Syyskausia?

• Viestiketjun aloittaja Aeuk
  • Aloituspäivämäärä

Aeuk

Well-known member
Onko tässä syksyn kuluessa alkamassa GPL-kausia? Jos on, niin onko edelleen erikseen divarit 1 ja 2 vaiko ... yksi yhteinen, tms? (ei varmaankaan) .. Entä mahtuuko mukaan?

Olen tässä pitänyt välivuoden (hee) - viimeksi ajanut GPL:ää missään muodossa 2002 heinäkuussa. Ajattelin penkoa ratin nurkasta pölyyntymästä ja tehdä paluun wink Ajotaidot ei kylläkään 1-divariin riitä, ei puhettakaan, se on selvä se - edes sen jälkeen kun välivuoden karstat on hiottu pois. Mutta kyllä jossain 2divarissa riittäisi enemmän kuin hyvin haastetta :D

Mie-

Well-known member
Sijainti
Highland
Minullakaan tuskin asiaa ykkösdivariin on näillä taidoilla. Kakkosdivarissa on todellakin haastetta tarpeeksi. Varsinkin kun ainut rata jota osaan edes jotenkin ajaa nykyään on Monza ja ehkä vähän WG menee :D

Mutta kaipa sitä voisi muitakin ratoja yrittää. Kun noin muuten ei GPL jaksa tällä hetkellä innostaa niin joku syyskausi varmasti nostaisi tämänkin hepun innostusta.

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Sijainti
Hämeenlinna
Kyl syyskausi luultavimmin ajetaan. Divarijako on sitten kiinni ihan osallistujien määrästä.

Olenkin tässä yrittänyt sanoa, että syyskausi voisi alkaa vasta 9.10 jälkeen, siihen asti voisi pyöriä vaikka F3 tai F1C liigat. Omaa mukana olemistanihan siinä ajattelen, mutta kukapa ei tahtoisi osallistua kauden kaikkiin kisoihin.

Tallien ja autojen osalta voitaisiin ottaa käyttöön samanlainen systeemi, kuin oli jo syksyllä 2002. Tällä tavalla saataisiin koko autoskaala käyttöön ja useita eri voittajia. 50% pituus kisoille lienee hyvä ja 2.div voisi sitteen ajaa 33% kisoja.

Aeuk

Well-known member
Tuo lokakuun alku kuulostaa ihan hyvältä kyllä myös mulle, ei valittamista. Ehtisi sopivasti hioa ruosteisia ratinkäsittelytaitojakin uuteen uskoon wink

Kisojen pituudetkin kuulostavat hyvältä, jees.

<small>[ 06-08-2003, 12:35: Message edited by: Aeuk ]</small>

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
Arcanum:

Tallien ja autojen osalta voitaisiin ottaa käyttöön samanlainen systeemi, kuin oli jo syksyllä 2002. Tällä tavalla saataisiin koko autoskaala käyttöön ja useita eri voittajia. 50% pituus kisoille lienee hyvä ja 2.div voisi sitteen ajaa 33% kisoja.
Ei todellakaan... syksyllä 2002 koko homma oli todella vääristynyt... ainakin BRM-tallissa piti tai olisi pitäny harjoitella aivan sairaasti jotta olisi edes jonkimoiset mestaruushaaveet voinu asettaa itselleen... ei kiitos enää tuollaista rankin mukaan tehtävää autojakoa ja koko kautta yhdellä autolla ajoa. Ja onko tässä jutussa Arcanum puhumassa itselleen jotain tiettyä autoa?

Yksi tapa olisi ajaa liiga samalla perusteella kuin FGPLC:ssä oli tapana viime kaudella... oliko se niin että joka autolla piti ajaa kaks kisaa... ja itse sai valita auto/kisa-yhdistelmät. Tässä olis huimat mahdollisuudet hienoihin kisoihin.. esim. maaliin pääsy olis entistä tärkempää ja todella joutuisi miettimään että mistä kisasta yrittää saada sitä pistepottia. :D

<small>[ 06-08-2003, 12:44: Message edited by: Pasi73 ]</small>

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Sijainti
Hämeenlinna
Pasi73:
Arcanum:

Ei todellakaan... syksyllä 2002 koko homma oli todella vääristynyt... ainakin BRM-tallissa piti tai olisi pitäny harjoitella aivan sairaasti jotta olisi edes jonkimoiset mestaruushaaveet voinu asettaa itselleen... ei kiitos enää tuollaista rankin mukaan tehtävää autojakoa ja koko kautta yhdellä autolla ajoa. Ja onko tässä jutussa Arcanum puhumassa itselleen jotain tiettyä autoa?

