Syksy tulee

  • Viestiketjun aloittaja abc
  • Aloituspäivämäärä

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
ja syyssarja :) ja topic jälleen ajoissa pystyyn

Jos vaikka syyskuun toisella viikolla aloitettaisiin. Katsoin, että jos ois 14 kisaa, niin kausi loppuisi joulukuun puolessa välissä. Ratoina kaikki originaalit ja 3 add-onia.

Vieläkö riittää kuskeilla intoa? Ajetaanko kahdessa divarissa? Autosysteemi? Realisic vai advanced damage? ehdotuksia??????
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
- syyskuun toka viikko on hyvä. Kerkeää kaikki opiskelijatkin palata ruotuun.

- Kaksi divaria lienee myös syytä olla. Kesällä on ainakin pari kisaa tullut, joissa vain kaksi autoa on jaksanut ruutulipulle asti. Ehkäpä tuo advanced damage olisi parempi.

- Kiinteät tallipaikat ainakin ykkösessä voisi olla mielenkiintoinen juttu. Laitettaisiin ensin kuskit järjestykseen ja muodostettaisiin tallit siten että parhaimmat ajavat heikommilla autoilla.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Joo kiinteät tallipaikat 1.divarissa ois hyvä. Jos vaikkapa Lotus, Eagle, Ferrari ja Brabham ottais kontolleen jonkin verran kuskeja ja Ken Lie osallistuisi sarjaan yksityistallin autolla (BRM). Pitäisiköhän lisäksi tehdä Cooper-Honda-talli, jossa ajaisi Ken Lietä lukuunottamatta kovimmat kuskit? Siis sen tallin kuskit voisivat kisakohtaisesti valita kummalla ajavat
Vai menisiköhän Ken Lie sitten liian lujaa verrattuna Cooper/Honda-kuskeihin?

<small>[ 22-07-2002, 16:58: Message edited by: VJR ]</small>
 

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
577
Sijainti
Hämeenlinna
Aloitusajankohta on ihan OK. Kuten myös 14 rataa. Ehdottaisin, että samat addonit kuin kevätsarjassa, poislukien Keimola, joka voitaisiin korvata jollain muulla.

Divareiden välinen jako on vähän kaksipiippuinen juttu. Jos vain tulee niin paljon porukkaan, että 15 autoa riittää kummankin sarjan lähtöihin niin mikäs siinä. Itse olisin kuitenkin sillä kannalla, että ajettaisiin 20 auton voimin yksi divari, koska kevätsarjassakaan ei missään vaiheessa oltaisi saatu 20 autoa kokoon.

Kiinteät tallipaikat lisäävät mielenkiintoa ja tuo mukaan uuden jännäämisen aiheen, tallimestaruuden.

Advanced damage ja 1-2 shift+ärrää. Ihan siitä syystä, että on seksikästä kuin kylmä kaurapuuro, joutua T1-hässäkkään. Realistic kun ei kuitenkaan tahattomia törmäyksiä estä.
 

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
577
Sijainti
Hämeenlinna
Jotain alustavaa jakoa talleihin olisi hyvä tehdä jo tässä vaiheessa, jotta hahmottuisi paremmin tuo tallijakauma. Kaikki autot olisi hyvä olla käytössä, sillä olisi kivaa nähdä myös Cooperit ja Hondat edustettuna kaikissa kisoissa. Jos ei muuten niin sitten minä itsepäisesti puolustan Cooperin värejä wink
 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
-Kiinteät tallit: KYLLÄ

-Kaksi divaria: KYLLÄ, mutta ei samanlaisesti kuin nykyisellään, vaan 1 ja 2 divari ajaa kilpailunsa samaan aikaan samalla radalla samalla servulla. Pisteitä jaetaan kymmenelle parhaalle (voi olla useammallekkin). Ennen kautta on tietenkin määrätty, kuka missäkin divarissa on. Tällä pistelaskulla peli menee niin, jos 2. divarilainen voitaa, niin hän syö 1.divarilaisilta myös "huippu" pisteitä.

-Damage: Advanced

-Radat: Nyrre ei sovi kuvioihin.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Vilkaisin potentiaalisia add-oneita: Adelaide, Anderstorp, Brand Hatch, Castle Combe, Falkenberg, Goodwood, Keimola, Le mans Bugatti, Le mans Sarthe, Lime rock park, Österreichring, Zolder, Snetterton 67

St.Jovite, Bathrust, Solitude ois kans varmasti potentiaalisia, mutta vaikeuden takia niissä voisi olla osallistujapulaa eikä välttämättä kunnon kisaakaan.

