Suvi-Anne Siimes...

Knoukka

Well-known member
Siimeksestä en osaa muuta sanoa kuin, että oli siinä määrin karismaattinen ja valovoimainen persoona, että minä en ainakaan erottanut sen takaa minkälaisia tekoja puolueen johdossa tekikään? Livenä todella vakuuttava, sellanen muija että sen tiesi kun se astui samaan huoneeseen- vaikka olisi ollut itse siihen suuntaan selin. Tolle muijalle kyllä löytyy duunia, eikä ole sellaista puoluetta tässä maassa johon Siimestä ei ole vielä kosittu.

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Mutku sanoi:
Outi Ojalaankin Siimes tuntuu pettyneen
- Siinä tuli kiitos yhdentoista vuoden tukemisesta, arvostelusta silminnähden järkyttynyt Ojala kommentoi.
:thumbup:

muu puoluejohto sekä ammattiyhdistysliikkeen vasemmistoliittolaiset avainvaikuttajat ovat tienneet Siimeksen uhkauksista jo yli vuoden ajan.
2004 puoluekokous käännekohta: Taistelujoukkoja koskevassa väittelyssä Siimes joutui näkemään, miten entisten taistolaisten nostattama äänekäs arvostelu tempaisi mukaan myös muun puoluekokousväen.

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Knoukka sanoi täydellisesti edellä. SAS on todella karismaattinen - ja erittäin kaunis nainen. Mutta valitettavasti politiikan tekeminen on ollut paljon, paljon vähemmän vakuuttavaa. SAS:n kaudella vasemmistoliitosta on rakennettu todella hajuton, mauton ja väritön puolue. Aatteen väri on painettu niin taustalle kuin se vain suinkin on mahdollista. Hallitukseen pääsemiseksi on oltu valmiina uhraamaan käytännössä kaikki periaatteet ja asiat aina Nato-kysymystä myöten. Eli jonkinlainen SDP:n kelpo apupuolue. Ei ihme että puolue on nykyisessä jamassa.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
En oikein näitä vasemmistoliittolaisia sympasiteeraa, mutta jotenkin tässä jutskassa on sympatiat olleet Siimeksen puolella.

Eli jotain outoa tossa Laakson ja kumppaneiden myyräntyössä puheenjohtajaa vastaan on ollut. En mä nyt kuitenkaan tiedä olisiko Siimeksen johtajuudessakin jotain vikaa....

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Huomisessa A-talkissa on aiheena Vasemmistoliiton sotkut.

Suvi-Anne Siimes ilmoitti viime viikolla jättävänsä vasemmistoliiton puheenjohtajan paikan. Siimes kertoi, ettei halua olla edistämässä entisten taistolaisten valintaa eduskuntaan. Hän syytti erityisesti kansanedustaja Jaakko Laaksoa puolueen kriisistä. Aiemmin Siimes haukkui koko vasemmistoliiton eduskuntaryhmän laiskaksi. Siimestä itseään on ylistetty politiikan supertähdeksi. Miksi supertähden tie nousi pystyyn omassa puolueessa?

Vieraat:

Kansanedustaja Anne Huotari on ollut viime aikoina niitä harvoja, jotka ovat tukeneet Siimestä vasemmistoliiton eduskuntaryhmän kokouksissa. Huotari on kertonut, ettei ole kiinnostunut puheenjohtajan tehtävästä.

Kansanedustaja Jaakko Laakso sanoo, että kyse ei ole ollut vasemmistoliiton kriisistä vaan puheenjohtaja Siimeksen kriisistä. Laakso kannattaa eduskuntaryhmän puheenjohtaja Martti Korhosta puolueen uudeksi puheenjohtajaksi.

Kansanedustaja Markus Mustajärven mukaan Siimes toimi vastoin puolueen päätöksiä. Siimes oli aiemmin itse päättämässä, että nopean toiminnan joukkojen lähettämiseen tarvitaan YK:n mandaatti. Nyt hän ei ole enää sitä edellyttänyt. Mustajärvi harkitsee puheenjohtajakilpaan lähtemistä.

