Suurajojen erikoiskokeet

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1406
Sijainti
Porvoo

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3232
Sijainti
JKL
Ei Ketomaa keskeyttänyt Vellipohjassa. Sohlberg kylläkin. Et tarkoittanut Sohlbergia? Krisse veti pihalle käsittääkseni tuossa: https://www.google.fi/maps/@62.1324037,25.3830067,16.85z

Jos sulla on linkkiä kuvaan, voin katsoa kyllä missä Ketomaan pihalle meno on voinut sattua?
Tuo linkki johtaa Varrasperäntielle. Jos en ihan kuutamolla ole niin tuo osuus ei ollut Vellipohjaa 2007. Ja mulla on käsitys että Krisse ajoi ulos ihan pätkän loppuosuudella joka muistaakseni oli Pöykyntie... Varrasperäntie osuu ennemmin Surkeelle kun Vellipohjaan.
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1406
Sijainti
Porvoo
Tuo linkki johtaa Varrasperäntielle. Jos en ihan kuutamolla ole niin tuo osuus ei ollut Vellipohjaa 2007. Ja mulla on käsitys että Krisse ajoi ulos ihan pätkän loppuosuudella joka muistaakseni oli Pöykyntie... Varrasperäntie osuu ennemmin Surkeelle kun Vellipohjaan.
Tuossa kartta vuodelta 2007 ja meni pihalle aivan lopussa pätkää.
Näytä liitetiedosto 24001
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3232
Sijainti
JKL
Tuossa kartta vuodelta 2007 ja meni pihalle aivan lopussa pätkää.
Ok. Muistin väärin. Oli jäänyt mielikuva että olisi ajettu samoin kun 2008.

Olisko sitten 2006 Krisse keskeyttänyt tuonne Pöykyntielle. Aikankin keskeyttänyt silloinkin Vellipohjaan "vaihdelaatikko-vikaan"...

Se miksi tuo Krisse ja Pöykyntie mulla kummittelee on se että 2008 olin kyydissä ekaa kertaa Jyskälässä ja Vellipohjaa nuotitettaessa kuski totesi että tuohon kiveen Krisse osui... 2008 ajettiin tuosta karttapisteestä 7 kohtaan 13 ja siitä käännyttiin oikealle Pöykyntielle...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1406
Sijainti
Porvoo
Ok. Muistin väärin. Oli jäänyt mielikuva että olisi ajettu samoin kun 2008.

Olisko sitten 2006 Krisse keskeyttänyt tuonne Pöykyntielle. Aikankin keskeyttänyt silloinkin Vellipohjaan "vaihdelaatikko-vikaan"...

Se miksi tuo Krisse ja Pöykyntie mulla kummittelee on se että 2008 olin kyydissä ekaa kertaa Jyskälässä ja Vellipohjaa nuotitettaessa kuski totesi että tuohon kiveen Krisse osui... 2008 ajettiin tuosta karttapisteestä 7 kohtaan 13 ja siitä käännyttiin oikealle Pöykyntielle...
Itsellä on kartoissa niin että 2006 ja 2007 olisi ajettu samoin päin Vellipohja. Luulen että se on 2004 Parkkola, koska silloin ajettiin Pöykyntie ja Laivolan ulosajohan (jossa katsojia loukkaantui) tapahtui tuolla kyseisellä tiellä.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3232
Sijainti
JKL
Itsellä on kartoissa niin että 2006 ja 2007 olisi ajettu samoin päin Vellipohja. Luulen että se on 2004 Parkkola, koska silloin ajettiin Pöykyntie ja Laivolan ulosajohan (jossa katsojia loukkaantui) tapahtui tuolla kyseisellä tiellä.
Vellipohja käsittääkseni aina ajettu niin että lähtö on ollut jossain Korpilahden suunnalla ja maali sitten Moksi/Surkee/Tikkala suunnalla... Eli samaan suuntaan pää-ajosuunta ollut aina. 2008 maali oli ainakin tuolla Pöykyntiellä ja se Laivolan onnettomuus(olin paikalla) tosiaan oli myös samalla tiellä mutta ajosuunta oli silloin eri. Täytyypä kysäistä silloiselta kuskilta tarkennuksia, koska hän oli kisassa myös 2006 ja -07...
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1406
Sijainti
Porvoo
Vellipohja käsittääkseni aina ajettu niin että lähtö on ollut jossain Korpilahden suunnalla ja maali sitten Moksi/Surkee/Tikkala suunnalla... Eli samaan suuntaan pää-ajosuunta ollut aina. 2008 maali oli ainakin tuolla Pöykyntiellä ja se Laivolan onnettomuus(olin paikalla) tosiaan oli myös samalla tiellä mutta ajosuunta oli silloin eri. Täytyypä kysäistä silloiselta kuskilta tarkennuksia, koska hän oli kisassa myös 2006 ja -07...
Toi kartta on kyllä pielessä mitä laitoin. Voi olla että on eri vuosi. Olet oikeassa. 2007 ajoivat tosiaan Pöykyntien ja tuossa on Krissen paikka:
https://www.google.fi/maps/@62.1375775,25.4895092,15.1z
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3232
Sijainti
JKL
Toi kartta on kyllä pielessä mitä laitoin. Voi olla että on eri vuosi. Olet oikeassa. 2007 ajoivat tosiaan Pöykyntien...
Soittelin tuossa silloiselle kuskille ja sanoi että Krissen paikka on noin puolikilsaa siitä Laivolan paikasta. Eli tuo kartta on nyt munkin mielestä kohdillaan. Krisse oli aiemmin oikaissut rajusti ja jotain hajosi autosta kunnes sitten vähän myöhemmin lipesi kunnolla. Paikka siis ei ollut mikään mesta vaan johtui enemmän tuosta hajonneesta autosta/renkaasta...