Mun ehdotus olisi Snetterton67, Le mans bugatti ja joku joukosta anderstorp/brands/goodwood/öster
 

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
577
Sijainti
Hämeenlinna
VJR:
Vilkaisin potentiaalisia add-oneita: Adelaide, Anderstorp, Brand Hatch, Castle Combe, Falkenberg, Goodwood, Keimola, Le mans Bugatti, Le mans Sarthe, Lime rock park, Österreichring, Zolder, Snetterton 67

St.Jovite, Bathrust, Solitude ois kans varmasti potentiaalisia, mutta vaikeuden takia niissä voisi olla osallistujapulaa eikä välttämättä kunnon kisaakaan.

Mun ehdotus olisi Snetterton67, Le mans bugatti ja joku joukosta anderstorp/brands/goodwood/öster
Itse ehdottaisin Snetterton 67, Öster ja Anderstorp.
 

Kosm

Active member
Liittynyt
30.1.2002
Viestit
30
Sijainti
Vantaa, Finland
Mietin tässä hieman tallisysteemiä. Tässä ideassa ei oteta kantaa autoihin ja tallissa ajaa kaksi kuljettajaa.
Samassa tallissa voisi olla vaikka 2 erimerkkistä autoa tasoituksen vuoksi.

Elikkä:

Kesäsarjan ykkösdivarin 8 parasta kuskia muodostavat kukin oman tallin. He ovat tallinsa ykköskuski ja samalla tallipäällikkö. Tallipäällikkö voisi valita kuka ajaa kisassa tallin toista autoa. Tallilla olisi "sopimus" kakkoskuskin ja testikuljettajan kanssa. Jos ykköskuski tai kakkoskuski ei pääse kisaan, testikuljettaja ajaa tallin piikkiin vapaalla autolla.

Jos kaikki tallipaikat kisaan ovat varattuja, testikuljettajat (ja uudet tulokkaat) voisivat osallistua kisaan yksityistallin autolla. Tallittoman menestys avaisi sitten paikan jossain tallissa.

Kuulostaako miltään?
 

mclaren

Susi jo syntyessään
Liittynyt
22.2.2002
Viestit
3476
Sijainti
Bouvet'n saari
Kuullostaisi hyvältä, jos kaikki olisivat radalla yhtäaikaa (servun vaan pitäisi olla hyvä), tulisi enemmän autoja.

Damaget olisi hyvä olla vaikka Advancedilla ja Shift+r:rriä saisi käyttää 2 per kisa.

Addoneista sen verran, että ainakin Snettertonin voisi ottaa.
Alkuperäisistä radoista voisi suosiolla jättää Nürren pois.

Auto systeemeistä vielä, että tuo Kosmin ehdottama systeemi kuullostaa aika moni mutkaiselta. Paras vaihtoehto voisi olla, että autot olisivat samat koko kauden ja tallipisteet laskettaisiin autojen merkin mukaan.
Autot jaettaisiin 1div. kesäsarjan sijoitusten mukaan tyyliin:

KenLie: BRM/Cooper

Muut 4 parasta: BRM/Cooper/Honda/Brabham

Loput osallistujat: Vapaa valinta
 

Ken Lie

Well-known member
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
183
Sijainti
Lahti
Mulla ei ole muita toivomuksia ku et realistic damage...

se on jotakuinkin ainoo tapa opettaa kuskeja pysymään radalla... musta kuitenkin on hyvä oppia hiljentämään vauhtia sen verran että pysyy radalla, eikä "epärealistisesti" ajaa liian kovaa koko ajan ja kuole 3 kertaa kisassa... ja 23 kertaa kaudessa... se vaan tuntuu niin arcadelta(lue: luonnottomalta)...

Varmaan se on hauskempi ajaa jos oppii pysymään radalla...ja realistic damage on siihen kyl paras opettaja...
 

Duunari

Well-known member
Liittynyt
19.12.2001
Viestit
371
Sijainti
Harjavalta
sellanen tallisysteemi olis mun mielestä hieno mikä niinku ykkösissäki. 2 äijää per talli ja molemmilla sama "moottoritoimittaja" eli auto. Sit talleja vaan niin paljon ku löytyy pareja. Jokaselle vielä oma tallinimi. Mun mielestä toi olis hienoa. Tallimääräyksetki vois tulla kehii :D

mitä hienoa siinä tallihommassa on jos on 7 lotari, 4 ferrarii, 2 brabia ja 1 brm.. ne mitää talleja oo ku autovalintoja frown
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Duunari:
sellanen tallisysteemi olis mun mielestä hieno mikä niinku ykkösissäki. 2 äijää per talli ja molemmilla sama "moottoritoimittaja" eli auto. Sit talleja vaan niin paljon ku löytyy pareja. Jokaselle vielä oma tallinimi. Mun mielestä toi olis hienoa. Tallimääräyksetki vois tulla kehii :D

mitä hienoa siinä tallihommassa on jos on 7 lotari, 4 ferrarii, 2 brabia ja 1 brm.. ne mitää talleja oo ku autovalintoja :(
Siinä on sellanen hienous, että tulee tasaisempia kisoja.
 