Kansanedustaja Minna Sirnö oli julkisesti viimeisen asti Siimeksen tukena. Hän kuitenkin arvosteli Siimestä siitä, miten tämä on ruotinut puolueen asioita julkisuudessa. Sirnö harkitsee puheenjohtajaksi pyrkimistä.

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Koko keskustelu oli kyllä ihan uskomatonta sillisalaattia. Uusi tieto minulle oli se, että Minna Sirnö ei ollut vuoteen puheväleissä Siimeksen kanssa.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Viialainen: Siimeksellä loistava tulevaisuus SDP:ssä

SAK:n apulaisjohtajan Matti Viialaisen mukaan vasemmistoliiton puoluejohtajan tehtävät jättänyt Suvi-Anne Siimes olisi nyt sosiaalidemokraattien eturivin poliitikko, jos hän olisi vuosi sitten toteuttanut suunnitelmansa loikata SDP:hen. Viialainen sanoo sanomalehti Kalevassa, että Siimekselle kaavailtiin vuosi sitten SDP:n varapuoluejohtajan paikkaa.

- Suvi-Annesta olisi tullut SDP:n varapuheenjohtaja ja syksyllä ministerikierrätyksessä ministeri, hän sanoo.

Viialainen antaa ymmärtää, että myös SDP:n silloinen puoluesihteeri Eero Heinäluoma olisi ollut suunnitelmassa mukana.

Siimeksen seuraajan Viialainen ennustaa löytyvän Pohjois-Suomesta.

Vasemmistopuolueiden yhdistymistä tunnetusti ajava Viialainen sanoo, että vasemmistopuolueiden yhdistyminen vapauttaisi ay-liikkeen politiikasta.

Viialaisen mukaan SAK on joutunut osallistumaan sekä eduskuntavaaleihin että presidentinvaaleihin, koska kahteen puolueeseen jakaantuneet vasemmistolaiset eivät ole pystyneet hoitamaan vaalityötä täydellä teholla.

- Yhdistynyt vasemmisto pystyisi hoitamaan vaalit omatoimisesti, hän sanoo.
Varsinaista pelinpolitiikkaa vasemmalla laidalla nyt kyllä. Mitähän luurankoja sieltä kaapista vielä löytyykään?

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Olga sanoi:
Varsinaista pelinpolitiikkaa vasemmalla laidalla nyt kyllä. Mitähän luurankoja sieltä kaapista vielä löytyykään?
Mitä sä tolla tarkoitat?

Onhan noita loikkareita ollut aiemminkin ja joka puolueessa. Ei kai se nyt sentään tarkoita että on luurankoja tai sillanpäitä kaapissa.

Terveisin: Loikkari :rolleyes:

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Kas enpäs ajatellut, että sinä olet loikkari. Loikkarointia on tapahtunut iät ja ajat ja tuskin on puoluetta, joka olisi tältä välttynyt jompanakumpana osapuolena.

Itsehän olen pitänyt Suvi-Annea kovinkin hyvänä tyyppinä, mutta nyt meinaa usko vähän horjua. On vähän eri asia, jos joku rivimies/nainen loikkaa, mutta puolueen puheenjohtaja on kuitenkin hieman eri asemassa minun mielestäni.

Sillanpää tuli minullakin mieleen ja kirjoitinkin, mutta otin pois. :cool:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Olga sanoi:
Itsehän olen pitänyt Suvi-Annea kovinkin hyvänä tyyppinä, mutta nyt meinaa usko vähän horjua. On vähän eri asia, jos joku rivimies/nainen loikkaa, mutta puolueen puheenjohtaja on kuitenkin hieman eri asemassa minun mielestäni.
Ei mun mielestä joku tyyppi, oli se sitten pj tai ei, muutu siitä huonommaksi jos toteaa että ne arvot joita luuli edustavansa jossakin puolueessa, ei olekaan niitä arvoja joita se puolue todellisuudessa ajaa. Siimeksen tapauksessa eräät tyypit teki täysin toisenlaisia ratkaisuja joita PUOLUE oli tehnyt, ja näin hankaloitti myös pj:n asemaa puolueessa.