Yksi tapa olisi ajaa liiga samalla perusteella kuin FGPLC:ssä oli tapana viime kaudella... oliko se niin että joka autolla piti ajaa kaks kisaa... ja itse sai valita auto/kisa-yhdistelmät. Tässä olis huimat mahdollisuudet hienoihin kisoihin.. esim. maaliin pääsy olis entistä tärkempää ja todella joutuisi miettimään että mistä kisasta yrittää saada sitä pistepottia. :D
Hums, mä voi ajaa vaikka sillä BRM:llä sitten, mut mun mielestä kiinteät tallit ovat osaltaan ihan kivoja, ei se mestaruus mitenkään tärkeä asia ole, vaan hyvät kisat ja mukava vääntö. No, kukin on liikkeellä omilla tavoitteillaan. Toki, voidaan sitten poistaa BRM ja Lotus, jos ne nyt erityisen epäreiluja olisi. Kuitenkin olisi hyvä asia, että ruudussa nähtäisiin liuta erinlaisia autoja. BRM:ssä on oma sympaattisuutensa ja itse ainakin arvostin kovasti BRM:llä ajettuja tuloksia. Sitäpaitsi, ei niitä tarvii rankin mukaan jakaa, kai niitä neuvottelemallakin voidaan laittaa jakoon.

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
Entäs mun ehdotus liigamuodosta? Ja itse asiassa en puhu itseni puolesta.. koska on hyvin todennäköistä että en aja enää viikolla liiga-kisoja. Että silleen.

Marko

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Kovasti olen yrittänyt jo viime sylsystä alkaen jankuttaa tuota omaa autonvalintaa kisoihin siten että kullakin merkillä ajetaan 2 kisaa mutta ei vaan ole saanut kannatusta. :rolleyes: Kannatetaan ehdottomasti!

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
Koskas syyskausi pärähtää käyntiin? Pikkasen vois jo asiasta keskustella... radoista, autovalinta systeemistä, säännöistä, jne.

Monia ihmetyttää ForumGPL:n hiljaiselo, varmasti olisi useita innokkaita GPL-pelaajia ajamaan jo nyt F1-liigaa...

<small>[ 30-08-2003, 07:58: Message edited by: Pasi73 ]</small>

Jape

Well-known member
Puhetta on ollut että lokakuun puolella alkaisi.
Tuota innokkuuta nyt ei ole kovin paljon ollut F3-sarjaakaan kohtaan, niin tuskinpa se innokkuus paljoa sen vahvempi on F1-sarjassakaan?
Itse kullakin alkaa tuo motivaatio peliä kohtaan hiipumaan wink

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
Hmm.. Jape, epäilen kyllä suuresti. Jos tarjolla olis hyvin organisoitua ja hyvää kisaa tarjovaa F1-liigaa, niin varmasti olis halukkaita tulossa.

F3:lla ei alunperinkään olis pitäny mitään kesäsarjaa viedä lävitse... ja ketä oikeasti kiinnostaa niillä ajaa... ei varmasti kovin montaa kuskia. wink edit: sori Ken.

<small>[ 30-08-2003, 13:15: Message edited by: Pasi73 ]</small>

Mikko.R

Well-known member
Sijainti
a galaxy far far away
Mä oon ainakin mukana syyskaudella alko se siiten millon alkaa... eiköhän jengiä sen verran tuu että saadaan kaks divaria kasaan... Yks meikäläisen kaveri olis kanssa kiinnostunu ja näyttää foorumilla olleen aikasemmin muitakin kiinnostuneita tulokkaita... omalla kohdallani ainakin kuulostaa hyvältä tuo kauden alkamisajankohta 9.10 jälkeen.

