Suuri Hiiriutelu 2007

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Jonkki sanoi:
Käyttääkö niitä läppärien touchpadeja muuten oikeasti joku? Ne on aivan kamalia.
Käytän. Kuten sanottu, opettelu- ja totuttelukysymys. On hiiri tietty mukavampi, mutta joitakin asioita voi olla jopa helpompi tehdä touchpadillä (esmes hiiren osoitin jo valmiiksi oikealla kohdalla ja tuplaklikkaus). Kun otat hiirestä kiinni, niin kursori liikku aika varmasti ja se pitää kohdistaa taas ensin ja sitten vasta tuplaklikata. Touchpadillä parilla kolmella eri vaihtoehdolla voi hoitaa saman ilman että kursori liikkuu.

Wilpuri

Senile Member
Sijainti
hki
Juskanen sanoi:
Jee, sain viimein uuden hiiren. Microsoftin Intellimouse. Vaikuttaa ihan hyvälle, vartin verran jo käyttänyt... Ainakin parempi kuin se vanha, joka tuplaklikkaili itsekseen :eek:
Mulla oli jokusen vuotta Intellimouse ja siihen iski tuo sama vika eniten käytettyyn painikkeeseen ja alkoi tapahtumaan tahattomia tuplaklikkauksia. Rasittavaa, lähti esim. tyhjiä mailia liikenteeseen Outlookilla :mad_old:

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Matxi sanoi:
Jotku hifistipelaajathan tykkää just jostain ultrakeveistä hiiristä. Ite ainakin tykkään peruskäytössä (kun en mitään FPS-pelejä pelaa) että hiiri on semmonen sopivan raskas. On mun mielestä "tunnokkaampi" käyttää kuin joku 10 grammaa painava hiiri.
Heh, toi nyt on aika naurettava väite, että painavampi olisi mitenkään mukavempi käyttää.

Eihän normaalia kevyttä hiirtä tarvi käyttää kuin päivän, jonka jälkeen se jatkuva akkujen ja paristojen mukana liikuttelu ei kiinnosta enää pätkääkään.

Itse olen luopunut langattomista hiiristä seuraavista syistä:
- Turhan painava
- Vaatii jatkuvaa akkujen latausta, ainoa järkevä vaihtoehto on juurikin tuo telakkaratkaisu
- Latenssia eli lägiä (tosin kalliimmat ja uusimmat mallit ovat voineet korjata tämän)
- Langallisen hiiren lanka on huomattavan pienempi paha, kuin kaikki kolme ylempää langattoman hiiren paskuutta

PS. Mulla on hiirenä tuo langallinen MX518 ja näppiksen Microsoftin langaton malli.

Zep

Well-known member
Sijainti
Veteli
Jonkki sanoi:
Käyttääkö niitä läppärien touchpadeja muuten oikeasti joku? Ne on aivan kamalia.
TouchPadia harvemmin, mutta näppäimistön keskellä olevaa joykkaa kyllä, joka on aivan ehdoton. Erillistä hiirtä ei kannata juuri kuljetella työpisteen/telakan ulkopuolella mukana, koska ainakin tuo Inte Bra Machinen hiiri vaatii hiirimaton...

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Dominic sanoi:
Itse olen luopunut langattomista hiiristä seuraavista syistä:
- Turhan painava
- Vaatii jatkuvaa akkujen latausta, ainoa järkevä vaihtoehto on juurikin tuo telakkaratkaisu
- Latenssia eli lägiä (tosin kalliimmat ja uusimmat mallit ovat voineet korjata tämän)
- Langallisen hiiren lanka on huomattavan pienempi paha, kuin kaikki kolme ylempää langattoman hiiren paskuutta
Makuasioita mutta mielestäni langaton hiiri on juurikin sen pienen extrapainonsa takia mukavampi käyttää.

Akut kestää pari-kolme viikkoa, ledien ansiosta vähäinen varaus on huomattavissa ennen kuin tilanne on kriittinen ja hiiren voi yöksi heittää telakkaan. Tosin käsittääkseni joku Logitechin uusi langaton, jossa on toinen akku mukana, on tämän suhteen selkeästi huonompi kuin MX1000.

Lägiä oli entisessä MS:n optisessa & langattomassa (ja se "nukahtelikin" heti pienenkin tauon iskiessa). Tuon MX1000:in kanssa en lagia tms huomaa laisinkaan MX518:iin verrattaessa.

Eli summa summarum. Hyvän langallisen hiiren saa paljon halvemmalla kuin langattoman mutta pari kymppiä extraa laittamalla saa paljon paremman langattoman.

IMHO

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Matxi sanoi:
Tuon MX1000:in kanssa en lagia tms huomaa laisinkaan MX518:iin verrattaessa.
Eipä ole tässä munkaan Logitechissä lagia tippaakaan, ei ainakaan niin, että mä sen huomaisin.

Zep

Well-known member
Sijainti
Veteli
Ja kyllä ainakin noissa Mikkisoftan hännällisissä hiirissä nimenomaan johto aiheutti jos jonkinlaisia virheitä hiirityöskentelyssä.

mh_84

Well-known member
Logitech Cordless Internet Pro

Tuollanen paketti, hyvin toimii, enkä tarvi maailman tarkinta hiirtä. Ja halpakin oli.. :tongue: