiheessa, kun ei mitään muuta pysty enää tekemään, kuin ihmettelemään vittu sanan käyttöä vittuilusta puhuttaessa, kuvastaa hänen maailmankatsomusta täydellisesti. Ei peilistä näy kuin oma naama. Surullista :frown:

Samalla on ihanaa huomata, että olet niin kiintynyt minuun, että sinulla on pakonomainen tarve aina kommentoida jokaista postaustani :D. Elämäsi on varmasti ihan saatanan tylsää. Samalaista oli havaittavavissa eräällä lopullisesti forumilta poistetulta hahmolta loppuaikoina, ennen kuin se narsisti sekosi täydellisesti. Muistutat suuresti häntä. Valitettavasti.

Että "sitä" odotellessa :thumbup::thumbup:
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26855
Oopperaakin tuettiin viime vuonna 57 miljoonalla (lähde).
Lipputulot olivat 29€/katsoja, valtio ja kunnat tuki 213€/katsoja. Pitäis varmaan itekkin lähtee oopperasta nautiskelemaan koska huhujen mukaan KAIKKI mun maksamat veroeurot on korvamerkitty tuolle laitokselle.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Sen verta isot ristit ruoanjakelupaikkojen yhteydessä, etten ole kokenut hinkua yhteisen hyvän jakamisesta niissä... Kait sitä voisi käydä paikan päällä silti. Kiitosta ideasta.
Onko kaikki uskonnottomat, ateistit ym. itsekkäitä ja ikäviä ihmisiä vai miksi huomattava osa tämänkaltaisesta vapaaehtoistoiminnasta tapahtuu ristin tai jonku muun symbolin alaisuudessa?
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Asiahan on sillä lailla, että ei tiedä mitään nälästä, jos ei ole ollut Leningradin tai Stalingradin piirityksessä ja syönyt ihmislihaa hengissä selvitäkseen. Mielellään vielä itse tappaman ihmisen lihaa. Itse olin molemmissa.
 
Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Onko kaikki uskonnottomat, ateistit ym. itsekkäitä ja ikäviä ihmisiä vai miksi huomattava osa tämänkaltaisesta vapaaehtoistoiminnasta tapahtuu ristin tai jonku muun symbolin alaisuudessa?
Helppohan se on harhaoppisten verorahoja jakaa almuina.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Helppohan se on harhaoppisten verorahoja jakaa almuina.
Kysymyshän ei ruoka-avussa ole yleensä kustannuksista vaan ne tehdään vapaaehtoisvoimin ilman tukea. Mahdollinen infra on sitte kyseisen seurakunnan/lahkon kustantama. Valtionkirkko toki diakonian kauttaa jakaa jonku verran, mutta usein leipäjonoja pyörittää joku omillaan rahoitettu pikkuseurakunta.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Mä oon aina ihmettelyt, miksi suurin osa leipäjonoa käyttävistä on selvästi ylipainoisia! Käykääs katsomassa itse sitä jonottajien keskiotantaa, selvästi pulskempaa porukkaa kuin keskimäärin katukuvassa.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Koska prosessoitu ruoka on halvempaa ja epäterveellisempää kuin prosessoimaton. Länsimainen ylipainoepidemia on nimenomaan alempien tuloluokkien vitsaus.
 

Ace17

Acenteella
Liittynyt
7.7.1999
Viestit
11664
Mä oon aina ihmettelyt, miksi suurin osa leipäjonoa käyttävistä on selvästi ylipainoisia! Käykääs katsomassa itse sitä jonottajien keskiotantaa, selvästi pulskempaa porukkaa kuin keskimäärin katukuvassa.
Osaltaan tämä johtuu siitä, että terveellinen ruoka on kalliimpaa kuin epäterveellinen ruoka.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Ootsä käyny katsomassa? Voitais ehkä joku möötte järjestää sellasen jonon vieressä.
Olen käynyt ja tosiaan oli pulskempaa porukkaa keskimäärin kuin muuten kaupungilla näkyi. Sinänsä jännä idea toi möötte siinä leipäjonon vieressä, kaikille Foorumin t-paidat päälle, voishan sitä samalla syödäkin sitten.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Leipäjono: menkää katsomaan niitä leipäjonoja. Keitä siellä on?
Ja missä, laittakaa kuvia!

Oletteko itse ollut leipäjonossa? Milloin näit viimeksi nälkää?
Päivämääriä kehiin!

Ei Suomessa kukaan joudu leipäjonoon, paitsi jos on ihan tillintallin ja jos on työtön ja alkoholisti, mutta sitä ei saa herrajumala arvostella millään lailla.
Hyvinvointiyhteiskunnan pitää kustantaa kaikki ja kaupan päälle nopeat nettiyhteydet.

Kun mikään ei riitä...
Lähes joka arkiaamu olen ajanut leipäjonon ohi. Sen tarkemmin en ole syynännyt, ketä siellä jonottelee, mutta possea on päiviästä riippuen n. 15-30 henkilöä ja uskoisin, että ihan tarpeesta ne siinä seisoo.

Mitähän sä mahdoit ajaa tällä takaa?
 
Ylös