Syyskausia?

  • Viestiketjun aloittaja Aeuk
  • Aloituspäivämäärä

Jape

Well-known member
Liittynyt
6.7.2001
Viestit
1089
Yhteenvetoa sarjaan tähän asti ilmoittautuneista:

1-Div:

1. Sajaja
2. Arcanum
3. N!ko
4. Jape
5. Marko T
6. Charlie
7. Mikko R
8. Joni
9. PeePee
10. Pasi
11. DonJoe
12. Zoom



2-Div:

1. Aeuk
2. Mie

Eli sarjaan osallistujat voisivat replytä/lisätä nimensä siihen divariin jossa haluavat ajaa.
Tavoitteena/toivomuksena on esitetty, että mieluummin sitten vaikka vain yksi divari mikäli ei saada ruudukkoa täyteen?

Vielä pitäisi selvittää/varmistaa, että suostuuko esim. Lie vielä tarjoamaan kaistaansa meille ja jonkinlainen rata/autoäänestys olisi syytä suorittaa.
Sekä tietenkin aikataulut...

Nyt kaikki siis niitä pölyjä putsailemaan rateistaan ja ehdottamaan jatkotoimenpiteitä!

<small>[ 05-09-2003, 22:02: Message edited by: Jape ]</small>
 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
Kyllähän sitä ajohaluja löytyy, jos ajopelikseni saan Ferrarin, tuon kapearenkaisen kiiturin.

Olen vahvasti sitä mieltä, että yhdellä divarilla pärjätään. Mitä enenmmän vauhtieroja radalla, sitä vähemmän pelkästään hotläppäämisen mahdollisuutta.
 

Jape

Well-known member
Liittynyt
6.7.2001
Viestit
1089
Sammypiru:
Kyllähän sitä ajohaluja löytyy, jos ajopelikseni saan Ferrarin, tuon kapearenkaisen kiiturin.
Eikai tästä ole aikomusta tehdä mitään FIA gpl-sarjaa...? :rolleyes:
 

Sajaja

Well-known member
Liittynyt
21.1.2003
Viestit
122
Sijainti
Seinäjoki, Finland
Charlie:


Ja sarjaksi kelpaa parhaiten se, jossa on eniten kuskeja. Yksi divari saattaa riittää kaikille. Eli ykköseen haluaisin, tai sitten kakkoseen jos ykköseen ei mahdu ja kakkosessa on ainakin 5 muuta kuskia.
Samoilla linjoilla ollaan. Ykköstä olis kiva ajaa, vaikka vauhti ei varmaankaan ihan "riitä". Pitäähän toki ykkösessäkin oma Ralph Firman olla :)
Eli, jos ykköseen ei mahdu, niin sitten kakkoseen. Taantumisen merkkejä GPL:n hiipumisesta ei meikäläisestä ainakaan löydy ja ajohalujat on tallella. :D
 

DonJoe

Member
Liittynyt
21.9.2002
Viestit
20
Sijainti
Kotka
No ilman muuta kiinnostaa.

Pakkohan se on joskus kokeilla F1-ajokkia wink
 

Sajaja

Well-known member
Liittynyt
21.1.2003
Viestit
122
Sijainti
Seinäjoki, Finland
Onko mahdollisia ehdotuksia sarjan/sarjojen muodosta ja alkamisajankohdasta?
Eli, kuinka ajetaan. kuin olis, jos ajettaisiin 14 kisaa ja jokaisella autolla sais ajaa vain sen 2-kisaa. Jokainen saa vapaasti päättää minkä kisan milläkin autolla ajaa.
Ykkösessä kisapituus 50% ja realistic damage, sekä NO Shift+r. Näin jäis ehkä T1-bileet vähemmälle :p
Kakkosessa kisapituus 33% (tai jotain), advanced damage ja 1*Shift+r. Kaksi shift+r on liikaa, koska kisan alussa voi huoleta "syöksyä" uhkarohkeisiin ohituksiin kolaroinnista välittämättä. Yhdellä shift+r, tilanne varmaankin kummasti "rauhoittuisi" :D

Eli Pasin ehdotusta kannatetaan.
 

Marko

Well-known member
Liittynyt
15.11.2001
Viestit
241
Sijainti
Helsinki
kannatetaan edelleen pasin ehdotusta 14 kisasta ja vapaasta autovallinsta tiimien kesken, tiimeissä 2 kuskia ja 1 shift-r sallittu varikolla, kisan pituus 33%. Porukkaa taitaa riittää sopivasti just yhteen sarjaan...
 

Petteri

Active member
Liittynyt
1.8.2002
Viestit
30
Sijainti
suomi
Vähän aikaa on jo siitä kun viimeksi GPL:ää ajoin, tänään taas kokeilin, kun sain sen jälleen toimimaan. Mielelläni tulisin mukaan jälleen ajamaan. Vauhti alkaa tässä taas pikku hiljaa löytymään. wink Mielestäni kisoihin 33% (että vois maaliinki päästä), realistic damage ja ei shift-r:ää kertaakaan. Autoista ja tallipaikoista sen verran, että mielestäni kiinteät tallipaikat olis ihan kivat, tosin hieman taktikointia toisi, että 2 kertaa saa käyttää samaa autoa kaudella. Autoista mulle käy kaikki paisti BRM. :)

Tämä kaikki sillä varauksella ettei ole omia harjotuksia päällekkäin kun pitäisi ajaa kisoja.
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
Aeuk sanoi:
Onko tässä syksyn kuluessa alkamassa GPL-kausia? Jos on, niin onko edelleen erikseen divarit 1 ja 2 vaiko ... yksi yhteinen, tms? (ei varmaankaan) .. Entä mahtuuko mukaan?