Marko

Well-known member
Liittynyt
15.11.2001
Viestit
241
Sijainti
Helsinki
Ehdotan edelleen seuraavaa, kuhunkin talliin 2 kuljettaa, yks nopeampi ja yks häntäpään kuljettaja. Esim Mä ja N!ko(tiedä suostuuko Niko ajamaan aisaparinani?)

Autot valitaan kuhunkin kisaan tallikohtaisesti siten että jokaisella automerkillä on ajettava 2 kisaa. Kisoja järjestetään 14 kappaletta että tuo kullakin automerkllä 2 kisaa sääntö toteutuu. Näin kesäsarjaan tulee jotakin taktikointiakin, siitä että millä autolla ajaa minkäkin kisan. Ratoina kaikki alkuperäiset + 3 add-on rataa äänestyksen mukaan. Tosin Monacon ja Nyrren vois alkuperäisistä jättää pois ja korvata nämä add-oneilla.

Damaget ehdottomasti advanced-tasolle ja shift-r sallittu 3 kertaa kisassa...

Näin kisaan saadaan autotaktiikat mukaan, tiimipisteet ja hyvää kisailua...
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Tässä on useammassakin postauksessa esiintynyt Nyrren poisjättäminen ja Marko ehdotti Monaconkin tiputtamista. Oma mielipiteeni on, että sekä Nyrre että Monaco tulisi ottaa kalenteriin. Ei niitä opi jos ei niillä uskalla ajaa. Nyrrellä sitäpaitsi saa aikaa todella hyvää kisailua.
 

Marko

Well-known member
Liittynyt
15.11.2001
Viestit
241
Sijainti
Helsinki
Ehdotan edelleen seuraavaa, kuhunkin talliin 2 kuljettaa, yks nopeampi ja yks häntäpään kuljettaja. Esim Mä ja N!ko(tiedä suostuuko Niko ajamaan aisaparinani?)

Autot valitaan kuhunkin kisaan tallikohtaisesti siten että jokaisella automerkillä on ajettava 2 kisaa. Kisoja järjestetään 14 kappaletta että tuo kullakin automerkllä 2 kisaa sääntö toteutuu. Näin kesäsarjaan tulee jotakin taktikointiakin, siitä että millä autolla ajaa minkäkin kisan. Ratoina kaikki alkuperäiset + 3 add-on rataa äänestyksen mukaan. Tosin Monacon ja Nyrren vois alkuperäisistä jättää pois ja korvata nämä add-oneilla.

Damaget ehdottomasti advanced-tasolle ja shift-r sallittu 3 kertaa kisassa...

Näin kisaan saadaan autotaktiikat mukaan, tiimipisteet ja hyvää kisailua...
 

mclaren

Susi jo syntyessään
Liittynyt
22.2.2002
Viestit
3476
Sijainti
Bouvet'n saari
vaan 1 ja 2 divari ajaa kilpailunsa samaan aikaan samalla radalla samalla servulla.
20:lle autolle vaan servun pitää olla tosi hyvä. Ajatuksena tuo on mielestäni hyvä, siinä voisi tulla mielenkiintoisia kisoja.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Tarkennan vielä omaa autosysteemiehdotustani: Kauden alussa määrättäisiin kiinteät tallipaikat, millä ajettais läpi kauden. Nopeimmat mopoille ja hitaammat tykeille -tyyliin. Esim. seuraavanlaisesti (järjestys rankista):

Lotus:Jaska, Kosm, mclaren77, Aeuk, Duunari, Sammypiru
Eagle:walzu, rWest, K.Ruusperi, Jere1983, El Toro
Ferrari:Jape, Arcanum, E.Tuhero, Akim, Pasi73
Brabham:VJR, Pekpoy, Henkka, N!ko, Wilpuri
BRM:Ken Lie

Vapaaehtoisesti voisi ennen kauden alkua kertoa haluavansa heikompaan autoon (esim. Jaska Ferrarille wink )

Katsotaan syksymmällä paljonko aktiivisia kuskeja on tulossa mukaan, jotta tietää kannattaako ajaa kahta divaria.
 
Ylös