https://www.youtube.com/watch?v=AkqKsOwJbOo

"vähän" meni rikki...
 
Viimeksi muokattu:

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1057
Soittelin tuossa silloiselle kuskille ja sanoi että Krissen paikka on noin puolikilsaa siitä Laivolan paikasta. Eli tuo kartta on nyt munkin mielestä kohdillaan. Krisse oli aiemmin oikaissut rajusti ja jotain hajosi autosta kunnes sitten vähän myöhemmin lipesi kunnolla. Paikka siis ei ollut mikään mesta vaan johtui enemmän tuosta hajonneesta autosta/renkaasta...

https://www.youtube.com/watch?v=AkqKsOwJbOo

"vähän" meni rikki...
Krisse tosiaan kolautti alun pikkutiellä mitsua kiveen, tais vielä spinnata Mansikkamäentiellä ja sitten parisataa metriä ennen Laivolaa, toiseen suuntaan juurikin, Mitusta hajosi jotain ja kunnolla pöykkyyn.
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1057

Ice1Racing

Well-known member
Liittynyt
11.4.2014
Viestit
194

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
4969
Sijainti
Parc Fermé
Menee tää vissiin tämänkin aiheen alle. Keskisuomalaisen sivuilla näkyy olleen jo viimevuoden keväältä lähtien historiasivuilla tietokattaus Jyväskylän suurajoista aivan alusta lähtien (ts. kaikki uutiset pdf-muodossa mitä aikoinaan ollut paperilehdessäkin). Itse huomasin tämän vasta nyt. (rupesin tuossa selvittämään erästä ulosajoa ja samalla ihmettelin et miksi ewrcn sivuilla eräälle pätkälle aikalailla kaikki oli saaneet saman ajan...)

http://www.ksml.fi/aiheet/Jyväskylän_MM-rallin_historiasivut
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14777
Sijainti
Tampereen lenkki
Menee tää vissiin tämänkin aiheen alle. Keskisuomalaisen sivuilla näkyy olleen jo viimevuoden keväältä lähtien historiasivuilla tietokattaus Jyväskylän suurajoista aivan alusta lähtien (ts. kaikki uutiset pdf-muodossa mitä aikoinaan ollut paperilehdessäkin). Itse huomasin tämän vasta nyt. (rupesin tuossa selvittämään erästä ulosajoa ja samalla ihmettelin et miksi ewrcn sivuilla eräälle pätkälle aikalailla kaikki oli saaneet saman ajan...)

http://www.ksml.fi/aiheet/Jyväskylän_MM-rallin_historiasivut
Toi sun linkki menee vaan historiasivujen etusivulle. Mitä vuotta tarkoitat?
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
4969
Sijainti
Parc Fermé
Toi sun linkki menee vaan historiasivujen etusivulle. Mitä vuotta tarkoitat?
Meinasin siis sitä et jos jollain muulla on mielessä joku tilanne vuosien saatosta mikä vaivaa pääkoppaa, niin tuosta historiasivusta voi olla apua.

Itse löysin ainakin tuon tilanteen mitä etsin. (Macaluso 2001, Mökkiperä... https://www.youtube.com/watch?v=3XfvTSUrS9Q 2:49 videolla)

E: Kysytääs nyt kerrankin erikoiskokeisiin liittyen. 1999 ollut Hippos-nimellä erikoiskoe. Ilmeisesti kaupunkipätkä?
 
Viimeksi muokattu:
Ylös