Olen tässä pitänyt välivuoden (hee) - viimeksi ajanut GPL:ää missään muodossa 2002 heinäkuussa. Ajattelin penkoa ratin nurkasta pölyyntymästä ja tehdä paluun wink Ajotaidot ei kylläkään 1-divariin riitä, ei puhettakaan, se on selvä se - edes sen jälkeen kun välivuoden karstat on hiottu pois. Mutta kyllä jossain 2divarissa riittäisi enemmän kuin hyvin haastetta :D
2004:

Eli joo... munkin tekis mieli taas ajella kisoja tuttujen naamojen kanssa. Sunnutain illaksi GPL kliimaksi olis jees, silloin on muuten niin hemmetin tylsää että pää meinaa räjähtää. Lyhyt kausi ja mielenkiintoinen autonvalinta sääntö niin riittää porukkaa joulukuulle asti. Pisteet ym. vois mun mielestä jättää kokonaan pois tai aivan taka-alalle, kun nuo kunnon kisaväännöt on se juttu mihin mun ja ehkä muidenkin äijien päämielenkiinto kohdistuu.

Niin.. aikatauluksi voisi ajatella että elokuussa sovitaan säännöt ym. jutut ja syyskuun alusta sarja käyntiin, joka loppuisi jouluksi. Joo.. laittakaas muutkin jotain mielipiteitä, ajatuksia ks. asiasta.
 

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
577
Sijainti
Hämeenlinna
vakituiseksi keikkakuskiksi voin ilmoittatua. Osallistumisen aktiivisuus riippuu täysin siitä, saanko polkimet enää toimimaan. Koitin nimittäin kuuden viikon tauon jälkeen gepliä ja eikös sillä sekunnilla poljinten johto sano soronnoo. :nope:
 

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
Kyl siis joo ihan vois. Onkohan kukaan ajatellut et vois ajaa 65-modilla?
 

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
577
Sijainti
Hämeenlinna
NS sanoi:
Kyl siis joo ihan vois. Onkohan kukaan ajatellut et vois ajaa 65-modilla?
Ite olen niillä yhdessä liigassa kauden ajanut aja totesin, etteivät ne olleet minua varten. Liian paljon pitoa ja liian vähän tehoja. Rambon kanssa todistettiin, että Monacossakin voidaan laittaa ohituskarkelot pystyyn, jos vaan oikealla asenteella omaavia kuskeja on ratissa. Ohitettiin toisemme kisan aikana varmaan 2 kertaa per kuski, viimeinen ohitus tapahtui viimeisestä mutkasta kiihdytettäessä ja 30 kierroksen piinaavan kisan voiton vei Rambo 0,08 sekunnin erolla.
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
NS sanoi:
Kyl siis joo ihan vois. Onkohan kukaan ajatellut et vois ajaa 65-modilla?
Pakko tunnustaa että en ole itse edes vielä koittanu 65-modia. Siihen yksinkertaisesti on syynä se että ei oo aikaa/mielenkiintoa geplille niin paljoa, että jaksais "opetella" uusia fysiikoita.

Oikeastaan sitä haluaa ajaa vain radat nopeampaa ja niin että maisemat vaan vilahtavat silmissä, siksi hitaammat autot ajatuksena jo "etoo". Myönnän että 65-modilla kuulemma saa mahtavia ja tiukkoja kisoja aikaan. Mutta en vaan jaksa innostua niin paljoa 65:sta, mutta jos tulee joku nopeampi modi tyyliin 69 tai 72 niin sen on pakko asentaa koneelle. :thumbup:


:alppu:
 

Duunari

Well-known member
Liittynyt
19.12.2001
Viestit
371
Sijainti
Harjavalta
Arcanum sanoi:
Ite olen niillä yhdessä liigassa kauden ajanut aja totesin, etteivät ne olleet minua varten. Liian paljon pitoa ja liian vähän tehoja. Rambon kanssa todistettiin, että Monacossakin voidaan laittaa ohituskarkelot pystyyn, jos vaan oikealla asenteella omaavia kuskeja on ratissa. Ohitettiin toisemme kisan aikana varmaan 2 kertaa per kuski, viimeinen ohitus tapahtui viimeisestä mutkasta kiihdytettäessä ja 30 kierroksen piinaavan kisan voiton vei Rambo 0,08 sekunnin erolla.
eiks toi oo sit just hyvä että sai ohituksii? :)
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Voi olla, että jonku kisan vois ajellaki.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Jos jotain vois ehdottaa, nii vaikkapa
-15min aika-ajo
-long race ja advanced damage
-vanhat tutut radat
-autosysteemiksi joku vaikkapa niinku sellane jännä tallisysteemi et hyvät kuskit joutuu ajaan BRM:llä. tai vaikkapa sais valkata et ajaako cooperilla, hondalla vai brm:llä ja jotain tällasta
-pisteet niinku ennenki
-kaikkia siistejä juttuja
-kolareita 10% entistä enemmän
 
Ylös