Super GT 2018

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4403
Sijainti
Salo
Lauantaina ja sunnuntaina ollaan menossa Fuji Speedwaylle katsomaan Super GT:n viidettä osakilpailua. Lippujen osto etukäteen on ollut vähän haastavampaa kuin Euroopassa tai Yhdysvalloissa.

Japanin kielen kääntäjällä kun ei virallisen myyntisivun "kuumalle" puolelle pääse. Lippuja kuitenkin paikan päällä voi ostaa 24/7 auki olevista Lawson, FamilyMart ja 7Eleven-kaupoista.

Helpoin systeemi oli Lawsonilla, koska tapahtumakoodilla länsimainenkin pääsee eteenpäin. Lawsoniin siis, koska sellainen oli lähes hotellia vastapäätä. Kaupan takaosassa peliautomaattia muistuttava kone, josta saa lippuja mm. baseball-peleihin ja konsertteihin.

Käyttöohje oli englanniksi, mutta valikot japaniksi. Sokkona päästiin puoliväliin, mutta automaatti kysyy puhelinta ja nimeä, tuossa kohtaa piti pyytää kassan täti apuun jotta näppiksen saa länsimaiseksi.

Sitten kone tulosti kuitin josta ei muuta selvää saanut kuin länsimaisilla lukevan Super GT:n. Sitten kuitti kassalle, allekirjoitus vakuudeksi että "en trokaa" ja täti tulosti liput. Kaksi yhden hinnalla-lippu kahdelle maksoi 10,800 jeniä eli noin 80 €. Tuo ei sisällä varikkolippua mikä oli vähän turhan arvokas (17,000 per nuppi).
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4403
Sijainti
Salo
Ihan helpolta ei kuulosta! Mutta luultavasti, japanilaisen perusluonteen mukaisesti, ulkomaalaista autetaan hienosti?
Juu, täytyy nostaa hattua japanilaisille miten aina jaksavat olla kohteliaita ja auttaa länsimaisia rajallisella kielitaidollaan. Kaupoissa, budjettiluokan ravintoloissa, eläintarhassa, kaikkialla.

Ihan päin vastoin kuin Ranskassa, selvästi ymmärtävät mistä on kyse mutta asenne estää toimimasta vieraalla kielellä (espanjalaisetkin ovat avuliaampia kuin edellä mainitut).
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4403
Sijainti
Salo
Tänään tuli käytyä Fuji Speedwaylla. Matka Tokiosta kestää paikallisjunalla pari tuntia ja läheisestä Gotemban kaupungista lähtee kisabussi pääsuoran katsomon taakse.

Aluehan on valtavan kokoinen, esim. Zandvoort ja Jerez tuntuvat oikein kompaktin kokoisilta plantaaseilta Fujiin verrattuna. Tänään F4 ajoi yhden kisan iltapäivällä ja Super GT kaksi kierrosta aika-ajoa. F4 oli takimmaisesta kaarteesta katsoen perus jonopyörää parilla hyvällä ohituksella.

Super GT:n aika-ajo olikin sitten eri maata, paljon kalustoa mitä muualla ei näe. GT300:sten parhaat äänet oli Bentleyn GT3:ssa. GT500:set kuulostavat periaatteessa kaikki samalta paitsi Hondan koneissa muita enempi pakoääntä, anti-lag tuntui olevan kaikissa erityisen herkällä, sen verran komeasti paukkuvat mutkissa.

Keli nyt oli, mitä Japanissa voi tähän aikaan vuodesta odottaa; vuoret olivat vielä aamulla sumun peitossa ja auringon tullessa esiin taisi 33 astetta elohopea nousta.

Myös kunnon tailgating-meininkiä Fujin rinteillä näkyy, kuvia laitan kotiuduttuani.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4403
Sijainti
Salo
Shit happens...Oyamassa sunnuntain vastaisena yönä aktivoitunut vatsapöpö vei kaikki voimat eikä lämmönsietokykyä ollut enää katsoa kisaa ensimmäistä tuntia pitemmälle, saati sitten kuvien ottamiseen. Ei sillä, ettäkö F1-radat muutenkaan olisivat niitä parhaita kuvauspaikkoja ilman Marsiin asti luotaavia teleputkia.

Ohessa jotain saldoa lauantailta
https://www.flickr.com/photos/126204800@N07/albums/72157672335384388
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26846
Viheliäisiä tollaset pöpöt, parempi se on luovuttaa ajoissa ennen ku on sairaalapedissä tiputuksessa.
Vehreän näköistä rata-aluetta sielläkin ja leveää baanaa, noita formuloita mahtuis ainakin kuusi rinnakkain.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4403
Sijainti
Salo
Vehreän näköistä rata-aluetta sielläkin ja leveää baanaa, noita formuloita mahtuis ainakin kuusi rinnakkain.
Se oli tuossa F4-kisassa hyvä puoli, että autoja oli mukana yli 30. Joten meno ei näyttänyt yhtään aneemiselta vaikka baana leveä olikin. Rinteethän olivat vielä kertaluokkaa komeammat kuin Lime Rockissa, joskin huomattavasti kauempana radasta.
 

Ulkokaarre

Well-known member
Liittynyt
30.9.2017
Viestit
54
Pistetilanne kun yksi kilpailu on vielä jäljellä:

1. N. Yamamoto / J. Button 67 pts.
2. R. Hirakawa / N. Cassidy 67 pts.
3. Y. Segikuchi 55 pts.

8. H. Kovalainen 39 pts.

Kovalainen johti sarjaa kauden puolivälissä, mutta sen jälkeen ajetut kolme kisaa ovat tuoneet ainoastaan 4 pistettä.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8427
Sijainti
Helsinki
Motegi:

1. Nojiri/Izawa
2. Tachikawa/Ichiura
3. Yamamoto/Button

Heikki Kovalainen ja Kamui Kobayashi sijoittuivat kahdeksanneksi.

Jenson Button ja Naoki Yamamoto kruunattiin sarjan mestariksi. Button on ensimmäinen tulokasmestari sitten vuoden 2005, jolloin mestaruuden voitti Toranosuke Takagi.

Kovalainen sijoittui pisteissä sijalle yhdeksän.

Pisteet: https://supergt.net/results/driver_ranking/2018/gt500
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4723
Sijainti
Event horizon
Motegi:

1. Nojiri/Izawa
2. Tachikawa/Ichiura
3. Yamamoto/Button

Heikki Kovalainen ja Kamui Kobayashi sijoittuivat kahdeksanneksi.

Jenson Button ja Naoki Yamamoto kruunattiin sarjan mestariksi. Button on ensimmäinen tulokasmestari sitten vuoden 2005, jolloin mestaruuden voitti Toranosuke Takagi.

Kovalainen sijoittui pisteissä sijalle yhdeksän.

Pisteet: https://supergt.net/results/driver_ranking/2018/gt500
No on sentään edelleen maailman nopein Heikki. Paljon muuta jälkipolville muisteltavaa ei tuostakaan kaudesta jäänyt. Nappi sen sijaan näyttää olevan ihan rattimies vaikka ei F1:n maailmanmestaruutta urallaan voittanutkaan.
 

mariko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2006
Viestit
985
No on sentään edelleen maailman nopein Heikki. Paljon muuta jälkipolville muisteltavaa ei tuostakaan kaudesta jäänyt. Nappi sen sijaan näyttää olevan ihan rattimies vaikka ei F1:n maailmanmestaruutta urallaan voittanutkaan.

Voittihan, 2009.
 
Ylös