Suuri vuosittainen painoindeksikysely

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Heräsi taas ajatuksia mieleen kun seurasin vastapäisen päiväkodin touhuja. Ekaksi siellä nainen, jonka paino oli varmasti 100 kiloa, peluutti lapsilla neljää maalia(!!!). Hänelle tuli kai puhelu ja tilalle tuli toinen vielä lihavampi tättäräinen! Kun tämä täti lähti tauolle, tuli tilalle kolmas...ja nyt suoranainen jättiläinen! Varmasti 130 kiloa painoa ja pituutta ehkä 160cm. Joka ainoa noista oli ihan sairaalloisella tavalla ylipainoinen.

Mikä on sinun painoindeksisi? Omani näyttää tämän sivun: http://www.tohtori.fi/ravinto/4.html

mukaan olevan 23,5.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Ihan liikaa. Parhaimmillaan oli 26,5. Nyt on tullut roimasti lisää taas.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Toi painoindeksi on siitä vaan huomio ettei se ota huomioon jos kyseisellä henkilöllä on hieman treenatumpi kroppa eli lihasmassa löytyy. Rasvaprosentti on paljon parempi mittari, mutta sekin pitää olla lääkärin mittaama eikä sellanen kädessä pidettävä sähkövehje, koska nekin antaa aika ajoin aika aika hullunkurisia tuloksia. Esim. pikkuveljelle joka on 185cm ja painaa 86kg vehje antoi rasvaprosentiksi 23%, vaikka sixpack näkyy. Sitten intissä yhdelle alikessulle se antoi tulokseksi 2,5%.

Painoindeksi on kyl ihan suuntaa-antava lukema perusjässikälle. Ja ne kenellä se on liian suuri lihasmassa takia, kyllä tietää ainakin yleensä oman kuntonsa.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Armeijaan mennessä indeksini oli 18,5 ja ulostullessa 24,8:D

Nykyään olen FATUS!:( (siis indeksin mukaan. Pelkkää lihastahan tuo kaikki on;) )
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
22,7.

Noista kädessäpidettävistä rasvaprosenttimittareista sen verran, että eihän niissä toki sixpack tai kaljamaha paljon tunnu, koska niillä rasvaprosentti mitataan käsistä/yläkropasta.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Painoindeksisi on 28.6

Sinulla on lievää liikapainoa. Siitä ei yleensä ole terveydellistä haittaa. Tarkista kuitenkin ruoka- ja liikuntatottumuksesi. Älä päästä painoasi nousemaan!
ja tuolla liikuntatottumus -linkin takana löytyi:
Pyöräily, 10 km/tunti 330 kcal
Pyöräily, 20 km/tunti 600 kcal
Perskeles, kun eivät kerro, mitä kuluttaa pyöräily 30km/h nopeudella ;-)
 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
Painoindeksisi on 28.5

Alimmillaan se oli tuossa 25,5:n paikkeilla ja silloin minulle tuttavat sanoivat, että "olet sairaan näköinen, ala poika syömään"
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Painoindeksisi on 24.9

Olen päässyt sen maagisen ylipainorajan alapuolelle tämän kevään aikana! Pahimmillaan painoindeksini oli 27 tuossa maaliskuun alussa.

Armeijaa ennen (2001 kesällä) painoindeksini oli kuitenkin 20.8, joten takaisin otettavaa on vielä aikalailla. :)
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Painoindeksisi on 23.4.

Pidemmällä henkilöllä tuo painoindeksi nousee väistämättä koska siinä otetaan huomioon vain pituuden neliö kun oikeasti pitäisi ottaa kuutio.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
KnowHow sanoi:
Painoindeksisi on 23.4.

Pidemmällä henkilöllä tuo painoindeksi nousee väistämättä koska siinä otetaan huomioon vain pituuden neliö kun oikeasti pitäisi ottaa kuutio.
Minä (185 cm) saisin painaa maks 85 kiloa että olisin 'normaalipainoinen'.:rolleyes:
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Moe Szyslak sanoi:
Minä (185 cm) saisin painaa maks 85 kiloa että olisin 'normaalipainoinen'.:rolleyes:
Ja mä 87kg, mutta en paina kuin 82kg. Painoindeksi on ihan paska mittari- peili ja puntari on parhaat.

Paras mittari on pitkä lenkki- ei niitä manboobseilla viitsi juosta...
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
KnowHow sanoi:
Paras mittari on pitkä lenkki- ei niitä manboobseilla viitsi juosta...
Ei joka mies välttämättä halua juoksija naru olla. Mutta tosiaankin juoksukunto kertoo paljon painosta.
 
Ylös