Suunnistus

Miikhail

Well-known member
Liittynyt
16.5.2010
Viestit
3477
Hyvät lopputaistot oli Jukolassa, vähän jos olisi ollut KR:llä enemmän eroa kärkeen ennen Hertnerin ja Sorsuun osuuksia, niin olisi tullut vielä paremmat kahinat.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ja radan vaikeus aiheutti jatkuvia muutoksia sijoituksissa. Kun katsoin väliin ENG-ITA-futismatsin, niin aina ykköselle kääntäessäni kärjessä oli eri joukkue.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13716
Lauantaiaamupäivällä saavuttiin Jukola-alueelle ja vettä sateli silloin tällöin vähän. Iltapäivällä kuitenkin poutaantui ja ilma kirkastuikin illaksi. Se teki myös kylmää yötä, varmaan joku kolmisen astetta ennen auringonnousua. Näin Jacquesin vaihtoaitiossa (tsempit toivoteltiin), ja sitten maastossakin.
Suunnistaessani 3-osuuttani välillä oli oudon uratonta maastoa, ja tuli mieleen että mistäköhän muut ovat menneet, ja lieköhän tämä huono reitinvalinta. Pummia ei kuitenkaan tullut kuin ehkä kymmenisen minuuttia koko reilun 10km matkalla mutta etenemisen pyrinkin pitämään tarkkana. Lisäksi rankat mäet tekivät maastosta hidasta. Kun muistelen niin taisipa olla 2010 Hyvinkään Kytäjääkin hieman raskaampi maasto. Loppuaika reilut 2 ja puoli tuntia johon olin tyytyväinen oma kuntotaso tällä hetkellä huomioiden.
Sunnuntaiaamun sää oli hieno, aurinkoinen, ja paljon yötä lämpimämpi.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13716
Jukola Paimio Kesäkuu 2015

Kaj Kunnas, Jaana Pelkonen, Krista Pärmäkoski, Aleksi Valavuori, Lassi Hurskainen, Oona Tolppanen ja joku hommaan paljon ääniä saava muodostavat Jukolan Viesti -joukkueen tänä vuonna. Tiimin nimestä (ja Kunnaksen pervohkot puheet) huolimatta Pärmäkoski on joukkueesta aika kokenutkin suunnistaja.
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Kiehtoisi joskus itsekin osallistua näihin talkoisiin. Kai siellä on pystyssä joku yleissarja. Karttojen lukeminen on kiehtovaa.
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Siellä ne valopäät juoksee tappi ojossa. o/ Televisiosta tulee, kakkoselta, suorana, nyt.

Hieno näky tuo kimalteleva iilimato. Jengi peesaa siellä. Ja jännä juttu on se, että usein rastin leimaus unohtaa joiltain.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26847
Jos Alpulle ei muuten seiso, niin tuota pikkutuhmaa lausuntaa kuunnellessa rupeaa väkisin jäykistymään.
Mulla oli kerran teltta pystyssä, kun kuunneltiin kaverin kanssa matkaradiosta Jukolan viestin kuiskailua. Oltiin saaristossa pyöräilemässä ja leirialueella yövyttiin. Legendaarisimpia penkkiurheilukokemuksiani. Rastiselostaja oli se joka lähivuosina kuoli. Kukas se ny olikaan?
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Mulla oli kerran teltta pystyssä, kun kuunneltiin kaverin kanssa matkaradiosta Jukolan viestin kuiskailua. Oltiin saaristossa pyöräilemässä ja leirialueella yövyttiin. Legendaarisimpia penkkiurheilukokemuksiani.
Oma huikea penkkiurheiluhetkeni oli Häkkisen eka voitto Jerezissä -97.
Oltiin sotimassa metsikössä, pitkän pätkän alkukisaa pääsin näkemään skappareiden mökin töllöstä, loppukisa aivan tuurilla puolijoukkueteltassa parin tuuman paristokäyttöisestä matkatöllöstä. Eihän tuollaiset laitteet yleisiä olleet. Ja voi sitä riemua kisan lopussa. Vaadittavat lisäparistot "löytyi" kenttäpuhelimista. Loppuleiri piti vähän miettiä miten saadaan paristot riittämään.
Niin, siis... kyllähän meilläkin oli teltta pystyssä.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13716
Lappee-Jukola 2016