Ottamatta kantaa onko Siimeksen ideologia oikea tai väärä, hänen päätöksensä jättää puolue oli oikea. :thumbup:

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Lipponen totesi jossain että ei kaipaile demareihin niitä jotka aiheuttivat vasemmiston ongelmat, ja varoitteli kepulaisia haaskalla pyörimisestä, että voi olla hallitustyöskentely vaarassa.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
SDP:n Heinäluoma: Viialaisen syytä rauhoittua

SDP:n puheenjohtaja Eero Heinäluoma ihmettelee Matti Viialaisen tuoreita lausuntoja Suvi-Anne Siimeksen poliittisesta urasta. Heinäluoma pitää puheita SDP:n osalta perättöminä ja "joka suhteessa täysin käsittämättöminä".

- Apulaisjohtaja Viialainen ei ole edes SDP:n jäsen puhumattakaan, että hänellä muutoinkaan olisi mitään valtakirjaa järjestellä SDP:n valintoja, Heinäluoma viittaa Viialaisen lausuntoihin sunnuntain Kalevassa.

- Sosialidemokraattinen puolue tekee omat henkilövalintansa jatkossakin itsenäisesti ja toivoo, että tätä kunnioittaisivat myös ne, jotka vasta kertovat harkitsevansa sosialidemokraattisen puolueen jäsenyyttä. Viialaisen kuvailemissa kaavailuissa minulla tai kenellekään muulla SDP:n johdon jäsenellä ei ole mitään osuutta. Puheet ovat täysin mielikuvituksen tuotetta, Heinäluoma toteaa sunnuntaiaamuna julkisuuteen toimittamassaan lausunnossa.

Heinäluoma suosittelee "vahvasti ylikierroksilla käyvälle" Viialaiselle rauhoittumista ja keskittymistä omien työtehtäviensä hoitoon.

STT
Pojat keskustelevat julkisuuden kautta. Taisivat vasemmistoliiton edustajat keskiviikkoiltana tv:ssä sanoakin (vapaasti lainaten), että Viialaisen esiintyminen vasemmistoliiton nimissä on eduksi SDP:lle eikä tämän 'omalle' puolueelle.

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Viialainen peruu lehden 'tulkinnan':
Viialainen itse kiistää jyrkästi tulkinnan. Hänen mukaansa kyse oli "lähinnä haaveilusta", ei varsinaisista suunnitelmista. Viialaisen mukaan väitteessä on "vedetty mutkia suoriksi".
- Heinäluoma ei ollut missään varsinaisissa suunnitelmissa mukana, Viialainen korostaa.
AY-liikke on joutunut 'hoitamaan' vaalit tähän asti: :yuck:
Vasemmistopuolueiden yhdistymistä tunnetusti ajava Viialainen sanoo, että työväenpuolueiden fuusio vapauttaisi ay-liikkeen politiikasta.
Viialaisen mukaan SAK on joutunut osallistumaan sekä eduskuntavaaleihin että presidentinvaaleihin, koska kahteen puolueeseen jakaantuneet vasemmistolaiset eivät ole pystyneet hoitamaan vaalityötä täydellä teholla.
- Yhdistynyt vasemmisto pystyisi hoitamaan vaalit omatoimisesti, hän sanoo

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
:jaska: :jaska:

Olisihan mun pitänyt katsoa mikä lehti tommosia juttuja julkasee. :D :mad_old:

Tää on just niin tätä, mutta omaehtoinen bannini estää minua kommentoimasta tätä sen enempää.

Otetaan nyt kuitenkin YHDET Kalevalle! :alppu:

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Sirniötä kovasti veikkailtiin
Kansanedustaja Minna Sirnö ei pyri vasemmistoliiton puheenjohtajaksi. Sirnö kannattaa tehtävään Outi Ojalaa, joka ei ole antanut suostumustaan ehdokkuuteen varmasti.

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Martti Korhonen ilmoittautui mukaan myös. Ei varmaankaan yllätys.