NS

Well-known member
Sijainti
Esmoo
Joo, mä oisin kans kiinnostunu jos mahtuu mukaan. Minkäslaisia päivityksiä pitää asentaa jos haluaa pelata netissä? Entäs saako noi graffat jotenki paremmiks ku joutuu softamoodissa ajamaan? Ei oo nimittäin 3dfx:ää tai veriteä...
Jos haluu ykkösdivariin ni riittääks jos ajaa kyilemin (vai mikä se nyt oli) alle kahen minsan?
Thx.

NS

Well-known member
Sijainti
Esmoo
Joo enköhän mä lähe mukaan. Itelle vaan tuli sellanen juttu tossa mieleen - ku kaikki (ei siis pasi) aina uhoo ennen kautta olevansa mukana ja sitten kauden puolivälissä tiistai-iltasin koitetaan saada kenlietä mukaan, että ois ees viis ukkoa radalla - et oiskohan syytä ajattaa suosiolla vaan yks divari kunnon miehityksellä. Tai sitten kaks divaria yhteislähdöllä. Jos siellä joku säätää ni ei se mua ainakaan haittaa, mut se haittaa jos oon viidentenä ja vikana. Tietty kisapituudet tms. joojoo, mut tuli kuitenki mieleen.
Sit sellanenki juttu, että tosta kesäsarjasta on kai aika turha vetää kovin suuria johtopäätöksiä. Itse oisin kyllä kovasti tykänny F3-meininginstäkin, mutta mä luulen että se kuskikato johtu enemmän siitä, että oli aika paljon kaikkee muutakin hommaa. Itellä ainakin oli vaikee välillä ennättää, mutta mä oonki niin motivoitunu vielä kuitenkin että tulin ajamaan jos suinkin kykenin.
Sit täytyy kuitenki myöntää että ku ajoin toissaviikonloppuna pari online-kisaa F1:llä ni se oli taas suorastaan pelottavaa, että kyllä noi F3-kotterot aika vaisuilta tuntuu.
Mulle on ton autovalinnan kanssa ihan sama. Ymmärrän pasia ja markoa, mutta arcin kanssa oon siitä samaa mieltä, että mieluummin hyvää kisaa ku kovat mestaruusodotukset (vaikka hyvähän se on mestarin sanoa :p ). Annan mielelläni autotasotusta vaikka F1:set onkin aika hakusessa. (Kuitenkin mulle mieluummin Honda jos sille linjalle lähetään ku BRM:ltä on aika joka radalta jo olemassa...)
Ykkösdivarissakin vois olla kiva advanced damage ja yks varikko-shift-r, ni ei tarttis taas ajaa niin paska housussa niitä lähtöjä. :D Ja jos joku joutuu ajamaan Hondalla ni saattais se konekin kestää yhellä vaihdolla maaliin asti...
Ajetaan vaan kuhan joku kertoo että millä mitä ja miten... Ja ei, en oo humalassa. Tänään on vaan jotenki pää ollu epäjärjestyksessä.

Jape

Well-known member
Jepujee!
Kai sitä vois tulla mukaan rämpimään vaikkei motivaatio olekkaan ihan kympissä.
Ehkä se siitä sitten taas hyvien kisojen jälkeen kohenee wink

Jape

Well-known member
NS:

Sit täytyy kuitenki myöntää että ku ajoin toissaviikonloppuna pari online-kisaa F1:llä ni se oli taas suorastaan pelottavaa, että kyllä noi F3-kotterot aika vaisuilta tuntuu.
Heh. Samoja efektejä huomasin itsekin kun koitin F1:stä pitkästä aikaan :D
Sitä joutuu niinku opettelemaan taas tuon lajin uudelleen...

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
:p

<small>[ 02-09-2003, 13:15: Message edited by: Pasi73 ]</small>

Charlie

Elämän jakojäännös
Sijainti
Pahassa paikassa
Olen mielelläni mukana. Pitääkin ruveta tässä reenailemaan ja puhaltelemaan ratista pölyjä...

Edit: Ja sarjaksi kelpaa parhaiten se, jossa on eniten kuskeja. Yksi divari saattaa riittää kaikille. Eli ykköseen haluaisin, tai sitten kakkoseen jos ykköseen ei mahdu ja kakkosessa on ainakin 5 muuta kuskia.

<small>[ 03-09-2003, 23:55: Message edited by: Charlie ]</small>