Taas on tänä viikonloppuna tämä iso ja viileä urheilutapahtuma, Lappeenrannassa tällä kertaa.
Eilen torstaina sitten peruttiin meidän joukkueen mukanaolo kun perumisia. Cmini kuitenkin sovitusti hoitoon ja aika paljon tulee seurattua helpommin urheilua sitten telkusta. Futista (Belgia mestariveikkauksessa mutta ekan pelinsä myötä jo toivo menenetty, paljon pitäisi joukkuepelin kehittyä), Venloja, Jukolayö, formuloita ja ehkä Le Mansiakin Eurosportilta (sieltä ainakin äsken jotain tuli) tulee vilkaistua.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Taas on tänä viikonloppuna tämä iso ja viileä urheilutapahtuma, Lappeenrannassa tällä kertaa.
Eilen torstaina sitten peruttiin meidän joukkueen mukanaolo kun perumisia. Cmini kuitenkin sovitusti hoitoon ja aika paljon tulee seurattua helpommin urheilua sitten telkusta. Futista (Belgia mestariveikkauksessa mutta ekan pelinsä myötä jo toivo menenetty, paljon pitäisi joukkuepelin kehittyä), Venloja, Jukolayö, formuloita ja ehkä Le Mansiakin Eurosportilta (sieltä ainakin äsken jotain tuli) tulee vilkaistua.
Olin kovasti aikeissa mennä tuonne Lappee-Jukolaan - katsomaan siis - kun se on tuossa naapurissa. Ensin paloi asuntoauto, jota olin aikonut lainata majoituksekseni ja sitten sattui lauantaille vielä tuplaviiskytvuotispäivät, joihin minun täytyy mennä. No, telkkarista onneksi näkee mainiosti, jahka niistä bileistä pääsen kotiin.

Lappee-Jukolassa on uutuusvetonaula: yleisöalueen läpi kulkee väylä suunnistusaluetta, eli kilpailijat saattavat juosta osuuden aikana yleisön silmien editse. Suunnistusmaasto jatkuu sitten toisella puolella kisakeskusta. Keskus on myös suunniteltu siten, että samoilta jalansijoilta näkee niin lähdön, vaihdot, mainitut alueen läpijuoksut ja maalin sekä screenin. Ruokailuteltta ja olutrastikin ovat muutaman askeleen päässä.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Olin kovasti aikeissa mennä tuonne Lappee-Jukolaan - katsomaan siis - kun se on tuossa naapurissa. Ensin paloi asuntoauto, jota olin aikonut lainata majoituksekseni ja sitten sattui lauantaille vielä tuplaviiskytvuotispäivät, joihin minun täytyy mennä. No, telkkarista onneksi näkee mainiosti, jahka niistä bileistä pääsen kotiin.

Lappee-Jukolassa on uutuusvetonaula: yleisöalueen läpi kulkee väylä suunnistusaluetta, eli kilpailijat saattavat juosta osuuden aikana yleisön silmien editse. Suunnistusmaasto jatkuu sitten toisella puolella kisakeskusta. Keskus on myös suunniteltu siten, että samoilta jalansijoilta näkee niin lähdön, vaihdot, mainitut alueen läpijuoksut ja maalin sekä screenin. Ruokailuteltta ja olutrastikin ovat muutaman askeleen päässä.
Muutama kaveri painelee viestissä. Webbarilla ei pitkä matka olisi käydä päiväseltäänkään (tai yöllä), mutta mahtaa olla ruuhkaa?
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13716
Lappee-Jukolassa on uutuusvetonaula: yleisöalueen läpi kulkee väylä suunnistusaluetta, eli kilpailijat saattavat juosta osuuden aikana yleisön silmien editse. Suunnistusmaasto jatkuu sitten toisella puolella kisakeskusta. Keskus on myös suunniteltu siten, että samoilta jalansijoilta näkee niin lähdön, vaihdot, mainitut alueen läpijuoksut ja maalin sekä screenin. Ruokailuteltta ja olutrastikin ovat muutaman askeleen päässä.
Jep, oltiin vielä menossa kun järjestäjä julkaisi tuon paljastuksen. 3-osuus olisi ollut meikäläisellä (kuten kaikki ne 5krt jotka olen Jukolassa ollut), saa nyt nähdä kotistudiosta, olisiko ollut siis minunkin tehtävänä painella läpi.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13716
Piti voittajavedotkin laittaa, kun en ole paikanpäällä mukana, mutta menneet nämä supertriploiksi. Ei jaksa laittaa montaa eri yhdistelmää.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13716
7. osuuden alussa Hubmann, Gueorgiou +4.38... 7 kilsan kohdalla (kun vielä 9 jäljellä) ero 2 minsaa, mutta voi TG alkaa hermoilla/lannistua kun ei pääse irti kolmosesta, ja täten luulee Hubmannin menevän edelleen useamman minuutin päässä...
 
Ylös